Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKnutseldrugs straks illegaal (Research Chemicals)

Knutseldrugs straks illegaal (Research Chemicals)

60 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik las een bericht op een blog van een vendor hierover. Die raadde aan al in te gaan slaan...
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
@verwondering Heb je toevallig een linkje naar die uitzending van Radar?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rc-newbie zei:
@verwondering Heb je toevallig een linkje naar die uitzending van Radar?
Klik om te vergroten...
Hier, ik heb wat gevonden met een simpele google zoekopdracht:
https://drugsinc.eu/3-mmc-designerdrug-in-de-uitzending-bij-radar/
en
https://radar.avrotros.nl/uitzendin...krijgbaar-maar-gebruik-is-niet-zonder-gevaar/
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat een typisch Nederlandse kolder.
Zoals ik al eerder zei, het middel, de stof mag verkocht worden.
Info erover geven dus niet. Behalve dan de mededeling dat het rc in kwestie niet geschikt is voor consumptie door mensen.
Wat een vinding...
Het is toch niet te geloven dat Van Het zooitje beleidsbepalers men zó ver van de realiteit af staat, dat niemand van dit clubje upperclass zich kan indenken waarvoor deze rc stoffen worden aangeschaft?!?
Ik neem aan dat zelfs deze lieden beseffen, dat het hier niet om een kunstmest middeltje voor geraniumstekken gaat..
Waar zijn we toch mee aangemaakt en waar gaan we met zijn allen toch naartoe.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit soort beslissingen is altijd 'met ingang van een datum die een paar maanden verder ligt', dus waarschijnlijk nog genoeg tijd om vanalles op te kopen als de Nederlandse vendors hun voorraad tegen dumpprijzen zullen gaan slijten.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is geen kolder.

De wet is nou eenmaal zo dat een stof alleen maar verboden kan worden als onderzoek heeft aangetoond dat de stof schadelijk is voor de gezondheid, enp zich is dit een heel goede regel, je kan niet zo maar vanalles verbieden zonder er feitelijke informatie over te hebben.

Punt is dat zo'n onderzoek nogal wat tijd kost (jaren) en dat er in korte tijd zooo veel nieuwe RC drugs zijn bijgekomen dat ze gewoon niet het geld en de capaciteit hebben om al die stofjes die procedure te kunnen doen laten volgen. Ze hebben er de laatste jaren wel een paar RC's tussenuitgepikt zoals 4FA, die is onderzocht en inmiddels verboden. Waarschijnlijk zijn ze nu al bezig met een paar andere stofjes, ik denk de stofjes die het populairst zijn en bij de smartshops verkocht worden en dat zou dan 3MMC moeten zijn en wellicht ook het steeds populairder wordende 6APB. Maar tegen de tijd dat ze die verboden hebben zijn er al weer een 20 tal nieuwe RC'drugs verschenen, het gaat enorm snel de laatste tijd.

Dus blijft het dweilen met de kraan open, en daarom kijken ze nu naar een wetswijziging waar ze niet per drug moeten kijken of die verboden zou moeten worden, maar meteen hele groepen tegelijk met een aanverwante structuur.

Dit alles omdat ze de vrije geest geen pleziertje gunnen en ze hebben besloten om voor jou te bepalen dat er maar 1 drug is die je mag nemen, als je wappie wil raken gooi je je maar vol met alcohol, voor de rest niet zeuren!

De reden dat een smartshop/vendor niet mag zeggen dat het voor consumptie geschikt is (en daar advies over geven), is omdat producten die geconsumeerd mogen worden aan allerlei veiligheidsvoorschriften dienen te voldoen en die zijn er gewoon niet betreffende RC's want die zijn nog niet onderzocht, dus is dat best logisch.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben ervan overtuigd dat wanneer er belastingen kunnen worden geheven over dit grijze rc gebied, er al heel veel verandert.
Bijvoorbeeld een gedoog beleid.
Zoals bij de coffeeshops.

@ 8.6
Wat ik kolder van de bovenste plank vind, is wel het feit dat :
et in deze kwestie er stoffen/,midden verkocht mogen worden, weliswaar met een vermelding "niet voor menselijke consumptie geschikt", waarvan het een zgn. feit van algemene bekendheid is dat juist dit deze stoffen a masse door mensen geconsumeerd worden.

(Lange zin, ik weet het maar het ging niet anders)

Tel hier bij op, dat die stoffen of middelen niet bepaald ongevaarlijk zijn.

Nu kan je zeggen dat dit óók voor ethylalcohol geldt, bij misbruik, dit ligt toch anders. En dit in die zin dat een o.d. bij alcohol gebruik niet in een vloek en een zucht gebeuren kan.
En juist die o.d. , en daarbij dat het onbekend is wat door die rc's voor schade met zich meebrengen, óók nog op de koop toe .
Die o.d.'s in casu met het menselijk gebruik , dit weten we , dat er rc's zijn die zodanig potent zijn dat je heel vlot een o.d. hebt als je eea niet zorgvuldig afgewogen hebt...

En dan dus de kolderieke kwestie dat dus vendors, smartshops en zo die mbt die rc's
Geen info mogen geven als ik dit goed begrepen heb.
Onzinnig, die bepaling van overheidswege!
Dit is mijn mening over dit punt.
g
gebruiker292744Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je alleen al die uitzending van Radar begint te kijken begint de hele tierelier weer. 'Mensen die epileptische aanvallen krijgen, mensen die naar de intensive care moeten, mensen die in coma raken', sorry hoor mevrouwtje maar ik denk toch dat rc's toch een stukje beter zijn dan straatdrugs omdat je dan zeker weet wat je koopt en dat er geen andere troep in zit want ik wed dat 95% van de mensen hun drugs niet testen. Sowieso zijn eeen groot deel van die mensen die hieraan sterven van die onwetende mensen die niet hebben gegoogled hoe ze hun drugs veilig kunnen gebruiken en niet accuraat hun dosering afwegen of zelfs verschillende drugs combineren. Dat jullie dit illegaal gaan maken zal alleen maar leiden tot nog meer doden doordat we rc's illegaal moeten kopen en mensen niet duidelijk weten waarmee ze te maken hebben. Goed gedaan Nederland, leid jullie volk maar lekker naar de ondergang zodat jullie je zakken kunnen vullen. Geld is toch het enige waar onze smerige maatschappij nog om draait.

Dan wordt er ook nog vermeld datze op die verpakkingen doseringen moeten vermelden om incidenten te voorkomen. Sorry meneer, maar er staat toch op not for human consumption? Als ze dat zouden doen dan valt het binnen de kortste keren binnen de voedselwaren wet of hoe dat ook heet. Rationeel nadenken is ook niet makkelijk voor mensen die anderen willen afschrikken voor deze deze stoffen.
T
Twirley BirdLid
01-01-2024, 00:00
#9
Legio Patria Nostra zei:
Ik ben ervan overtuigd dat wanneer er belastingen kunnen worden geheven over dit grijze rc gebied, er al heel veel verandert.
Bijvoorbeeld een gedoog beleid.
Zoals bij de coffeeshops.
Klik om te vergroten...

De Rc vendors betalen wel degelijk belasting en waarom ze zijn overal hebben een KvK nummer en zijn legitieme bedrijven die ook reguliere medicijnen maken. Weet dit uit vertrouwelijke documenten nadat ik een "dekmantel" heb ontdekt van een RC
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#10
Legio Patria Nostra zei:
Idd. Bizar.
De overheid kennende, gaat het duidelijk louter en alleen maar om...belasting.
En belastingen kunnen niet worden geheven over grijze inkomsten/omzet.
Laat staan, dezwarte.
Dat er mensen lijfelijk de dupe van worden, ach dat doet er niet toe ..
Klik om te vergroten...

Dat is echt complete onzin. Als men zoveel mogelijk belasting zou willen innen dan zou de overheid voor legalisatie gaan.
Het probleem is echter dat daar onder zowel politici als burgers niet voldoende draagvlak voor is.
De maatschappij maakt onderscheid in geestverruimende middelen en dat oordeel is moreel, niet financieel. Een rationeel oordeel is het zeker niet :grin:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je kunt dit wel onzin noemen, maar de tendens is toch wel, dat men (overheid) langzamerhand gaat inzien, dat men de oorlog tegen drugs, verloren heeft.
Hoeveel inspanning men zich ook getroost heeft, er zijn en blijven overal drugs te koop.
Daar is geen spat in veranderd.
Op het moment dat er eindelijk eens die drugs handel en wandel uit het strafrecht wordt gehaald, wat een enorm effect zal hebben in de hele opsporing en berechting, overheid op dat moment kan er wit onder andere belasting worden geheven.
En juist dit element is zoo belangrijk voor diezelfde overheid.
Want de overheid graait en snaait waar dit óók maar enigszins tot de mogelijkheden behoort.
Ikzelf ben ervan overtuigd dat al weer de overheid de gezondheid van de burger op de tweede plaats zet.
Rationeel? Die is bij de overheid vaak heel erg ver te zoeken.
Anders had men alleen al de alcohol ellende heel anders aangepakt.
Dat de overheid zoveel mogelijk graait, is een publiek geheim .
En, zie wat er gebeurt als je 10 euro te weinig belasting betaald hebt?
Zó heb ik eens een dwangbevel in naam der koningin mogen ontvangen ter betaling van de somma van 10 gulden! Te weinig belasting betaald..
Just my two cents...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Natuurlijk betalen vendors van Rc's belasting.
Deze verkoop is immers legaal??!
Kijk eens naar de achterdeur problematiek van de coffeeshops.
Dit is nog steeds niet geregeld! Hoe zou dit toch komen...
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoe ver staat het hiermee eigenlijk? Kun je op 1 of andere manier checken wanneer de rc’s echt verboden worden? Moet voor die tijd wel wat in voorraad in gaan slaan :tongueout:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zo zie je.maar .
Alles wat goed werkt, of leuk is, in dit land,
Wordt vroeger of later verboden.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeelanddude zei:
Hoe ver staat het hiermee eigenlijk? Kun je op 1 of andere manier checken wanneer de rc’s echt verboden worden? Moet voor die tijd wel wat in voorraad in gaan slaan :tongueout:
Klik om te vergroten...
Meestal als het er echt doorkomt dan is er nog wel even tijd om in te slaan. Zou wel vast wat geld ervoor achter de hand houden :wink:
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#16
Enigszins gerelateerd: A.s. vrijdag gaat er bij de oosterburen een wet tegen RC's in werking.

B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#17
Twirley Bird zei:
Straks kunnen op lijst 1 van de Opiumwet ook complete groepen van drugsstoffen worden gezet. Hierdoor kan in één keer een hele groep designerdrugs verboden worden, ongeacht de specifieke samenstelling ervan. In het buitenland wordt hier al met succes mee gewerkt.
Klik om te vergroten...
Het is zo corrupt als het maar kan, dat hoort iedereen ondertussen wel te weten. Ik sta ten eerste voor op een verbod van groepen (design)drugs met al die specificaties. Zo kan er niks meer legaal op de markt gebracht worden. WANT je kan tegenwoordig als 5 jarig kind gewoon een kilo 3-mmc kopen op het internet met IDEAL, paypal, bitcoin, achterafbetaling, etc. Je vinkt verder een vakje aan met: "ik ben 21 jaar of ouder" en het wordt thuis bezorgt. Terwijl je, ja luister, je een zakje pep verstuurd via PostNL, dit direct wordt afgenomen. Dat zou zeggen dat ze bij beiden zendingen, die van pep en RC's ze het pakketje openmaken en controleren. Nou dat is met mijn RC pakketje nog nooit gebeurd, terwijl aan de buitenkant niet te zien is wat er in zit.

Twirley Bird zei:
Ik hoop dat het nog jaren/decennia duurt voordat het zover is. Vind het dom want zo verplaatsen ze de ze het juist naar de echte' criminelen. Snap hun echt niet..
We houden het in de gaten...
Klik om te vergroten...
3-mmc is al echt tientallen jaren op de markt en te koop en nog altijd is er 'weinig research' gedaan. Maar om de 1 of andere manier moet het nu opeens verboden worden lol. De regering doet gewoon weinig onderzoek. Als het legaal wordt en het dus verplaatst wordt naar de 'echte criminelen', zal de kwaliteit er echt niet op vooruit gaan. Ze kunnen beter nu gewoon eens écht onderzoek gaan doen (al is er gek genoeg al f*cking veel over bekend, anders komen ze nooit op de gedachte om het te verbieden, juist!?) Als het legaal blijft, zoals het nu is, maken criminelen misbruik hiervan door de stoffen te onderzoeken om zo nieuwe, betere (gevaarlijke) versies te maken (zoals ook nu het geval is, want niet alle RC's zijn zo onschuldig als het lijkt)

ketakoekjes zei:
maar ik denk toch dat rc's toch een stukje beter zijn dan straatdrugs omdat je dan zeker weet wat je koopt en dat er geen andere troep in zit want ik wed dat 95% van de mensen hun drugs niet testen. Sowieso zijn eeen groot deel van die mensen die hieraan sterven van die onwetende mensen die niet hebben gegoogled hoe ze hun drugs veilig kunnen gebruiken en niet accuraat hun dosering afwegen of zelfs verschillende drugs combineren.
Klik om te vergroten...
Er zitten inderdaad van die onwetende tussen, ja. Maar als rc's zo veel beter zijn, waarom waarschuwen ze dan voor die nog onbekende gevolgen? En ook zelfs op Google is niet altijd al die informatie juist, al helemaal niet op forums, omdat daar vaak meningen/ervaringen worden besproken i.p.v. feiten.

-- even een reactie op dat dikgedrukte stukje: als het zo veilig was, die RC's, dan willen ze dat niét verbieden. -- Je zegt:

"ik denk toch dat rc's toch een stukje beter zijn dan straatdrugs".
Als RC's zoveel beter zijn, was je wat meer overtuigd geweest dan nu. Dat terwijl bij RC's online nergens een bijsluiter bij zit LOL. Zelfde als straatdrugs.
"omdat je dan zeker weet wat je koopt".
Hoe zeker ben je? Bij straatdrugs vallen er ook gewoon doden, die ook niet weten wat er in hun drugs zitten.
"ik wed dat 95% van de mensen hun drugs niet testen.".
Waar haal je deze conclusie van vandaan? Van Google? Een drugsforum info site? Lol. Drugs horen niet getest te worden door de gebruiker, maar door de maker vind ik.

De regering zit gewoon te fucken met ons, no one cares en iedereen trapt erin. Eigenlijk zouden we gewoon met z'n allen nooit meer drugs moeten doen om dit probleem de wereld uit te helpen. (: Drugsmakers zullen die RC's toch weer zodanig aanpassen tot andere drugs dat beter is dan voorheen om zo toch op eigen houtje weer illegaal drugs te kunnen maken en te verkopen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@Bas
Beetje flauw, omdat jouw favoriete amfetamine illegaal is moet alles maar illegaal zijn?

Met alcohol en porno heb je trouwens precies hetzelfde als met RC's, even aanvinken dat je 18 bent en je bent vrij om te kopen/kijken wat je wil.

Overigens kwam 3mmc pas op de markt toen 4mmc verboden werd, en is dus niet al tientallen jaren op de markt.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#19
acht.zes zei:
Overigens kwam 3mmc pas op de markt toen 4mmc verboden werd, en is dus niet al tientallen jaren op de markt.
Klik om te vergroten...
Goede maar eens, voor 2000 kwam het al op de martk en werd het al gebruikt
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Bas
https://psychonautwiki.org/wiki/3-MMC
Limited data exists about the pharmacological properties, metabolism, and toxicity of 3-MMC, and it has little history of human usage. 3-MMC first became available on the online research chemical market, shortly after the banning of mephedrone. It is a prominent example of a contemporary designer drug specifically chosen to mimic and/or replace the functional and structural features of its recently-controlled predecessors.
Klik om te vergroten...

Zoals het er hier staat kwam 3mmc op de markt kort na 4mmc (mephedrone) in een groot aantal landen verboden werd, en dat was in 2010:

https://psychonautwiki.org/wiki/Mephedrone
Mephedrone was first synthesized in 1929, but did not become widely known until it was rediscovered in 2003. By 2007, it was reported to be available for sale on the internet, by 2008 law enforcement agencies had become aware of the compound, and by 2010 it had been reported in most of Europe, becoming particularly prevalent in the United Kingdom.
Klik om te vergroten...

Zijn maar details, maar toch...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."