Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'DODEN ORANJEFEEST APELDOORN'

'DODEN ORANJEFEEST APELDOORN'

121 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik had een heel bericht getypt hier, maar ik laat het voor wat het is. Mijn mening is duidelijk, ieder zijn ding. Als de moderators vinden dat het dus wel meerwaarde heeft voor het topic, dan moet het blijven staan.

Zal de leeftijd wel zijn....
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#2
3970 zei:
Even voor de goede orde; ik heb geen problemen met dit soort plaatjes, die na elke vervelende gebeurtenis opduiken, integendeel. Waar ik een probleem mee heb, is dat Solidius deze in een serieus bedoeld topic zet in Nieuws en Actualiteiten, en dan nog gewoon durft te stellen dat betreffende foto's van meerwaarde zijn voor het topic. Dan heb je je verstand gewoon in je hol zitten, pardon my french.

Ik zou ze hier verwijderen, en in onzin plaatsen, dan is er niks aan de hand denk ik. Maarja, aangezien het door een moderator is geplaatst, zal dat wel never gebeuren. Jammer.
Klik om te vergroten...

Ik zou ook maar even op Exceptional Insight gaan flamen die heeft zijn topic in caps gepost!
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
3970 zei:
Ik had een heel bericht getypt hier, maar ik laat het voor wat het is. Mijn mening is duidelijk, ieder zijn ding. Als de moderators vinden dat het dus wel meerwaarde heeft voor het topic, dan moet het blijven staan.

Zal de leeftijd wel zijn....
Klik om te vergroten...
Je mag het af en toe ook wel toegeven als je het met een ander eens bent hoor, het is niet de eerste keer dat ik je in een discussie om zie rollen en voor dood zie spelen. En je ogen mogen nu ook wel weer uit je hol hoor. De plaatjes hebben geen meerwaarde, maar zijn relevant aan het onderwerp.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
De berichten in dit topic vind ik bijna triester dan met je swift door de mensenmassa heen rossen.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
3970 zei:
Even voor de goede orde; ik heb geen problemen met dit soort plaatjes, die na elke vervelende gebeurtenis opduiken, integendeel.
Klik om te vergroten...
Eh?

3970 zei:
Wat jij hier plaats vind ik persoonlijk misselijkmakend, ook al mag je natuurlijk plaatsen wat je wilt.
Klik om te vergroten...
Loop niet zo te janken joh, borderliner.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vrouwtje_Amsterdam zei:
Die plaatjes kunnen ECHT niet Solidus. Stel je voor dat jouw ouders/vriedin/vrienden/kind had gestaan en nu overleden zijn of zwaargewond zijn...Respectloos...leef je eens in man...
Klik om te vergroten...
Helaas kan ik me niet zo goed inleven want de personen die jij hebt aangekaart hebben betere dingen te doen dan de hele dag langs de weg op een sociaal geïsoleerde bejaarde vrouw staan wachten, sorry.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#7
ExceptionalInsight zei:
3970 zei:
Ik had een heel bericht getypt hier, maar ik laat het voor wat het is. Mijn mening is duidelijk, ieder zijn ding. Als de moderators vinden dat het dus wel meerwaarde heeft voor het topic, dan moet het blijven staan.

Zal de leeftijd wel zijn....
Klik om te vergroten...
Je mag het af en toe ook wel toegeven als je het met een ander eens bent hoor, het is niet de eerste keer dat ik je in een discussie om zie rollen en voor dood zie spelen. En je ogen mogen nu ook wel weer uit je hol hoor. De plaatjes hebben geen meerwaarde, maar zijn relevant aan het onderwerp.
Klik om te vergroten...

Ik wou hier even kijken wat de mening van veel DF-ers was. Valt me heel erg tegen. Zeker van jou.
Ja, ze zijn inderdaad relevant aan het onderwerp, maar dat betekent niet dat ze gepast zijn. Maar daar gaat het niet eens om. Het gaat er vooral om dat je keihard door blijft verhalen met dat standpunt terwijl supervlieg alleen op een normale manier wat respect vraagt waar absoluut niets geks aan is. Jou doet het misschien niks, maar met anderen kan wel een beetje rekening worden gehouden. Je schrijft dat de enige mensen die het wat doet de familieleden van de overledenen zijn, maar dat vind ik veel te veel bekeken vanuit jouw perspectief en dom. Het doet die mensen die daarbij waren echt wel wat. Er zijn zat mensen die dit hebben gezien en er zware trauma's aan overhouden en voor de rest van hun leven elke keer als ze een auto langs zien rijden bang op straat zijn. Er zijn zat mensen die dit doodseng vonden om te zien en dit nooit meer van hun netvlies krijgen. Misschien dat het jou niks zou doen, maar ik kan me goed voorstellen dat het iemand anders zijn leven veel angstiger maakt. Ik weet overigens zeker dat je niet kan oordelen wat voor trauma's dit bij mensen kan geven aangezien je dit niet hebt meegemaakt. Jij blijft keihard bij je standpunt dat die foto's zogenaamd in dit topic horen, maar dat is grote onzin. Als een niet-mod ze had gepost weet ik zeker dat je het niet zo openlijk zou lopen verdedigen. Voor *.exe geldt hetzelfde. Het kan zijn dat het iemand heel veel doet, en met dit soort dingen kan je wel rekening houden voordat je zoiets post. Als iemand je daarop attendeert geef je ook nog eens een grote mond. Asociale mensen. Jullie denken alleen maar aan jezelf en kunnen je niet inleven in anderen.


Ik moet zeggen dat het mij ook weinig doet, maar dat ik wel erg meeleef met de slachtoffers en de mensen die dit gezien hebben. Het moet vreselijk geweest zijn. Veel sterkte!

En ik kan er absoluut niet bij met mijn hoofd hoe die gast in die auto zoiets vreselijks kon doen. Echt gewetenloos, absoluut niet beseffend wat hij mensen hier mee aan doet.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vanadesse zei:
Ik wilde eigenlijk niet reageren omdat ik het te triest voor woorden vindt dat hier überhaupt een discussie over is, maar ik maak me nu te kwaad om niet te reageren
Klik om te vergroten...
Rawrrrr.

Vanadesse zei:
In dit geval zou ik zeggen: post je medeleven of post niet.
Klik om te vergroten...
Daar heeft iedere haan die er naar kraait nu al maar liefst 2(!) condoleance registers voor.
At the end of the day is dit is een DrugsForum en niet liefdadigheidsvereniging 'het genootschap der medeleven en sympathie'.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#9
Solidius zei:
Vanadesse zei:
Ik wilde eigenlijk niet reageren omdat ik het te triest voor woorden vindt dat hier überhaupt een discussie over is, maar ik maak me nu te kwaad om niet te reageren
Klik om te vergroten...
Rawrrrr.

Vanadesse zei:
In dit geval zou ik zeggen: post je medeleven of post niet.
Klik om te vergroten...
Daar heeft iedere haan die er naar kraait nu al maar liefst 2(!) condoleance registers voor.
At the end of the day is dit is een DrugsForum en niet liefdadigheidsvereniging 'het genootschap der medeleven en sympathie'.
Klik om te vergroten...

Die plaatjes vind ik respectloos en niet op zijn plaats hier. Je weet niet wie dit leest. Er zitten veel mensen op DF, er is een kans dat een directe betrokkene dit leest.
Stel je voor dat er grappen op forums werden gemaakt als jouw moeder werd aangereden.

Dit is geen moralistisch gedoe, maar ik vind dit gewoon enorm belachelijk. Jullie kunnen je absoluut niet inleven in anderen en jullie snappen niet hoe vreselijk dit voor sommige mensen kan zijn. BAH!
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Solidius zei:
Klik om te vergroten...

:' )

Ik vind het allemaal maar weer bullshit dat er zoveel heisa over gemaakt wordt. Iemand rijdt met een auto 5 mensen dood, oh god, periode van nationale rouw. Er gaan per dag duizenden mensen dood aan oorlog en onderdrukking 'mwa... zal wel'. Alleen omdat het dichtbij gebeurt is het erg? Ik snap best dat het erg is en dat de betrokkenen vast diep geschokt zijn, maar het is zo fucking hypocriet dat wanneer er is een keertje iets in Nederland gebeurt iedereen gelijk in rep en roer is.
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#11
shokora zei:
Solidius zei:
Klik om te vergroten...

:' )

Ik vind het allemaal maar weer bullshit dat er zoveel heisa over gemaakt wordt. Iemand rijdt met een auto 5 mensen dood, oh god, periode van nationale rouw. Er gaan per dag duizenden mensen dood aan oorlog en onderdrukking 'mwa... zal wel'. Alleen omdat het dichtbij gebeurt is het erg? Ik snap best dat het erg is en dat de betrokkenen vast diep geschokt zijn, maar het is zo fucking hypocriet dat wanneer er is een keertje iets in Nederland gebeurt iedereen gelijk in rep en roer is.
Klik om te vergroten...
Lang leve de bagatellisering..... not
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
tomz0r zei:
Solidius zei:
Vanadesse zei:
Ik wilde eigenlijk niet reageren omdat ik het te triest voor woorden vindt dat hier überhaupt een discussie over is, maar ik maak me nu te kwaad om niet te reageren
Klik om te vergroten...
Rawrrrr.

Vanadesse zei:
In dit geval zou ik zeggen: post je medeleven of post niet.
Klik om te vergroten...
Daar heeft iedere haan die er naar kraait nu al maar liefst 2(!) condoleance registers voor.
At the end of the day is dit is een DrugsForum en niet liefdadigheidsvereniging 'het genootschap der medeleven en sympathie'.
Klik om te vergroten...

Die plaatjes vind ik respectloos en niet op zijn plaats hier.
Klik om te vergroten...
Beter hier dan in het condoleance register, nietwaar?

tomz0r zei:
Je weet niet wie dit leest. Er zitten veel mensen op DF, er is een kans dat een directe betrokkene dit leest.
Klik om te vergroten...
Oh, wat erg.

tomz0r zei:
Stel je voor dat er grappen op forums werden gemaakt als jouw moeder werd aangereden.
Klik om te vergroten...
Vrijheid van meningsuiting vind ik belangrijker dan wat ik wel of niet van zo'n grap zou vinden. En daar komt bij dat niemand wordt verplicht om zo'n onderwerp uberhaupt te lezen.

tomz0r zei:
Dit is geen moralistisch gedoe
Klik om te vergroten...
Weet je het zeker?..

tomz0r zei:
BAH!
Klik om te vergroten...
Salut!
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#13
"Voor *.exe geldt hetzelfde. Het kan zijn dat het iemand heel veel doet, en met dit soort dingen kan je wel rekening houden voordat je zoiets post. Als iemand je daarop attendeert geef je ook nog eens een grote mond. Asociale mensen. Jullie denken alleen maar aan jezelf en kunnen je niet inleven in anderen."

Ik maak een (grove) grap. Ik wordt hypocriet genoemd en er worden me dingen in de mond gelegd. Dat moet je niet doen. Punt. Snap niet dat iedereen daarover heen leest maar goed.

En waar waren jullie tijdens de hutu's en de tutsi's, dan moet het internet toch wel gebarsten zijn door jullie posts vol medeleven? O nee, alleen als een bekende of een familielid er evt. bij betrokken is.


Ongeluk daar en daar, 100 doden waaronder 3 Nederlanders.
Ow, erg man, 3 Nederlanders..

Dat soort volk zijn jullie of doen jullie na :tearsofjoy: :wave:


Solidius zei:
Vrouwtje_Amsterdam schreef:grin:ie plaatjes kunnen ECHT niet Solidus. Stel je voor dat jouw ouders/vriedin/vrienden/kind had gestaan en nu overleden zijn of zwaargewond zijn...Respectloos...leef je eens in man...


Helaas kan ik me niet zo goed inleven want de personen die jij hebt aangekaart hebben betere dingen te doen dan de hele dag langs de weg op een sociaal geïsoleerde bejaarde vrouw staan wachten, sorry.
Klik om te vergroten...

+1
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#14
Solidius zei:
Beter hier dan in het condoleance register, nietwaar?
Klik om te vergroten...

Je kan altijd wel iets ergers verzinnen. Daarmee praat je dit niet goed.


Solidius zei:
Je weet niet wie dit leest. Er zitten veel mensen op DF, er is een kans dat een directe betrokkene dit leest.
Oh, wat erg.
Klik om te vergroten...
tomz0r zei:
Stel je voor dat er grappen op forums werden gemaakt als jouw moeder werd aangereden.
Klik om te vergroten...
Dat, plus dat anderen zoiets meer kan doen dan dat het jou doet. Het lijkt wel of inlevingsvermogen bij jou totaal ontbreekt als je er niet eens even bij stil staat wat dit bij mensen kan doen.

Solidius zei:
Vrijheid van meningsuiting vind ik belangrijker dan wat ik wel of niet van zo'n grap zou vinden. En daar komt bij dat niemand wordt verplicht om zo'n onderwerp uberhaupt te lezen.
Klik om te vergroten...

Noem je die plaatjes vrijheid van meningsuiting? Wat een onzin.
En als mensen hun mening geven over die plaatjes krimpen ze jouw vrijheid van meningsuiting in? Zo wat een vrijheid hebben zei dan! Je kan wel een beetje nadenken met anderen en je posts daarop aanpassen. Dat is volgens mij belangrijker dat deze onzin wat jij ook nog eens een mening noemt.

Solidius zei:
tomz0r zei:
Dit is geen moralistisch gedoe
Klik om te vergroten...
Weet je het zeker?..
Klik om te vergroten...
JA! Ik denk in tegenstelling tot jou gewoon mee met al die mensen. Mensen bij wie dit soort grappen pijn kunnen doen. Is dat jou die lol waard? Zoek alsjeblieft iets anders om lollig mee te doen.

Solidius zei:
tomz0r zei:
BAH!
Klik om te vergroten...
Salut!
Klik om te vergroten...

Het ziet er niet naar uit dat jij je mening bijstelt. Dit heeft dus geen zin meer. Ik ben weer weg.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
tomz0r zei:
Ik wou hier even kijken wat de mening van veel DF-ers was. Valt me heel erg tegen. Zeker van jou.
Klik om te vergroten...
En ik maar denken dat de meeste mensen hier inmiddels wel weten hoe ik over dingen denk. Ik relativeer ellende altijd zo ver kapot dat er niks meer van overblijft en het bijna leuk wordt. Bijna.

tomz0r zei:
Ja, ze zijn inderdaad relevant aan het onderwerp, maar dat betekent niet dat ze gepast zijn. Maar daar gaat het niet eens om.
Klik om te vergroten...
Inderdaad.

tomz0r zei:
Het gaat er vooral om dat je keihard door blijft verhalen met dat standpunt terwijl supervlieg alleen op een normale manier wat respect vraagt waar absoluut niets geks aan is.
Klik om te vergroten...
Moet ik mijn mening veranderen omdat er mensen zijn die daar niet mee om kunnen gaan? Ik ga niet doen alsof ik het erg vindt voor de mensen die erbij waren en zeker niet voor mensen die mensen kennen die erbij waren. Ik ken die mensen toch niet? Het is zo een cliché excuus, maar als ik me zorgen moet gaan maken om alles wat er verkeerd gaan in de wereld zou mn leven me toch een partij kut worden. Het is vervelend voor de nabestaanden van de slachtoffers, maar ik voel er verder niets bij, het zijn voor mij gewoon de volgende doden.

tomz0r zei:
Jou doet het misschien niks, maar met anderen kan wel een beetje rekening worden gehouden. Je schrijft dat de enige mensen die het wat doet de familieleden van de overledenen zijn, maar dat vind ik veel te veel bekeken vanuit jouw perspectief en dom. Het doet die mensen die daarbij waren echt wel wat. Er zijn zat mensen die dit hebben gezien en er zware trauma's aan overhouden en voor de rest van hun leven elke keer als ze een auto langs zien rijden bang op straat zijn.
Klik om te vergroten...
Ja? Wat wil je van mij dan? Ik zie reacties van mensen, geformuleerd op een manier waar ik het niet mee eens ben, dat laat ik merken. Het hele gebeuren is kut, voor iedereen, meer kan ik er niet van maken.

tomz0r zei:
Misschien dat het jou niks zou doen, maar ik kan me goed voorstellen dat het iemand anders zijn leven veel angstiger maakt.
Klik om te vergroten...
tomz0r zei:
Ik weet overigens zeker dat je niet kan oordelen wat voor trauma's dit bij mensen kan geven aangezien je dit niet hebt meegemaakt.
Klik om te vergroten...
Spreek je jezelf nu even keihard tegen, of wat?

tomz0r zei:
Jij blijft keihard bij je standpunt dat die foto's zogenaamd in dit topic horen, maar dat is grote onzin.
Klik om te vergroten...
Joh? Dezelfde opticiën als 3970 toevallig?

tomz0r zei:
Als een niet-mod ze had gepost weet ik zeker dat je het niet zo openlijk zou lopen verdedigen.
Klik om te vergroten...
Oh that is just shit. Solidius is voor mij gewoon de volgende user, het is niet zo dat omdat mn naam nu dezelfde kleur heeft als die van hem dat we ineens een speciale band hebben ofzo. Hij denkt er blijkbaar toevallig hetzelfde over als ik, hij zal heus niet de enige zijn.

tomz0r zei:
Jullie denken alleen maar aan jezelf en kunnen je niet inleven in anderen.
Klik om te vergroten...
tomz0r zei:
Ik weet overigens zeker dat je niet kan oordelen wat voor trauma's dit bij mensen kan geven aangezien je dit niet hebt meegemaakt.
Klik om te vergroten...
Inderdaad.

tomz0r zei:
Ik moet zeggen dat het mij ook weinig doet, maar dat ik wel erg meeleef met de slachtoffers en de mensen die dit gezien hebben.
Klik om te vergroten...
Hooguit een verschil in empathisch vermogen dan, ik kan niet meeleven met iets waar ik zo ver vanaf sta, godzijdank.

tomz0r zei:
En ik kan er absoluut niet bij met mijn hoofd hoe die gast in die auto zoiets vreselijks kon doen. Echt gewetenloos, absoluut niet beseffend wat hij mensen hier mee aan doet.
Klik om te vergroten...
Crazier than a shithouse rat I guess.. Of paddo's.
S
ShroomfanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat Solidius heeft geplaatst kan me totaal niet deren. Ik vind het alleen niet erg slim en zeker geen moderator waardig. Beetje misbruik van een 'machtspositie' als moderator misschien? 'Men kan mij niks maken' ?
Verder respecteer ik jullie werk als moderator op dit forum wel hoor. Dus wees aub niet boos op mijn vrijheid van meningsuiting , die je zelf zo graag in de mond neemt.
Maar ik had waarschijnlijk wat neutraler gebleven en die foto's toch maar niet geplaatst , tenzij je graag de helft van dit forum tegen je in het harnas jaagt.
Misschien kan je voor de fun eens een poll organiseren : 'Was ik fout als moderator met die plaatjes te plaatsen ? Ja of Nee...' Ik vrees dat je het dan verliest.
:tearsofjoy:
Verder : vrede op aarde voor iedereen. No bad feelings , toch niet van mijn kant :wink:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Supervlieg zei:
Lang leve de bagatellisering..... not
Klik om te vergroten...
Natuurlijk wel, moeten we alles dan maar nog erger maken dan het al is?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
Shroomfan zei:
Ik vind het alleen niet erg slim en zeker geen moderator waardig. Beetje misbruik van een 'machtspositie' als moderator misschien? 'Men kan mij niks maken' ?
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het dan ergens wel weer mee eens. Ik zou ze zelf ook niet gepost hebben, maar ik ben hier alleen om regels te handhaven en Solidius is een grote jongen hij bepaalt zelf wel wat hij post, het is niet aan mij om dat weg te halen omdat er een paar zijn die het er niet mee eens zijn. Zijn gezichtsverlies is alleen in zijn nadeel, maar ik betwijfel het of het 'm iets kan schelen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Autsider zei:
Verbaast mij soms dat er nog niet in de kranten staat dat ie mogelijk drugs heeft gebruikt.
Klik om te vergroten...
Zo'n beetje elke drug is al verboden, veel hebben ze wat dat betreft niet meer te winnen.
A
AutsiderLid
01-01-2024, 00:00
#20
Verbaast mij soms dat er nog niet in de kranten staat dat ie mogelijk drugs heeft gebruikt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."