Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Psy - * ‘Psychedelische drugs verdienen meer onderzoek’ Voor het eerst in Nederland vindt er een internationaal wetenschappelijk congres plaats over onderzoek naar psychedelische drugs. Volgens de organisatie wordt het hoog tijd dat wetenschappers de therapeutische waarde van onder meer LSD, paddo’s en XTC serieus nemen. LSD, paddo’s en XTC binnenkort in de apotheek? Trippen bij je therapeut? De ondertitels van het persbericht voor het congres Mind Altering Science op 23 en 24 oktober zijn in ieder geval prikkelend. De boodschap is echter wel serieus, zegt Joost Breeksema van Stichting OPEN, die het internationale congres organiseert. De organisatie streeft naar erkenning van psychedelica als legitiem academisch onderwerp en naar meer bekendheid van psychedelica als therapeutische middelen. Kwaad daglicht Volgens Breeksema staan psychedelische drugs in een kwaad daglicht sinds Amerika in de jaren zestig als eerste land de meeste middelen verbood. ‘Terwijl er in die tijd redelijk wat onderzoek werd gedaan. Soms behoorlijk chaotisch, maar toch. Sinds enkele jaren wordt er echter weer meer onderzoek gedaan en dat mag best wat meer aandacht krijgen. Onze interesse komt voort uit eigen gebruik, maar we zien inmiddels wel dat er meer is dan alleen recreatief gebruik. Het wetenschappelijk onderzoek vind ik zelf inmiddels interessanter. Want er zijn uitkomsten, ook uit randomized clinical trials, die meer onderzoek rechtvaardigen en aantonen dat psychedelica niet alleen moeten worden weggezet als verboden of slechte middelen. ’ Behandeling met XTC Tijdens het congres op de Universiteit van Amsterdam spreken met name buitenlandse onderzoekers, onder meer over de behandelmethoden van posttraumatische stressstoornis met XTC en behandeling van verslaving met het hallucinogeen Ibogaïne. Ook wordt gesproken over het behandelen van clusterhoofdpijn met paddo’s en de inzet van LSD bij de behandeling van terminale patiënten die kampen met een angststoornis. Spookverhalen Dat lijkt een indrukwekkende lijst, maar volgens Breeksema staan de meeste wetenschappers niet open voor onderzoek naar psychedelica. ‘De naam en faam uit de jaren zestig staat verder onderzoek in de weg. Net als spookverhalen in de media dat je bijvoorbeeld door paddogebruik uit het raam zou springen. Het blijft daardoor een taboe in wetenschappelijke kringen, terwijl juist Nederland met alle kennis van drugs een belangrijke rol zou kunnen spelen. Helaas was er twee jaar geleden op het World Psychedelic Forum in Zwitserland niet één Nederlandse wetenschapper onder de tweeduizend bezoekers.’ Geen Prozac Naar verwachting zullen er een kleine zeshonderd bezoekers op het Nederlandse congres zijn, maar voorlopig zal er nog niet worden getript bij de therapeut, erkent Breeksema. ‘Zover zal het in de praktijk niet komen. Je zult deze middelen nooit als een soort Prozac kunnen voorschrijven, want de werking verschilt per persoon en hangt ook weer af van het moment en de omgeving. Ik weet zelf ook nog niet welk therapeutisch nut psychedelica kunnen hebben, maar dat komt vooral omdat het onderzoek niet ver gevorderd is. Ik vermoed dat kleine groepen die niet reageren op andere middelen, er wel degelijk baat bij kunnen hebben. (BP) Zie ook de website van Stichting OPEN Klik hier voor meer informatie over het congres © Psy 21-10-2010"
"heroine is medisch gezien volkomen onschadelijk. Zelfs de afkick is niet gevaarlijk maar wel erg onprettig."
"american spirit bevat de meeste nicotine free base van alle tabakken]http://whyfiles.org/183smoking/2.html"
"These "natural" cigarettes pack a surprising punch: one cigarette has more free-base nicotine than ten Camels.Photo:The Richard W. Pollay 20th Century Tobacco Advertising Collection."
"serotonine-heropname remmers zorgen ervoor dat je langer een erectie houdt en minder snel klaarkomt. Ik heb het probleem ook gehad maar sinds ik fluvoxamine slik, dat is een anti-depressivum en een ssri heb ik nergens last meer van, soms duurt het zelfs te lang voor ik klaarkom bv als ik bij een hoer op kut ga."
"als ik het goed begrijp gaat de arbo-wet over veiligheid op de werkvloer. Ik zie niet in wat dat met schizofrenie te maken heeft. En nogmaals: hoe weet je dat iemand schizofreen is; dat kun je aan de buitenkant niet zien."
"Op zich een goed plan, maar waarschijnlijk mag de beste man/vrouw dat niet met deze aandoening. Of in ieder geval niet volledig. waarom zou je niet mogen werken?? ik werk ook en ben 80-100% afgekeurd, ook op schizofrenie. Iedereen mag werken."
"Svali zei: Iedereen mag werken. Klik om te vergroten... ARBO technisch gezien niet. Klik om te vergroten... kun je dat uitleggen? bedrijven worden juist gesubsidieerd als ze arbeidsongeschikten in dienst nemen."
"sebatian zei: Dat heet werkverschaffing of gesubsidieerde bezigheidstherapy, aardig, leuk maar heeft het zin of is echt zinvol, betwijfel dat ten zeerste! Bedrijven krijgen subsidie, mensen die daar werken worden er financieel niet veel wijzer van, in feite gewoon moderne slavernij! Klik om te vergroten..."
"Angramar Temenos zei: Zou je het dan niet beter gewoon kunnen slikken? Capsules kopen bij de apotheek, heroine afwegen, in de capsules doen etc. De rush ben je kwijt, maar je zal als't goed is niet ziek worden. Maar als je eig. een gewoon leven wil leiden maar niet van de fysieke verslaving afkomt, waarom vraag je niet gewoon methadon? Klik om te vergroten... ga jij mensen even methadon aanraden loser ik heb mensen gekend die er dood aan gegaan zijn."