#1
@Ganggang, wat vind je van de wetenschappelijke artikelen die ik aanhaalde toen je vroeg om bronnen?Wetenschap.
@Ganggang, wat vind je van de wetenschappelijke artikelen die ik aanhaalde toen je vroeg om bronnen?Wetenschap.
Geen idee, heb ze niet gelezen. Zit de laatste weken in stroomversnelling wat betreft ondernemen en werken dus ik verdiep me er niet meer in. Hoop alleen dat die 1,5 m er snel uit gaat, desnoods met een vaccin.@Ganggang, wat vind je van de wetenschappelijke artikelen die ik aanhaalde toen je vroeg om bronnen?

Nieuws voor je, maar dat mag in Alaska zeker niet. Overigens is de gemiddelde bewoner van deze staat (hoe noordelijker hoe meer) behoorlijk vredelievend en behulpzaam veel en veel meer dan in de rest van de VSMag afknallen zei ik. Hier mag ik bijna niks en grote kans dat ik aangeklaagd wordt.
Wat een cruciale vergissing. De aarde heeft geen mensen nodig. Het universum heeft geen mensen nodig. En om het nog abstrakter te stellen- het bewustzijn (sommigen noemen het god) heeft ook geen mensen nodig. In alle gevallen geldt 'andersom wel'.De mens is essentieel in dit hele bestaan denk ik.
Dat is niet hoe ik het bedoel.Wat een cruciale vergissing. De aarde heeft geen mensen nodig. Het universum heeft geen mensen nodig. En om het nog abstrakter te stellen- het bewustzijn (sommigen noemen het god) heeft ook geen mensen nodig. In alle gevallen geldt 'andersom wel'.
Bovendien, dat hele idee dat de aarde de mens nodig heeft is in beginsel al een egoïstische gedachte. In ons relatief pacifistische mensen houdt dat verder weinig gevaar in. Maar het is exact datzelfde egoïsme wat deze aarde ten gronde richt.
Ibn ArabiGod sleeps in the rock, dreams in the plant, stirs in the animal, and awakens in man.
Vergeet niet dat de aarde zelf de mens gecreëerd heeft. In bepaald opzicht heeft de aarde de mens dus nodig , al weten we misschien niet welk doel wij dienen. De gedachten dat mensen nutteloos zijn en beter dood kunnen gaan vind ik een beetje ver gaan.Wat een cruciale vergissing. De aarde heeft geen mensen nodig. Het universum heeft geen mensen nodig. En om het nog abstrakter te stellen- het bewustzijn (sommigen noemen het god) heeft ook geen mensen nodig. In alle gevallen geldt 'andersom wel'.
Bovendien, dat hele idee dat de aarde de mens nodig heeft is in beginsel al een egoïstische gedachte. In ons relatief pacifistische mensen houdt dat verder weinig gevaar in. Maar het is exact datzelfde egoïsme wat deze aarde ten gronde richt.
Laat ik even een (toegegeven simplistisch) voorbeeld geven.
Een ontmoeting tussen een mens en een wortel.
De mens heeft die wortel nodig.
Maar zou het andersom ook gelden?
Het leidt een beetje ver af van het onderwerp denk ik, maar dan toch even een reaktie;De kosmos, spirit, god, whatchamacallit ontwaakt in de mens. Dat is wat dit universum doet. Als spirit tevreden was met slapen in de mineralen, dromen in planten en bewegen in dieren, dan hield het daar wel op. Maar nee, de ontwikkeling, de bewustzijnsverruiming wil doorgaan. Als wij onszelf uitroeien is dat slechts het uitstellen en tegenhouden van dat proces dat zichzelf natuurlijk laat verlopen.
Helemaal met je eens. We zijn niet speciaal. We zijn maar een deel van het geheel. En het simpelste deeltje is even belangrijk als het meest complexe. (ons) Maar wat we ons vaak niet realiseren denk ik, is juist het feit dat we een deel zijn van het geheel. We zijn niet een soort outsider die hier niet thuishoort. Dit is ons thuis... We voelen het vaak niet zo, maar toch is het dat.@Mindless
Ik vind het grote onzin. De mens is niet speciaal, hij wil alleen denken dat die speciaal is.
Natuurlijk, bewustzijn 'is'. Het heeft het menselijke lichaam niet nodig om te zijn. Maar blijkbaar, wil het de menselijke ervaring hebben. Wij zijn er toch als mensen? Welk bewijs heb je nog meer nodig? Om de menselijke ervaring te hebben, is de mens (het lichaam en de geest) nodig. Als het universum ons niet wilde, zou het ons toch niet maken? Dat wij te dom zijn om er wat van te maken is onze misperceptie. De oplossing is denk ik dan niet om onszelf uit te (laten) roeien en de wereld terug te brengen tot enkel mineralen, planten en dieren, maar om die perceptie weer recht te zetten, te corrigeren.Het leidt een beetje ver af van het onderwerp denk ik, maar dan toch even een reaktie;
Ik begrijp niet dat je dit zegt. Want bewustzijn heeft geen mensen nodig. Het bewustzijn bestaat en zal altijd bestaan. Inderdaad, in alles om ons heen. Ook wanneer de mens er al lang niet meer is (en dat moment zal ooit eens aanbreken, zelfs al is het over miljoenen jaren).
Wat jij bedoelt is denk ik dat wij als mensen dat bewustzijn niet kunnen ervaren als wij er niet meer zijn. En dat wij als mensen bewustzijn nodig hebben om te kunnen evolueren. Maar bewustzijn dat IS. Dat evolueert niet en degradeert niet. Het is in een constante staat van equilibrium. In andere woorden, de mens heeft bewustzijn nodig. Maar andersom echt niet.
Wel volgens mij moet je mijn eerdere post hierboven nog maar eens doorlezen...Vergeet niet dat de aarde zelf de mens gecreëerd heeft. In bepaald opzicht heeft de aarde de mens dus nodig , al weten we misschien niet welk doel wij dienen. De gedachten dat mensen nutteloos zijn en beter dood kunnen gaan vind ik een beetje ver gaan.
Ik denk dat het maar goed is dat je opgepakt wordt wanneer je een mens dood maakt... zou wat zijn als je random de postbode mocht doodschieten omdat hij op je pad komt.
Ben je wel een in een oorlogsgebied geweest?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."