Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet Nederlandse kabinet is gevallen

Het Nederlandse kabinet is gevallen

89 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ze zijn hier nog echt nu al ruzie aan het maken ook.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee hoor, politiek interesseert me zeer weinig, het gaat er toch vrijwel altijd mis, bovendien vind ik de gehanteerde werkwijze (debatteren) zeer matig uitgevoerd over het algemeen.

Maar ik heb wel gewoon een mening :)
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat laatste zeg je bijna alsof het iets is om trots op te zijn.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#4
Of gewoon:

But is it a love or this a life I need?
that's the difference


Ja, ik kan er niks aan doen dat ik het gewoon nog allemaal echt meen ook. Al is mij niet geloven niet eens zo raar als je bedenkt dat ik dat zelf ook nog steeds regelmatig doe.

Maar het is toch echt zo allemaal.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maar wees niet bevreesd, voor je het weet zul je er ook mij alleen nog over kunnen horen vanuit de top op die manier.

Zijn jullie in ieder geval van het gezeik af.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat dus.
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
cropp zei:
alleen zijn we wel voor de zoveelste keer de clown van de wereld...

net als met die brief van de navo...
Klik om te vergroten...

Daar moeten we geen fuck om geven...

Nederland moeten stoppen zich in te houden of aan te passen aan de landen om ons heen...
Onze tolerantie word verneukt door het buitenland...

Nederland moet weer beginnen Nederland te zijn...

(uitkomst van een lekkere wause maar goede discussie in het weekend.)
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#8
-spaceman- zei:
cropp zei:
alleen zijn we wel voor de zoveelste keer de clown van de wereld...

net als met die brief van de navo...
Klik om te vergroten...

Daar moeten we geen fuck om geven...

Nederland moeten stoppen zich in te houden of aan te passen aan de landen om ons heen...
Onze tolerantie word verneukt door het buitenland...

Nederland moet weer beginnen Nederland te zijn...

(uitkomst van een lekkere wause maar goede discussie in het weekend.)
Klik om te vergroten...

Zo makkelijk ligt het jammer genoeg niet.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Berbatov zei:
-spaceman- zei:
cropp zei:
alleen zijn we wel voor de zoveelste keer de clown van de wereld...

net als met die brief van de navo...
Klik om te vergroten...

Daar moeten we geen fuck om geven...

Nederland moeten stoppen zich in te houden of aan te passen aan de landen om ons heen...
Onze tolerantie word verneukt door het buitenland...

Nederland moet weer beginnen Nederland te zijn...

(uitkomst van een lekkere wause maar goede discussie in het weekend.)
Klik om te vergroten...

Zo makkelijk ligt het jammer genoeg niet.
Klik om te vergroten...

Ookal ligt het zo makkelijk volgens jou niet. Ik ben 't er wel mee eens.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het probleem dat wij de clown van de wereld zijn is niet omdat pvda weigert de missie in afganistan te verlengen.

Het is omdat wij corrupte politici hebben die de rest van de wereld al stilletjes beloven dat we zullen blijven en dat ze dat wel even voor elkaar zullen spelen binnen de nederlandse politiek. Voordat er hier een besluit genomen is. Het besluit om niet te verlengen ansich kan je mijns inziens niet mee voor gek staan nadat je al 3 keer eerder een eind datum had afgesproken en toch maar weer bent gebleven. Het is een keer goed geweest toch zeker ?

Die amerikas ass likkende CDAers zijn het die ons voor lul zetten, niet de Pvda.
Hulde aan de pvda !

Nieuwe verkiezingen, ik ben wel nieuwsgierig hoe dat gaat aflopen.
Weer een test van onze democratie ?
Zal de stem van het volk weer genegeerd worden en zal de grote winnaar buiten worden gesloten (vorige keer SP, deze keer misschien PVV) zodat CDA weer lekker verder kan regeren ?

Ik vind dat we moeten ophouden met de kabinetsformatie zoals dat tot nu toe altijd gebeurd en grondwettelijk moeten vast leggen dat gewoon de grootste partijen een kabinet vormen. Gewoon zoveel als nodig zijn om 76 zetels te halen. Als de 2 grootste er 74 halen, zal de 3e grootste erbij moeten komen, en niet een of andere gewillig schaapje met een paar zetels.
Op deze manier hoeven er ook geen regeer akkoorden te worden gesloten waarbij 2 partijen afspreken elkaar te helpen met hun plannen waar geen meerderheid voor te vinden is.
Hoor ik nu iedereen roepen dat dat niet werkt omdat die partijen dan niet samen kunnen werken ? Het zijn toch geen kleuters verdomme, laat ze maar leren samen te werken.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als het aan mij ligt krijgen we een kabinet D66 + SP + Groenlinks :hearteyes:
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#12
Die kunnen met zn drieën nooit een kabinet vormen. Misschien met PvdA erbij wel.

Wacky zei:
Ik vind dat we moeten ophouden met de kabinetsformatie zoals dat tot nu toe altijd gebeurd en grondwettelijk moeten vast leggen dat gewoon de grootste partijen een kabinet vormen.
Klik om te vergroten...

Als de standpunten van de partijen lijnrecht tegenover elkaar staan, dan kunnen ze toch nooit een beleid maken? Dan kan je net zo goed helemaal geen kabinet hebben, maar gewoon de zetels verdelen onder de partijen aan de hand van de stemmen en dan per punt beslissen.

Ik heb sowieso geen vertrouwen in onze schijndemocratie. Ik zie het meer als een massale manipulatie. Er worden alleen maar beslissingen genomen en uitspraken gedaan om stemmen te winnen en zelden omdat er een gedachte achter zit om de huidige situatie te verbeteren. Het is een groot spel, waarmee ze jou het idee willen geven dat je inspraak hebt, terwijl je eigenlijk maar gewoon te slikken hebt wat ze bij jou naar binnen proppen.

Daarnaast +1 voor wat Spaceman zei.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Angramar Temenos zei:
Als het aan mij ligt krijgen we een kabinet D66 + SP + Groenlinks :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Was het maar zo mooi.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
ImmortalTech zei:
Als de standpunten van de partijen lijnrecht tegenover elkaar staan, dan kunnen ze toch nooit een beleid maken? Dan kan je net zo goed helemaal geen kabinet hebben, maar gewoon de zetels verdelen onder de partijen aan de hand van de stemmen en dan per punt beslissen.
Klik om te vergroten...

Misschien helemaal zo slecht nog niet.

Maar het grootste verschil waar ik op doel is dat als je een aantal partijen verplicht samen laat werken, dan kunnen ze vanuit die positie gaan proberen een beleid te bepalen.
Ze kunnen dan gaan proberen een beleid te vormen vanuit het gegeven dat ze samen het beleid moeten bepalen. Daarbij kunnen de partijen nog concessies doen naar elkaar. En ze zullen dat ook doen met de wetenschap dat het beleid een meerderheid in de 2e kamer moet vinden voor het doorgaat. Echter, nu kunnen ze beter die concessies afwegen zonder secundaire belangen.
Zoals de situatie nu is, worden er concessies gemaakt met de wetenschap dat dit nodig is om uberhaupt te kunnen gaan regeren met die andere partij. Dat is in het belang van de machtsgeile politicus, maar niet in het belang van het volk.

Behalve wat ik net voorstelde zou het misschien ook geen gek idee zijn om vast te stellen dat elke partij een aantal punten in zijn verkiezingscampagne opstelt en daar later in de 2e kamer stemmingen niet van af mag wijken.(oftewel, de leden van die partij hoeven niet te stemmen, hun stem is al vastgesteld bij de verkiezingscampagne)
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#15
azgaza zei:
Angramar Temenos zei:
Als het aan mij ligt krijgen we een kabinet D66 + SP + Groenlinks :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Was het maar zo mooi.
Klik om te vergroten...
Gelukkig is het niet zo mooi. We zouden als land economisch helemaal naar de tyfus gaan en een derdewereldland worden.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#16
deadlock zei:
azgaza zei:
Angramar Temenos zei:
Als het aan mij ligt krijgen we een kabinet D66 + SP + Groenlinks :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Was het maar zo mooi.
Klik om te vergroten...
Gelukkig is het niet zo mooi. We zouden als land economisch helemaal naar de tyfus gaan en een derdewereldland worden.
Klik om te vergroten...

Wat een onzin.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nog meer dan dat als je het mij vraagt.

Maar aan mij kan je beter niks vragen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Maar de Helden doen het toch zo nu en dan.

Trouwens, @at en azgaza:

Ik ben zelf best links, maar zo'n kabinet zou het land waar ik van hou inderdaad economisch slopen.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Oom Klaas zei:
Trouwens, @at en azgaza:

Ik ben zelf best links, maar zo'n kabinet zou het land waar ik van hou inderdaad economisch slopen.
Klik om te vergroten...

Kunnen we beter gelijk met 1 dikke nuke beginnen want dat zou economisch gezien een ramp worden.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oom Klaas zei:
Ik ben zelf best links, maar zo'n kabinet zou het land waar ik van hou inderdaad economisch slopen.
Klik om te vergroten...

De PvdA was anders ook goed op dreef.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."