Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolitie tapt dagelijks 1.681 telefoontjes af

Politie tapt dagelijks 1.681 telefoontjes af

95 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#1
En jij denkt dat die encryptie standhoudt?
De gemiddelde gebruikte encryptie op telefoonverkeer is zó ongelofelijk slecht. Dat komt omdat het anders moeilijk wordt voor processoren om het bij te houden.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is duidelijk dat dit helemaal nergens meer over gaat.


Hirsch Ballin leeft vast constant in angst voor aanslagen, wat een arme man.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#3
shokora zei:
40 0days? o_0 En ik neem aan dat je het over local root hebt? Anders mag je ze wel eens snel geven >: D
Klik om te vergroten...
En mijzelf de geldkraan dichtdraaien? :wink:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#4
bewaar een tweedehands mobieltje die je hebt gekocht in de kroeg of rommelmarkt zonder batterij, plaats de batterij, voer het gesprek, en verwijder de baterij weer. Een telefoon geeft nl altijd zijn positie weer, als de batterij erin zit.
Zet voor de grap de wekker(van je mobiel) maar eens over 5 minuten, en doe je mobieltje uit. Deze wordt dan automatisch ingeschakeld(om de wekker af te laten gaan) zonder dat je ook maar een enkele knop indrukt.



btw aftappen is niet zo moeilijk, alleen men is echt uren aan t luisteren voordat er iets nuttigs word gevonden. Ik zou btw een flink aantal sexlijnen gaan bellen, worden ze knettergek... :)
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
In principe hoef je ook niet alles handmatig af te luisteren. Zo heel moeilijk is het niet om met genoeg tijd en geld fatsoenlijke Speech To Text software te maken. Hier kun je vervolgens patronen in vinden om te kijken waar over het gaat. Dit kun je gebruiken voor mensen die niet direct een bedreiging vormen maar blijkbaar wel afgeluisterd moeten worden :').

Belangrijke personen kun je wel gewoon met mankrachten afluisteren.

Vergis je niet, bijna al het verkeer op de wereld wordt afgetapt. Zo niet door de Nederlandse regering dan wel door de samenwerking tussen Amerika, Groot-Britannië en Australië onder de naam 'echelon'. Lees het boek 'Chatter' maar eens.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hmm, oke en is het verstandiger; om bepaalde functies van windows, uit te schakelen?

En is je computer veiliger, als je, je hardeschijf encrypt met truecrypt? Ik heb er 3 soorten versleuteling op staan :tearsofjoy: Geen idee waarom eigenlijk....
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#7
Encryptie op je bestanden heeft alleen nut zodat anderen zoals vrienden en familie er niet makkelijk bijkomen.
Functies uitschakelen? Ik ben niet paranoïde en let gewoon op met wat ik zeg, dus ik maak me geen zorgen. Wat zou de NSA met jou moeten? Denk je dat je daar belangrijk genoeg voor bent? :tongueout:

Wist je trouwens, dat als je bestanden 10 keer overschrijft, het NFI nog steeds de bestanden kan terughalen?
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#8
^Hehe, het is ook overdreven natuurlijk, maar mensen gebruiken bijv. ook een firewall. Het hoeft niet perse de NSA te zijn, die via zulke 'backdoors' toegang verschaffen tot je computer. Iedereen is overigens weleens met bank zaken bezig en persoonlijk wil ik het verkomen; dat hackers mijn beeld kunnen aftappen zeg maar en kunnen zien, wat ik allemaal doe en wat mijn wachtwoorden van bepaalde dingen zijn. Geld wil immers iedereen hebben. Vandaar dat ik me af vraag, of Truecrypt, een virus scanner en een firewall; me beschermt tegen hackers of het ze in ieder geval: knap lastig maakt. Want een hacker, dringt je computer zo binnen lijkt mij.

Nee, dat wist ik niet...Maar kunnen ze deze bestanden, dan weer helemaal terug toveren? Dan zou je toch denken, dat je hardeschijf; veel meer ruimte heeft, dan dat je denkt.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het probleem van encryptie is vooral dat je het zelf ontsleuteld omdat je de files nodig hebt. Dus als iemand een rootkit op je bak heeft geinstalleerd, dan is het slechts wachten op het moment dat jij de boel ontsleuteld. Zelfs al zou je je keystrokes op kernel of zelfs fysiek level encrypten, dan nog kun je voor een bepaalde tijd files uitlezen. Maar daarnaast is het redelijk veilig, vooral omdat truecrypt geen signatures heeft en het dus gewoon random content lijkt. Zolang je files klein houdt is de kans klein dat je een truecrypt device snel kan identificeren.

Er is 1 algemene exploit voor alle encryptie programma's op dit moment, en dat is door fysiek het geheugen uit te lezen na een cold boot. Maar als mensen dat soort dingen tegen je gaan gebruiken heb je toch al weinig kans.

Overigens is het een misverstand dat er een backdoor moet zitten in windows en dergelijke. Er zitten wel backdoors in, maar niet op zo'n achterlijke manier dat je gewoon op een portje in kunt loggen en je zit in een kernel rootkit oid :') Het is veel simpeler, je kunt als software bedrijf gewoon bewust een paar buffer overflows er in laten zitten (wel obfuscated natuurlijk) en daar vervolgens zelf exploits voor schrijven. Als iemand anders de zelfde buffer overflow vind dan zeg je gewoon dat het een programmeerfout wat (komen veel voor) en pleur je er met de patch weer wat nieuwe in.
d
dzNLid
01-01-2024, 00:00
#10
Deep Blue zei:
dzN zei:
jammer voor nederland, in België mag de politie dit namelijk niet

:wave:
Klik om te vergroten...

ik vrees van wel, zelfs sms'jes en msn-gesprekken etc.
Klik om te vergroten...


Men vriend vertelde me zelf dat de staatsveiligheid geen telefoongesprekken mag afluisteren.

Sms en msn gesprekken heb ik ook al van gehoord, maar telefoongesprekken, nee man :)
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tja, ze mogen m'n gesprekken best afluisteren, maar ik bel altijd via m'n PC en gebruik uiteraad anti-traceervoorzorgsmaatregelen (en nee, geen tor, daar komen ze wel doorheen). Dan luisteren ze mischien wel af, maar hebben ze geen flauw idee wie ze afluisteren :).
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#12
Deep Blue zei:
dzN zei:
jammer voor nederland, in België mag de politie dit namelijk niet

:wave:
Klik om te vergroten...

ik vrees van wel, zelfs sms'jes en msn-gesprekken etc.
Klik om te vergroten...
volgens mij mogen ze het hier in België niet. Ze kunnen het wel voorlegeen, maar het kan niet als echt bewijsmateriaal aanvaard worden omdat dat een inbreuk is op de privacy van mensen. Dat is toch wat ik altijd hoor
B
Badboy11Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Maa ze luistere niet zomaar af toch? moet eerst door allemaal mense goedgekeurd worde enzo
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#14
Badboy11 zei:
Maa ze luistere niet zomaar af toch? moet eerst door allemaal mense goedgekeurd worde enzo
Klik om te vergroten...

Hahah, blijven denken :tearsofjoy:
B
Badboy11Lid
01-01-2024, 00:00
#15
BlackRobBlunt zei:
Badboy11 zei:
Maa ze luistere niet zomaar af toch? moet eerst door allemaal mense goedgekeurd worde enzo
Klik om te vergroten...

Hahah, blijven denken :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Is tog zo ofniet dan?
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#16
Misschien, op papier. Maar denk maar niet dat dat ze tegenhoudt. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."