#1
ik zeg niets meer via mobiele telefoon dus ![:openmouth:]()
jcutter zei:Per zoveel deals; gewoon gebruik maken van een pre pay foon

Als je een prepay telefoon koopt moet je je binnenkort ook bekend maken met je ID kaart. Ze koppelen dat nummer dan aan je sofie nummer. Dit om criminele activiteiten tegen te gaan, aldus een of ander iemand op de radio vorige weekjcutter zei:Per zoveel deals; gewoon gebruik maken van een pre pay foon
Het GPS systeem werkt maar één kant op.Hans zei:jcutter zei:Per zoveel deals; gewoon gebruik maken van een pre pay foon
Zonder GPS systeem![]()
Flameon zei:Beetje vreemd inderdaad dat dit hier zomaar mag in nederland. Ik dacht dat men altijd een indicatie moest hebben, alvorens men mocht afluisteren. Blijkbaar niet dus. Ik vraag me af waar onze privacy is gebleven?
Als je een prepay telefoon koopt moet je je binnenkort ook bekend maken met je ID kaart. Ze koppelen dat nummer dan aan je sofie nummer. Dit om criminele activiteiten tegen te gaan, aldus een of ander iemand op de radio vorige weekjcutter zei:Per zoveel deals; gewoon gebruik maken van een pre pay foon
TechNora zei:In wat voor vies landje leven wij... BAH!![]()
We hebben het over legaal aangevraagde taps.Adrenochroom zei:lol je gaat mij echt niet wijsmaken dat hier meer tel gesprekken dan in de VS totaal worden afgeluisterd![]()
dzN zei:jammer voor nederland, in België mag de politie dit namelijk niet
![]()
vdk zei:ik heb me laten vertellen dat je kan zien als je afgetapt wordt, maar kan ook bullshit zijn.. typ *#06# in op je mobiele telefoon.. dit geeft een hele lange code aan.. zijn de 2 laatste cijfers boven de 50, dan wordt je afgetapt.
Er is geen verschil dat tussen de 01 en de 49. maar zodra het boven de 50 is dan wordt je afgetapt..
k heb het ook maar gehoord he..
Ik had het tegen vdk.shokora zei:Achterlijk. Maar nee, ik ben natuurlijk paranoïde... de overheid begint helemaal geen orwelliaanse vormen aan te nemen...
deadlock zei:Ik had het tegen vdk.shokora zei:Achterlijk. Maar nee, ik ben natuurlijk paranoïde... de overheid begint helemaal geen orwelliaanse vormen aan te nemen...
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland ... index.htmlPolitie tapt dagelijks 1.681 telefoontjes af
donderdag 29 mei 2008 09:22
De Nederlandse politie luistert dagelijks gemiddeld 1.681 telefoongesprekken af. Dat is bijna evenveel als de Amerikaanse politie in een heel jaar.
De Nederlandse politie tapt driehonderd keer vaker telefoons af dan de Amerikaanse
Minister Ernst Hirsch Ballin schrijft in een brief (pdf) aan de Tweede Kamer dat de Nederlandse politie in de tweede helft van vorig jaar dagelijks met gemiddeld 1.681 telefoongesprekken heeft meegeluisterd.
Koploper
Nederland is internationaal 'koploper telefoontaps'. In de Verenigde Staten worden er jaarlijks in totaal 2.208 gesprekken afgeluisterd.
De politie heeft in totaal bij 12.491 telefoonnummers getapt. Het grootste deel van de taps, 84 procent, had plaats bij mobiele nummers. Elke tap moet overigens worden goedgekeurd door zowel de officier van justitie als de rechter-commissaris.
Inventarisatie
Het is voor het eerst dat het ministerie van Justitie het aantal taps bekend maakt. Ruim een jaar geleden had de Kamer al verzocht om de statistieken. Toen bestond er alleen een inventarisatie van cijfers uit 1998.
In dat jaar 'werden ongeveer tienduizend taps geplaatst, waarvan zevenduizend in de mobiele netwerken,' verklaarde de minister toen.
Sinds vorig jaar juli worden alle taps gecontroleerd door een team van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD), waardoor er een totaaloverzicht kan worden samengesteld.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."