Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeste bier

Beste bier

680 antwoorden
222 weergaven
18-5-2026
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik hoor het al, weinig mensen met een goeie biersmaak.
Pilsner:
Hertog Jan
Christoffel
Jupiler
Brand
Sjoës

Dubbel/bruin:
Westmalle
Maredsous
Mc Chouffe
Urthel
Leffe
La Trappe
Grimmbergen
Corsendonk
Chimay
Brugse zot
Affligem
EI Natte

Trippel/Blond:
Hertog Jan
Urthel
Leffe
La Trappe
Gouden Carolus
Ei Zatte
Augustijn
Brugge
Bronckhorster Angus
Karmeliet
Deugniet
Kasteel

Quadrupel:
Urthel
La Trappe

Stout:
Guinness
Murphys
Kilarnys
Kilkennys

Ale:
Golden Badger
Adnams
Don't

Speciaal bieren:
Duchesse de Bourgogne
Delerium
Duvel
Pauwel kwak
Judas

En nog wel een paar bieren die ik zo niet uit mijn hoofd weet. Bovenstaande allemaal gedronken, en allemaal lekker. :beer:
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dripptone als ik jouw post niet gelezen had zou ik zeggen: zak eens af naar een Belgisch cafeetje jongens en dan weet je pas wat goeie bieren zijn. Want met alle respect, maar vraag aan een bierkenner wat ie van Heineken vindt, toch een favo-bier in dit topic, en die begint vanzelf al te braken..

WESTVLETEREN!!
Duvel
Westmalle
La Chouffe
Leffe
Bink (vooral in eetgerechten dan)
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heineken is écht écht bocht.

Hertog Jan, Palm en Leffe hebben mijn voorkeur.

Of Guiness natuurlijk, maar dan moet het uit de tap komen in een Ierse/Schotse Pub.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#4
acidboy zei:
Heineken is écht écht bocht.

Hertog Jan, Palm en Leffe hebben mijn voorkeur.

Of Guinness natuurlijk, maar dan moet het uit de tap komen in een Ierse Pub.
Klik om te vergroten...

Raar is dat hea? als Guinness niet van de tap in zijn thuisland word gedronken maar in fles/blik een zee over steekt dan smaakt het al gelijk niet meer. Ik ben voor het leven verpest, Guinness voor het eerst gedronken in Ierland. Zelfs in Engeland of Schotland smaakt het al anders, maar dat gaat nog. Hier in Nederland van de tap krijg ik het met moeite weg, niet omdat het vies is maar puur omdat de herinnering van een Guinness die 1000X lekkerder smaakt nog vers in mijn geheugen zit. Met Guinness in fles of blik hoef je bij mij niet aan te komen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Barbar. Als je dat hebt gehad wil je niks anders meer.
H
HoldenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heineken Champagne Pils :grin: Ik wacht op je badtrip-report :kots:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#7
DrippTone zei:
acidboy zei:
Heineken is écht écht bocht.

Hertog Jan, Palm en Leffe hebben mijn voorkeur.

Of Guinness natuurlijk, maar dan moet het uit de tap komen in een Ierse Pub.
Klik om te vergroten...

Raar is dat hea? als Guinness niet van de tap in zijn thuisland word gedronken maar in fles/blik een zee over steekt dan smaakt het al gelijk niet meer. Ik ben voor het leven verpest, Guinness voor het eerst gedronken in Ierland. Zelfs in Engeland of Schotland smaakt het al anders, maar dat gaat nog. Hier in Nederland van de tap krijg ik het met moeite weg, niet omdat het vies is maar puur omdat de herinnering van een Guinness die 1000X lekkerder smaakt nog vers in mijn geheugen zit. Met Guinness in fles of blik hoef je bij mij niet aan te komen.
Klik om te vergroten...

Jeps, same here :)
c
cuber3Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik drink doorgaans Duvel en Hoegaarden, maar kan ook wel Jupiler appreciëren.

Maes en Cristal heb ik slechte herinneringen aan, hoewel dat misschien wel van vat tot vat verschilt (ik drink het nooit uit flesjes, want dan neem ik gewoon hierbovengenoemde :))

Ik drink tegenwoordig veel minder sterke drank dan vroeger.
Vooral de smaak van pure vodka kan ik echt niet meer luchten :kots:
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#9
in de aanbieding bij gall & gall: heineken champagne pils, ook maar weer eens proberen
ik zal wel weer een trip report schrijven :beer:
F
FlunitrazespeedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oom Klaas zei:
'k Ben nu helemaal in de ban van:



Kan alleen niet kiezen welke lekkerder is, maar de dubbel is overdag beter dan de trippel :P
Klik om te vergroten...

ja dude.....je hebt het wel over onze westmalle he..is zowat het beste wat elk café in huis heeft
maar La Chouffe van het vat of Westvleteren alleen in de abdij te krijgen zijn de beste!!

trouwens..een bierthema op een NL forum...beetje idioot dan weer :)
D
DreesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jupiler, Heineken en Hertog Jan

en natuurlijk halve liters AH Pilsener
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Flunitrazespeed zei:
trouwens..een bierthema op een NL forum...beetje idioot dan weer :)
Klik om te vergroten...

Een belg op een NL forum... beetje idioot dan weer :)
m
my little tonyLid
01-01-2024, 00:00
#13
singha, uit thailand
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Telen Du van de Bretonse Lancelot brouwerij in Frankrijk. :hearteyes:

Als je dat nog niet hebt gedronken weet je niet wat een donker speciaal biertje is.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Flunitrazespeed zei:
Oom Klaas zei:
'k Ben nu helemaal in de ban van:



Kan alleen niet kiezen welke lekkerder is, maar de dubbel is overdag beter dan de trippel :P
Klik om te vergroten...

ja dude.....je hebt het wel over onze westmalle he..is zowat het beste wat elk café in huis heeft
maar La Chouffe van het vat of Westvleteren alleen in de abdij te krijgen zijn de beste!!

trouwens..een bierthema op een NL forum...beetje idioot dan weer :)
Klik om te vergroten...

Belg op een .NL forum, beetje idioot dan weer.
Vreemd vinden dat je opeens moe word na te lang doorgaan op pep, beetje vreemd dan weer.
Welk bier is beter dat van nederland of belgie,

c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#16
kent iemand lech bier?
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oom Klaas zei:
Flunitrazespeed zei:
Oom Klaas zei:
'k Ben nu helemaal in de ban van:



Kan alleen niet kiezen welke lekkerder is, maar de dubbel is overdag beter dan de trippel :P
Klik om te vergroten...

ja dude.....je hebt het wel over onze westmalle he..is zowat het beste wat elk café in huis heeft
maar La Chouffe van het vat of Westvleteren alleen in de abdij te krijgen zijn de beste!!

trouwens..een bierthema op een NL forum...beetje idioot dan weer :)
Klik om te vergroten...

Belg op een .NL forum, beetje idioot dan weer.
Vreemd vinden dat je opeens moe word na te lang doorgaan op pep, beetje vreemd dan weer.
Welk bier is beter dat van nederland of belgie,
Klik om te vergroten...
't is vrij eenvoudig, belgian beer and dutch weed
Overigens uitstekende keuze, beide westmalles zijn schitterend alhoewel ik geen echte fan ben van de dubbel, ben met de middelbare school een weekend naar de abdij van westmalle geweest en de paters daar drinken overdag alleen tafelbier en westmalle dubbel, wij moesten ons daar dus ook mee tevreden stellen. Ik had toch gehoopt op een lekkere tripel eerlijk gezegd (was zogezegd op :tearsofjoy: )..

Geef toe Oom Klaas, de tripel is beter :)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
De triple is beter voor 's avonds, overdag vind ik dat lekker in 't zonnetje echt te heftig.
Maar hij is gewoon beter ja.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#19
De gulden draak; oftewel het kleinere broertje van de "Duvel" blijft tochwel mijn favoriet.
I
IZ420Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vind Jupiler het best.
Estamminet is OK
Maar ik lust Leffe helemaal niet..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...35
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."