Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Anduce1985 zei: Maar dan toch niet in de vorm van een strafblad of dergelijke ? Klik om te vergroten... Een strafblad is een registratie van wetsovertredingen waar iemand voor veroordeeld (lees: door een rechter) of een OM-afdoening heeft erkend (lees: boete heeft betaald). Als je niet ter plekke op de bon bent geslingerd of bent voorgeleid aan een rechter, zal het geen invloed hebben op je strafblad of Verklaring omtrent gedrag (VOG)."
"Ik denk dat @Memento alles wel redelijk goed benoemt. Verder kan ik me voorstellen dat door de lange nachten je weerstand verslechtert en dus vatbaarder bent voor keelproblemen. Draag je oordoppen tijdens het stappen? Dat werkt bij mij in ieder geval goed om mijn stem te sparen. Je hoort jezelf en anderen namelijk beter en schreeuwt dus niet zo hard. Dan bedoel ik wel goede doppen met filter (PartyPlugz ofzo) en niet die fluorescerende schuimdingen. Trouwens ook fijn om later je kleinkinderen te horen praten als je 65 bent."
"Omdat je bovenstaande ongetwijfeld zelf ook wel kan bedenken, hier wat welgemeende adviezen van iemand die ook bijzonder slecht gaat op een groot aantal shotjes: Drink ze alleen ijskoud: de smaak is minder sterk en de alcohol lijkt een stuk minder te 'dampen' in je mond/neus. Het slikt zo een stuk makkelijk weg. Houd het niet te lang in je mond: doorslikken en ademen. Zorg dat je ze in één keer kunt doorslikken: bij een te groot glaasje heb je heel je mond vol, wat het slikken alleen maar moeilijk maak. Zit je glas te vol dan is het soms beter om het in twee keer te slikken. Zoek iets wat jij lekker vindt en drink dat: willen mijn vrienden tequila? Dan bestel ik er een sambuca bij. Nemen ze vodka? Doe mij dan maar een Jägermeister. Graag gedaan!"
"xX69_°Sl1pjeshun3r°_69Xx zei: Hopelijk ben je wat wijzer geworden omtrent het opwindende fenomeen 'Ad Fundum'! Klik om te vergroten... Nee, dat is Thma niet. De vraag was namelijk hoe en niet wat. Als je correct taalgebruik zo grappig vindt, is het raadzaam te beginnen met begrijpend lezen. Daarnaast is 'Ad Fundum' Latijn voor 'tot op de bodem'. Dit beperkt zich dus niet tot pils of bier: een glas melk kan even goed ad fundum gedronken worden. Als afsluiter: Hopsbrouwsels bestaan niet, gebruik liever gerstenat. Verder ervaren mensen en ben je van mening dat. Anders heb je een standpunt."
"Lekkerste gedestilleerd: Jägermeister (ijskoud) Whisky (kamertemperatuur) Southern Comfort Sambuca (ijskoud) Lekkerste mix: Gin (London dry) met tonic (Bruine) rum met cola Vodka met Spa rood / Sprite / bitter lemon Lekkerste laag alcoholisch: Hertog Jan Witte wijn (Chardonnay / Pinot Grigio) Trappiste Rochefort 8 Vieste gedestilleerd: Tequila Vodka Campari Absinth Vieste mix: Vodka met cola / Red Bull Pisang Ambon met jus d'orange Vieste laag alcoholisch Rode wijn zonder eten Oettinger bier Vermouth"
"Genieten, ongetwijfeld. Maar je gaat er vroeg of laat toch wel van naar de haaien. En dan heb ik het nog niet eens over je financiën. (Ome DUO forgives but doesn't forget.) Ik denk dat je dat zelf ook wel inziet en daarom de vraag hier op het forum stelt. Toen ik wat jaartjes jonger was ging ik ook een week lang door en zoop ik voor het stappen lachend een fles Jägermeister leeg. Inmiddels is dat verleden tijd en kunnen 5 wijntjes op een lege maag me al de kop kosten. Letterlijk. Waar is de paracetamol? Wat jij omschrijft klinkt inderdaad niet als verslaving aan één middel maar als roesverslaving: de verslaving aan onder invloed zijn, ongeacht wat. Dat is niet best. Zolang het geen problemen oplevert zal je er weinig slechts in zien. Wees je er echter van bewust dat je zo geen volwassen leven kan volhouden. Je werkgever zal je er binnen no time uit flikkeren als je voor de zoveelste keer stinkend naar drank en wiet binnenstapt. Op het moment dat je niks hebt, behalve die fijne roesjes, is rock bottom snel bereikt. Dan is het een hele lange reis terug naar 'normaal' functioneren."
"Technokameleon zei: Ook als ik bijvoorbeeld op vakantie ga met familie, heb ik geen enkele moeite om geen drugs te gebruiken. Ook al duurt zo'n vakantie 3 weken! Klik om te vergroten... Alcohol, weliswaar sociaal aanvaard, is ook drugs. Dat weet je hè? En het kan net zo goed voor die roes zorgen. Technokameleon zei: Een psycholoog vind ik nog een stapje te ver gaan (en te duur) Klik om te vergroten... Bij een doorverwijzing vanuit de huisarts is een psycholoog in de meeste gevallen gedekt door je zorgverzekering. Verder... Zie ik dat de meeste reacties op dit topic best wel bot zijn, inclusief die van mijzelf. Dat is (in ieder geval vanuit mijzelf) niet lelijk bedoeld maar ik denk dat je de adviezen best ter harte kunt nemen. Niemand hier is heilig en zegt dat je niets meer moet gebruiken, maar ik hoop dat je wel begrijpt dat jouw manier van gebruiken door velen als onverantwoord wordt gezien. En laten we eerlijk zijn, jij wilt toch ook nog een lange en gezonde toekomst? Liefst mét af en toe een lekker middeltje als uitspatting. Dat maakt het over het algemeen ook veel leuker."
"1991 snif zei: Lekker heb net 3 gram in me neus zitten 30 bier gehad me kaken gaan alle kanten op word er gek van wat nu ben ik verslaafd Klik om te vergroten... Lekkere Koningsnacht gehad?"
"Au... Ondanks dat in eerdere berichten al stond dat het niet gaat om wie fout zat, denk ik dat je nu wel je punt hebt gemaakt: ze ziet zelf ook in dat ze te ver is gegaan en daar komt ongetwijfeld spijt voor terug. Laat het even rusten en heb over een paar dagen weer eens contact. Grote kans dat jullie beiden dan een stuk minder emotioneel zijn en rationeel kunnen nadenken: Heb je elkaar gemist? Wil je zo verder? Zien jullie in wat er fout zit? Kun je dit verbeteren? Tip mijnerzijds is om vol te houden en ook nu niet te blowen. Je laat daarmee juist extra zien hoe sterk je bent en dat je haar signalen echt wel serieus neemt! Daarnaast werkt het verdoven van emoties op de lange termijn toch niet. Heel veel sterkte, houd ons op de hoogte!"
"Maar wat moet je ermee? Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat het risico van vreemde (buitenlandse) medicijnen, die je niet kunt laten testen, opweegt tegen een beetje misselijkheid. Zelfde geldt voor antipsychotica/antidepressiva. Die lijken me niet bepaald moeilijk te krijgen via legale wegen? Recreatief gebruik heb ik nog nooit van gehoord."