Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet Nederlandse kabinet is gevallen

Het Nederlandse kabinet is gevallen

89 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind het maar een slechte zaak dat het kabinet om een reden als dit is gevallen.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Could you see everything I should have been
and everything I couldn't be
what's the difference?


Could you trust anybody with your heart
except yourself
well, what's the difference?
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het Nederlandse kabinet is vanochtend om 04:15 uur gevallen, wat vinden jullie hier van? Ik baal wel want nu komen de volgende verkiezingen een maand of 3 voor mijn 18e verjaardag en moet ik dus 4 jaar wachten voordat ik kan stemmen (als het niet wéér valt).

http://www.nd.nl/artikelen/2010/februari/20/kabinet-cda-pvda-en-christenunie-gevallen
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zolang Wilders maar niet aan de macht komt...
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#5
hopelijk komen die christenhonden niet meer terug in het nieuwe kabinet..
K
KlaaraLid
01-01-2024, 00:00
#6
was te verwachten
en oscar waarom slaap je niet?? :tongueout:
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Klaara zei:
was te verwachten
en oscar waarom slaap je niet?? :tongueout:
Klik om te vergroten...
lukte niet :(
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
TeKNoZem zei:
Zolang Wilders maar niet aan de macht komt...
Klik om te vergroten...

+1.

Als ik zou mogen stemmen zou ik op Groenlinks stemmen op het moment. Ik vind dat Femke Halsema het erg goed doet en zeer professioneel houd. (Dit ga ik nu heel extreem schetsen:) als ik naar het vorige kabinet keek zag ik soms een stel kleutels die vochten om een snoepje. Alleen was het snoepje dan een onderwerp zoals de soldaten in Uruzgan.
s
stintjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
J0S zei:
TeKNoZem zei:
Zolang Wilders maar niet aan de macht komt...
Klik om te vergroten...

+1.

Als ik zou mogen stemmen zou ik op Groenlinks stemmen op het moment. Ik vind dat Femke Halsema het erg goed doet en zeer professioneel houd. (Dit ga ik nu heel extreem schetsen:) als ik naar het vorige kabinet keek zag ik soms een stel kleutels die vochten om een snoepje. Alleen was het snoepje dan een onderwerp zoals de soldaten in Uruzgan.
Klik om te vergroten...

+1.
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hopelijk komt Wilders nu in de oppositie. Lijkt me wel een strak plan.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
OomKlaas zei:
Hopelijk komt er een goed functionerend kabinet dat niet valt binnen de 4 jaar, of het nu "christenhonden, wildersnazi's of boomknuffelaars" zijn
Klik om te vergroten...

+1
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goede zaak. Het is alleen jammer dat we nu eerst een regering krijgen van CDA/VVD/PVV en misschien TON om de meerderheid te krijgen.

Maar dat duurt slechts een jaar net zoals met de LPF want er komen zoveel mongolen als Dion Grauss in de kamer voor de PVV dat zelfs Wilders de rijen niet gesloten kan houden. En daarna gaan we idealiter naar een regering PvdA/VVD/D66, mits Rutte zich een beetje blijft gedragen en we hebben Bos nog wel nodig (die heeft zijn lesje geleerd en zal vanaf nu een veel beter en integer persoon zijn als het op politiek aankomt). Mariëtte Hamer is namelijk geen optie als partijleider, dat zou de doodssteek worden voor de PvdA.

Balkenende; De enige (ex)-Premier die kan zeggen 'Vier Op Een Rij'. En wedden dat hij de oorzaak niet bij zichzelf zal zoeken? :grin:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als een echte christen zal hij dat niet doen.

VVD/D66/PVDA zou misschien dit land nog wel goed kunnen doen...maar dat moeten we allemaal maar weer afwachten...
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het zal wel een rechts kabinet gaan worden, ben ik bang.
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#15
acidboy zei:
Het zal wel een rechts kabinet gaan worden, ben ik bang.
Klik om te vergroten...

Oeiiiiiiii een rechts kabinet, dat is toch net zoiets als een verschrikkelijke ziekte? Mag hopen dat we niet van die nare rechtse mensen in de politiek krijgen die tenminste wél snappen hoe de vork in de steel steekt!
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oom Klaas zei:
Als een echte christen zal hij dat niet doen.
Klik om te vergroten...
Mwoah, ik weet niet of het daar aan ligt :wink: Ik hoop wel dat hij de consequenties aanvaardt en opstapt als politiek leider. Hij kan bijna niet anders maar hij heeft het drie keer eerder gedaan.
d
deadlockLid
01-01-2024, 00:00
#17
blu zei:
acidboy zei:
Het zal wel een rechts kabinet gaan worden, ben ik bang.
Klik om te vergroten...

Oeiiiiiiii een rechts kabinet, dat is toch net zoiets als een verschrikkelijke ziekte? Mag hopen dat we niet van die nare rechtse mensen in de politiek krijgen die tenminste wél snappen hoe de vork in de steel steekt!
Klik om te vergroten...
Als er één partij is die niet snapt hoe economie werkt is het wel de VVD met hun voorliefde voor sigaren-uit-eigen-doos zoals de hypotheekrenteaftrek. We moeten nivelleren; Belastingen verhogen voor hogere inkomens, onder andere.
b
bluLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oom Klaas zei:
:tearsofjoy:

Waarom moet je nu zo overdreven reageren blu, op de teentjes getrapt?
Klik om te vergroten...

Ja, ik kan er slecht tegen dat rechtse mensen tegenwoordig maar al te graag worden geportretteerd als enge, achterbakse sigaar-rokende zakenmannen die het liefst de wereld nog een flinke trap richting de afgrond geven.

Als ik tegenwoordig aan mensen die mij om mijn politieke voorkeur vragen zeg dat ik het liefst op de VVD stem, dan word ik al aangekeken alsof ik de achterneef van Adolf Hitler zelf ben. En dan ga ik nog niet eens met heel erg linkse mensen om :)
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#19
@immo:
En toch, ook al ben ik zeker geen pvda stemmer, vind ik het wel goed dat een partij eindelijk eens een standpunt niet veranderd. Alhoewel de pvda dat wel moest na al dat gekontdraai :P

@blu:
Alsof links niet eng gevonden word?
Vooroordelen zullen er blijven, en door op zo'n dramatische manier te doen bevestig je die alleen maar. Ga gewoon op een normale manier de conversatie aan, acidboy bracht gewoon op een normale manier zijn mening naar voren.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nou begin maar vast met oefenen : HEIL WILDERS!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."