Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"1) MDMA/XTC 2) Speed 3) Truffels Weed gebruik ik (bijna) dagelijks, dus ergens natuurlijk ook een favorietje. Alcohol schijn ik ook wel te lusten. Maar ik heb het dus 'op de -voor mij- speciaaltjes' gehouden voor mijn top 3. Zin in een xtc-stuikje nu."
"Als kind ligt uw smaakpatroon nog volledig anders. Zo zullen vele kleine kinderen geen witloof lusten. Omdat dergelijke smaken voor hen instinctief ervaren worden als zijnde giftig o.a. En bier is een smaak die daar enigszins aan gelinkt is. Veel heeft natuurlijk ook opvoeding te maken, het eetpatroon van het gezin, tv (bvb: samson lust ook geen spruitjes, bah vies), enz. Maar zonder in kastjes te willen denken, zit het een beetje in onze cultuur ingebakken. Zo zullen mannen rapper geacht worden bier te drinken, en vrouw het niet te lusten. Zo zie ik de meeste vrouwen witte wijntjes, cava of cocktails drinken, in het "beste" geval een kriek. Een lesbiënne van het mannelijke type zal al rapper bier drinken en een vrouwelijke homo de vrouwendrankjes. De uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk. Dus als jonge kerel, zal je al rap wel eens een pintje drinken. Maar de meesten vinden het dan echt niet lekker. Maar bij mij persoonlijk had ik er na een tijdje echt wel eens zin in. En zeker niet om te drinken in het algemeen, maar dan echt in een pint (de smaak). Is bovendien ook iets dat bij de goedkopere dranken (vooral vroeger dan :P) gerekend wordt, dus om uit te gaan, kom je al rap bij wijn-bier, kriek, cola of water uit als jongeling(e) met bescheiden budget. Natuurlijk associeer je het op de duur met gerechten, bvb frieten/patat met een pint enz Al smaakt voor mij dan nog altijd een cola het best. Bier heeft ook een rijke geschiedenis, net als dranken als whiskey, wijn, rum, gin, ... Dus voor mij is het zelfs een passie om altijd eens iets nieuws te proeven. Maar echt aanleren om het te lusten, lijkt mij niet zo. En dan drink je toch gewoon wat je lust? Al lusten vele vrouwen het niet op vooroordelen en verwachtingspatroon, want er is zo een diversiteit, dat iedereen wel iets zal lusten. Al zeggen de meeste vrouwen dan wel: 'ja maar, alleen die geur al en dat schuim ...'. Deze zijn moeilijk te bekeren."
"Heerlijk report en grappige situaties. Met beiden (dmt en lsd) geen ervaring, maar naar beiden zeer nieuwsgierig. Dmt heb ik nog nooit voorhanden gehad, lsd +- de kans gehad, maar heb toen gepast. Om de reden dat ik voorheen voor al de rest had gepast (en pas 1.5j geleden mijn eerste keer 'harddrugs' probeerde), namelijk het luisteren/aanhoren van badtrips van anderen en ik die dan vanalles in mijn kop prent (of daar schrik voor heb, om op de foute momenten daaraan te denken). Al heb ik bij alles wat ik probeerde goed de test doorstaan. Wat er mij vooral van weerhield is dat mijn vaste "partner in crime" (met veel meer ervaring) er niet zo voor te vinden lijkt, dus ik kijk voorlopig de kat uit de boom. Echter heeft hij ook geen voorliefde voor paddo's en truffels, wat ik dan weer wel zeer voor te vinden ben. Is ook omdat we verschillend in het leven staan. Hij wil eerder oppeppend en love-feelings tijdens het uitgaan (ik ook hoor), maar ik ben ook een denker/piekeraar/"filosoof"/prater over niet alledaagse dingen/...dus dat sluit daar dan soms goed bij aan."
"Klinkt heerlijk! Zelf heb ik helaas geen enkele extreme passie (zoals muziek maken of een sport beoefenen) of extreem talent, maar kan me voorstellen dat dat toch nog een extra dimensie is dan. Zelf ben ik 26j. Beginnen smoren op mijn 15, en van mijn 18 tot op heden zeer intensief (lees: dagelijks, met enkele periodes wel minder tot niet, maar zeer schaars). Harddrugs heb ik altijd op afstand gehouden en kwam er ook niet extreem veel mee in aanraking. Was zelfs de enige van mijn klas (6de middelbaar) die sigaretten rookte (niets om trots op te zijn hoor, integendeel, maar om een beeld te scheppen). Ook al 1x paddo's gedaan, als ik ongeveer 20 was. Iets langer dan een jaar geleden mijn eerste keer speed gedaan. Had het nooit verwacht, maar het gebeurde spontaan. Vervolgens eens coke. Nadien kwam xtc. Nadien kristallen (mdma). En daarna truffels. Verder ga ik niet. Spuiten en consoorten zijn uit den boze en voor lsd heb ik enige angst. Mijn favoriet blijft inderdaad de eerste keer xtc. Met niets te vergelijken voor mij. Ik zou zo terug zappen naar dat moment. Zeer herkenbaar altijd. Moest dat het algemene gevoel zijn (zonder gevolgen): niemand depressief en niemand eenzaam."
"Altijd jammer zo zaken (het kotsen). Truffels zijn het laatste nieuwe op mijn "lijstje", heb het nu 3x gedaan. Steeds mexicanas, na een beetje uitleg over mijn profiel (nieuweling) en bestudering van een brochure, leek mij dat goed om mee te starten. Omdat sommige soorten zelfs expliciet werden afgeraden voor beginners. En we moesten ook met vier overleggen natuurlijk. Ook was de meest ervaren persoon (die op alles goed gaat altijd), slechts 1x slecht gegaan en het was op dat. Hij heeft het eerder voor de partydrugs (oppeppend). Al leek zijn 'slechte trip' voor mij niet noodzakelijk zo slecht hoor, dus besloot het toch maar te proberen. Het wordt beschreven als een 'Sunny trip door het positieve', dus eerder een positieve gevoelens-trip, dan visueel of mentaal. Al had ik visueel ook wel niet te klagen, maar dan vooral als we even buiten liepen, bij mijn eerste keer. Bij diezelfde eerste keer dacht ik eerst dat het op mij weinig effect had. Twee van de vier personen waren echt op alles plat aan het gaan, en eentje een beetje in zichzelf en ik dacht: ik wil ook dat gevoel... Maar na dat buitengaan begon het en nadien mij nog zitten ziek lachen met tv-programma's. En ik had ook de neiging om geen minuut volledig stil te liggen/zitten, mijn vriendin had het ook. Ook nog in bed. Vrij oncontroleerbare trip, maar al elke keer leuke toestanden. Voor mij zou het wel niks zijn om op uit te gaan. Voor mij ideaal: samen met iemand (minimaal) en tv-kijken (de juiste programma's), wat praten, ... gewoon relax. Maar wat me vooral de laatste keer opviel: praten en iets uitleggen was zoooo lastig, was toen samen met mijn vriendin en zij had hetzelfde. Maar was zo leuk, samen zitten genieten voor de tv en veel totaal niet snappen of volgen."
"Had ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, interessant en leuk report! Ondanks dat voorzichtigheid een zeer goede eigenschap is op dit gebied, denk ik toch dat je je iets té veel zorgen maakt over sommige dingen. Ook had ik het persoonlijk zeer jammer gevonden om op dat moment al te vertrekken dan (leek mij toch een leuk feestje), ik had haar toch nog even doen wachten , zeker omdat het nog wel komt dan...en zo niet...is niet het enige toch? Just my 2 cents eh, ieder doet zijn zin uiteraard! Wederom heb ik het gevoel: daar wou ik bij zijn, dus leuk geschreven! En de naweeën die je omschrijft zijn voor de meeste mensen wel van toepassing, dus pieker je er niet suf op. Zonder het allemaal ten volle te beseffen zijn we ook suikerjunks, en dan zal je na een tijdje minder ook wel iets gaan merken. Tot hoofdpijn toe. En de dag na mdma/xtc heb ik ook vaak nog geen 100% correct zicht en zijn er soms kleine opflakkeringen. Maar ik weet het echter wel te waarderen, tenzij ik verplichtingen heb. Deze twee lijken mij ook wel zeer goed samen te passen (puur op gevoel, ben geen dokter, dus pin u hier niet op vast). De beste momentjes waren bij mij toch vaak combo's (op een vrij verantwoorde manier wel). Alcohol en weed/hasj zijn meestal wel van de partij op die momenten. Al drink ik op tijd en stond mijn water natuurlijk, want een droge mond krijg ik van quasi alles, hoogst irritant, want ik drink me te pletter. Dure grap op een feestje, al die watertjes die in één teug leeg zijn."
"Lekkerste: quasi alles (maar liefst bier, een cocktail of sterke drank genre rum-whiskey of wodka met een cola, of whiskey puur). Qua wijn liefst rood. Niet: Campari, Fiero, Martini, Hoegaarden, mierzoete likeuren, fruitbier, ... Als ik eentje moet pikken: Als ik maar één ding meer mocht drinken: gewone, goede, frisse pils Laatste keus om te drinken: fiero"
"La Chouffe en Tripple Chimay."
"Hoh, maar dan kan ik er nog noemen hoor. Maar bij deze kom ik vaak uit. En de topic is toch: beste (favoriete) bier? Pils is vooral een kwestie van een propere tapinstallatie (inzake hoofdpijn), voor de rest zullen weinigen een blinde test doorstaan. Al heb ik ook wel mijn 'vaste merken'. En uiteraard spreek ik dan op niveau van het café/de bar. Ik spreek niet over de goedkoopste halve liters, in de goedkoopste warenhuizen. Al giet dat ook weg uiteindelijk."
"zjimiz zei: karmeliet tripel Klik om te vergroten... Ik drink altijd veel te rap, ook gewoon frisdrank thuis. Bijgevolg drink ik op café zwaardere bieren ook als pils. En dan komt dit biertje elke keer het zwaarste aan bij mij. Maar inderdaad heerlijk."