Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKeith Bakker, pedofiel of hulpverlener?

Keith Bakker, pedofiel of hulpverlener?

49 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Daar weet "Vode" natuurlijk weer alles van :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Keith Bakker is geschokt en geschrokken door de berichtgeving in de Telegraaf dat hij jongeren die bij hem in behandeling zijn, sexueel zou hebben misbruikt. Het is niet bij hem bekend wie deze beschuldigingen zouden hebben geuit en waar de beschuldigingen uit bestaan. Het is echter niet waar, in geen enkel geval, dat Keith sexuele handelingen zou hebben verricht met jongeren die bij hem onder behandeling zijn of onder behandeling zijn geweest. Keith Bakker behandelt met zijn kliniek Smith & Jones jongeren met verslavings- en gedragsproblemen. Juist het bieden van een veilige plek en bescherming is daarbij essentieel. Keith is zelf drugs- en alcolholverslaafd geweest, weet wat jongeren doormaken en wat zij doen om hun verslaving te onderhouden. Zijn methode is onconventioneel. Keith doorbreekt het verslavingsgedrag door deze jongeren te confronteren en door hen bescherming te bieden. Dit houdt in: veiligheid, warmte en tegelijkertijd harde confrontatie. Sinds 2004 behandelt hij jongeren die bij de reguliere zorg niet verder kwamen. Keith is zo succesvol vanwege zijn onconventionele therapie. Sexuele handelingen zijn daar echter pertinent geen onderdeel van. Keith Bakker wijst elke beschuldiging van sexueel misbruik af. Aangezien het om kwetsbare jongeren gaat, willen wij eerst zicht hebben op de aard van de beschuldigingen en weten om wie het precies gaat. Honderden ouders en ex-verslaafde jongeren hebben inmiddels hun steun aan Keith betuigd. En dat doet ons goed.
Klik om te vergroten...

Keith wordt dus beschuldigd van sexuele handelingen met clienten. Hij blijkt er nu helemaal door heen te zitten door die beschuldigingen.

Wat is jou mening over keith? Is het een behandelaar of een verkapte pedofiel?
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb nog nooit iemand 'gezien' die de systeemtheorie zo goed kan toepassen! Mijn respect had hij al lang. Er is iets in mij dat dit bericht dan ook totaaaal niet begrijpt. Ik hoop vooral dat er binnenkort in het nieuws mag verschijnen dat de beschuldigingen vals zijn.. I love familie matters.. Baalde als een stekker dat dit niet meer ging draaien op ned 3.. :(
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sja om nou je drugs verslaving toe te geven als ie ook echt een pedofiel zou zijn is nogal riskant. Dat roept een hoop extra ongewilde vijandigheid op. En het is natuurlijk niet zo'n raar idee dat een van zijn (ex-) cliënten zoiets in de wereld zou brengen. Impulsief borderlinertje die een excuus wilt hebben om niet meer naar therapie te gaan en daarom tegen zijn/haar ouders zegt dat ze/hij seksueel misbruikt is?

Zou niet de eerste keer zijn dat er mensen vals van verkrachting beschuldigt worden.

Maar ik ben geen helderziende dus ik weet 't ook niet zeker.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik hoop zo dat je gelijk hebt Flameon, ook ik heb deze man hoog zitten..
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb 'm ooit eens in Amsterdam gezien, en ik moet zeggen hij had niet echt een typische viezerik uitstraling ofzo. Eerder gewoon een chagerijnige oude zeur. :grin:
Maar goed, het zou kunnen. You never know..
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gaat dit over die gozer met dat accent? :tearsofjoy:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Geen bewijs. Nog niet van geloven dus.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dreuge zei:
Gaat dit over die gozer met dat accent? :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

Ja, met dat heroine gezicht. Maar die kerel lijkt me wel oke als ik de verhalen zo hoor.
Of het geen pedo is, tsja dat kun je als buitenstaander nooit zeggen .... maar mijn indruk is dat hij het het beste voor heeft met zijn clienten (alhoewel hij er wel een vreemde therapie op na houdt, of vreemd ... speciale is het betere woord)
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat hij doet is goed, maar verder vind ik het een vage gast.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flameon zei:
Ik denk dat die kerel de pech heeft dat je als 'hulpverlener' gruwelijk hard genaaid kan worden door mensen die aandacht zoeken, en dit is de meest afschuwelijke manier om iemand kapot te maken. Arme keith
Klik om te vergroten...
Dit
p
pannesLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik vind het een lul.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hebben ze al iets van fysiek bewijs gevonden?
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#14
Je bent als hulpverlener gewoon heel kwetsbaar, en zeker als je werkt met 'onbetrouwbare' jonge puber meisjes.. Die halen zich ook wel wat in hun hoofd. Hij werk nou niet echt met de gemakkelijkste doelgroep.

pannes zei:
ik vind het een lul.
Klik om te vergroten...
... omdat?
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vanadesse zei:
Ik heb nog nooit iemand 'gezien' die de systeemtheorie zo goed kan toepassen! Mijn respect had hij al lang. Er is iets in mij dat dit bericht dan ook totaaaal niet begrijpt. Ik hoop vooral dat er binnenkort in het nieuws mag verschijnen dat de beschuldigingen vals zijn.. I love familie matters.. Baalde als een stekker dat dit niet meer ging draaien op ned 3.. :(
Klik om te vergroten...

Haha ik dacht hoe kan je in godsnaam systeemtheorie in die context toepassen maar er zijn blijkbaar meerdere concepten met die naam :grin:

http://www.systeemtheorie.nl/systeemtheorie.php

http://en.wikipedia.org/wiki/Systems_theory

En ik hoop dat het niet waar is van Keith want ik vind die kerel wel baas.
p
pannesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vanadesse zei:
pannes zei:
ik vind het een lul.
Klik om te vergroten...
... omdat?
Klik om te vergroten...
omdat hij spatsies heeft en zichzelf geweldig vindt en met zijn clienten neukt
en een Amerikaans accent heeft. Ik heb zijn boek gelezen en ik vind het een opschepperige lul.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#17
HTID zei:
Vanadesse zei:
Ik heb nog nooit iemand 'gezien' die de systeemtheorie zo goed kan toepassen! Mijn respect had hij al lang. Er is iets in mij dat dit bericht dan ook totaaaal niet begrijpt. Ik hoop vooral dat er binnenkort in het nieuws mag verschijnen dat de beschuldigingen vals zijn.. I love familie matters.. Baalde als een stekker dat dit niet meer ging draaien op ned 3.. :(
Klik om te vergroten...
Haha ik dacht hoe kan je in godsnaam systeemtheorie in die context toepassen maar er zijn blijkbaar meerdere concepten met die naam :grin:

http://www.systeemtheorie.nl/systeemtheorie.php
Klik om te vergroten...
Dat bedoelde ik inderdaad. Ik heb daar een hoop lessen over gehad op school, en heb dat altijd heel erg interessant gevonden. En als je dan keek naar bijvoorbeeld familie matters, daar zie je hoe hij die systeemtheorie toepast en hoe goed dat altijd gaat! Echt respect voor die kerel!

@ Pannes; ik vind hm niet arrogant, maar hij weet waar hij het over heeft.. En als hij niet achter zijn eigen werk en methodes zou staan had hij het ook niet zo ver geschopt.. Je moet er voor 200% voor gaat als je de jeugd die hij begeleid in goede banen wil leiden, en niet denken: sja, ik doe het nou wel zo, maaaaar... Nee! Ik doe dit nu zo, omdat ik denk dat dit het beste is.. En zijn behandelmethodes werken, voor zover ik overal hoor, hartstikke goed!
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vanadesse zei:
voor 200%
Klik om te vergroten...

niet alleen keith verliest hier punten :)
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mooi stukje tekst Vanadesse ... het lijkt wel of het uit mijn vingertoppen komt.
Ik ken meerdere behandelprogramma's via mijn werk, maar zo'n programma als keith hanteert is denk ik het beste wat er is. Tevens ook het gevaarlijkste (waardoor hij nu als pedo wordt beschuldigd helaas), want wat hij doet mag in de reguliere zorg niet
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet het niet, ik ben meestal erg achterdochtig bij dit soort zaken want ik vertrouw het niet snel als een meid vanuit het niks roept dat hij haar aangerand heeft, vooral niet in dit soort situaties. Het is zo makkelijk om iemand reputatie naar de klote te brengen met zo'n uitspraak, en draai dat maar een keer terug.

Vrouwen zijn soms echt bitches, mannen onterecht beschuldigen van dit soort shit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."