Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet Nederlandse kabinet is gevallen

Het Nederlandse kabinet is gevallen

89 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oom Klaas zei:
Ik ben zelf best links, maar zo'n kabinet zou het land waar ik van hou inderdaad economisch slopen.
Klik om te vergroten...

De PvdA was anders ook goed op dreef.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat me opvalt is dat de peilingen heel erg van week tot week verchillen. PVDA is nu enorm gestegen, en PVV best wel gezakt. Het is dus een momentopname waarbij partijen gekozen moeten worden die 4 jaar aan de macht moeten komen te staan. Als de verkiezingen een week later gehouden zouden worden zou het er heel anders uitzien. Het hangt er gewoon vanaf welke partij het meest recent op TV te zien was op een positieve manier, heeft weinig met standpunten e.d. te maken heb ik de indruk.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het verschil is te groot voor een meetfout.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gelukkig wordt campagnevoeren dan weer grotendeels betaald uit donaties en in veel mindere mate uit subsidies :wink:
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Berbatov zei:
Wat me opvalt is dat de peilingen heel erg van week tot week verchillen. PVDA is nu enorm gestegen, en PVV best wel gezakt. Het is dus een momentopname waarbij partijen gekozen moeten worden die 4 jaar aan de macht moeten komen te staan. Als de verkiezingen een week later gehouden zouden worden zou het er heel anders uitzien. Het hangt er gewoon vanaf welke partij het meest recent op TV te zien was op een positieve manier, heeft weinig met standpunten e.d. te maken heb ik de indruk.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat die verschillen voor een groot deel de onvolkomenheid van peilingen zijn.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben in ieder geval blij dat D66 in de peilingen een vervijfvoudiging van zetels heeft.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Op naar de vertienvoudiging :grin:
S
StylusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha, volgens mij ben ik ongeveer de enige rechtse figuur hier op DF? (ergens wel te verwachten, maar toch)

Ik vind het persoonlijk vooral verspilling van tijd en geld dat het kabinet gevallen is.
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Denk dat als PvdA niet voet bij stuk gehouden zou hebben het óók wel gevallen zou zijn, er waren te veel onenigheden. Dan was het wel eind deze maand gebeurd ofzo.
Eigenlijk komt het slecht uit met de PVV als grootste dat het nu gevallen is, maarja het is zo.

Als je zo rechts bent, op welke partij stem je dan eigenlijk als alle rechtse partijen coffeeshops dicht willen hebben? (Niet dat dat het belangrijkste standpunt is ofzo, maar toch)
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Geen belangrijk standpunt, maar wel een belangrijke denkwijze vind ik.

Het idiote denkpatroon:
Probleem -> We verbieden het -> Opgelost.

Nou lijkt heel de politiek helaas deze gedachtenfout te maken, maar hoe rechtser hoe erger imo.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wacky zei:
Geen belangrijk standpunt, maar wel een belangrijke denkwijze vind ik.

Het idiote denkpatroon:
Probleem -> We verbieden het -> Opgelost.

Nou lijkt heel de politiek helaas deze gedachtenfout te maken, maar hoe rechtser hoe erger imo.
Klik om te vergroten...

Er spelen voor een politieke partij omtrent het coffeeshopverbod meer zaken dan alleen het drugsprobleem.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat weet ik wel zeker.
Campagnevoeren is 1 grote grap

edit;

wel een ontzettend dure grap.
Toch fijn om te zien dat die centen goed besteed worden.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het Nederlandse kabinet is vanochtend om 04:15 uur gevallen, wat vinden jullie hier van? Ik baal wel want nu komen de volgende verkiezingen een maand of 3 voor mijn 18e verjaardag en moet ik dus 4 jaar wachten voordat ik kan stemmen (als het niet wéér valt).

http://www.nd.nl/artikelen/2010/februari/20/kabinet-cda-pvda-en-christenunie-gevallen
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zolang Wilders maar niet aan de macht komt...
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#15
hopelijk komen die christenhonden niet meer terug in het nieuwe kabinet..
K
KlaaraLid
01-01-2024, 00:00
#16
was te verwachten
en oscar waarom slaap je niet?? :tongueout:
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Klaara zei:
was te verwachten
en oscar waarom slaap je niet?? :tongueout:
Klik om te vergroten...
lukte niet :(
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
TeKNoZem zei:
Zolang Wilders maar niet aan de macht komt...
Klik om te vergroten...

+1.

Als ik zou mogen stemmen zou ik op Groenlinks stemmen op het moment. Ik vind dat Femke Halsema het erg goed doet en zeer professioneel houd. (Dit ga ik nu heel extreem schetsen:) als ik naar het vorige kabinet keek zag ik soms een stel kleutels die vochten om een snoepje. Alleen was het snoepje dan een onderwerp zoals de soldaten in Uruzgan.
s
stintjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
J0S zei:
TeKNoZem zei:
Zolang Wilders maar niet aan de macht komt...
Klik om te vergroten...

+1.

Als ik zou mogen stemmen zou ik op Groenlinks stemmen op het moment. Ik vind dat Femke Halsema het erg goed doet en zeer professioneel houd. (Dit ga ik nu heel extreem schetsen:) als ik naar het vorige kabinet keek zag ik soms een stel kleutels die vochten om een snoepje. Alleen was het snoepje dan een onderwerp zoals de soldaten in Uruzgan.
Klik om te vergroten...

+1.
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hopelijk komt Wilders nu in de oppositie. Lijkt me wel een strak plan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."