Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe Ad Fundum ?

Hoe Ad Fundum ?

24 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#1
je keel helemaal open kunnen zetten zodat de drank helemaal naar binnen glijd zonder te slikken kan je of dat kan je niet ik denk niet dat je het kan oefenen (ik kan het trouwens ook niet)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
'k Ken wel iemand die letterlijk haar keel kan openzetten, hoofd achterover en 't bier gaat gewoon meteen door...dat kan ik dan weer niet maar een shotje of een paar grote slokken zijn toch niet zo moeilijk?
T
ThmaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoals de titel zegt,
hoe kan je ad fundum leren drinken ?
zijn er tips/tricks ?
of een manier om het te oefenen ?

Mvg
d
detoxerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Thma zei:
Zoals de titel zegt,
hoe kan je ad fundum leren drinken ?
zijn er tips/tricks ?
Mvg
Klik om te vergroten...

Volgens mij weet je niet helemaal wat Ad Fundum inhoudt. Wat is er moeilijk aan het achteroverslaan van een drankje?

of een manier om het te oefenen ?
Klik om te vergroten...

Veel drinken?
T
ThmaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik bedoel hoe kan je snel een adje zetten ?
Sommigen kunnen het op 4sec door hun keel open te zetten, maar ik zou begot niet weten hoe'k dat zou moeten doen..
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oom Klaas zei:
'k Ken wel iemand die letterlijk haar keel kan openzetten, hoofd achterover en 't bier gaat gewoon meteen door...dat kan ik dan weer niet maar een shotje of een paar grote slokken zijn toch niet zo moeilijk?
Klik om te vergroten...

Dan is ze vast ook nog wel goed in een ander ding... :P
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
jij gaat hier wel erg diep op in marla :wink:
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Halverwege je 'slik' blijven hangen en dan staat t mooi open.
Lukt mij soms een beetje, met een beetje doorslikken erbij gaat t best :P
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Marla Singer zei:
Oom Klaas zei:
'k Ken wel iemand die letterlijk haar keel kan openzetten, hoofd achterover en 't bier gaat gewoon meteen door...dat kan ik dan weer niet maar een shotje of een paar grote slokken zijn toch niet zo moeilijk?
Klik om te vergroten...

Dan is ze vast ook nog wel goed in een ander ding... :P
Klik om te vergroten...
Flameon zei:
jij gaat hier wel erg diep op in marla :wink:
Klik om te vergroten...

Diep op in? Leuke woordkeuze :P

En marla ik zou 't niet weten :rolleyes: (zoekt (A) smiley)
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik kan mijn keel openzetten en bier als het ware erin gieten.
Maar het is alleen goed als je snel weg moet, anders is het
gewoon zonde van je bier. :wink:
T
ThmaLid
01-01-2024, 00:00
#11
En nu nog eens beter uitgelegd..
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#12
Amateurtje zei:
Ik kan mijn keel openzetten en bier als het ware erin gieten.
Maar het is alleen goed als je snel weg moet, anders is het
gewoon zonde van je bier. :wink:
Klik om te vergroten...

niet als je euroshopper bier heb
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Winehouse zei:
Amateurtje zei:
Ik kan mijn keel openzetten en bier als het ware erin gieten.
Maar het is alleen goed als je snel weg moet, anders is het
gewoon zonde van je bier. :wink:
Klik om te vergroten...

niet als je euroshopper bier heb
Klik om te vergroten...

Dat gaat nog, zeker in verhouding tot heineken.
d
de kafmeesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Winehouse zei:
Amateurtje zei:
Ik kan mijn keel openzetten en bier als het ware erin gieten.
Maar het is alleen goed als je snel weg moet, anders is het
gewoon zonde van je bier. :wink:
Klik om te vergroten...

niet als je euroshopper bier heb
Klik om te vergroten...

Het is JUIST zonde als je euroshopper bier hebt.
S
SeatbeltLid
01-01-2024, 00:00
#15
de kafmees zei:
Winehouse zei:
Amateurtje zei:
Ik kan mijn keel openzetten en bier als het ware erin gieten.
Maar het is alleen goed als je snel weg moet, anders is het
gewoon zonde van je bier. :wink:
Klik om te vergroten...

niet als je euroshopper bier heb
Klik om te vergroten...

Het is JUIST zonde als je euroshopper bier hebt.
Klik om te vergroten...

Euroshopper = Amstel, overgegoten in cheap flesje, want bij beide is het zo dat als de dop van de fles is , het bier in 5 seconden op moet anders is het dood. Dus het is NIET zonde als het euroshopper is :grin:
E
ExtisiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Europshopper Amstel.. ?
Euhm.. dus die dakloze die Euroshopper drinken zijn eigenlijk gewoon Gangstaah ?
:rock:
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#17
acht.zes zei:
Wat is hier nou weer de lol van?

Heb je een lekker biertje en dan sla je die in 5 seconden achterover?
Klik om te vergroten...

Weinig lol aan, het is stoerdoenerij. Het goede nieuws is dat je het doorgaans met schrale Heineken doet in een studentenkroeg, dus dan is een verminderde smaakbeleving wel een pluspunt.

OT: als je slikt, is er een moment dat je adamsappel naar beneden gaat en je keel opent, dat gevolgd wordt door het terugkeren van je keelspieren in hun oorspronkelijke positie. Als je je spieren in de "open" stand kunt houden, giet je zo vloeistof naar binnen zonder te slikken.

Getekend,
Koning Ad Omnia Bèta, Tilburg (eenvoudig winnaar) en Knus, Nijmegen (eenvoudig winnaar).

Goede post trouwens, @MDMAap! :tearsofjoy:

Oh ja, en gefeliciteerd met je bump van 8 jaar, xx69wateeninfantielenaamisdit69xx
x
xX69_°Sl1pjeshun3r°_69XxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Beste Thma,

Bij deze had ik je graag meer informatie omtrent Ad Fundum gegeven. In jouw post lees ik enige onwetendheid over deze heerlijke actie. Thma, een Ad Fundum (in de volksmond gereduceerd naar 'Adje') is het drinken van een zachtaardig hopsbrouwseltje in één keer. Dat wil zeggen dat je jouw (bien) flesken bier niet weghaalt van jouw mond tot het goudkleurig drankje volledig in jouw slokdarm is weggevloeid. Hoewel sommige personen dit als onprettig aanvaarden, ben ik van het standpunt dat deze personen niet bewust zijn van de prachtige dingen des levens. Daarmee gezegd zijnde, een adje is een moment van puur genot.

Hopelijk ben je wat wijzer geworden omtrent het opwindende fenomeen 'Ad Fundum'!

Met vriendelijke groeten,
xX69_°Sl1pjeshun3r°_69Xx
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat is hier nou weer de lol van?

Heb je een lekker biertje en dan sla je die in 5 seconden achterover?
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Inderdaad, zet het koud en het is zeker goed te drinken.
En ik weet niet wat het met Heineken is, maar die zijn
alleen lekker uit die kleine flesjes, uit glas of blik is te plat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."