Straks kunnen op lijst 1 van de Opiumwet ook complete groepen van drugsstoffen worden gezet. Hierdoor kan in één keer een hele groep designerdrugs verboden worden, ongeacht de specifieke samenstelling ervan. In het buitenland wordt hier al met succes mee gewerkt.
Het is zo corrupt als het maar kan, dat hoort iedereen ondertussen wel te weten. Ik sta ten eerste voor op een verbod van groepen (design)drugs met al die specificaties. Zo kan er niks meer legaal op de markt gebracht worden. WANT je kan tegenwoordig als 5 jarig kind gewoon een kilo 3-mmc kopen op het internet met IDEAL, paypal, bitcoin, achterafbetaling, etc. Je vinkt verder een vakje aan met: "ik ben 21 jaar of ouder" en het wordt thuis bezorgt. Terwijl je, ja luister, je een zakje pep verstuurd via PostNL, dit direct wordt afgenomen. Dat zou zeggen dat ze bij beiden zendingen, die van pep en RC's ze het pakketje openmaken en controleren. Nou dat is met mijn RC pakketje nog nooit gebeurd, terwijl aan de buitenkant niet te zien is wat er in zit.
Ik hoop dat het nog jaren/decennia duurt voordat het zover is. Vind het dom want zo verplaatsen ze de ze het juist naar de echte' criminelen. Snap hun echt niet..
We houden het in de gaten...
3-mmc is al echt tientallen jaren op de markt en te koop en nog altijd is er 'weinig research' gedaan. Maar om de 1 of andere manier moet het nu opeens verboden worden lol. De regering doet gewoon weinig onderzoek. Als het legaal wordt en het dus verplaatst wordt naar de 'echte criminelen', zal de kwaliteit er echt niet op vooruit gaan. Ze kunnen beter nu gewoon eens écht onderzoek gaan doen (al is er gek genoeg al f*cking veel over bekend, anders komen ze nooit op de gedachte om het te verbieden, juist!?) Als het legaal blijft, zoals het nu is, maken criminelen misbruik hiervan door de stoffen te onderzoeken om zo nieuwe, betere (gevaarlijke) versies te maken (zoals ook nu het geval is, want niet alle RC's zijn zo onschuldig als het lijkt)
maar ik denk toch dat rc's toch een stukje beter zijn dan straatdrugs omdat je dan zeker weet wat je koopt en dat er geen andere troep in zit want ik wed dat 95% van de mensen hun drugs niet testen. Sowieso zijn eeen groot deel van die mensen die hieraan sterven van die onwetende mensen die niet hebben gegoogled hoe ze hun drugs veilig kunnen gebruiken en niet accuraat hun dosering afwegen of zelfs verschillende drugs combineren.
Er zitten inderdaad van die onwetende tussen, ja. Maar als rc's zo veel beter zijn, waarom waarschuwen ze dan voor die nog onbekende gevolgen? En ook zelfs op Google is niet altijd al die informatie juist, al helemaal niet op forums, omdat daar vaak meningen/ervaringen worden besproken i.p.v. feiten.
-- even een reactie op dat dikgedrukte stukje: als het zo veilig was, die RC's, dan willen ze dat niét verbieden. -- Je zegt:
"
ik denk toch dat rc's toch een stukje beter zijn dan straatdrugs".
Als RC's zoveel beter zijn, was je wat meer overtuigd geweest dan nu. Dat terwijl bij RC's online nergens een bijsluiter bij zit LOL. Zelfde als straatdrugs.
"
omdat je dan zeker weet wat je koopt".
Hoe zeker ben je? Bij straatdrugs vallen er ook gewoon doden, die ook niet weten wat er in hun drugs zitten.
"
ik wed dat 95% van de mensen hun drugs niet testen.".
Waar haal je deze conclusie van vandaan? Van Google? Een drugsforum info site? Lol. Drugs horen niet getest te worden door de gebruiker, maar door de maker vind ik.
De regering zit gewoon te fucken met ons, no one cares en iedereen trapt erin. Eigenlijk zouden we gewoon met z'n allen nooit meer drugs moeten doen om dit probleem de wereld uit te helpen. (: Drugsmakers zullen die RC's toch weer zodanig aanpassen tot andere drugs dat beter is dan voorheen om zo toch op eigen houtje weer illegaal drugs te kunnen maken en te verkopen.