Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolitie tapt dagelijks 1.681 telefoontjes af

Politie tapt dagelijks 1.681 telefoontjes af

95 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#1
ik zeg niets meer via mobiele telefoon dus :openmouth:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Per zoveel deals; gewoon gebruik maken van een pre pay foon
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#3
jcutter zei:
Per zoveel deals; gewoon gebruik maken van een pre pay foon
Klik om te vergroten...

Zonder GPS systeem :wink:
d
dzNLid
01-01-2024, 00:00
#4
jammer voor nederland, in België mag de politie dit namelijk niet

:wave:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Beetje vreemd inderdaad dat dit hier zomaar mag in nederland. Ik dacht dat men altijd een indicatie moest hebben, alvorens men mocht afluisteren. Blijkbaar niet dus. Ik vraag me af waar onze privacy is gebleven?

jcutter zei:
Per zoveel deals; gewoon gebruik maken van een pre pay foon
Klik om te vergroten...
Als je een prepay telefoon koopt moet je je binnenkort ook bekend maken met je ID kaart. Ze koppelen dat nummer dan aan je sofie nummer. Dit om criminele activiteiten tegen te gaan, aldus een of ander iemand op de radio vorige week
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
In wat voor vies landje leven wij... BAH! :openmouth:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hans zei:
jcutter zei:
Per zoveel deals; gewoon gebruik maken van een pre pay foon
Klik om te vergroten...

Zonder GPS systeem :wink:
Klik om te vergroten...
Het GPS systeem werkt maar één kant op.

Ze kunnen de positie van een mobiele telefoons sinds de brede invoering van het Level 5-netwerk oftewel GSM(!!) tot een meter nauwkeurig bepalen. Daar heb je geen GPS voor nodig.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gewoon random mensen gaan bellen dus en vragen waar die 10 kilo coke blijft die je besteld had! :tearsofjoy:
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#9
Flameon zei:
Beetje vreemd inderdaad dat dit hier zomaar mag in nederland. Ik dacht dat men altijd een indicatie moest hebben, alvorens men mocht afluisteren. Blijkbaar niet dus. Ik vraag me af waar onze privacy is gebleven?

jcutter zei:
Per zoveel deals; gewoon gebruik maken van een pre pay foon
Klik om te vergroten...
Als je een prepay telefoon koopt moet je je binnenkort ook bekend maken met je ID kaart. Ze koppelen dat nummer dan aan je sofie nummer. Dit om criminele activiteiten tegen te gaan, aldus een of ander iemand op de radio vorige week
Klik om te vergroten...

Dat wordt dus telefoontjes nu al kopen :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
TechNora zei:
In wat voor vies landje leven wij... BAH! :openmouth:
Klik om te vergroten...

Inderdaad de privacy is ver te zoeken. Kost nogal wat om dagelijks mensen 1600 telefoongesprekken af te luistere. Maar van de andere kant denk ik ook dat ze harde bewijzen moeten hebben, willen ze iemand verdenken / oppakken aan de hand van een telefoongesprek. Wat dat betreft hoop ik dat onze privacy wet nog een beentje recht heeft staan
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#11
lol je gaat mij echt niet wijsmaken dat hier meer tel gesprekken dan in de VS totaal worden afgeluisterd :tearsofjoy:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#12
Adrenochroom zei:
lol je gaat mij echt niet wijsmaken dat hier meer tel gesprekken dan in de VS totaal worden afgeluisterd :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
We hebben het over legaal aangevraagde taps.

In de VS hebben ze namelijk ook nog een volautomatisch systeem dat alle telefoongesprekken analyseert die er gevoerd worden.
D
Deep BlueLid
01-01-2024, 00:00
#13
dzN zei:
jammer voor nederland, in België mag de politie dit namelijk niet

:wave:
Klik om te vergroten...

ik vrees van wel, zelfs sms'jes en msn-gesprekken etc.
v
vdkLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik heb me laten vertellen dat je kan zien als je afgetapt wordt, maar kan ook bullshit zijn.. typ *#06# in op je mobiele telefoon.. dit geeft een hele lange code aan.. zijn de 2 laatste cijfers boven de 50, dan wordt je afgetapt.

Er is geen verschil dat tussen de 01 en de 49. maar zodra het boven de 50 is dan wordt je afgetapt..

k heb het ook maar gehoord he..
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat is bullshit. Ik kan er niet met mijn hoofd bij dat mensen dat blijven geloven.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
Achterlijk. Maar nee, ik ben natuurlijk paranoïde... de overheid begint helemaal geen orwelliaanse vormen aan te nemen...
g
gekkehenkieLid
01-01-2024, 00:00
#17
vdk zei:
ik heb me laten vertellen dat je kan zien als je afgetapt wordt, maar kan ook bullshit zijn.. typ *#06# in op je mobiele telefoon.. dit geeft een hele lange code aan.. zijn de 2 laatste cijfers boven de 50, dan wordt je afgetapt.

Er is geen verschil dat tussen de 01 en de 49. maar zodra het boven de 50 is dan wordt je afgetapt..

k heb het ook maar gehoord he..
Klik om te vergroten...

Haha, nee dat is je IMEI code. Is het identificatie nummer voor je provider, zo kan je bij diefstal je telefoon laten blokkeren. Nummer kan niet worden veranderd en zegt dus niets over of je afgeluisterd word of niet, helaas.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#18
shokora zei:
Achterlijk. Maar nee, ik ben natuurlijk paranoïde... de overheid begint helemaal geen orwelliaanse vormen aan te nemen...
Klik om te vergroten...
Ik had het tegen vdk.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
deadlock zei:
shokora zei:
Achterlijk. Maar nee, ik ben natuurlijk paranoïde... de overheid begint helemaal geen orwelliaanse vormen aan te nemen...
Klik om te vergroten...
Ik had het tegen vdk.
Klik om te vergroten...

Het was ook geen reactie op jou :) Ik bedoelde het meer als algemene reactie. Hoe vaak je wel niet voor paranoïde uitgemaakt wordt als je geen blind vertrouwen in de overheid hebt. Kijk naar de geschiedenis en het lijkt me duidelijk dat niets blind vertrouwen waard is, en al helemaal geen overheid. Er zijn zoveel dingen gebeurt over de rug van het volk en nog meer dingen waarvan we het bestaan niet eens vanaf weten.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#20
Politie tapt dagelijks 1.681 telefoontjes af
donderdag 29 mei 2008 09:22

De Nederlandse politie luistert dagelijks gemiddeld 1.681 telefoongesprekken af. Dat is bijna evenveel als de Amerikaanse politie in een heel jaar.


De Nederlandse politie tapt driehonderd keer vaker telefoons af dan de Amerikaanse
Minister Ernst Hirsch Ballin schrijft in een brief (pdf) aan de Tweede Kamer dat de Nederlandse politie in de tweede helft van vorig jaar dagelijks met gemiddeld 1.681 telefoongesprekken heeft meegeluisterd.

Koploper
Nederland is internationaal 'koploper telefoontaps'. In de Verenigde Staten worden er jaarlijks in totaal 2.208 gesprekken afgeluisterd.

De politie heeft in totaal bij 12.491 telefoonnummers getapt. Het grootste deel van de taps, 84 procent, had plaats bij mobiele nummers. Elke tap moet overigens worden goedgekeurd door zowel de officier van justitie als de rechter-commissaris.

Inventarisatie
Het is voor het eerst dat het ministerie van Justitie het aantal taps bekend maakt. Ruim een jaar geleden had de Kamer al verzocht om de statistieken. Toen bestond er alleen een inventarisatie van cijfers uit 1998.

In dat jaar 'werden ongeveer tienduizend taps geplaatst, waarvan zevenduizend in de mobiele netwerken,' verklaarde de minister toen.

Sinds vorig jaar juli worden alle taps gecontroleerd door een team van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD), waardoor er een totaaloverzicht kan worden samengesteld.
Klik om te vergroten...
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.html

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."