Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBier leren drinken onzin?

Bier leren drinken onzin?

46 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
MusicIsLife zei:
Klinkt als een k*tidee.
Klik om te vergroten...

Waarom? Kun je niet zonder? :wink:

Juist om zulke reacties doe ik het, de een vind het goed en de ander gaat bijna door het lint. Leuk om te zien hoe belangrijk alcohol in onze samenleving is
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#2
SmartieAndMe zei:
Kun je niet zonder?
Klik om te vergroten...

Nee

SmartieAndMe zei:
de ander gaat bijna door het lint
Klik om te vergroten...

Door het lint gaan was het nou ook weer niet. Ik deelde je gewoon even mee dat ik het een kutidee vind :tongueout:

SmartieAndMe zei:
Leuk om te zien hoe belangrijk alcohol in onze samenleving is
Klik om te vergroten...

Nu de andere drugs nog :tearsofjoy:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maar je insinueerde het wel. :tearsofjoy:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#4
leipebaviaan zei:
Maar je insinueerde het wel. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Dit dus :wink:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ga jij je er anders even mee bemoeien Leipe, je zet me in een kwaad daglicht! Bij de volgende moderatorverkiezingen ga je me zeker van de troon af stoten :tearsofjoy:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ga jij je er anders even mee bemoeien Leipe, je zet me in een kwaad daglicht! Bij de volgende moderatorverkiezingen ga je me zeker van de troon af stoten :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Het is dat ik te druk ben met andere zaken, maar anders was het voor mij heel makkelijk aan te tonen dat ik echt mateloos populair hier ben. :sunglasses:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Elk dorp heeft een dorpsgek, die zijn ook altijd populair. Zo ook elk forum :tearsofjoy:

Maar we houden van je hoor!
L
LieszulikethiszLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je vind iets lekker of niet, ik denk dat als je het niet lekker vind dat je ook niet moet proberen om het wel lekker te vinden.. waarom eigenlijk? Op zoek gaan naar iets wat je lekker vind, dan heb je er ook meer plezier aan om het te drinken.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maar heel veel mensen die het eerst niet lekker vinden kunnen na een tijdje wel echt genieten van een biertje. :wink:

Niet dat je het perse moet leren drinken natuurlijk, maar dat is wel de andere kant.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Verworven_smaak
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik kan me nog wel herinneren dat ik m'n eerste biertje helemaal niet lekker vond. Maar daarna ben ik in korte tijd bier echt gaan waarderen om de smaak. Nu vind ik bier nog steeds erg lekker, zolang ik 't bij hooguit 2 of 3 houd.

Toen ik jonger was dronk ik redelijk veel bier en dat ging dan helemaal niet meer om de smaak, maar puur om 't effect. Daarna heb ik andere soorten drugs ontdekt en nu vind ik alcohol qua effect de meest saaie drug die er bestaat. Qua smaak vind ik 't eigenlijk alleen maar lekkerder geworden, dus voor mij is bier leren drinken zeker geen onzin.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lieszulikethisz zei:
Je vind iets lekker of niet, ik denk dat als je het niet lekker vind dat je ook niet moet proberen om het wel lekker te vinden.. waarom eigenlijk? Op zoek gaan naar iets wat je lekker vind, dan heb je er ook meer plezier aan om het te drinken.
Klik om te vergroten...
Zoals Fool ook al met wiki linkje laat zien is smaak niet een statisch iets maar dynamisch. Door vaker bloot gesteld te worden zul je naar verloop van tijd bepaalde smaken in enen wel gaan waarderen. Bier en koffie zijn van die typische dingen die mensen vaak eerst niet lekker vinden en door het vaker te drinken gaan ze het waarderen. Uiteraard moet je niet iets maar vaak gaan eten of drinken om het dan maar een keer lekker te vinden, maar bij bier en koffie start iemand er meestal voor het effect mee en voor je het weet ben je een liefhebber. Daarnaast veranderd je smaak beleving sowieso naarmate je ouder wordt, nu ik volwassen ben vind ik veel dingen erg lekker die ik als kind echt smerig vond.

Ik krijg trouwens spontaan zin een biertje nu :beer:.
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik krijg trouwens spontaan zin een biertje nu :beer:.[/quote]

Heb zojuist mijn tweede hertog jan opengetrokken en hij smaakt heerlijk

:grin:

Mijn eerste bier ervaring is erg lang geleden, en was een slokje bier van mijn vader's kaartvriend. Toen vond ik het nog niet lekker, maar zo langzamerhand kan ik er erg van genieten, alhoewel ik meer een wino ben

:wave:
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik kon toen ik een jaar of 16, 17 was echt geen bier weg krijgen. Altijd stappen met wijntjes en mierzoete mixdrankjes.
Nu ik wat ouder ben (22) kan ik een biertje op z'n tijd juist erg waarderen om de smaak, maar keihard zuipen wordt hem niet. Standaard pils... meh. Doe mij maar een trappistje ofzo :)
Dus in mijn ogen is het meer dat je smaakt verandert, samen met je interesses en je persoonlijkheid, en het dus helemaal niet zo'n onzin dat je ineens wél bier lust.
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het is al min of meer aangehaald, maar toch.
Smaak is iets dat is aangeleerd.
Als kind zul je vaak iets vies vinden omdat je het gewoonweg niet wil eten.
Kinderen zijn koppig en als ze hun zin ergens door kunnen krijgen doen ze veel om dat te bereiken.

Daarnaast zijn smaakpapillen minder ontwikkeld op jongere leeftijd.
Bitter is een smaak dat je vooral op latere leeftijd gaat waarderen.
Dit is vooral de reden dat veel jonge mensen niet van koffie of bier houden (beiden zeer bitter).
Hoe ouder de persoon wordt, hoe slechter de smaakpapillen. Het gevolg kan zijn dat je dit steeds lekkerder gaat vinden.

1 van de eerste posts gaf aan dat je smaak kan associëren met andere zaken.
Bijvoorbeeld plezier, geluk, woede, noem maar op.
De alcohol zorgt in de vroege jaren al snel voor een vrolijk gevoel omdat je er niet gewend aan bent.
Dit gevoel koppelt je hersenen aan het bier waardoor het steeds beter gaat smaken.

Simpel gezegd moet je er dus naar mijn mening inderdaad aan wennen.
Mijn eerste biertje smaakte naar pis, maar nu ik dit schrijf moet ik bekennen dat ik er al enkelen op heb.
Of er met die uitspraak zo ver over is nagedacht weet ik niet, maar ergens zit er wel een kern van waarheid in.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik drink sowieso zelden alcohol maar als ik het drink is het bier, wel gewone pils uit de tap en niet van die aparte biertjes. En ik vond het gelijk al lekker. Als kind vroeg ik wel eens een likje schuim van mijn pa zijn biertje! Ik ben braaf op mijn 16e pas alcohol gaan nuttigen. Wel gelijk bier. En als ik inderdaad geen zin heb in een plas-avond maar wel een beetje teut wil worden dan ga ik aan de droge witte wijn. En daar houd het voor mij wel op qua alcohol. Sterkte drank vind ik het meeste niet lekker en rode wijn etc ook niet. En als je een dag bloedheet gewerkt hebt en je komt thuis, trek je de koelkast open en dan 1, eentje maar, koud flesje van 0,25cl Heineken. Dat doe ik heel zelden maar dan kan ie echt heerlijk smaken dat ene biertje!
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ondanks dat we soms kleine meningsverschillen hebben kan je wel op mijn stem rekenen hoor smartie :wink:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dunnetjess33 zei:
Heineken
Klik om te vergroten...
:kots:

Pisbier.
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Madbadger zei:
Maar zonder in kastjes te willen denken, zit het een beetje in onze cultuur ingebakken. Zo zullen mannen rapper geacht worden bier te drinken, en vrouw het niet te lusten. Zo zie ik de meeste vrouwen witte wijntjes, cava of cocktails drinken, in het "beste" geval een kriek. Een lesbiënne van het mannelijke type zal al rapper bier drinken en een vrouwelijke homo de vrouwendrankjes. De uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk.
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: Ben een vrouw, vind bier echt lekker, ergo ik ben blijkbaar lesbisch of iig een manwijf :wink: weet ik dat ook weer, haha
OT verder ben ik het er wel mee eens dat ik bier nu lekkerder vind dan mn allereerste biertje als puber, maar ik heb dat met alle alcoholische dranken, de eerste keer wijn/vodka/whiskey vond ik nou ook niet echt je van het :) en als het 0% alcohol had gehad, had ik het niet boeiend gevonden verder.
Eigenlijke reden waarom ik nu liever bier drink dan netgenoemde dranken is dat ik er minder snel dronken van word,en het ook gewoon lekker vind.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kijk voor de gein eens tussen alle studenten, daar vind je niet veel meiden die geen bier drinken. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fool zei:
Kijk voor de gein eens tussen alle studenten, daar vind je niet veel meiden die geen bier drinken. :P
Klik om te vergroten...
Ja inderdaad. Op de middelbare school had ik ook een beetje het vooroordeel dat vrouwen geen bier horen te drinken. Maar tijdens mijn studie is dat volledig overgegaan. Omdat er daar sowieso veel vrouwen bier drinken, maar ook omdat ik ging inzien dat dat soort vooroordelen natuurlijk volstrekt krankzinnig zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."