Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste bier

Beste bier

680 antwoorden
217 weergaven
18-5-2026
S
SpeedyGonzalisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er zijn teveel lekkere biersoorten, teveel om hier op te noemen. Maar ik ga toch proberen om er wat toppertjes voor mij uit te kiezen :wink:

Corona, Grolsch, Hertog Jan Weizener, Hoegaarde Wit, Jupiler, Olm, Estaminet, Brugse Zot, Primus, Liefmans, Lindemans Kriek en zo nog even verder..
S
SpeedyGonzalisLid
01-01-2024, 00:00
#2
NocturnalJohnny zei:
Guinness
Lech
Maes
Amstel
Heineken
Klik om te vergroten...


Lees de start van het toppic eens, Guinness is geen bier uit de lage landen :wink:
R
RuskiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Belgie heeft zo ongeveer 125 verschillende soorten bieren en trappisten in alle vormen en maten en ik kan met trots zeggen dat ik er ongeveer 50 heb geproeft, zo min of meer. Geen zin om ze hier allemaal op te lijsten.

Lekkerste bier: Ops-Ale
Lekkerste trappist: Chimay Triple(Blauw)

Ruski~
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#4
Guinness!!!!!!!!!!!!!!!

Gives you powerrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!
M
MesaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Desperados
k
knalkaakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat is voor mij toch echte Alfa, totaal niet bitter,
goede smaak wat er dan ook snel doorheen gaat
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alfa staat volgens mij kwalitatief gezien op nummer 1, samen met Gulpener, als je het hebt over pils uit de lage landen. Je kunt je van beide ongelooflijk veel drinken zonder al te veel nare katergevolgen, en het smaakt beiden erg lekker edoch wat verschillen; Alfa wat meer neutraal en Gulpener iets meer karakteristiek :)
B
BorreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kheb de ze zomer voor de eerste keer Heineken gedronken en in vergelijking met het Belgische pilsbier (jupiler, maes...) is Heineken echt limonade.
Lekker --> Blonde Leffe, Westmalle Tripel.
M
MaddogLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hertog Jan voor in de kroeg, lekker doortanken. Kornbacher of Warsteiner bij t eten. Heineken bij de bekende stadsfeesten, met kermis. live muziek en ranzige lekkere hamburges en duitse braadworsten.
R
RickRossLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als ik een biertje drink, wil ik of een heineken flesje niet die doorzichtige maar gewoon die mannelijke en anders een grollsch kannon
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoegaarden grand cru
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#12
jawadde zeg.. wa voor onozelaars zijn jullie?? ik kom uit belgie en daar word het beste bier ter wereld gebrouwen.. 1. heineken is het slechtste bier dat er bestaat! 2. ga in google kijken naar de lijst van beste bieren. en als je echt wil bier drinken, drink dan trappist!
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Borre zei:
Kheb de ze zomer voor de eerste keer Heineken gedronken en in vergelijking met het Belgische pilsbier (jupiler, maes...) is Heineken echt limonade.
Lekker --> Blonde Leffe, Westmalle Tripel.
Klik om te vergroten...

ge zijt den enigen die het door heeft!!
grtz!
H
HaardrogerLid
01-01-2024, 00:00
#14
'pils is geen bier' (!!!???!?!?!?!)

Westmalle quadrupple
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Pils is wel bier. Bier hoeft geen pils te zijn. Net zoals een appel fruit is, maar fruit niet per se een appel hoeft te zijn
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Op het moment vind ik Jupiler en Hertog Jan erg lekker. Maar het verschilt zo om de paar maanden.

offtopic; Ik heb wat brouwerijen een email gestuurd dat een glas van hun merk in de vaatwasser is kapot gegaan (wat niet is gebeurt, heb niet eens een vaatwasser). Dus heb ik van bijna alle brouwers een nieuw glas gekregen waardoor ik nu, van zo goed als elk biermerk uit Nederland een glas in mijn kast heb staan :smoke:
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#17
kokosmakroon900 zei:
offtopic; Ik heb wat brouwerijen een email gestuurd dat een glas van hun merk in de vaatwasser is kapot gegaan (wat niet is gebeurt, heb niet eens een vaatwasser). Dus heb ik van bijna alle brouwers een nieuw glas gekregen waardoor ik nu, van zo goed als elk biermerk uit Nederland een glas in mijn kast heb staan
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: nice!
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
MusicIsLife zei:
kokosmakroon900 zei:
offtopic; Ik heb wat brouwerijen een email gestuurd dat een glas van hun merk in de vaatwasser is kapot gegaan (wat niet is gebeurt, heb niet eens een vaatwasser). Dus heb ik van bijna alle brouwers een nieuw glas gekregen waardoor ik nu, van zo goed als elk biermerk uit Nederland een glas in mijn kast heb staan
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy: nice!
Klik om te vergroten...

Kijk aan, leuk om zo'n collectie te hebben :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
kokosmakroon900 zei:
offtopic; Ik heb wat brouwerijen een email gestuurd dat een glas van hun merk in de vaatwasser is kapot gegaan (wat niet is gebeurt, heb niet eens een vaatwasser). Dus heb ik van bijna alle brouwers een nieuw glas gekregen waardoor ik nu, van zo goed als elk biermerk uit Nederland een glas in mijn kast heb staan :smoke:
Klik om te vergroten...
Maar, maar, maar, bierglazen horen helemaal niet in de vaatwasser! :(
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pils is afgeleid van de plaats waar ooit het eerste pilsener bier werd gebrouwen; Pilsener Urquell uit Pilsen. Dat is pas pils met smaak. https://nl.wikipedia.org/wiki/Pilsner_Urquell

Zelf houd ik van trappistenbier, maar meestal drink ik Duvel. Gewoon uit de fles. Geen gedoe met glazen schoonmaken :) Ik had vroeger wel 30 glazen. Nu nog een stuk of 5 voor bezoek als ze dat echt wensen.

Westvleteren XII was de afgelopen 4 jaar tot het beste bier van de wereld verkozen. Nu Kentucky Brunch. http://www.biernet.nl/nieuws/westvleter ... ter-wereld

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3132333435
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."