Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

Kees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

218 antwoorden
38 weergaven
18-5-2026
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ganggang💯 zei:
Wetenschap.
Klik om te vergroten...
@Ganggang, wat vind je van de wetenschappelijke artikelen die ik aanhaalde toen je vroeg om bronnen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...67891011
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
NiandraLades zei:
@Ganggang, wat vind je van de wetenschappelijke artikelen die ik aanhaalde toen je vroeg om bronnen?
Klik om te vergroten...
Geen idee, heb ze niet gelezen. Zit de laatste weken in stroomversnelling wat betreft ondernemen en werken dus ik verdiep me er niet meer in. Hoop alleen dat die 1,5 m er snel uit gaat, desnoods met een vaccin.

Het is in ieder geval wel verhelderend om iemand in foutloos Nederlands en met correcte bronvermelding bezig te zien.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waarom niet gewoon die specifieke videos verwijderen met misjuiste informatie ipv meteen ze hele kanaal? Slaat inderdaad nergens op.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zaterdag 24 oktober 2020 gaan we samen een geweldig hart voor de vrijheid vormen op het Malieveld van Den Haag!

Meenemen; een licht (kan ook het licht op je mobiel zijn, mobiele fietsverlichting, zaklamp etc)

Datum: Zaterdag 24 oktober 2020
Locatie: Malieveld Den Haag
Het programma
• 17.00 uur word je verwacht op het Malieveld
• 17.30 uur speeches + muziek
• 18.00 uur vormen van het menselijk hart
• 19.00 uur lichten aan
• 19.30 uur speeches + muziek
• 20.00 uur afsluiting

122087491_634875647190975_7432759590519014295_o.jpg
R
RhuLid
01-01-2024, 00:00
#5
Albedo zei:
Mag afknallen zei ik. Hier mag ik bijna niks en grote kans dat ik aangeklaagd wordt.
Klik om te vergroten...
Nieuws voor je, maar dat mag in Alaska zeker niet. Overigens is de gemiddelde bewoner van deze staat (hoe noordelijker hoe meer) behoorlijk vredelievend en behulpzaam veel en veel meer dan in de rest van de VS
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Just saying..

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7


Fantastisch om te leren hoe enorm bekwaam het eigen afweersysteem is!
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#8

BREAKING: PCR Test van de baan!​

​

M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oh jij had hem hier al neergezet @Albedo! Had ik niet gezien.

Ook een betere plek ervoor dan de mediadump waar we zo weer een pagina verder zijn. Mensen moeten dit zien. :)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
m1dynsvw905d.jpg
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ene @Albedo schijnt het een leuk vooruitzicht te vinden...
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
De mens is essentieel in dit hele bestaan denk ik.
Klik om te vergroten...
Wat een cruciale vergissing. De aarde heeft geen mensen nodig. Het universum heeft geen mensen nodig. En om het nog abstrakter te stellen- het bewustzijn (sommigen noemen het god) heeft ook geen mensen nodig. In alle gevallen geldt 'andersom wel'.

Bovendien, dat hele idee dat de aarde de mens nodig heeft is in beginsel al een egoïstische gedachte. In ons relatief pacifistische mensen houdt dat verder weinig gevaar in. Maar het is exact datzelfde egoïsme wat deze aarde ten gronde richt.

Laat ik even een (toegegeven simplistisch) voorbeeld geven.
Een ontmoeting tussen een mens en een wortel.
De mens heeft die wortel nodig.
Maar zou het andersom ook gelden?
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mag afknallen zei ik. Hier mag ik bijna niks en grote kans dat ik aangeklaagd wordt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
रति zei:
Wat een cruciale vergissing. De aarde heeft geen mensen nodig. Het universum heeft geen mensen nodig. En om het nog abstrakter te stellen- het bewustzijn (sommigen noemen het god) heeft ook geen mensen nodig. In alle gevallen geldt 'andersom wel'.

Bovendien, dat hele idee dat de aarde de mens nodig heeft is in beginsel al een egoïstische gedachte. In ons relatief pacifistische mensen houdt dat verder weinig gevaar in. Maar het is exact datzelfde egoïsme wat deze aarde ten gronde richt.
Klik om te vergroten...
Dat is niet hoe ik het bedoel.

De quote uit mijn vorige signatures beeldt het goed uit denk ik:

God sleeps in the rock, dreams in the plant, stirs in the animal, and awakens in man.
Klik om te vergroten...
Ibn Arabi

De kosmos, spirit, god, whatchamacallit ontwaakt in de mens. Dat is wat dit universum doet. Als spirit tevreden was met slapen in de mineralen, dromen in planten en bewegen in dieren, dan hield het daar wel op. Maar nee, de ontwikkeling, de bewustzijnsverruiming wil doorgaan. Als wij onszelf uitroeien is dat slechts het uitstellen en tegenhouden van dat proces dat zichzelf natuurlijk laat verlopen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Albedo
Vind je het niet een beetje eng allemaal? Man markeert stukje aarde en moord vakkundig alles uit wat al dan niet opzettelijk op 'zijn' stukje aarde komt...

'Ja, voor hetzelfde geld komt die mij ergens mee benadelen en ik mag het, dus waarom niet?'

Het is te hopen dat je niet zelf ooit ergens verdwaalt en voor je kloten wordt geschoten.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
@Mindless
Ik vind het grote onzin. De mens is niet speciaal, hij wil alleen denken dat die speciaal is.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#17
रति zei:
Wat een cruciale vergissing. De aarde heeft geen mensen nodig. Het universum heeft geen mensen nodig. En om het nog abstrakter te stellen- het bewustzijn (sommigen noemen het god) heeft ook geen mensen nodig. In alle gevallen geldt 'andersom wel'.

Bovendien, dat hele idee dat de aarde de mens nodig heeft is in beginsel al een egoïstische gedachte. In ons relatief pacifistische mensen houdt dat verder weinig gevaar in. Maar het is exact datzelfde egoïsme wat deze aarde ten gronde richt.

Laat ik even een (toegegeven simplistisch) voorbeeld geven.
Een ontmoeting tussen een mens en een wortel.
De mens heeft die wortel nodig.
Maar zou het andersom ook gelden?
Klik om te vergroten...
Vergeet niet dat de aarde zelf de mens gecreëerd heeft. In bepaald opzicht heeft de aarde de mens dus nodig , al weten we misschien niet welk doel wij dienen. De gedachten dat mensen nutteloos zijn en beter dood kunnen gaan vind ik een beetje ver gaan.

Ik denk dat het maar goed is dat je opgepakt wordt wanneer je een mens dood maakt... zou wat zijn als je random de postbode mocht doodschieten omdat hij op je pad komt.

Ben je wel een in een oorlogsgebied geweest?
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
De kosmos, spirit, god, whatchamacallit ontwaakt in de mens. Dat is wat dit universum doet. Als spirit tevreden was met slapen in de mineralen, dromen in planten en bewegen in dieren, dan hield het daar wel op. Maar nee, de ontwikkeling, de bewustzijnsverruiming wil doorgaan. Als wij onszelf uitroeien is dat slechts het uitstellen en tegenhouden van dat proces dat zichzelf natuurlijk laat verlopen.
Klik om te vergroten...
Het leidt een beetje ver af van het onderwerp denk ik, maar dan toch even een reaktie;
Ik begrijp niet dat je dit zegt. Want bewustzijn heeft geen mensen nodig. Het bewustzijn bestaat en zal altijd bestaan. Inderdaad, in alles om ons heen. Ook wanneer de mens er al lang niet meer is (en dat moment zal ooit eens aanbreken, zelfs al is het over miljoenen jaren).
Wat jij bedoelt is denk ik dat wij als mensen dat bewustzijn niet kunnen ervaren als wij er niet meer zijn. En dat wij als mensen bewustzijn nodig hebben om te kunnen evolueren. Maar bewustzijn dat IS. Dat evolueert niet en degradeert niet. Het is in een constante staat van equilibrium. In andere woorden, de mens heeft bewustzijn nodig. Maar andersom echt niet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
8️⃣6️⃣ zei:
@Mindless
Ik vind het grote onzin. De mens is niet speciaal, hij wil alleen denken dat die speciaal is.
Klik om te vergroten...
Helemaal met je eens. We zijn niet speciaal. We zijn maar een deel van het geheel. En het simpelste deeltje is even belangrijk als het meest complexe. (ons) Maar wat we ons vaak niet realiseren denk ik, is juist het feit dat we een deel zijn van het geheel. We zijn niet een soort outsider die hier niet thuishoort. Dit is ons thuis... We voelen het vaak niet zo, maar toch is het dat. :)


रति zei:
Het leidt een beetje ver af van het onderwerp denk ik, maar dan toch even een reaktie;
Ik begrijp niet dat je dit zegt. Want bewustzijn heeft geen mensen nodig. Het bewustzijn bestaat en zal altijd bestaan. Inderdaad, in alles om ons heen. Ook wanneer de mens er al lang niet meer is (en dat moment zal ooit eens aanbreken, zelfs al is het over miljoenen jaren).
Wat jij bedoelt is denk ik dat wij als mensen dat bewustzijn niet kunnen ervaren als wij er niet meer zijn. En dat wij als mensen bewustzijn nodig hebben om te kunnen evolueren. Maar bewustzijn dat IS. Dat evolueert niet en degradeert niet. Het is in een constante staat van equilibrium. In andere woorden, de mens heeft bewustzijn nodig. Maar andersom echt niet.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk, bewustzijn 'is'. Het heeft het menselijke lichaam niet nodig om te zijn. Maar blijkbaar, wil het de menselijke ervaring hebben. Wij zijn er toch als mensen? Welk bewijs heb je nog meer nodig? Om de menselijke ervaring te hebben, is de mens (het lichaam en de geest) nodig. Als het universum ons niet wilde, zou het ons toch niet maken? Dat wij te dom zijn om er wat van te maken is onze misperceptie. De oplossing is denk ik dan niet om onszelf uit te (laten) roeien en de wereld terug te brengen tot enkel mineralen, planten en dieren, maar om die perceptie weer recht te zetten, te corrigeren.

Ik ga fietsen. Genieten van deze menselijke ervaring. :grin::wink:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rivalrie zei:
Vergeet niet dat de aarde zelf de mens gecreëerd heeft. In bepaald opzicht heeft de aarde de mens dus nodig , al weten we misschien niet welk doel wij dienen. De gedachten dat mensen nutteloos zijn en beter dood kunnen gaan vind ik een beetje ver gaan.

Ik denk dat het maar goed is dat je opgepakt wordt wanneer je een mens dood maakt... zou wat zijn als je random de postbode mocht doodschieten omdat hij op je pad komt.

Ben je wel een in een oorlogsgebied geweest?
Klik om te vergroten...
Wel volgens mij moet je mijn eerdere post hierboven nog maar eens doorlezen...
Verder zie ik niet wat moord te maken heeft met wat ik zeg. Misschien moeten we maar weer over dit onderwerp ophouden?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."