Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolitie tapt dagelijks 1.681 telefoontjes af

Politie tapt dagelijks 1.681 telefoontjes af

95 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#1
shokora zei:
40 0days? o_0 En ik neem aan dat je het over local root hebt? Anders mag je ze wel eens snel geven >: D
Klik om te vergroten...
En mijzelf de geldkraan dichtdraaien? :wink:
E
EternalParanoidLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wie gebruikt nou nu :kots:telefoon diensten voor iets belangrijks?
P
PsychedelicwarriorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hier nog een interessant stukje over Tor: http://perimetergrid.com/wp/2007/12/10/ ... ts-limits/
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#4
deadlock zei:
Dat is bullshit. Ik kan er niet met mijn hoofd bij dat mensen dat blijven geloven.
Klik om te vergroten...

Ik ook niet.

Het is namelijk inderdaad zo dat de politie AANKONDIGD dat ze de boel gaan aftappen en over welke periode.

Denken jullie, serieus, dat er mensen in dienst zijn die gewoon van jan en alleman een beetje gaan luisteren of er niet iets illegaals over de telefoon gezegd wordt? Die eindeloze uren aan onzin die mensen over de telefoon tegen elkaar uitkramen uit gaan filteren... Als het zo was, zou het grappig zijn, want dan was het systeem écht compleet krankzinnig.
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#5
gestoord!!,, laat iedereen gewoon zn eigen prive leven leiden zonder dat die politiemannetjes de boel weer willen verneuken, ^ja oke mischien luisteren ze niet elk gesprek af(natuurlijk) maar als je die cijfers bekijkt shrik ik tog wel hoor, voor zo`n klein landje als nederland..
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tja, ik had het overigens een Nederlandse site. Ik lees dit een andere keer, ziet er namelijk ook interessant uit.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vind het in verhouding met alle rotzooi die nog steeds uitgehaald word eigenlijk best weinig...
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#8
zommes zei:
deadlock zei:
Dat is bullshit. Ik kan er niet met mijn hoofd bij dat mensen dat blijven geloven.
Klik om te vergroten...

Ik ook niet.

Het is namelijk inderdaad zo dat de politie AANKONDIGD dat ze de boel gaan aftappen en over welke periode.

Denken jullie, serieus, dat er mensen in dienst zijn die gewoon van jan en alleman een beetje gaan luisteren of er niet iets illegaals over de telefoon gezegd wordt? Die eindeloze uren aan onzin die mensen over de telefoon tegen elkaar uitkramen uit gaan filteren... Als het zo was, zou het grappig zijn, want dan was het systeem écht compleet krankzinnig.
Klik om te vergroten...

+1, weet je hoe veel geld dat zou moeten kosten, dat is totaal niet lucratief.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#9
bewaar een tweedehands mobieltje die je hebt gekocht in de kroeg of rommelmarkt zonder batterij, plaats de batterij, voer het gesprek, en verwijder de baterij weer. Een telefoon geeft nl altijd zijn positie weer, als de batterij erin zit.
Zet voor de grap de wekker(van je mobiel) maar eens over 5 minuten, en doe je mobieltje uit. Deze wordt dan automatisch ingeschakeld(om de wekker af te laten gaan) zonder dat je ook maar een enkele knop indrukt.



btw aftappen is niet zo moeilijk, alleen men is echt uren aan t luisteren voordat er iets nuttigs word gevonden. Ik zou btw een flink aantal sexlijnen gaan bellen, worden ze knettergek... :)
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
In principe hoef je ook niet alles handmatig af te luisteren. Zo heel moeilijk is het niet om met genoeg tijd en geld fatsoenlijke Speech To Text software te maken. Hier kun je vervolgens patronen in vinden om te kijken waar over het gaat. Dit kun je gebruiken voor mensen die niet direct een bedreiging vormen maar blijkbaar wel afgeluisterd moeten worden :').

Belangrijke personen kun je wel gewoon met mankrachten afluisteren.

Vergis je niet, bijna al het verkeer op de wereld wordt afgetapt. Zo niet door de Nederlandse regering dan wel door de samenwerking tussen Amerika, Groot-Britannië en Australië onder de naam 'echelon'. Lees het boek 'Chatter' maar eens.
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zo hebben we een keertje met kennissen een heel groot aantal e-mails naar elkaar toe gestuurd, met in de onderste regel de woorden : bom, drugs, wapen, kogel (als handtekening, er stonden er nog meer in, weet niet meer welke), het schijnt dat deze e-mails een aantal seconden later aankomen, soms een paar minuten later, dan de zelfde e-mails waar die woorden niet in staan. Ze zullen dan wel gescreend worden.

Tot ziens privacy
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Er zijn genoeg manieren, om anoniem te kunnen communiceren met elkaar. Maak met Tor; een email account aan, bij Hushmail. Schrijf een email bericht en sla dit vervolgens op, als concept. Vervolgens; encrypt je de login gegevens, in een foto en dit verstuur je via msn en simplite (msn encrypter), naar diegene toe, waarmee je anoniem wilt; communiceren. Je moet gewoon creatief zijn :stoned:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zo heel veilig zal dat ook weer niet worden. Hushmail heeft in het verleden gegevens van criminelen gegeven aan de Amerikaanse Overheid en is daarom ook niet te vertrouwen. Sowieso moet je anonimiteits dingen zo weinig mogelijk met 3rd party diensten als Hushmail omdat je niet weet wat er bij hun achter de schermen gebeurt.

Je kunt beter via een paar encrypted TCP tunnels (of gewoon lekker simpel SSL) op verschillende andere boxes waar je niets mee te maken hebt, een email verzenden via een open SMTP server (gewoon ergens installeren) die natuurlijk wel encrypted is met OpenPGP.

En zelfs dan is het nog niet onmogelijk om te achterhalen wie je bent.

Ik hoop dat mensen binnekort in zien waar die privacy beperkende middelen toe leiden en dat er steeds meer nadruk komt te liggen op data encryptie. De enige manier om de mensheid veilig verder te helpen qua technologie is door cryptologie en open systemen veel meer te ontwikkelen. Je kunt nu alles wel digitaliseren, maar je hebt geen idee wat er gebeurt met jouw gegevens achter de schermen.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pffoe, jouw methodes, zijn mij nog onbekend. Ik ga me daar maar in verdiepen. Dat vind ik altijd wel interessant :grin:

Maar wat jij zegt; je weet inderdaad niet, wat er allemaal achter de schermen gebeurt, maar daarom moet je zo anoniem mogelijk, een account aanmaken. Alleen is dit helaas, ook te achter halen, mits je gebruik maakt van firefox, Tor + alle add-ons. Zo maak je het ze wel heel moeilijk, lijkt mij. En verder moet je gewoon eenmalig gebruik maken, van zo'n account natuurlijk. Echt jammer, dat internet zo makkelijk is om mee te communiceren, maar tegelijkertijd zo onbeschermd.

De overheid zou het wel slim hebben gedaan, om zoiets als internet te ontwikkelen, om grotendeels; een controle te hebben, over de 'massa'. Vooral als wij, ons zelf niet volledig kunnen beschermen, tegen de 'echte' hackers, die vaak voor de regering gaan werken, met hun strafblad, als cv :stoned:

En het laatste wat ik nog wou zeggen, is dat als je toch zoveel mogelijk; anoniem wilt zijn. Je verstand moet hebben van unix/linux, van programmeer talen en van beveiliging. Iets wat ik allemaal (nog) niet heb, maar ooit; ga ik maar daar zeker in verdiepen. Want Microsoft, lijkt mij echt niet te vertrouwen hoor. Er zijn overigens toch ook NSA backdoors gevonden? Of was dat fake?
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#15
loadrunner zei:
bewaar een tweedehands mobieltje die je hebt gekocht in de kroeg of rommelmarkt zonder batterij, plaats de batterij, voer het gesprek, en verwijder de baterij weer. Een telefoon geeft nl altijd zijn positie weer, als de batterij erin zit.
Zet voor de grap de wekker(van je mobiel) maar eens over 5 minuten, en doe je mobieltje uit. Deze wordt dan automatisch ingeschakeld(om de wekker af te laten gaan) zonder dat je ook maar een enkele knop indrukt.

btw aftappen is niet zo moeilijk, alleen men is echt uren aan t luisteren voordat er iets nuttigs word gevonden. Ik zou btw een flink aantal sexlijnen gaan bellen, worden ze knettergek... :)
Klik om te vergroten...
NEE NEE NEE NEE NEEEEEEE!!!!

Ik word zo moe van al die mensen die de topic niet doorlezen maar die denken dat de FiPo alleen een mededeling is :(

Een telefoon stuurt géén plaatsbepaling als hij uit staat óf als hij aan staat. Op het moment dat je telefoon aan staat (dus niet uit met de batterij er in), dan kunnen de computers van de diverse providers je positie berekenen door een driehoeksberekening te doen vanuit de dichtstbijzijnde masten. En dat inschakelen op wekker doen lang niet alle telefoons.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Mindgamer; Voor zover ik weet zijn er nooit NSA achterdeurtjes gevonden in Office. Dat is ook niet nodig. Wat zou er te backdooren zijn. Alle, met wachtwoorden beveiligde, documenten kunnen door middel van een simpel brute-force programmaatje gekraakt worden. Die programma's zijn overal op internet voor enkele tientjes te koop.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#17
deadlock zei:
@Mindgamer; Voor zover ik weet zijn er nooit NSA achterdeurtjes gevonden in Office. Dat is ook niet nodig. Wat zou er te backdooren zijn. Alle, met wachtwoorden beveiligde, documenten kunnen door middel van een simpel brute-force programmaatje gekraakt worden. Die programma's zijn overal op internet voor enkele tientjes te koop.
Klik om te vergroten...

Ik had het ook niet over Office volgens mij, maar over windows. Windows xp bijvoorbeeld en meerdere operation systems van Microsoft.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#18
Operating ipv operation :wink:

Err, ja nou ja, dat is vrij simpel te controleren en de beste hackers ter wereld jagen al sinds de introductie van grote netwerken op informatie die hierop zou duiden. Er is nog niets gevonden. De broncode van Windows 2000(Windows NT 5.0) is daarnaast grotendeels gelekt en Windows XP (Windows NT 5.1) is daar zo enorm aan verwant dat er vanzelf wel backdoors gevonden zouden zijn.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#19
deadlock zei:
Operating ipv operation :wink:

Err, ja nou ja, dat is vrij simpel te controleren en de beste hackers ter wereld jagen al sinds de introductie van grote netwerken op informatie die hierop zou duiden. Er is nog niets gevonden. De broncode van Windows 2000(Windows NT 5.0) is daarnaast grotendeels gelekt en Windows XP (Windows NT 5.1) is daar zo enorm aan verwant dat er vanzelf wel backdoors gevonden zouden zijn.
Klik om te vergroten...
Ohjah, Operating :flushed:

Hmm, ik had zoiets gelezen, op een nieuws site. Een bericht wat werd verteld door een programmeur, die de broncode van windows xp; had bestudeerd. Maar ik kan de bron niet zo voor je vinden. Normaal sla ik dat soort dingen altijd wel op als favoriet, maar dit keer dus niet :(
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#20
De broncode van Windows XP is alleen toegankelijk voor Fortune 500 bedrijven, overheden en strategische partners van Microsoft.
En jij hebt het over dit: http://www.schneier.com/essay-198.html
Ik weet niet wat ik daarover moet denken. Ik denk dat het hacken van de desbetreffende PC's eenvoudiger en vooral veiliger is. Een individueel geval van hacken wordt natuurlijk veel minder snel duidelijk dan een backdoor die op álle installaties staat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."