Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDoders pedofiel gaan vrijuit.

Doders pedofiel gaan vrijuit.

23 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee tuurlijk niet. Begrijpelijk is het wel dat ze die mensen hebben vermoord...
Maar het is en blijft moord en dat moet bestraft worden.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ze moeten inderdaad wel (minimaal) gedwongen behandeld worden, vooral als ze zichzelf nu als martelaar zien.

Maar ik vind het nieuwsbericht nogal onduidelijk en had graag een bron gezien.
c
candyLid
01-01-2024, 00:00
#3
DE bron is: De krant:Het Laaste Nieuws.1 van de meest gelezen kranten hier in belgie!Dat wat ik als opening heb geschreven is een citaat daar uit.Echter deze zaak heeft al voor heel wat opschudding gezorgd hier in belgie en gaat al jaren terug.Er was al jaren terug een klacht tegen deze mensen,het gerecht heeft er doen op een zeer lakse manier geen aandacht aan gegeven.Onder tussen konden die 2 verder ongestoord hun gang gaan.Na alle pedofiel zaken en kindermoorden die belgie heeft gehad en erom bekend is geworden in heel de werld gaf men in dit geval dus liever de vrijspraak dan opneuw voor heel de werld belachelijk te staan.Als je wil stuur ik jou het artikel op.Laat even weten.Ps zelf een behandeling vondt men niet nodig!ik denk toch dat dit meer dan genoeg zeg over wat ze:openmouth:ns rechtsysteem dus: in de doofpot wil doen.Ze hebben liever dat iedereen lach met een vrijspraak dan dat de waarheid aan het licht zou komen.Want vergeet niet er zijn hier dus wel 2 mensen vermoord.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor de info, ik heb het artikel gevonden en een link in je topic gezet.
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#5
zommes zei:
Sweet_Shadow zei:
Waaaaaaaat??!
Dit vind ik echt schokkend!! Een moord plegen en vervolgens na rechtspraak niet achter de tralies verdwijnen? Als ik het zo zie hebben de daders ook nog bekend!? Mensen die koelbloedig iemand vermoorden lijken mij nogal gevaarlijk.

:confused:
Klik om te vergroten...

Zo werkt het gelukkig niet.

Als een psychiater kan aantonen dat deze mannen ontoerekeningsvatbaar gehandeld hebben omdat zij bezeten waren door woede, vanwege het verschrikkelijke leed dat hen jarenlang is aangedaan, wordt je dus niet als koelbloedige moordenaar gezien. Op zich ben ik daar niet op tegen.

Eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe ik zelf zou handelen als ik erachter kwam dat iemand een van mijn zusjes jarenlang had misbruikt. Bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...

Ok, er is dan wel sprake van 'verzachtende omstandigheden', maar de daders geheel vrijuit laten gaan vind ik te ver gaan.
Dus ben ik het met je eens:
zommes zei:
Ze moeten inderdaad wel (minimaal) gedwongen behandeld worden, vooral als ze zichzelf nu als martelaar zien.
Klik om te vergroten...
c
candyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Brussel- de Brusselse volksjury heeft vrijdag een opmerkelijk verdict geveld:ze sprak zowel david.B 26jr als Sebastien.L29jr vrij van de moord op pedofiel Christian M.en zijn echtgenote.De misbruikte B.handelde onder een:openmouth:nweerstaanbare dwang:toen hij zijn peetvader aanviel. verrassend genoeg werd ook L.- die het koppel koelbloedig doodstak-om die reden vrijgepleit,hoewel hij niet misbruik werd.

mod edit: Hier is het artikel van de Belgische krant 'het laatste nieuws'
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik juich het toe! Ik ken niet alle details maar het zal wel schokkend zijn geweest wat die 2 uitspookten.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Schandalig.


Mob rules.
c
candyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Citaat:van David B. Dit had ik nooit durven hopen. ik heb nooit een martelaar willen zijn voor de pedofilieslachtoffers die jarenlang door het gerecht vergeten werden.ik wou enkel erkend worden als slachtoffer.Dit zie dus een geemotioneerde David B. na zijn vrijspraak.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ze hebben dus ook geen straf gekregen voor het vermoorden van die echtgenote.. Gaat wel ver op zich.
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#11
zommes zei:
Ze hebben dus ook geen straf gekregen voor het vermoorden van die echtgenote.. Gaat wel ver op zich.
Klik om te vergroten...
gaat wel ver ??????????????????????????????????
vind ge, als ge bedenkt da die mensen 10tallen kinderen sexueel misbruikt hebben.
vind het just tegoei
r
reggae-weedjunkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is eigenlijk wel goed, alleen het mag van de wet niet. Maar ik juig het toe :grin: :grin:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Daar lijkt het wel op. Ik denk dat mensen flink in opstand waren gekomen op het moment dat deze 2 mannen veroordeeld zouden zijn.
Hen wel veroordelen, maar de mensen die onschuldige slachtoffers hebben gemaakt niet? Dat is vragen om problemen.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psykaholik zei:
zommes zei:
Ze hebben dus ook geen straf gekregen voor het vermoorden van die echtgenote.. Gaat wel ver op zich.
Klik om te vergroten...
gaat wel ver ??????????????????????????????????
vind ge, als ge bedenkt da die mensen 10tallen kinderen sexueel misbruikt hebben.
vind het just tegoei
Klik om te vergroten...

Wie zegt dat die echtgenote het ook deed.
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#15
zommes zei:
Psykaholik zei:
zommes zei:
Ze hebben dus ook geen straf gekregen voor het vermoorden van die echtgenote.. Gaat wel ver op zich.
Klik om te vergroten...
gaat wel ver ??????????????????????????????????
vind ge, als ge bedenkt da die mensen 10tallen kinderen sexueel misbruikt hebben.
vind het just tegoei
Klik om te vergroten...

Wie zegt dat die echtgenote het ook deed.
Klik om te vergroten...

daar ga ik gemakshalve wel van uit... Ze zullen toch niet helemaal gek zijn daar in België? Indien die onschuldig is ja dan hadden ze daarvoor gestraft moeten worden. Uiteraard.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#16
^^ ja je hebt gelijk.

Ik dacht ff dat alle Belgen gek waren :grin:
w
wwaazzaappLid
01-01-2024, 00:00
#17
idd nix op aan te merken :grin:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#18
Waaaaaaaat??!
Dit vind ik echt schokkend!! Een moord plegen en vervolgens na rechtspraak niet achter de tralies verdwijnen? Als ik het zo zie hebben de daders ook nog bekend!? Mensen die koelbloedig iemand vermoorden lijken mij nogal gevaarlijk.

:confused:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eigenlijk is het wel raar dat ze vrij uit gaan. Ze hebben tenslotte wel 2 mensen vermoord.
Maar aan de andere kant heeft het rechtssysteem ook eerder gefaald. Die mensen zijn nooit gestraft voor de dingen die ze gedaan hebben (althans zo haal ik het uit het stuk tekst). Dan kun je natuurlijk op een gegeven moment verwachten dat mensen het recht in eigen handen gaan nemen.
Voor beide zaken is wat te zeggen.

Een ding is volgens mij wel heel duidelijk: het rechtssysteem heeft hier gewoon gigantisch gefaald. Beide keren dan he :)
c
candyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ten eerste zowel de vrouw als de man waren schuldig aan het misbruik van de kinderen.te tweede vindt ik zelf dat het ook niet kan er was een straf moeten uitgesproken zijn MAAR als het rechtsysteem al die jaren beter voor de toch wel zeer vele slachtoffers van pedofie's had gezorgd en niet zulke ongeloofelijke blunders? had gemaak, denk ik wel dat dit hier vermeden had kunnen worden. of proberen ze met deze uitspraak hun eigen geweten te sussen voor alle fouten die ze in het verleden gemaak hebben?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."