Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKeith Bakker, pedofiel of hulpverlener?

Keith Bakker, pedofiel of hulpverlener?

49 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#1
vode zei:
Ik weet het niet, ik ben meestal erg achterdochtig bij dit soort zaken want ik vertrouw het niet snel als een meid vanuit het niks roept dat hij haar aangerand heeft, vooral niet in dit soort situaties. Het is zo makkelijk om iemand reputatie naar de klote te brengen met zo'n uitspraak, en draai dat maar een keer terug.

Vrouwen zijn soms echt bitches, mannen onterecht beschuldigen van dit soort shit.
Klik om te vergroten...
Dat zou kunnen wat je zegt.Maar het enge aan het verhaal is dat meerdere meisjes het gezegd hebben.Zelf hoop ik ook niet dat het waar.
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik zag deze junk lopen in de stad, al zuigend en cravend aan een marlboro ...

Zo iemand zou ik dus nooit accepteren als iemand die zogenaamd wel weet wat een verslaving is.

Steek er nog 1 op Keith, because they will fry your balls for breakfast.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#3
op een of andere manier gun ik die man de voordeel van de twijfel
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#4
vode zei:
Ik weet het niet, ik ben meestal erg achterdochtig bij dit soort zaken want ik vertrouw het niet snel als een meid vanuit het niks roept dat hij haar aangerand heeft, vooral niet in dit soort situaties. Het is zo makkelijk om iemand reputatie naar de klote te brengen met zo'n uitspraak, en draai dat maar een keer terug.

Vrouwen zijn soms echt bitches, mannen onterecht beschuldigen van dit soort shit.
Klik om te vergroten...

Klopt wel, het schijnt ook vrij vaak te gebeuren dat dochters hun vader beschuldigen van dit soort dingen, vooral in adoptiegezinnen geloof ik maar weet dat niet zeker, bij een vriendin van mij gebeurt, haar zus ging haar vader daarvan beschuldigen terwijl dat gewoon echt niet zo was (is mij verteld, die vriendin is erg helder dus geloof haar wel)

Arme Keith, ik geloof ook niets van die beschuldigingen...
v
vodeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mja, het kan wel weetje, ik ben niet diegene om daarover te veroordelen, dat weten alleen hun. Ik ben gewoon erg achterdochtig met dit soort dingen. Ik geloof het niet meteen zodra een of andere meid zoiets roept.

Als zoiets echt is gebeurt, dan zie je dat wel aan een meid.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als er iets van 4 meiden zeggen dat er iets gebeurt is, kan je moeilijk vol blijven houden dat het bij iedereen een roep om aandacht is..

Toch geef ik hem het voordeel van de twijfel tot bewezen is dat hij wat heeft gedaan. Je moet altijd uitkijken met het beschuldigen van iemand van zoiets. Zijn naam en reputatie is nu al te grabbel gegooid, terwijl het misschien niet eens waar is. In dat opzicht is het erg klote voor hem (ervan uitgaand dat hij niks strafbaars heeft gedaan).
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wie weet spannen die vier dames samen? Om extra sterk te staan.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het zijn niet alleen cliënten die hem ervan beschuldigen :(
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is erg makkelijk om iemand van zoiets te beschuldigen, zeker als publiek figuur zal je al snel de schijn tegen hebben, dus wat dat aangaat trek ik er geen conclusies uit, en w8 berichten mbt het evt proces liever af.

Wat mij wel opvalt is dat hij recentelijk vader is geworden van een tweeling bij een voormalige cliente. Het is misschien makkelijk gezegd, maar het lijkt mij verstandiger om afstand te bewaren als hulpverlener. Maar goed, van de andere kant, hij is ook een mens met gevoel, en als hij dan toch een relatie aangaat met zijn oud cliente, wie ben ik om daar over te oordelen?

Wat Keith tenslotte zeker ook tegen heeft, is m.i. dat er op dit moment een heksenjacht tegen mogelijke zedendelinquenten aan de gang is.

Even voor de goede orde: Ik vind overigens dat schuldigen van welk misbruik dan ook keihard gestrafd moeten worden!

Maar de wind die nu waait is niet in zijn voordeel, mensen (en zeker bekende mensen) kunnen bij voorbaat al schuldig zijn in de publieke opinie (wat wordt bevorderd door alle media aandacht die aan dergelijke zaken besteed wordt, waaronder sensatie berichten om maar kranten te kunnen verkopen).

Ben benieuwd hoe deze zaak gaat lopen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
zjimiz zei:
Het is erg makkelijk om iemand van zoiets te beschuldigen, zeker als publiek figuur zal je al snel de schijn tegen hebben, dus wat dat aangaat trek ik er geen conclusies uit, en w8 berichten mbt het evt proces liever af.
Klik om te vergroten...
Ik vind dat er sowieso veel te makkelijk partij gekozen wordt. Ook van de mensen die het voor hem opnemen. Zeg eens, waren jullie erbij?
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#11
Exceptional Insight zei:
zjimiz zei:
Het is erg makkelijk om iemand van zoiets te beschuldigen, zeker als publiek figuur zal je al snel de schijn tegen hebben, dus wat dat aangaat trek ik er geen conclusies uit, en w8 berichten mbt het evt proces liever af.
Klik om te vergroten...
Ik vind dat er sowieso veel te makkelijk partij gekozen wordt. Ook van de mensen die het voor hem opnemen. Zeg eens, waren jullie erbij?
Klik om te vergroten...
Daar gaat het toch niet om? Bij mij gaat het tenminste om vertrouwen hebben in iemand. Als het verhaal klopt verdiend hij deze media aandacht (en natuurlijk de straf die erop zal volgen). Is dit niet waar, en die kans bestaat ook, dan is het gewoon heel erg triest. Niemand kan oordelen of dit verhaal waar is of niet, maar de uitspraken dat mensen hopen op dat het niet waar is zijn denk ik gebaseerd op vertrouwen en hoop...

Daarbij vraagt de topic starter in dit geval duidelijk om onze mening over Keith en wat wij denken wat waar is, dus mogen we die dan ook geven?
L
LadySkyLid
01-01-2024, 00:00
#12
en terecht!

Die keith bakker mag de komende 5 jaar even goed nadenken over zijn handelingen..
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Keith Bakker is geschokt en geschrokken door de berichtgeving in de Telegraaf dat hij jongeren die bij hem in behandeling zijn, sexueel zou hebben misbruikt. Het is niet bij hem bekend wie deze beschuldigingen zouden hebben geuit en waar de beschuldigingen uit bestaan. Het is echter niet waar, in geen enkel geval, dat Keith sexuele handelingen zou hebben verricht met jongeren die bij hem onder behandeling zijn of onder behandeling zijn geweest. Keith Bakker behandelt met zijn kliniek Smith & Jones jongeren met verslavings- en gedragsproblemen. Juist het bieden van een veilige plek en bescherming is daarbij essentieel. Keith is zelf drugs- en alcolholverslaafd geweest, weet wat jongeren doormaken en wat zij doen om hun verslaving te onderhouden. Zijn methode is onconventioneel. Keith doorbreekt het verslavingsgedrag door deze jongeren te confronteren en door hen bescherming te bieden. Dit houdt in: veiligheid, warmte en tegelijkertijd harde confrontatie. Sinds 2004 behandelt hij jongeren die bij de reguliere zorg niet verder kwamen. Keith is zo succesvol vanwege zijn onconventionele therapie. Sexuele handelingen zijn daar echter pertinent geen onderdeel van. Keith Bakker wijst elke beschuldiging van sexueel misbruik af. Aangezien het om kwetsbare jongeren gaat, willen wij eerst zicht hebben op de aard van de beschuldigingen en weten om wie het precies gaat. Honderden ouders en ex-verslaafde jongeren hebben inmiddels hun steun aan Keith betuigd. En dat doet ons goed.
Klik om te vergroten...

Keith wordt dus beschuldigd van sexuele handelingen met clienten. Hij blijkt er nu helemaal door heen te zitten door die beschuldigingen.

Wat is jou mening over keith? Is het een behandelaar of een verkapte pedofiel?
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb nog nooit iemand 'gezien' die de systeemtheorie zo goed kan toepassen! Mijn respect had hij al lang. Er is iets in mij dat dit bericht dan ook totaaaal niet begrijpt. Ik hoop vooral dat er binnenkort in het nieuws mag verschijnen dat de beschuldigingen vals zijn.. I love familie matters.. Baalde als een stekker dat dit niet meer ging draaien op ned 3.. :(
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#15
Misschien ligt het aan mij en mijn vertrouwensissues, maar.. not a snowman's chance in hell dat ik een wildvreemde vertrouw.

Verder heb je gelijk hoor, natuurlijk mag je zeggen welk verhaal jij het meest aannemelijk vindt. 't Is een vrij land.

Maar ik blijf erbij dat er te makkelijk partij gekozen wordt. En dat allemaal op basis van wat de media belangrijk genoeg vindt om aan ons te laten zien. Op basis van de goede dingen die hij doet, lijkt het me inderdaad onwaarschijnlijk en zou ik hem het voordeel van de twijfel kunnen geven..

Maar op basis van zijn vage persoonlijkheid, geef ik hem het voordeel van de twijfel niet.

En ach.. als je kijkt naar Adolf Hitler. Afgezien van zijn gruwelijke wandaden, wat heeft hij nou eigenlijk verkeerd gedaan?
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vertrouw ook geen wildvreemde, het is ook niet het soort vertrouwen wat je hebt in vrienden, dat is op heel ander niveau. Ik vertrouw er gewoon op dat een hulpverlener er alles aan doet om goede zorg te verlenen, puur omdat ik zelf met veel liefde in de hulpverlening werk en nooit iemand heb meegemaakt waaraan ik daadwerkelijk twijfelde.

Het verhaal heeft heel duidelijk twee kanten, en dat begrijp ik ook heel goed, net wat jij ook zegt, van wat ik heb gezien over deze man als hulpverlener geloof ik gewoon niet dat hij zoiets zou kunnen doen, maar ik ben iemand die ook niet begrijpt dat weet ik het wie dat wél zou kunnen doen. Ik begrijp ook niet waarom er oorlog is, waarom mensen zichzelf opblazen voor een god of waarom iemand kinderen misbruikt en het dan ook nog eens als kinderporno gaat delen met andere mensen..

Wat betreft Hitler, ik snap niet goed wat je hier nou mee wil zeggen..

Edit; als ik mijn eigen verhaal zo lees klinkt het misschien een beetje naïef. Ik wil hier niet mee zeggen dat ik iedere hulpverlener geloof in wat hij doet. Ik hoop alleen dat het niet zo is, en op basis van wat ik heb gezien heb ik deze mening gevormd.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vanadesse zei:
Ik vertrouw ook geen wildvreemde, het is ook niet het soort vertrouwen wat je hebt in vrienden, dat is op heel ander niveau. Ik vertrouw er gewoon op dat een hulpverlener er alles aan doet om goede zorg te verlenen, puur omdat ik zelf met veel liefde in de hulpverlening werk en nooit iemand heb meegemaakt waaraan ik daadwerkelijk twijfelde.
Klik om te vergroten...
Dat is gevaarlijk hè. Daar gaat het bij mij ook altijd fout. Wanneer ik dingen op mezelf betrek, dingen vergelijk met gelijkwaardige situaties uit mijn eigen leven. Dat lijkt altijd een goed idee, maar niets blijkt, meestal, minder waar.

Vanadesse zei:
Het verhaal heeft heel duidelijk twee kanten, en dat begrijp ik ook heel goed, net wat jij ook zegt, van wat ik heb gezien over deze man als hulpverlener geloof ik gewoon niet dat hij zoiets zou kunnen doen, maar ik ben iemand die ook niet begrijpt dat weet ik het wie dat wél zou kunnen doen. Ik begrijp ook niet waarom er oorlog is, waarom mensen zichzelf opblazen voor een god of waarom iemand kinderen misbruikt en het dan ook nog eens als kinderporno gaat delen met andere mensen..
Klik om te vergroten...
Ik begrijp het wel. Kinderen kunnen nu eenmaal het bloed onder je nagels vandaan halen. En ja, als dat bloed dan meteen naar je zwellichamen gaat...

(Jezus, de tweede quote die ik gewoon schaamteloos van Theo pik)

Vanadesse zei:
Wat betreft Hitler, ik snap niet goed wat je hier nou mee wil zeggen..
Klik om te vergroten...
Ja helemaal niks dus. Ik heb soms van die buien.
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#18
Exceptional Insight zei:
Vanadesse zei:
Ik vertrouw ook geen wildvreemde, het is ook niet het soort vertrouwen wat je hebt in vrienden, dat is op heel ander niveau. Ik vertrouw er gewoon op dat een hulpverlener er alles aan doet om goede zorg te verlenen, puur omdat ik zelf met veel liefde in de hulpverlening werk en nooit iemand heb meegemaakt waaraan ik daadwerkelijk twijfelde.
Klik om te vergroten...
Dat is gevaarlijk hè. Daar gaat het bij mij ook altijd fout. Wanneer ik dingen op mezelf betrek, dingen vergelijk met gelijkwaardige situaties uit mijn eigen leven. Dat lijkt altijd een goed idee, maar niets blijkt, meestal, minder waar.
Klik om te vergroten...
Ik vind het wel logisch dat je dit soort verhalen betrekt op je eigen leven en wat je zelf hebt meegemaakt (en daarbij ook wat van Keith op televisie is geweest en wat we verder over hem gehoord hebben). Maar buiten mijn persoonlijke ervaring om: gezien zijn goede behandelmethodes en zijn (in ieder geval hiervoor) goede naam als hulpverlener ga ik er niet vanuit dat hij er daarnaast een verwezenlijkte seksuele lust met pubermeisjes op na houd. Dat is wat ik HOOP.

Maar tijd zal het hopelijk leren. Ik ben benieuwd wat er uit verdere onderzoeken komt.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vanadesse zei:
Ik vind het wel logisch dat je dit soort verhalen betrekt op je eigen leven en wat je zelf hebt meegemaakt (en daarbij ook wat van Keith op televisie is geweest en wat we verder over hem gehoord hebben).
Klik om te vergroten...
Ja, ik ook. Maar in vlagen van onoplettendheid doe ik dat ook met dingen waar dat helemaal niet gepast is. En dan ga ik er vaak onbewust vanuit dat mijn ervaring alle andere mogelijkheden uitsluit. En dat hoort niet hè :)

Vanadesse zei:
Maar buiten mijn persoonlijke ervaring om: gezien zijn goede behandelmethodes en zijn (in ieder geval hiervoor) goede naam als hulpverlener ga ik er niet vanuit dat hij er daarnaast een verwezenlijkte seksuele lust met pubermeisjes op na houd. Dat is wat ik HOOP.
Klik om te vergroten...
"Het zijn altijd de mensen waar je het niet van verwacht."
i
ik doe mijn bestLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb Keith Bakker ontmoet in 1995.Ik heb een paar weken met hem doorgebracht.Hij kan dingen goed verwoorden.Zeker omtrend de dope.Waar ik veel geleerd van heb.Hij mag ook graag mensen aanraken.Een schouderklopje,een knuffel enz.Hij is een open en warm persoon was mijn ervaring.Maar of dit nu allemaal waar is,???. En toch denk ik of het waar of niet waar is,.zijn naam is al slecht is gemaakt door de media.En onbewust krijg ik ook het gevoel dat nu de kinderopvang in het nieuws is dit ook nog een keer een extra lading krijgt.Het is hot en het is nieuws.PS- E.I en Vanadesse.Jullie hadden een goede discussie hierover onderling.Was goed om te lezen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."