Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Thma zei: Zoals de titel zegt, hoe kan je ad fundum leren drinken ? zijn er tips/tricks ? Mvg Klik om te vergroten... Volgens mij weet je niet helemaal wat Ad Fundum inhoudt. Wat is er moeilijk aan het achteroverslaan van een drankje? of een manier om het te oefenen ? Klik om te vergroten... Veel drinken?"
"Hi, Overigens is het immuun en het gebruik van punten en komma's maakt het lezen van je bericht een stuk makkelijker Wat je bedoelt is denk ik dat je alcohol gewenning opbouwt, immuun zal je er nooit van worden. Je kan trouwens snel merken of je een gewenning hebt opgebouwd (en ontwennsingsverschijnselen krijgt, zoals trillen, zweten, misselijk etc.) door gewoon een week niet te drinken. Als ik jou was zou ik oppassen met de hoeveelheden die je naar binnen werkt, anders heb je binnenkort geen lever en hersens meer over."
"SittaMan zei: Probeer eens 2 weken geen alcohol te drinken... Als het je lukt moet je je geen zorgen maken voor verslaving (nu toch niet alleszins) Lukt het je niet, dan kan je wel van geestelijke afhankelijkheid spreken... Klik om te vergroten... En/of lichamelijke."
"Na een korte (gelukkig geen heftige) relapse van enkele weken weer de draad opgepakt. De relapse periodes worden steeds korter dus dat is goed nieuws. Bijna een half jaar droog met de relapse niet meegerekend, voel me een klein beetje trots"
"Hi, Ik ben een nieuweling op het forum en ben op zoek naar ervaringen en tips van anderen die gestopt zijn met alcoholmisbruik. Ik heb momenteel een terugval in drankmisbruik en gebruik de laatste 6 weken gemiddeld een fles wodka per dag. Ik ga nog dagelijks naar mijn werk en functioneer (naar omstandigheden) goed, ik sport ook 1 a 2 keer per week en eet gezond, neem veel vitaminen om enigszins 'gezond' te blijven. Op werk ben ik op mijn 'dranklucht' aangesproken en heb gezegd dat ik een relapse heb. Gelukkig krijg ik de steun op werk om te stoppen en wil (en moet) ook stoppen. Ik heb nog een aantal strips Librium in huis. Ik heb bij mijn eerste detox op eigen houtje thuis cold turkey met Librium in 1x een punt achter alc gezet, maar door snelle afbouw van Librium geleidelijk teruggevallen in alc. Mijn angst is eigenlijk voor wat er komen gaat. Bij mijn eerste detox was ik zeker 10 jaar dagelijks aan de zuip (maar in mindere hoeveelheden, halve fles per dag). Ik heb nu in korte tijd een heftige relapse... Heeft iemand nog advies om deze periode van detox door te komen? Ik verval momenteel in de cirkel van zeer slecht slapen en katers wegdrinken"
"^^^ Klopt, ik heb het vandaag gemerkt. Heb mezelf gedwongen een en ander te doen, bezig blijven, afleiding etc. en er is 'maar' een halve fles ingegaan. Ik ben overigens wel een aantal maanden helemaal alc vrij geweest. Ben alleen ontzettend nerveus geweest vanochtend, had toch wat shots nodig om de dag te beginnen...Maar dat schijnt er allemaal bij te horen. Boredom is the first step on the road to relapse Die cravings zijn dodelijk in mijn geval als ik me verveel...naja, ik heb een eerste, kleine stap gezet vandaag..."
"Jennelise88 zei: Hallo, Ook ik ben nieuw op het forum en sinds 4 dagen aan het afkicken van de drank. Ik moet zeggen dat het goed gaat, alleen ik heb wel lichamelijke klachten: Ik heb het koud Ik ben erg moe Ik heb weinig eetlust Kan iemand mij vertellen of dit erbij hoort? Groetjes Jennelise Klik om te vergroten... Na 4 dagen 'droog' heb je het ergste wel gehad hoor Ik ben waslijsten aan bijwerkingen tegengekomen op inet, verschilt erg per persoon heb ik gemerkt en je lichamelijke conditie. Maar deze horen er ook bij, vooral het moe zijn en afname eetlust. Je lichaam moet zich nu herstellen en opnieuw instellen zonder alcohol. Mijn eerste detox was een hel trouwens, moet nu mijn relapse doorkomen, maar schijnt dat de heftige bijwerkingen erger zijn na jarenlang misbruik en slechte lichamelijke conditie....beide heb ik gelukkig niet, nog 1 week en dan is het over en uit voor mij"
"priscilla zei: nog 1 week en dan is het over en uit voor mij Klik om te vergroten... ben trots op je deioxer!!! [/quote] Thanks, ik zou zeggen 'geniet van je laatste drankje', maar dat is er al lang vanaf voor mij Clean and Serene voor mij volgende week."
"Iets later dan gepland ben ik sinds gisteren 13.00 acuut gestopt met alcohol en sta sindsdien dan ook (bijna) droog nu (1,5 dag). Het werd zo erg dat ik stond te beven en trillen als een gek, ik trok het gewoon niet meer en heb alles maar opgebiecht aan vrouw en ouders. Noodarts erbij, paar Libriums en cold turkey afkicken. Het was echt een hel, niet normaal wat ik voelde, dacht en onwijs heftig trillen, echt overal, kotsen, mijn vingers kapotbijten etc. Ik kon ook totaal niet slapen, heb vanacht een flinke borrel genomen (ze waren vergeten een laatste fles voor mij te verstoppen in huis om dat trillen te stoppen en als afscheid van die troep, maar ik had wss. een halve fles nodig want het hielp echt helemaal geen reet. Toch de rit uitgezeten hoe zwaar het ook was en ik voel me zo veel beter nu. Nog vrij angstig en soms trillen, de ene keer meer dan de andere, maar voor mij is alcohol nu echt voorbij. Ik weet niet wat er nog aan bijwerkingen komt, maar ik geloof dat ik nu het ergste wel gehad heb..."
"drain bamage zei: loop je ook bij een psycholoog? misschien zit je probleem dieper geworteld... Klik om te vergroten... Ja, daar ben ik inmiddels wel uit Het is een flinke relapse, weet nu ook van mezelf dat ik niet 'gecontroleerd' sterke drank kan drinken, althans niet als ik een stressvolle periode heb, het komt uiteindelijk neer op keiharde 'discipline' Vindt je het ook nog fijn om alcohol te gebruiken? Zo ja, realiseer je dan dat je er pas van kan genieten als je het niet zo vaak neemt en een moment kiest om je compleet te laten gaan of probeer eens wat anders vodka te consumeren, lekkere single malt bijvoorbeeld. Klik om te vergroten... Alc is een haat/liefde verhouding geworden. Ik drink het liefst een goeie wodka, geeft je ook de minste katers Single malts zijn trouwens erg lekker, daar kan ik dus echt van genieten, maar binnenkort even niet zeg maar.. Weleens andere drugs gebruikt? Als je al erg verslavingsgevoelig bent raad ik het je af maar misschien is het weleens fijn om iets anders te ervaren dan alcohol. Klik om te vergroten... Zelden, een paar jointjes jaren geleden, af en toe wat pep en coke. Verder echt amper drugs genomen. Rare comment misschien maar ja ik ben dan ook geen professional bij uitstek. Zoek hulp bij iemand die dat wel is Klik om te vergroten... Ja, die heb ik ook gelukkig, ik was meer op zoek naar comments van mensen die ook daadwerkelijk hebben afgekicked na een relaspe, je leest de raarste dingen op inet. Is ook een combie met nogal 'overwerkt' zijn, gelukkig vakantie binnenkort"