Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'DODEN ORANJEFEEST APELDOORN'

'DODEN ORANJEFEEST APELDOORN'

121 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Solidius zei:
Klik om te vergroten...

:' )

Ik vind het allemaal maar weer bullshit dat er zoveel heisa over gemaakt wordt. Iemand rijdt met een auto 5 mensen dood, oh god, periode van nationale rouw. Er gaan per dag duizenden mensen dood aan oorlog en onderdrukking 'mwa... zal wel'. Alleen omdat het dichtbij gebeurt is het erg? Ik snap best dat het erg is en dat de betrokkenen vast diep geschokt zijn, maar het is zo fucking hypocriet dat wanneer er is een keertje iets in Nederland gebeurt iedereen gelijk in rep en roer is.
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#2
shokora zei:
Solidius zei:
Klik om te vergroten...

:' )

Ik vind het allemaal maar weer bullshit dat er zoveel heisa over gemaakt wordt. Iemand rijdt met een auto 5 mensen dood, oh god, periode van nationale rouw. Er gaan per dag duizenden mensen dood aan oorlog en onderdrukking 'mwa... zal wel'. Alleen omdat het dichtbij gebeurt is het erg? Ik snap best dat het erg is en dat de betrokkenen vast diep geschokt zijn, maar het is zo fucking hypocriet dat wanneer er is een keertje iets in Nederland gebeurt iedereen gelijk in rep en roer is.
Klik om te vergroten...
Lang leve de bagatellisering..... not
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
tomz0r zei:
Solidius zei:
Vanadesse zei:
Ik wilde eigenlijk niet reageren omdat ik het te triest voor woorden vindt dat hier überhaupt een discussie over is, maar ik maak me nu te kwaad om niet te reageren
Klik om te vergroten...
Rawrrrr.

Vanadesse zei:
In dit geval zou ik zeggen: post je medeleven of post niet.
Klik om te vergroten...
Daar heeft iedere haan die er naar kraait nu al maar liefst 2(!) condoleance registers voor.
At the end of the day is dit is een DrugsForum en niet liefdadigheidsvereniging 'het genootschap der medeleven en sympathie'.
Klik om te vergroten...

Die plaatjes vind ik respectloos en niet op zijn plaats hier.
Klik om te vergroten...
Beter hier dan in het condoleance register, nietwaar?

tomz0r zei:
Je weet niet wie dit leest. Er zitten veel mensen op DF, er is een kans dat een directe betrokkene dit leest.
Klik om te vergroten...
Oh, wat erg.

tomz0r zei:
Stel je voor dat er grappen op forums werden gemaakt als jouw moeder werd aangereden.
Klik om te vergroten...
Vrijheid van meningsuiting vind ik belangrijker dan wat ik wel of niet van zo'n grap zou vinden. En daar komt bij dat niemand wordt verplicht om zo'n onderwerp uberhaupt te lezen.

tomz0r zei:
Dit is geen moralistisch gedoe
Klik om te vergroten...
Weet je het zeker?..

tomz0r zei:
BAH!
Klik om te vergroten...
Salut!
*
*.exeLid
01-01-2024, 00:00
#4
"Voor *.exe geldt hetzelfde. Het kan zijn dat het iemand heel veel doet, en met dit soort dingen kan je wel rekening houden voordat je zoiets post. Als iemand je daarop attendeert geef je ook nog eens een grote mond. Asociale mensen. Jullie denken alleen maar aan jezelf en kunnen je niet inleven in anderen."

Ik maak een (grove) grap. Ik wordt hypocriet genoemd en er worden me dingen in de mond gelegd. Dat moet je niet doen. Punt. Snap niet dat iedereen daarover heen leest maar goed.

En waar waren jullie tijdens de hutu's en de tutsi's, dan moet het internet toch wel gebarsten zijn door jullie posts vol medeleven? O nee, alleen als een bekende of een familielid er evt. bij betrokken is.


Ongeluk daar en daar, 100 doden waaronder 3 Nederlanders.
Ow, erg man, 3 Nederlanders..

Dat soort volk zijn jullie of doen jullie na :tearsofjoy: :wave:


Solidius zei:
Vrouwtje_Amsterdam schreef:grin:ie plaatjes kunnen ECHT niet Solidus. Stel je voor dat jouw ouders/vriedin/vrienden/kind had gestaan en nu overleden zijn of zwaargewond zijn...Respectloos...leef je eens in man...


Helaas kan ik me niet zo goed inleven want de personen die jij hebt aangekaart hebben betere dingen te doen dan de hele dag langs de weg op een sociaal geïsoleerde bejaarde vrouw staan wachten, sorry.
Klik om te vergroten...

+1
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#5
Solidius zei:
Beter hier dan in het condoleance register, nietwaar?
Klik om te vergroten...

Je kan altijd wel iets ergers verzinnen. Daarmee praat je dit niet goed.


Solidius zei:
Je weet niet wie dit leest. Er zitten veel mensen op DF, er is een kans dat een directe betrokkene dit leest.
Oh, wat erg.
Klik om te vergroten...
tomz0r zei:
Stel je voor dat er grappen op forums werden gemaakt als jouw moeder werd aangereden.
Klik om te vergroten...
Dat, plus dat anderen zoiets meer kan doen dan dat het jou doet. Het lijkt wel of inlevingsvermogen bij jou totaal ontbreekt als je er niet eens even bij stil staat wat dit bij mensen kan doen.

Solidius zei:
Vrijheid van meningsuiting vind ik belangrijker dan wat ik wel of niet van zo'n grap zou vinden. En daar komt bij dat niemand wordt verplicht om zo'n onderwerp uberhaupt te lezen.
Klik om te vergroten...

Noem je die plaatjes vrijheid van meningsuiting? Wat een onzin.
En als mensen hun mening geven over die plaatjes krimpen ze jouw vrijheid van meningsuiting in? Zo wat een vrijheid hebben zei dan! Je kan wel een beetje nadenken met anderen en je posts daarop aanpassen. Dat is volgens mij belangrijker dat deze onzin wat jij ook nog eens een mening noemt.

Solidius zei:
tomz0r zei:
Dit is geen moralistisch gedoe
Klik om te vergroten...
Weet je het zeker?..
Klik om te vergroten...
JA! Ik denk in tegenstelling tot jou gewoon mee met al die mensen. Mensen bij wie dit soort grappen pijn kunnen doen. Is dat jou die lol waard? Zoek alsjeblieft iets anders om lollig mee te doen.

Solidius zei:
tomz0r zei:
BAH!
Klik om te vergroten...
Salut!
Klik om te vergroten...

Het ziet er niet naar uit dat jij je mening bijstelt. Dit heeft dus geen zin meer. Ik ben weer weg.
V
Vrouwtje_AmsterdamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Die plaatjes kunnen ECHT niet Solidus. Stel je voor dat jouw ouders/vriedin/vrienden/kind had gestaan en nu overleden zijn of zwaargewond zijn...Respectloos...leef je eens in man...

Ik vind dat je die plaatjes moet weghalen...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een auto die in volle vaart door de menigte langs de voor Koninginnedag afgezette route in Apeldoorn reed, heeft tenminste twee doden veroorzaakt. De NOS meldt dat 23 mensen door de auto zijn geraakt. Zes omstanders raakten ernstig gewond. Een aantal gewonden moesten ter plekke gereanimeerd worden.

Ontreddering bij slachtoffers en omstanders vlak nadat een auto door de menigte reed. Met volle vaart rijdt de al zwaar beschadigde auto door het publiek. Fotografen springen opzij als de auto in volle vaart over de afgezette route rijdt. Volgens omwonenden zijn vier mensen overleden. De politie heeft dat niet bevestigd.

TV Gelderland meldt dat er sprake is van opzet van de chauffeur. De chauffeur van de Suzuki Swift zou volgens verslaggevers van Radio 1 een blanke jongeman zijn.

Vlak nadat de bus met de koninklijke familie het kruispunt Jachtlaan-Loolaan was gepasseerd, vloog de al zwaar gedeukte Suzuki Swift in vliegende vaart door de mensenmassa de kruising op. De koninklijke familie zag het ongeluk gebeuren. Getuigen zagen leden van de familie huilen.

Koningin Beatrix reageerde zeer ,,aangeslagen’’ toen de koninklijke familie vanuit de open bus getuige was van het ernstige incident in Apeldoorn. Dat zei voorzitter Simon Boon van de Apeldoornse Oranjeverenigingen. Boon zat ook in de bus en zag de geschokte gezichten van de leden van de koninklijke familie. Boon sprak van een ,,enorme impact, niet alleen voor Apeldoorn, maar voor het hele land.
Klik om te vergroten...

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... ldoorn.xml

Ik weet nog niet wat ik ervan moet maken.. maar what the fuck!
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind het verschrikkelijk dat iemand zo iets in zijn hoofd haalt.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gelukkig leeft hij nog, ik wil wel weten waarom.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
^ Idd, er kan geen goede rede zijn, maar wel benieuwt...

Sterkte aan de gewonde en nabestaande!
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#11
ExceptionalInsight zei:
Gelukkig leeft hij nog, ik wil wel weten waarom.
Klik om te vergroten...
Gewoon omdat het kan :rolleyes:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ga in alle clips alvast zoeken naar snipers op de daken.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#13

A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#14
Solidius zei:

Klik om te vergroten...
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Beetje smakeloze plaatjes hierboven me.

Misschien word ik oud.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nee, ik vind ze ook smakeloos. Kan er niet om lachen. Kan sowieso niet echt lachen om het hele incident van vanmorgen. Ik ben er best van geschrokken.

Het is natuurlijk ook jammer dat deze koninginnedag zo is gegaan. Ik vind het altijd hartstikke leuk en maak er een feest van, maar dat zal vanavond wel heel anders lopen. In Wijk Bij Duurstede zijn ook alle festiviteiten afgelast, alleen de kroegen zijn wel open. Nog even kijken wat ik ga doen..

Wat gaan jullie eigenlijk doen vanavond?
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Autorijden.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#18
Shit is so crash.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nou, om dat GTA Apeldoorn plaatje kan ik anders best wel lachen :P
Dat ie de bus van de koningin probeerde te rammen kan ik heel stiekem ook nog wel om lachen, het idee, alleen het idee grappig vinden en het daadwerkelijk doen is natuurlijk een groot verschil.. Vooral erg voor de familie en de mensen die aangereden zijn..
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
@ 3970, 'wat ik hier plaats' zijn foto's die algemeen verkrijgbaar zijn met een paar aanpassingen om het wat op te leuken. Als je nog nooit van Carmageddon of GTA hebt gehoord begrijp je de analogie erachter niet. Jammer dat je het niet kunt waarderen :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."