Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik blow voornamelijk om mijn prikkels uit te schakelen. Alles is meestal goed en relax als ik eentje geblowd heb. Maar waar ik echt niet tegen kan zijn gesloten ruimtes. Voornamelijk wanneer die nog eens warm zijn en er weinig zuurstof in de lucht hangt. Dan kan ik gewoon wegdraaien en het ter plaatse uitzweten Dat kruipt in mijn lijf en in mijn hoofd zulke gesloten ruimtes. Enkel als ik stoned ben."
"Dat is een moeilijke. Want hoe ga je dat regelen? Legale cocaïne transporten? Wie gaat daarop stemmen? Welke politieker zou daarmee zijn carrière riskeren? Want eerlijk, ik denk dat al teveel mensen nog zwart wit naar drugs kijken. Er is een hele geschiedenis verbonden aan drugs wat haar imago geen goed deed. En eerlijk, ik ben geen voorstander voor legale heroïne. Wel vind ik dat een individu met zijn papaver doet wat ie maar wenst. Ik heb mensen ten onder zien gaan aan opiaten, apothekers aflopen, afkoken, gebruiken. Puur leven voor die high. Is het veiliger de verkoop van opiaten te verstrengen of is het veiliger deze mensen het kant en klaar aan te bieden? Geef toe, dit is een moeilijke. Bepaalde drugs hebben een zware sociale en maatschappelijke impact. Het zou raadzaam zijn zoiets als kompas te gebruiken. Jongeren die MDMA slikken zouden op festivals standjes moeten aantreffen waar ze hun MDMA (en andere drugs) kunnen laten controleren. In België is dat nog niet omdat het illegaal is, punt. Maar dat werkt niet, het wordt er alleen maar gevaarlijker op dan veilig. Een legalisatie is misschien vandaag een brug te ver. Maar een de-criminalisering zou een mooi startschot zijn. Momenteel wordt de markt overspoeld met "legal highs" en zodra men het illegaal maakt ontstaat er weer iets nieuw. Er zijn nu legal highs die je kan oproken die 10x het effect van cannabis geven. Ja, als dat legaal kan zijn, waarom dan niet ineens cannabis deftig legaliseren? Want een legalisatie van cannabis acht ik dan weer wel nodig. De maatschappelijke impact is te verwaarlozen en meer mensen worden daar beter van dan niet. Het is zeer betreurenswaardig op te merken dat de uitzonderingen de regel maken. 2 op 10 gaan dom doen op cannabis en zij worden dan als voorbeeld gebruikt. Die 8 op 10 hebben toch ook een stem? Ik heb niet gestemd op de poll."
"Volgens de test heb ik ADHD, maar dat wist ik al Ik heb ADHD-c. Dat is het gecombineerd type van ADD en ADHD. Daarbovenop heb ik het Aspergersyndroom. Dus ja, ik ben verslavingsgevoelig en was in mijn jeugdjaren eindeloos op zoek naar die rust in mijn hoofd. Loskomen van mijn obsessies/tunnelvisie en het leven kunnen zien was altijd van onschatbare waarde. Ik hyperfocuste me altijd op eigen interesses en school was een pietje dood aan mij. Doch heb ik veel levensinteresses waarin ik nog dagelijks bijleer. Ik heb Concerta geprobeerd om rust in mijn hoofd te vinden, maar zonder resultaat. De bijwerkingen van Rilatin waren niet aangenaam en dus zijn die medicaties versleten aan mij. Het enige dat echt werkt was cannabis, maar door mijn verslavingsgevoeligheid is het moeilijk daar een maat in te houden. Ik rookte geen sigaretten meer, alleen maar joints. Van alcohol kan ik psychotisch worden. Wat ik vooral mis is die "filter". Die filter dat cannabis me gaf. Zonder cannabis ben ik heel obsessief en zie ik alles zwart/wit. Dat mis ik echt in de medische wereld, een pil die mij geeft wat cannabis doet."
"Ik denk dat de goesting er altijd zal zijn. Ik ben ook afgekickt van coke, maar als de gelegenheid zich voor doet zal ik niet aarzelen. Tien jaar geleden snoof ik zoveel ik kon. Toen ik ermee stopte (cold turkey) wou ik van een gebouw springen. Wist met mezelf geen blijf. Dankzij cannabis heb ik het overwonnen. Maar wederom, gewoon het woord "coke" geeft mij al goesting om een dikke latte te snuiven, tien jaar later. Maar het is niet dat ik dat absoluut moet hebben, gewoon iets waar ik geen neen tegen zal zeggen."
"Langspeelplaat zei: Yep, maar ik begreep nog niet precies hoe het werkte. Ik handelde gewoon uit pure onwetendheid de eerste nacht. Die nacht was denk ik het leerzaamste wat ik tot nog toe heb mogen ervaren in mijn leven, ondanks de malaise. Ik ben zo blij dat ik dit heb gedaan en ik denk er nu al met weemoed aan terug. Nooit geweten dat het leven er zo anders uit kan zien. Ik sta redelijk perplex op het moment. Dit geeft me zoveel energie om iets van mijn leven te maken. Incredible! Dankje!! Klik om te vergroten... Toen ik begon met psychedelica haalde ik er de eerste trips niets uit. Heldere kleuren ja, beetje lachen. Tot ik mij eens onderschat heb. Ik had geen weegschaal en greep op de tast 2 droge (dikke) paddo's. Alles veranderde daarna. Ik werd echt een beter mens en kon mezelf buiten mijn eigen overtuigingen verplaatsen, me beter bij anderen inleven. Ik had het nu ruimer dan mezelf gezien. Ik was psychedelisch ontmaagd. Van daar is mijn reis begonnen en die is er alleen maar serieuzer op geworden. Ik heb horrorervaringen gehad alvorens mijn trips opkwamen, maar toch was ik achteraf dankbaar voor al het andere dat erbij kwam kijken. Ik denk dat het misselijk zijn, zweten en ijlen erbij hoort. Dat zijn uw wroegingen die zich kenbaar maken en eruit gezweet worden. Alles wat ik opgekropt had en waarvoor ik "verdrietig" was kreeg nu een plaats en werd door een ruimer inzicht overstegen. Eerst ziek, onzeker, dolend op de tast, ... en dan euforisch uitbarsten in de kosmos. Het is alsof je herinnerd wordt aan een oerkennis die zo vanzelfsprekend is, maar toch niet toegepast wordt in ons leven."
"Verscheidene lessen. Seksueel, relationeel, over mezelf, mijn partner, wat er achter de gordijnen te vinden is buiten onze eigen "cultuursbelevenis". Rationaliteit had daar geen thuishaven. Ik zat heel mijn leven te "mokken" met waaroms en een onrechtvaardigheidsgevoel. Tot ik eens een ruimere blik op de zaken mocht werpen. Systematisch steeg ik op de trap. Via synchroniciteit belandde mijn levenspartner in mijn leven. Ik ken haar van vroeger toen we op de middelbare school zaten. Ik danste mijn eerste slow met haar op een liedje dat zo'n 18 jaar later op mijn werk op de radio te horen was. Ik dacht aan haar en kort erna kreeg ik na 18 jaar een SMS van haar. Ze had hemel en aarde bewogen aan mijn nummer te geraken. Ik ben anti facebook en andere sociale media. Dus ik was onzichtbaar. Bon, bij haar begon ik terug te trippen. Maar mijn trips vielen plots in een ander perspectief, ik was nu volmaakt door haar en onderging wat je een seksueel ritueel mag noemen. "Doe dit, doe dat" kreeg ik van iets hogeraf door en mensenlief, ze reageerde daar wonderwel goed op. Het was alsof ik en zij opnieuw ontmaagd werden. Het was alsof ik voor de eerste keer echt seks had. Nu was het echt één worden. Ik tripte om de twee weken op een deftige portie en dat was "ons" moment. En ja het was een leerschool op persoonlijk vlak. Maar ik voelde mij bekeken, ik kon niet geloven dat dit inzicht van mijzelf kon komen. Iets was erbij, vraag me niet wat. Ik vermoed iets inter- extradimensioneel. Iets zeer bewust. Het was alsof ik daar op "ingetapt" was en ik werd ingeleid in een wereld zonder grenzen. Alles werd nu mogelijk. Ik wou zeker weten of ik met "iets" bewust bezig was of ik nu met "niets" bezig was behalve een mindfart. Het is vanaf het moment dat ik het begon uit te dagen zich kenbaar te maken dat de synchroniciteit waanzinnig versnelde in mijn dagdagelijks leven. Je kan enkele keren zeggen "jup dat is toeval" maar je kan maar zolang de olifant in de kamer negeren. Maar wederom, ik ben het nog allemaal aan het plaatsen. Jaren later. Het was het meest vreemde dat me ooit overkomen is. Ik geloof toch dat er "iets" is dat even nieuwsgierig en geïnteresseerd in ons is. In het begin werd me dat niet zichtbaar, ik was nog te verbaasd. Tot ik me echt liet leiden door de trip waarna ik later zelf begon te leiden. Maar dan toch het hoofdstuk afsloot om terug die rationaliteit aan te grijpen. Want hoe vreemd kan het erop worden he?"
"Als het bestaat, een perfecte levenspartner, zou het op den duur toch ook maar gaan vervelen he? Er dienen imperfecties te zijn, dat is perfect menselijk! Perfectie is een norm leggen, we spreken hier over een wereld zonder grenzen. Zonder verwachtingen, zonder aannames, zonder oordeel, .. Het is gewoon wat het is puur zoals het altijd geweest is. Maar als ik een "soulmate" zou hebben? Dan is zij het! Want toen ik haar voor het eerst zag op mijn 14-15 jaar was ik aan de vloer genageld. Love at first sight. Ik had toen een 4jarige relatie die ik meteen opgaf. Ik wist niet eens of mijn soulmate hetzelfde voor mij voelde. Maar op auto pilot maakte ik het gedaan met mijn huidig lief en deed ik er alles aan om mijn soulmate haar naam, adres, alles te weten te komen. Ik vroeg meteen verkering en we kusten, ik was nooit meer zo verliefd in mijn leven als toen die dag wij kusten. Wij zeiden toen tegen elkaar: wij trouwen later. Maar onze wegen scheidden en ik kreeg dus bijna twintig jaar later een sms van haar, kort nadat ik aan haar gedacht had. Toeval? En ook sluit de moment van haar komst perfect aan bij mijn -persoonlijke- gebeden. Ik denk inderdaad ook wel dat de mindset er veel mee te maken heeft gehad. Ik stond heel open voor de ervaring. En ik ben dan ook diep gegaan. Ik heb rare gedachten en ben raar ontwikkeld, anders dan de meeste rond mij heen. Maar toch denk ik dat dat "iets" toegankelijk is voor iedereen. En dat iedereen die op dat "iets" intapt quasi met hetzelfde verhaal zal terugkomen. Ik vraag mij alleen af, kan iedereen dat "iets" wel aan? Ik was er niet klaar voor. En het heeft zich niet eens voluit getoond he. Het heeft maar een speldenkopje in mijn realiteitsbubbel geprikt en ik ben bang gaan lopen. Ik kan mij best inbeelden dat er mensen in de wereld zijn die niet bang zijn voor de ervaring en zich er voluit door laten opnemen, maar ik denk dan ook op keer dat die mensen zich niet snel gaan laten horen. Want "iets" komt niet zoals je het verwacht. En mensen trekken niet graag aandacht of worden niet graag geridiculiseerd."
"Absoluut. Ik ben grotendeels trouw gebleven aan natuurlijke drugs. Ik heb geëxperimenteerd met hard drugs. Korte tijd verslaafd geweest aan coke. Maar al bij al altijd veilig terug gekeerd naar mijn wietje. De drugs die mij het meest veranderd heeft zijn paddenstoelen. Ik kon plots voelen. Maar dan voelen op een manier waar ik me helemaal kon inleven. Ik zag mensen plots anders, kon me in hen inleven en fixeerde me plots op hun goede eigenschappen. Voor paddo's was ik vrij pessimistisch en negatief ingesteld. Door een significante trip werd alles rechtgezet. Het was de meest intense confrontatie met mezelf ooit. Ik zag plots het leven en de magie ervan. Het was een wonderbaarlijke reis. Maar het is op "hold" gezet. Er is geen drugs dat ik harder respecteer dan psychedelische drugs. Ik moet alles 100% op een rijtje hebben alvorens ik terug trip. Een bad trip heeft mij zeer behoedzaam gemaakt. Verder heeft cannabis wel een behoorlijke indruk op mijn leven gemaakt. Lang heb ik gedacht dat ik er slechter van werd, maar het was mijn regelmatig drinken dat mijn leven beperkte. Toen ik alleen blowde en niet dronk was ik een vrij aangenaam persoon. Dankzij cannabis kan ik de zaken relativeren en me lostrekken van de dagelijkse sleur die mij gevangen in mezelf houdt. Alcohol heeft veel chaos en ellende in mijn leven veroorzaakt. Ik ben niet gemaakt voor de drank. Maar cannabis en ik zijn een perfecte match. Als ik alleen cannabis gebruik word ik als persoon "easy going". Mijn zwart wit wereld mengt zich tot een mooie grijze kleur en ik ben mezelf baas. Ik heb totale zelfcontrole en wind me aan niets op."
"Topic loopt op zijn einde. Is de maand zonder alcohol gelukt? Zelf ben ik eens een jaar vrij van alcohol geweest. Dat hoop ik nu opnieuw te bereiken, maar dan langer. Ik word maar even beter van alcohol, maar mijn rem is dan totaal weg. Ik ga echt domme dingen doen en zeggen eens ik een glaasje teveel op heb. Reden genoeg om daar in een grote bocht rondom heen te gaan."
"Duvel en Westmalle ! Karmeliet is ook heel lekker, zeer zacht van smaak voor een tripel. Terwijl Westmalle eerder een fruitige afdronk heeft van bananen. Maar dat komt niet uit de lage landen. Belgisch bier, beste bier. Sorry dat ik dit zo arrogant uitflap mile:"