Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolitie tapt dagelijks 1.681 telefoontjes af

Politie tapt dagelijks 1.681 telefoontjes af

95 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een man in the middle attack is dat er iemand tussen jou en de doelhost in zit die al het verkeer onderschept (vaak door middel van ARP poisening), zo nodig verandert en daarna door stuurt naar de doelhost. Hierdoor kan de content dus verandert worden en kun je een boel dingen doen.

Simpele manier om dit te verhelpen is gewoon om de boel via SSL te versturen, want dan is alles encrypted met een keypair (die de man in the middle dus niet bezit).

Torbutton is een behoorlijk goede additie op tor. Vooral omdat het ook al rekening houdt met authenticated sessions en cookies die je identiteit kunnen verraden.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe kan ik SSL samen met Tor laten werken?

Ik krijg eigenlijk best wel jeuk aan mijn handen, om te kijken; hoe safe zoiets is. Maar hoe :P Zonder dat je straf krijgt, zeg maar :P
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#3
tor is uiteraard volkomen legaal, net als SSL (tenzij je Frans staatsburger bent, dan is alle vorm van encryptie in principe verboden)
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#4
deadlock zei:
tor is uiteraard volkomen legaal, net als SSL (tenzij je Frans staatsburger bent, dan is alle vorm van encryptie in principe verboden)
Klik om te vergroten...
Hmm, ik ga er flink over googlen iig. Veel geleerd weer :grin:
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik denk trouwens dat Shokora meer van de materie weet dan ik. Ik ben meer van netwerkdesign en beheer en van de servers en storage :)
d
dzNLid
01-01-2024, 00:00
#6
Deep Blue zei:
dzN zei:
jammer voor nederland, in België mag de politie dit namelijk niet

:wave:
Klik om te vergroten...

ik vrees van wel, zelfs sms'jes en msn-gesprekken etc.
Klik om te vergroten...


Men vriend vertelde me zelf dat de staatsveiligheid geen telefoongesprekken mag afluisteren.

Sms en msn gesprekken heb ik ook al van gehoord, maar telefoongesprekken, nee man :)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tja, ze mogen m'n gesprekken best afluisteren, maar ik bel altijd via m'n PC en gebruik uiteraad anti-traceervoorzorgsmaatregelen (en nee, geen tor, daar komen ze wel doorheen). Dan luisteren ze mischien wel af, maar hebben ze geen flauw idee wie ze afluisteren :).
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#8
Deep Blue zei:
dzN zei:
jammer voor nederland, in België mag de politie dit namelijk niet

:wave:
Klik om te vergroten...

ik vrees van wel, zelfs sms'jes en msn-gesprekken etc.
Klik om te vergroten...
volgens mij mogen ze het hier in België niet. Ze kunnen het wel voorlegeen, maar het kan niet als echt bewijsmateriaal aanvaard worden omdat dat een inbreuk is op de privacy van mensen. Dat is toch wat ik altijd hoor
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb een keer een lek gevonden in de DNS server van www.cybercrime.gov , maar dat wil aleen zeggen dat je een DNS poisoning kunt doen en de URL voor een kort tijdje kunt redirecten. Behalve dat niks gevonden waar ik wat mee opschiet :( .
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hmmm ben percies blij dat ik niet in Nederland woon :tongueout:
Ik weet niet hoe het hier zit eigenlijk met het aftappen :)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je kunt goed een eigen botnet maken, en het gebruiken als eigen proxynetwerk waar je ook anderen gebruik van laat maken (maar geen eigen nodes hosten). Flikker zo veel mogelijk random packets er doorheen, en laat bij elke hop het de packets naar een random aantal andere nodes verspreid sturen, met bij elke hop een ander soort encryptie.

Knappe kerel die langs zo'n netwerk komt.
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Angramar Temenos zei:
Je kunt goed een eigen botnet maken, en het gebruiken als eigen proxynetwerk waar je ook anderen gebruik van laat maken (maar geen eigen nodes hosten). Flikker zo veel mogelijk random packets er doorheen, en laat bij elke hop het de packets naar een random aantal andere nodes verspreid sturen, met bij elke hop een ander soort encryptie.

Knappe kerel die langs zo'n netwerk komt.
Klik om te vergroten...

Okéé daar snap ik egt nx meer van :stoned:
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Angramar Temenos zei:
Je kunt goed een eigen botnet maken, en het gebruiken als eigen proxynetwerk waar je ook anderen gebruik van laat maken (maar geen eigen nodes hosten). Flikker zo veel mogelijk random packets er doorheen, en laat bij elke hop het de packets naar een random aantal andere nodes verspreid sturen, met bij elke hop een ander soort encryptie.

Knappe kerel die langs zo'n netwerk komt.
Klik om te vergroten...

Enige nadeel is dat het ongelofelijk fucking traag wordt, veel te traag om nog fatsoenlijk VOIP te kunnen gebruiken. Of je moet natuurlijk een botnet van servers met een boel bandwith hebben, maar dan is je botnet weer snel gesloopt omdat al dat netwerk verkeer enorm opvalt.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#14
^He, eindelijk iemand die Angramar tegen spreekt :)

Shokora: heb jij al een manier gevonden, waarmee anoniem je via voip; het wittenhuis evt. kan bedreigen? :grin:

Zeg maar, dat echt niemand je internet traffic kan aflezen of jouw kan traceren.

Ook al programmeer jezelf je encryptie die alles verbergt, dan word je juist interessant voor de mensen die jouw geen privacy gunnen en gaan ze enorm veel druk op je leggen. Daarom is mijn methode effectief en dat is gewoon dat je creatief moet zijn en zorgen dat je niet belangrijk word :)
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is nog maar de vraag of encryptie het beste je privacy garandeerd. Alles kan namelijk gekraakt worden en encrypted verkeer valt heel erg op tussen al het andere verkeer waardoor je dus je aandacht extra veel op dat verkeer vestigd.

Wat je vooral moet doen is zorgen dat jouw verkeer totaal niet opvalt. Hier zijn al een paar papers over geschreven onder het mom 'hidden channels' maar ik wil het zelf nog wat uitbreiden met ideetjes (die ik hier nog niet neer ga zetten).
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Klinkt interessant :)
B
Badboy11Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Maa ze luistere niet zomaar af toch? moet eerst door allemaal mense goedgekeurd worde enzo
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#18
Badboy11 zei:
Maa ze luistere niet zomaar af toch? moet eerst door allemaal mense goedgekeurd worde enzo
Klik om te vergroten...

Hahah, blijven denken :tearsofjoy:
B
Badboy11Lid
01-01-2024, 00:00
#19
BlackRobBlunt zei:
Badboy11 zei:
Maa ze luistere niet zomaar af toch? moet eerst door allemaal mense goedgekeurd worde enzo
Klik om te vergroten...

Hahah, blijven denken :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Is tog zo ofniet dan?
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#20
Misschien, op papier. Maar denk maar niet dat dat ze tegenhoudt. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."