#1
MusicIsLife zei:Klinkt als een k*tidee.
Waarom? Kun je niet zonder?
Juist om zulke reacties doe ik het, de een vind het goed en de ander gaat bijna door het lint. Leuk om te zien hoe belangrijk alcohol in onze samenleving is
MusicIsLife zei:Klinkt als een k*tidee.
SmartieAndMe zei:Kun je niet zonder?
SmartieAndMe zei:de ander gaat bijna door het lint
SmartieAndMe zei:Leuk om te zien hoe belangrijk alcohol in onze samenleving is
Ga jij je er anders even mee bemoeien Leipe, je zet me in een kwaad daglicht! Bij de volgende moderatorverkiezingen ga je me zeker van de troon af stoten![]()
Zoals Fool ook al met wiki linkje laat zien is smaak niet een statisch iets maar dynamisch. Door vaker bloot gesteld te worden zul je naar verloop van tijd bepaalde smaken in enen wel gaan waarderen. Bier en koffie zijn van die typische dingen die mensen vaak eerst niet lekker vinden en door het vaker te drinken gaan ze het waarderen. Uiteraard moet je niet iets maar vaak gaan eten of drinken om het dan maar een keer lekker te vinden, maar bij bier en koffie start iemand er meestal voor het effect mee en voor je het weet ben je een liefhebber. Daarnaast veranderd je smaak beleving sowieso naarmate je ouder wordt, nu ik volwassen ben vind ik veel dingen erg lekker die ik als kind echt smerig vond.Lieszulikethisz zei:Je vind iets lekker of niet, ik denk dat als je het niet lekker vind dat je ook niet moet proberen om het wel lekker te vinden.. waarom eigenlijk? Op zoek gaan naar iets wat je lekker vind, dan heb je er ook meer plezier aan om het te drinken.
.
.[/quote]
Madbadger zei:Maar zonder in kastjes te willen denken, zit het een beetje in onze cultuur ingebakken. Zo zullen mannen rapper geacht worden bier te drinken, en vrouw het niet te lusten. Zo zie ik de meeste vrouwen witte wijntjes, cava of cocktails drinken, in het "beste" geval een kriek. Een lesbiënne van het mannelijke type zal al rapper bier drinken en een vrouwelijke homo de vrouwendrankjes. De uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk.
Ja inderdaad. Op de middelbare school had ik ook een beetje het vooroordeel dat vrouwen geen bier horen te drinken. Maar tijdens mijn studie is dat volledig overgegaan. Omdat er daar sowieso veel vrouwen bier drinken, maar ook omdat ik ging inzien dat dat soort vooroordelen natuurlijk volstrekt krankzinnig zijn.Fool zei:Kijk voor de gein eens tussen alle studenten, daar vind je niet veel meiden die geen bier drinken. :P
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."