Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBier leren drinken onzin?

Bier leren drinken onzin?

46 antwoorden
41 weergaven
18-5-2026
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ZERO- zei:
'het is echt dom als je drinkt om dronken te worden'. Dat vind ik dus niet.
Klik om te vergroten...

True that.

Maar daarvoor is wodka een beter alternatief. Moeilijk naar binnen te krijgen , maar na een 250ml liggen er al genoeg plat.
M
MadbadgerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als kind ligt uw smaakpatroon nog volledig anders. Zo zullen vele kleine kinderen geen witloof lusten. Omdat dergelijke smaken voor hen instinctief ervaren worden als zijnde giftig o.a.
En bier is een smaak die daar enigszins aan gelinkt is.

Veel heeft natuurlijk ook opvoeding te maken, het eetpatroon van het gezin, tv (bvb: samson lust ook geen spruitjes, bah vies), enz.

Maar zonder in kastjes te willen denken, zit het een beetje in onze cultuur ingebakken. Zo zullen mannen rapper geacht worden bier te drinken, en vrouw het niet te lusten. Zo zie ik de meeste vrouwen witte wijntjes, cava of cocktails drinken, in het "beste" geval een kriek. Een lesbiënne van het mannelijke type zal al rapper bier drinken en een vrouwelijke homo de vrouwendrankjes. De uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk.

Dus als jonge kerel, zal je al rap wel eens een pintje drinken. Maar de meesten vinden het dan echt niet lekker. Maar bij mij persoonlijk had ik er na een tijdje echt wel eens zin in. En zeker niet om te drinken in het algemeen, maar dan echt in een pint (de smaak). Is bovendien ook iets dat bij de goedkopere dranken (vooral vroeger dan :P) gerekend wordt, dus om uit te gaan, kom je al rap bij wijn-bier, kriek, cola of water uit als jongeling(e) met bescheiden budget.

Natuurlijk associeer je het op de duur met gerechten, bvb frieten/patat met een pint enz
Al smaakt voor mij dan nog altijd een cola het best.

Bier heeft ook een rijke geschiedenis, net als dranken als whiskey, wijn, rum, gin, ...
Dus voor mij is het zelfs een passie om altijd eens iets nieuws te proeven.

Maar echt aanleren om het te lusten, lijkt mij niet zo. En dan drink je toch gewoon wat je lust?
Al lusten vele vrouwen het niet op vooroordelen en verwachtingspatroon, want er is zo een diversiteit, dat iedereen wel iets zal lusten. Al zeggen de meeste vrouwen dan wel: 'ja maar, alleen die geur al en dat schuim ...'. Deze zijn moeilijk te bekeren. :grin:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ben zelf ook geen bier drinker, vind t niet echt lekker smaken. En eerlijk is eerlijk, ook ik drink vooral voor de werking en niet voor de smaak. Ben daarom zelf uiteindelijk bij Martini terecht gekomen, is wel veel sterker dan bier, kan er dus minder van drinken. Maar, drink dit dan wel echt met smaak. Ieder heeft zo zijn favoriete drankje. tevens moet ik altijd van bier zo plassen, blijf naar de wc lopen na t tweede biertje. echt waardeloos.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
leveldesigner zei:
tevens moet ik altijd van bier zo plassen, blijf naar de wc lopen na t tweede biertje. echt waardeloos.
Klik om te vergroten...
Sommigen mensen hebben daar inderdaad veel last van , een ander weer niet. Maf eigenlijk. Ik moet pas na een bier of 6, maar dan om de 3 a 4 pils toch echt wel . Daarom, sterke drank is meer mijn ding, sneller effect met minder gezeik.

Neemt niet weg dat ik heel erg kan genieten van het juiste pilsje bij het juiste gerecht/tijdstip/omstandigheden . Ik moet er op mezelf voor letten dat het niet doorslaat. Maar na een dag school in de zomer, is niets lekkerder als een blond pilsje :hearteyes:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb sterke drank daarom geprobeert (om maar niet aan de pils te hoeven).
Maar dit ging me veels te hard, (had na een paar weken steken in mijn lever, dus dan weet je wel hoe laat of t is). Ben na wat omzwervingen via wijn, likeuren, etc uiteindelijk terecht gekomen bij Martini, en dit is nu alweer jaren mijn vaste drankje. Ook wel oppassen want veel ervan drinken is er niet bij, 11%, dus dat gaat ook wel hard. Niet zo dat mijn lever weer opspeelt, maar voor je t weet stap je opeens mis wanneer je van je barkruk afstapt, hahaha.
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Net als in bieren, hebben ook sterke dranken ieder hun specifieke omstandigheid. Zo kan je ook whiskey's helemaal ontleden en per situatie een geschikte variant vinden. Maar ook daarvoor geld dat je het moet leren drinken. De 1e keer whiskey ging ik zo wat over mijn nek. Totdat je daadwerkelijk eens gaat proeven, en vanuit daar verschillende smaken erin ontdekt. Een houtige smaak, of juist een fruitige. Een rokerige kan ook zeer aangenaam zijn.

Tijdje geleden aanwezig mogen zijn bij een whiskey proeverij, waar ze alleen hele exclusieve whiskeys hadden. Dan pas ontdek je hoeveel verschil en divers een drankje kan zijn. (dan kom je er ook achter hoe smerig Jack Daniels is). Maar ontdek je ook dat een goede whiskey echt niet duur hoeft te zijn. Jameson is een uitstekende whiskey om mee te beginnen. Een soepele whiskey en een hele herkenbare 'basis' smaak.

Maar zo geld dit ook voor bieren zoals ik al eerder zei. Vaak gieten we maar gewoon naar binnen, proeven maar amper.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Daar heb je helemaal gelijk in SchildPaddo!
Zelf heb ik eens mij mogen bezatten met een hele oude, dure Wiskey. Die fles scheen dik 200 euro te kosten. Met een vriend dronk ik de fles leeg en het was een zalige drank, als honing zo zacht. En, wat me nog het meest verbaasde was dat ik de volgende dag geen enkel kater had, zelfs niet een beetje. En dat terwijl ik die zeker had gehad met gewone winkey.
heb sindsdien altijd het idee gehad dat wanneer men echt goede dure dranken drinkt men haast niet of helemaal geen kater eraan over houdt. Heb later ook nog eens een andere zeer dure drank met die maat gedronken (hij was een echte liefhebber zeg maar) en opnieuw, geen enkel kater de dag erna. Ben vergeten wat dat voor drank was, meen dat het een zeer oude dure port was maar kan me vergissen. Opnieuw, heel lekker en geen hoofdpijn daarna.
T
TrippieStonieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb vroeger zelf veel gedronken(drink nu niks meer)
Maar bier heb ik raar genoeg altijd al goor gevonden, ook na meerdere merken geprobeerd te hebben
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bier drink ik meestal in het begin vond het ik het niet zo lekker maar je leert het wel drinken en als je toch al wat zat bent is het lekker.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vond mijn eerste biertje stiekem zo lekker dat ik gelijk verkocht was. Dat hebben best veel mensen hier zelfs?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oh ik vond het ook heerlijk vanaf de eerste druppel. Ik drink bier zéker niet alleen voor het effect, meestal juist voor de smaak. In mijn alcoholvrije maand drink ik regelmatig een alcoholvrij biertje, vooral als het mooi weer is. Yummmm
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#12
SmartieAndMe zei:
alcoholvrije maand
Klik om te vergroten...

Klinkt als een k*tidee.

OT
Heb bier niet hoeven leren drinken. Vond het gelijk al lekker. Ik wilde vroeger op terrasjes ook altijd slokjes proeven van mijn vaders bier. Bier drink ik eigenlijk meestal voor de smaak en niet voor het effect, al is dat soms een leuke bijkomstigheid.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
MusicIsLife zei:
Klinkt als een k*tidee.
Klik om te vergroten...

Waarom? Kun je niet zonder? :wink:

Juist om zulke reacties doe ik het, de een vind het goed en de ander gaat bijna door het lint. Leuk om te zien hoe belangrijk alcohol in onze samenleving is
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#14
SmartieAndMe zei:
Kun je niet zonder?
Klik om te vergroten...

Nee

SmartieAndMe zei:
de ander gaat bijna door het lint
Klik om te vergroten...

Door het lint gaan was het nou ook weer niet. Ik deelde je gewoon even mee dat ik het een kutidee vind :tongueout:

SmartieAndMe zei:
Leuk om te zien hoe belangrijk alcohol in onze samenleving is
Klik om te vergroten...

Nu de andere drugs nog :tearsofjoy:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar je insinueerde het wel. :tearsofjoy:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#16
leipebaviaan zei:
Maar je insinueerde het wel. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Dit dus :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ga jij je er anders even mee bemoeien Leipe, je zet me in een kwaad daglicht! Bij de volgende moderatorverkiezingen ga je me zeker van de troon af stoten :tearsofjoy:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ga jij je er anders even mee bemoeien Leipe, je zet me in een kwaad daglicht! Bij de volgende moderatorverkiezingen ga je me zeker van de troon af stoten :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Het is dat ik te druk ben met andere zaken, maar anders was het voor mij heel makkelijk aan te tonen dat ik echt mateloos populair hier ben. :sunglasses:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Elk dorp heeft een dorpsgek, die zijn ook altijd populair. Zo ook elk forum :tearsofjoy:

Maar we houden van je hoor!
L
LieszulikethiszLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je vind iets lekker of niet, ik denk dat als je het niet lekker vind dat je ook niet moet proberen om het wel lekker te vinden.. waarom eigenlijk? Op zoek gaan naar iets wat je lekker vind, dan heb je er ook meer plezier aan om het te drinken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."