Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKnutseldrugs straks illegaal (Research Chemicals)

Knutseldrugs straks illegaal (Research Chemicals)

60 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Idd. Bizar.
De overheid kennende, gaat het duidelijk louter en alleen maar om...belasting.
En belastingen kunnen niet worden geheven over grijze inkomsten/omzet.
Laat staan, dezwarte.
Dat er mensen lijfelijk de dupe van worden, ach dat doet er niet toe ..
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik hoop ook niet dat het zo ver komt en denk ook niet dat het gaat lukken. Maar de wet is nu al wel strenger dan vorig jaar. Want bij de smartshop mogen ze bijvoorbeeld sinds 1 januari geen informatie meer geven over 3MMC. Ze verkopen het nog wel, maar als ze er inhoudelijk iets over zeggen verder zijn ze nu strafbaar vertelde de verkoopster.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Twirley Bird zei:
Straks kunnen op lijst 1 van de Opiumwet ook complete groepen van drugsstoffen worden gezet. Hierdoor kan in één keer een hele groep designerdrugs verboden worden, ongeacht de specifieke samenstelling ervan. In het buitenland wordt hier al met succes mee gewerkt.
Klik om te vergroten...
Het is zo corrupt als het maar kan, dat hoort iedereen ondertussen wel te weten. Ik sta ten eerste voor op een verbod van groepen (design)drugs met al die specificaties. Zo kan er niks meer legaal op de markt gebracht worden. WANT je kan tegenwoordig als 5 jarig kind gewoon een kilo 3-mmc kopen op het internet met IDEAL, paypal, bitcoin, achterafbetaling, etc. Je vinkt verder een vakje aan met: "ik ben 21 jaar of ouder" en het wordt thuis bezorgt. Terwijl je, ja luister, je een zakje pep verstuurd via PostNL, dit direct wordt afgenomen. Dat zou zeggen dat ze bij beiden zendingen, die van pep en RC's ze het pakketje openmaken en controleren. Nou dat is met mijn RC pakketje nog nooit gebeurd, terwijl aan de buitenkant niet te zien is wat er in zit.

Twirley Bird zei:
Ik hoop dat het nog jaren/decennia duurt voordat het zover is. Vind het dom want zo verplaatsen ze de ze het juist naar de echte' criminelen. Snap hun echt niet..
We houden het in de gaten...
Klik om te vergroten...
3-mmc is al echt tientallen jaren op de markt en te koop en nog altijd is er 'weinig research' gedaan. Maar om de 1 of andere manier moet het nu opeens verboden worden lol. De regering doet gewoon weinig onderzoek. Als het legaal wordt en het dus verplaatst wordt naar de 'echte criminelen', zal de kwaliteit er echt niet op vooruit gaan. Ze kunnen beter nu gewoon eens écht onderzoek gaan doen (al is er gek genoeg al f*cking veel over bekend, anders komen ze nooit op de gedachte om het te verbieden, juist!?) Als het legaal blijft, zoals het nu is, maken criminelen misbruik hiervan door de stoffen te onderzoeken om zo nieuwe, betere (gevaarlijke) versies te maken (zoals ook nu het geval is, want niet alle RC's zijn zo onschuldig als het lijkt)

ketakoekjes zei:
maar ik denk toch dat rc's toch een stukje beter zijn dan straatdrugs omdat je dan zeker weet wat je koopt en dat er geen andere troep in zit want ik wed dat 95% van de mensen hun drugs niet testen. Sowieso zijn eeen groot deel van die mensen die hieraan sterven van die onwetende mensen die niet hebben gegoogled hoe ze hun drugs veilig kunnen gebruiken en niet accuraat hun dosering afwegen of zelfs verschillende drugs combineren.
Klik om te vergroten...
Er zitten inderdaad van die onwetende tussen, ja. Maar als rc's zo veel beter zijn, waarom waarschuwen ze dan voor die nog onbekende gevolgen? En ook zelfs op Google is niet altijd al die informatie juist, al helemaal niet op forums, omdat daar vaak meningen/ervaringen worden besproken i.p.v. feiten.

-- even een reactie op dat dikgedrukte stukje: als het zo veilig was, die RC's, dan willen ze dat niét verbieden. -- Je zegt:

"ik denk toch dat rc's toch een stukje beter zijn dan straatdrugs".
Als RC's zoveel beter zijn, was je wat meer overtuigd geweest dan nu. Dat terwijl bij RC's online nergens een bijsluiter bij zit LOL. Zelfde als straatdrugs.
"omdat je dan zeker weet wat je koopt".
Hoe zeker ben je? Bij straatdrugs vallen er ook gewoon doden, die ook niet weten wat er in hun drugs zitten.
"ik wed dat 95% van de mensen hun drugs niet testen.".
Waar haal je deze conclusie van vandaan? Van Google? Een drugsforum info site? Lol. Drugs horen niet getest te worden door de gebruiker, maar door de maker vind ik.

De regering zit gewoon te fucken met ons, no one cares en iedereen trapt erin. Eigenlijk zouden we gewoon met z'n allen nooit meer drugs moeten doen om dit probleem de wereld uit te helpen. (: Drugsmakers zullen die RC's toch weer zodanig aanpassen tot andere drugs dat beter is dan voorheen om zo toch op eigen houtje weer illegaal drugs te kunnen maken en te verkopen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Bas
Beetje flauw, omdat jouw favoriete amfetamine illegaal is moet alles maar illegaal zijn?

Met alcohol en porno heb je trouwens precies hetzelfde als met RC's, even aanvinken dat je 18 bent en je bent vrij om te kopen/kijken wat je wil.

Overigens kwam 3mmc pas op de markt toen 4mmc verboden werd, en is dus niet al tientallen jaren op de markt.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Overigens kwam 3mmc pas op de markt toen 4mmc verboden werd, en is dus niet al tientallen jaren op de markt.
Klik om te vergroten...
Goede maar eens, voor 2000 kwam het al op de martk en werd het al gebruikt
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Bas
https://psychonautwiki.org/wiki/3-MMC
Limited data exists about the pharmacological properties, metabolism, and toxicity of 3-MMC, and it has little history of human usage. 3-MMC first became available on the online research chemical market, shortly after the banning of mephedrone. It is a prominent example of a contemporary designer drug specifically chosen to mimic and/or replace the functional and structural features of its recently-controlled predecessors.
Klik om te vergroten...

Zoals het er hier staat kwam 3mmc op de markt kort na 4mmc (mephedrone) in een groot aantal landen verboden werd, en dat was in 2010:

https://psychonautwiki.org/wiki/Mephedrone
Mephedrone was first synthesized in 1929, but did not become widely known until it was rediscovered in 2003. By 2007, it was reported to be available for sale on the internet, by 2008 law enforcement agencies had become aware of the compound, and by 2010 it had been reported in most of Europe, becoming particularly prevalent in the United Kingdom.
Klik om te vergroten...

Zijn maar details, maar toch...
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Purplext zei:
Ik las een bericht op een blog van een vendor hierover. Die raadde aan al in te gaan slaan...
Klik om te vergroten...
Oei... even wat geld op zei zetten dan..
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Purplext zei:
Ik las een bericht op een blog van een vendor hierover. Die raadde aan al in te gaan slaan...
Klik om te vergroten...
Dat zou ik als vendor sowieso zeggen :wink:.
Maar kans bestaat natuurlijk dat het binnenkort echt verboden gaat worden. Gelukkig is er meestal dan nog wel tijd, om als nog in te slaan.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mezelf zei:
Dat zou ik als vendor sowieso zeggen :wink:.
Maar kans bestaat natuurlijk dat het binnenkort echt verboden gaat worden. Gelukkig is er meestal dan nog wel tijd, om als nog in te slaan.
Klik om te vergroten...

Ja, dat was ook meteen wat ik dacht... Maar bepaalde middelen zijn out of stock of worden niet gerestockt en het rammelt aan alle kanten wel een beetje. Better safe than sorry :blush:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een liter ald-52 alstublieft...

Dan hoef ik de eerstkomende jaren ook niet weer hard op zoek naar lsd die dan uiteindelijk weer teleurstellend zwak blijkt te zijn.

By the way, dit is geen verzoek.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Een liter ald-52 alstublieft...

Dan hoef ik de eerstkomende jaren ook niet weer hard op zoek naar lsd die dan uiteindelijk weer teleurstellend zwak blijkt te zijn.

By the way, dit is geen verzoek.
Klik om te vergroten...
3 euro!!!

Nee grapje, heb onlangs ALD aangeschaft, ben benieuwd...
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het vervelende is dat het niet allemaal onbeperkt houdbaar is... Juist LSD verwanten zijn volgensmij maar beperkt houdbaar daarna verliezen ze langzaam aan sterkte wat weer vervelende gevolgen kan hebben bij het doseren.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Chillax zei:
Het vervelende is dat het niet allemaal onbeperkt houdbaar is... Juist LSD verwanten zijn volgensmij maar beperkt houdbaar daarna verliezen ze langzaam aan sterkte wat weer vervelende gevolgen kan hebben bij het doseren.
Klik om te vergroten...
https://erowid.org/chemicals/lsd/lsd_article2.shtml
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#14
Chillax zei:
Het vervelende is dat het niet allemaal onbeperkt houdbaar is... Juist LSD verwanten zijn volgensmij maar beperkt houdbaar daarna verliezen ze langzaam aan sterkte wat weer vervelende gevolgen kan hebben bij het doseren.
Klik om te vergroten...
De meeste drugs blijft langer goed dan dat jij goed blijft..
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
LSD en verwanten kunnen in de vriezer als het goed tegen licht en vacuüm is verpakt. Dan blijft LSD jaren goed had laatst een nog een maya zegel van 3 jaar oud werkte perfect. Maar vloeibare nbome's weet ik niet of die ook zo bewaard kunnen worden.
Die gewoon in folie tegen het licht op donkere plek waar de temperatuur stabiel is.
@Jmths weet hier vast meer over :wink:
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tijdloos zei:
@Jmths weet hier vast meer over :wink:
Klik om te vergroten...
Nou, wie weet. :')
De 2C-X Phenylethylamines en vrijwel alles met een Amfetamine basisstructuur is aardig onverwoestbaar in ieder geval waar de Tryptamines nog wel eens wat eerder willen afnemen in potentie wanneer deze in contact komen met vocht of zonlicht.

Van de 25X-NBOMe reeks wordt gezegd dat in maagzuur de NBOMe groep van het N atoom afsplitst van de 2C-X molecuul. Blijkbaar kan de NBOMe reeks dus gevoelig zijn voor zuren zou je denken. Het is moeilijk concrete lange termijn informatie te vinden over de molecuulstabiliteit van de NBOMes op lange termijn maar de water:PG flesjes met 25I-NBOMe uit (juli?) 2015 lijken niet in potentie te zijn afgenomen. Dus ik ga er vanuit dat de potentie van NBOMes op water niet tot nauwelijks aangetast wordt op de lange termijn.

2C-X-NBOMe substanties in freebase vorm zijn mij verkocht als een poeder. Waar phenylethylamine (en amfetamine) in freebase vorm een olie gelijkende substantie zijn. Ik ga er dus vanuit dat je doelt op 2C-X-NBOMe opgelost in een vloeistof.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jmths zei:
Nou, wie weet. :')
De 2C-X Phenylethylamines en vrijwel alles met een Amfetamine basisstructuur is aardig onverwoestbaar in ieder geval waar de Tryptamines nog wel eens wat eerder willen afnemen in potentie wanneer deze in contact komen met vocht of zonlicht.

Van de 25X-NBOMe reeks wordt gezegd dat in maagzuur de NBOMe groep van het N atoom afsplitst van de 2C-X molecuul. Blijkbaar kan de NBOMe reeks dus gevoelig zijn voor zuren zou je denken. Het is moeilijk concrete lange termijn informatie te vinden over de molecuulstabiliteit van de NBOMes op lange termijn maar de water:PG flesjes met 25I-NBOMe uit (juli?) 2015 lijken niet in potentie te zijn afgenomen. Dus ik ga er vanuit dat de potentie van NBOMes op water niet tot nauwelijks aangetast wordt op de lange termijn.

2C-X-NBOMe substanties in freebase vorm zijn mij verkocht als een poeder. Waar phenylethylamine (en amfetamine) in freebase vorm een olie gelijkende substantie zijn. Ik ga er dus vanuit dat je doelt op 2C-X-NBOMe opgelost in een vloeistof.
Klik om te vergroten...
Als nbomes reageren met zuren waarom reageren de meeste nbomes dan niet hetzelfde op de marquis test als hun 2c-x varianten?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Benzoboss zei:
Als nbomes reageren met zuren waarom reageren de meeste nbomes dan niet hetzelfde op de marquis test als hun 2c-x varianten?
Klik om te vergroten...
Ik zie op de wiki van de 2C-X alleen 2C-B en 2C-I vermeld staan (groen - geel), maar als ik vervolgens 2C-E opzoek zie ik dat deze oranje wordt, de 2C-X zijn onderling dus ook niet consistent aan de hand van de Marquis test. Volgens wikipedia heeft het te maken met 'the polymerisation process', wat dat ook mag wezen.

Om die vraag te kunnen beantwoorden moet je ook weten hoe kleuren tot stand komen. Wanneer je het over kleuren binnen het spectrum van licht hebben komen kleuren anders tot stand dan wanneer je het hebt over kleuren binnen het spectrum van vaste stoffen. Binnen het spectrum van licht zijn de 3 basiskleuren dan ook rood, blauw en groen waar binnen het spectrum van vaste stoffen de basiskleuren rood, blauw en geel zijn.

Polymerizatie valt buiten deze spectrums en van wat ik lees heeft polymerizatie ook nog verschillende systemen en subcategorieën. Een reuze interessant onderwerp om eens flink uit te pluizen mocht je je extreem verveeld voelen. Misschien ook een vraag meer geschikt voor de dames onder ons aangezien deze door hun dubbel X chromosoom in staat zijn aanzienlijk meer kleuren te herkennen en onderscheiden en het maakt dat kleurenblindheid een probleem is dat vrijwel exclusief aan mannen is besteed. Ik vind het wel een grappig feitje in ieder geval, je zou je haast afvragen of de dames ook ongevoeliger zijn voor depressie. Hun pijngrens ligt immers ook gemiddeld zo'n 8% hoger.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je zei dat de nbome deel van de 2c-x word afgesplitst in het bijzijn van een zuur.

Als dit waar is dan zou 25e-nbome oranje moeten worden 25b-nbome groen moeten worden en 25c-nbome geel moeten worden.

Maar 25b word donker groen 25c heefd geen reactie terwijl 2c-c geel moet worden en 25i word oranje terwijl 2c-i groen/geel moet worden.

Of het moet zijn dat de methoxybenzene reageert met marquis.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Benzoboss zei:
Of het moet zijn dat de methoxybenzene reageert met marquis.
Klik om te vergroten...

Ik gok dat dit het is, heb er 1 die al een jaar lang staat en de kwaliteit is nog exact hetzelfde geen vermindering :)

Dank voor alle (uitgebreide info @Jmths !)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."