Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste bier

Beste bier

680 antwoorden
220 weergaven
18-5-2026
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Guinness
Lech
Maes
Amstel
Heineken
S
SpeedyGonzalisLid
01-01-2024, 00:00
#2
Er zijn teveel lekkere biersoorten, teveel om hier op te noemen. Maar ik ga toch proberen om er wat toppertjes voor mij uit te kiezen :wink:

Corona, Grolsch, Hertog Jan Weizener, Hoegaarde Wit, Jupiler, Olm, Estaminet, Brugse Zot, Primus, Liefmans, Lindemans Kriek en zo nog even verder..
S
SpeedyGonzalisLid
01-01-2024, 00:00
#3
NocturnalJohnny zei:
Guinness
Lech
Maes
Amstel
Heineken
Klik om te vergroten...


Lees de start van het toppic eens, Guinness is geen bier uit de lage landen :wink:
R
RuskiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Belgie heeft zo ongeveer 125 verschillende soorten bieren en trappisten in alle vormen en maten en ik kan met trots zeggen dat ik er ongeveer 50 heb geproeft, zo min of meer. Geen zin om ze hier allemaal op te lijsten.

Lekkerste bier: Ops-Ale
Lekkerste trappist: Chimay Triple(Blauw)

Ruski~
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#5
Guinness!!!!!!!!!!!!!!!

Gives you powerrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!
M
MesaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Desperados
k
knalkaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat is voor mij toch echte Alfa, totaal niet bitter,
goede smaak wat er dan ook snel doorheen gaat
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alfa staat volgens mij kwalitatief gezien op nummer 1, samen met Gulpener, als je het hebt over pils uit de lage landen. Je kunt je van beide ongelooflijk veel drinken zonder al te veel nare katergevolgen, en het smaakt beiden erg lekker edoch wat verschillen; Alfa wat meer neutraal en Gulpener iets meer karakteristiek :)
B
BorreLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kheb de ze zomer voor de eerste keer Heineken gedronken en in vergelijking met het Belgische pilsbier (jupiler, maes...) is Heineken echt limonade.
Lekker --> Blonde Leffe, Westmalle Tripel.
M
MaddogLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hertog Jan voor in de kroeg, lekker doortanken. Kornbacher of Warsteiner bij t eten. Heineken bij de bekende stadsfeesten, met kermis. live muziek en ranzige lekkere hamburges en duitse braadworsten.
R
RickRossLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als ik een biertje drink, wil ik of een heineken flesje niet die doorzichtige maar gewoon die mannelijke en anders een grollsch kannon
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoegaarden grand cru
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#13
jawadde zeg.. wa voor onozelaars zijn jullie?? ik kom uit belgie en daar word het beste bier ter wereld gebrouwen.. 1. heineken is het slechtste bier dat er bestaat! 2. ga in google kijken naar de lijst van beste bieren. en als je echt wil bier drinken, drink dan trappist!
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Borre zei:
Kheb de ze zomer voor de eerste keer Heineken gedronken en in vergelijking met het Belgische pilsbier (jupiler, maes...) is Heineken echt limonade.
Lekker --> Blonde Leffe, Westmalle Tripel.
Klik om te vergroten...

ge zijt den enigen die het door heeft!!
grtz!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
pvh337 zei:
jawadde zeg.. wa voor onozelaars zijn jullie?? ik kom uit belgie en daar word het beste bier ter wereld gebrouwen.. 1. heineken is het slechtste bier dat er bestaat! 2. ga in google kijken naar de lijst van beste bieren. en als je echt wil bier drinken, drink dan trappist!
Klik om te vergroten...

Ik deel je mening, maar toon wel een beetje respect voor een andere mening.
Om iemand gelijk als onozelaar af te schilderen omwille van een mening/smaak vind ik een beetje laag van je.

Over smaak en kleur valt niet te twisten.

Grts
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#16
mandragora zei:
pvh337 zei:
jawadde zeg.. wa voor onozelaars zijn jullie?? ik kom uit belgie en daar word het beste bier ter wereld gebrouwen.. 1. heineken is het slechtste bier dat er bestaat! 2. ga in google kijken naar de lijst van beste bieren. en als je echt wil bier drinken, drink dan trappist!
Klik om te vergroten...

Ik deel je mening, maar toon wel een beetje respect voor een andere mening.
Om iemand gelijk als onozelaar af te schilderen omwille van een mening/smaak vind ik een beetje laag van je.

Over smaak en kleur valt niet te twisten.

Grts
Klik om te vergroten...

mee eens

daarbij; het lijkt wel een beetje sport en popi te zijn om Heineken te bashen, terwijl het zeker geen slecht bier is, gewoon een lekker pilsje, als je wat speciaals wilt, dan kies je wat anders, maar dan praat je ook over ander bier

:wave:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#17
".... toon wel een beetje respect voor een andere mening.
Om iemand gelijk als onozelaar af te schilderen omwille van een mening/smaak vind ik een beetje laag van je.

Over smaak en kleur valt niet te twisten."


helemaal mee eens Zjimiz, Heineken is gewoon commercieel bier en waarschijnlijk is het daarom zo succelvol. Want dat het door miljoenen mensen lekker wordt gevonden en gedronken is zeker, en daarom mag men spreken van goed bier. Dat je er zelf niet van houdt is wat anders, en maakt t daarom zeker geen slecht bier. En om anderen die het wel lekker vinden dan af te schilderen als onnozelaars is .... een beetje onnozel.
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#18
tspijt mij, maar als je heineken als heel goed bier beschouwd dan heb je duidelijk nog niet veel van de bierwereld meegemaakt..
drink eens een westmalle, leffe of (het beste bier ter wereld "officieel" west-fleteren) en je zal heineken rap vergeten zu, de smaak da die bieren hebben tot de verhouding van geestelijke en lichamelijke situatie.
btw: belgie en nederland tesamen zijn de grootste genot's-landen ter wereld! peace, i life in belgium and love netherland! :wink:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#19
sorry Pvh337, maar het is slechts een kwestie van smaak.
moet eerlijk zeggen dat ik zowiezo geen bier drinken ben zelf, vind ze allemaal niets en heb toch flink wat soorten gedronken in de laatse 40 jaar. moest ik dan toch kiezen dan koos ik juist voor een lichte bier zoals heineken etc, want die zware bieren (qua smaak, niet qua sterkte) vond ik vies. Drink zelf graag martini, (hoor je nu al denken dat dat dan helemal bocht is, lol :tearsofjoy: )

dus, het is slechts een kwestie van smaak. jij houdt duidelijk van zware, sterke biersoorten. Maar daarom zijn die dan nog niet de beste. Wat jij er lekker aan vind is wat anderen er waarschijnlijk juist vies aan vinden.

smaak is duidelijk persoonlijk en zegt niets over kwaliteit.
h
harry123Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Denk dat het ook maar net ligt waaraan je gewend bent. Ik ben opgegroeid met grolsch, tamelijk zwaar biertje, en zeer bitter, dus vind ik dat soort bieren veel lekkerder dan bijvoorbeeld heineken, daar vind ik persoonlijk wat te weinig smaak aan zitten. Kan het wel drinken, vooral als het heel warm is en het bier koud, goed voor de dorst. Maar toch liever een ander biertje, liefst grolsch, hertog jan of warsteiner

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3132333435
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."