Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

Kees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

218 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Uit deze discussie stappen was het beste wat ik ooit deed op dit forum.

Inmiddels is er wat veranderd, ik ben wat meer naar het midden gegaan betreffende de materie en ik heb besloten me niet meer te mengen in discussies over complotten en corona want het levert mij gewoon niks op behalve verspilde tijd en frustratie.
Mindless zei:


Wat mij betreft klinkt dit toch vrij aannemelijk. Natuurlijk zou dit verder onderzocht moeten worden, maar wat een verademing om dit te horen vergeleken bij al die constante bangmakerij.

Kijk en oordeel zelf...
Klik om te vergroten...
Ik pas dus en wens jullie nog een prettige discussie. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Mindless
M. de Hond heeft op zijn website een oproep en gebruikt hierbij hetzelfde filmpje als ik eerder heb geplaatst.



Er is nog geen overtuigend bewijs dat verspreiding via de lucht een groot aandeel heeft in het aantal besmettingen maar er zijn genoeg onderzoeken die aantonen dat het op deze manier mogelijk is. Vooralsnog alleen dichtbij (6 foot) maar hangt van de omstandigheden af en zgn. superspreaders. Ventilatie speelt waarschijnlijk ook een grote rol.

www.scientificamerican.com

How Coronavirus Spreads through the Air: What We Know So Far

The virus that causes COVID-19 can persist in aerosol form, some studies suggest. But the potential for transmission depends on many factors, including infectiousness, dose and ventilation
www.scientificamerican.com www.scientificamerican.com
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Albedo zei:
Verder in de UK daagt een bedrijf via Crowdfunding de regering voor de rechter over de 'social distancing' maatregelen. Verweer van de Engelse regering is een paar dagen geleden gekomen. 13 pagina's lang!
Klik om te vergroten...

"A judicial review is the only effective means of challenging what the Government is doing and holding them properly to account."

www.crowdjustice.com

Join the Legal Challenge to the UK Govt Lockdown

UK Entrepreneur fed up with the increasing Govt control being exerted.
www.crowdjustice.com www.crowdjustice.com
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#4
8️⃣6️⃣ zei:
Uit deze discussie stappen was het beste wat ik ooit deed op dit forum.

Inmiddels is er wat veranderd, ik ben wat meer naar het midden gegaan betreffende de materie en ik heb besloten me niet meer te mengen in discussies over complotten en corona want het levert mij gewoon niks op behalve verspilde tijd en frustratie.

Ik pas dus en wens jullie nog een prettige discussie. :)
Klik om te vergroten...

waarom deze post dan nog vraag ik me af?
zoals veel dingen zegt het meer over jezelf/ men zelf hoe je op bepaalde dingen reageert.

dit stuk gaat vooral het nut van ventileren en luchten..
dus wat dat betreft.. goed dat je je hart even hebt gelucht :)
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Albedo zei:
@Mindless
M. de Hond heeft op zijn website een oproep en gebruikt hierbij hetzelfde filmpje als ik eerder heb geplaatst.



Er is nog geen overtuigend bewijs dat verspreiding via de lucht een groot aandeel heeft in het aantal besmettingen maar er zijn genoeg onderzoeken die aantonen dat het op deze manier mogelijk is. Vooralsnog alleen dichtbij (6 foot) maar hangt van de omstandigheden af en zgn. superspreaders. Ventilatie speelt waarschijnlijk ook een grote rol.

www.scientificamerican.com

How Coronavirus Spreads through the Air: What We Know So Far

The virus that causes COVID-19 can persist in aerosol form, some studies suggest. But the potential for transmission depends on many factors, including infectiousness, dose and ventilation
www.scientificamerican.com www.scientificamerican.com
Klik om te vergroten...

eeww gross! lol 😳😅
L
Larocca1971Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Corona. Ik woon in België. Het enige dat ik onthouden heb, is corona-gestapo. Een woord uit Nederland, maar het omschrijft mijn gevoel. Ik ben groot genoeg om zelf na te denken. Een groot aantal mensen denkt dat ze zich plots in het leven kunnen wringen van andere mensen door de politie uit te hangen. Ik kan dood vallen van dit gedrag. Wij zijn hier nog altijd gezond. Doch hebben wij blijven "swingen". Ik ben te oud, teveel meegemaakt, te veel verstand (sorry) om mijn leven door anderen te laten bepalen of te leiden. Ik volgde de situatie via alternatieve kanalen van 15 januari, was voorbereid, eigen keuzes gemaakt. Voor mij nog altijd niets aan de hand. Moest ik het krijgen, ze moeten mij niet beademen. Maar iemand met gezond verstand, krijgt het niet. Veel buiten, geen kleine niet verluchte ruimtes (aerosollen). Geen langdurige contacten in kleine ruimtes. Voila. Verder gaat mijn leven de gewone gang. In mijn kring is niemand dood, in mijn kring kent zelfs niemand iemand die dood is. Voila. Wees realistisch en geloof niet al die onzin van de WHO en overheid.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
@Albedo
Aan dat filmpje te zien speelt ventilatie blijkbaar een hele grote rol... Shit, dat van die micro druppels wist ik niet. Dat die zo lang blijven hangen zonder ventilatie en zo erg verspreiden. Het is toch van enorm belang dat dit soort informatie bekend wordt? Want nu heb je dus bijvoorbeeld gewoon buschauffeurs die weigeren raampjes open te zetten in de bus. Dan zit je daar dus al die micro druppels van iedereen die hoest/niest in de bus in te ademen...

Maar nee, we blijven maar hameren op die 1,5 meter regel. Ik zag een filmpje van parken waar cirkels op het gras waren getekend zodat iedereen een plekje heeft 1,5 meter van elkaar af. Voor hetzelfde helpt dat dus geen zak, omdat buiten ideale ventilatie is... En binnen helpt het wellicht niet goed als mensen niet ventileren.
L
Larocca1971Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
@Albedo
Aan dat filmpje te zien speelt ventilatie blijkbaar een hele grote rol... Shit, dat van die micro druppels wist ik niet. Dat die zo lang blijven hangen zonder ventilatie en zo erg verspreiden. Het is toch van enorm belang dat dit soort informatie bekend wordt? Want nu heb je dus bijvoorbeeld gewoon buschauffeurs die weigeren raampjes open te zetten in de bus. Dan zit je daar dus al die micro druppels van iedereen die hoest/niest in de bus in te ademen...

Maar nee, we blijven maar hameren op die 1,5 meter regel. Ik zag een filmpje van parken waar cirkels op het gras waren getekend zodat iedereen een plekje heeft 1,5 meter van elkaar af. Voor hetzelfde helpt dat dus geen zak, omdat buiten ideale ventilatie is... En binnen helpt het wellicht niet goed als mensen niet ventileren.
Klik om te vergroten...
Wat ik daarvoor schreef, voila :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nog meer van Rob Elens:



Zeer informatief.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Gympie zei:
waarom deze post dan nog vraag ik me af?
zoals veel dingen zegt het meer over jezelf/ men zelf hoe je op bepaalde dingen reageert.

dit stuk gaat vooral het nut van ventileren en luchten..
dus wat dat betreft.. goed dat je je hart even hebt gelucht :)
Klik om te vergroten...
Volgens mij zegt het juist iets over jezelf als je een ander per se wil overtuigen van wat jij denkt dat de realiteit is, en ik ben daar gewoonweg mee gestopt. videootjes van mensen met een mening worden voor de ultieme waarheid aangenomen en worden opgedrongen aan anderen en dat puur uit frustratie en angst. En dat is iets dat niet eens zal stoppen als de coronacrisis voorbij is, het is altijd wel wat. Sommige mensen zijn erger dan het leger des heils....

Ach ja, ieder zo zijn/haar hobby.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eigenlijk een leiderschapscrisis al sinds 2007;

“Ze doen alles, alles fout, het is te krankzinnig voor woorden. [..] De regering voert oorlog tegen de eigen bevolking.”

De Kort waarschuwt voor de economische gevolgen, maar bekritiseert ook de getroffen maatregelen.
“Er is eigenlijk nergens in de literatuur, in de wereld, enige basis voor. [..] En de kwetsbare groep heeft er sowieso niets aan!”

“Wat de centrale banken tot in de perfectie beheersen is het bespelen van de verwachtingen.” Zo worden grote verrassingen voorkomen zodat de economie het goed blijft doen. De Kort schetst dat dit tot een vicieuze cirkel leidt: “Met gratis geld, honderd miljard er tegenaan, dan worden het publiek en de bedrijven steeds voorzichtiger. [..] Daardoor zakt de economie door haar hoeven, en moeten er steeds grotere bedragen ingezet worden om dat te voorkomen. Maar die grotere bedragen maken het publiek en de bedrijven weer nerveus.”

De economische crisis zal uiteindelijk ook doorsijpelen in de financiële sector, zo schetst De Kort. Hierbij kunnen onze banken het misschien wel goed op orde hebben, “maar het zijn geen stand alones, het zijn netwerken. Als je partners problemen hebben, kun je zelf in de problemen komen. [..] Het gaat als een olievlek door dat stelsel heen, dat is het cruciale punt.”

Uiteindelijk zal iemand de verliezen moeten nemen om van de onderliggende problemen af te komen. “We zijn eigenlijk al twaalf jaar bezig verliezen vooruit te schuiven in de hoop dat ze kleiner worden." Maar dat gebeurt niet: de problemen worden alleen maar groter. “Daardoor worden de verliezen groter, worden reddingsbedragen groter”. Bovendien zijn de schulden daarmee op een absoluut hoogtepunt. “Daar gaan we nu de prijs voor betalen.”

Hoe we nu uit deze crisis kunnen komen? “Mijn verhaal is al heel lang: ga ongelimiteerd geld steken in het beschermen van de zwakkeren en gooi de rest gewoon open.” Tegelijkertijd moeten de dieper liggende financiële problemen eerlijk aangepakt worden, zo betoogt De Kort. “We leven op dit moment boven onze stand, maar dat willen we niet accepteren.” De enige oplossing is dan ook het betalen van het verlies. “Zo lang we niet het verlies nemen, hoef je niet te denken dat het beter gaat.”

0:26 Ben je inmiddels al wat vrolijker gestemd?
3:52 “De discussie moet alleen maar zijn: hoe helpen wij opa en oma, en voor de rest moet je iedereen z’n gang laten gaan”
11:20 Over de werkeloosheid als gevolg van de crisis
16:19 Hoe kijk jij nu naar de beurs? Het staat behoorlijk hoog.
21:09 De reële economie wordt hard geraakt terwijl de financiële markt naar boven gaat. Wanneer treedt daar een keer een correctie op?
28:05 Hoe groot acht jij de kans dat we in een hyperinflatie komen, wat is voor jou het toekomstbeeld?
34:02 Heb jij een idee van hoeveel de schuld dit jaar toeneemt?
36:45 Zie je dat men nu, bijvoorbeeld in China of andere plekken op de wereld, recupereert?
45:52 Hoe denk jij dat we nog uit deze verkramping kunnen komen?


A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Mindless

"Angst und Macht"

"Warum schweigen die Lämmer?"

Diffuse angst en hoe dit werd of wordt gebruikt door de machthebbers. Ook informatief. Deel 2 ga ik later bekijken.

G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#13
8️⃣6️⃣ zei:
Volgens mij zegt het juist iets over jezelf als je een ander per se wil overtuigen van wat jij denkt dat de realiteit is, en ik ben daar gewoonweg mee gestopt. videootjes van mensen met een mening worden voor de ultieme waarheid aangenomen en worden opgedrongen aan anderen en dat puur uit frustratie en angst. En dat is iets dat niet eens zal stoppen als de coronacrisis voorbij is, het is altijd wel wat.

Ach ja, ieder zo zijn/haar hobby.
Klik om te vergroten...
lol.. ik probeerde niemand te overtuigen..
jullie hadden een discussie en ik heb alleen de materie op internet opgezocht en hier gepost..
schreef nog: "oordeel zelf", geloof ik.
ofwel vrij interpretabel.. en geen conclusie door mij.
ik vond het persoonlijk lastig om er uit op te maken wat hij precies bedoelde.. verwarrende man..wss is D.I. ook een verwarde man lol.

verder heeft iedereen zich tegen anti-semitisme uitgesproken geloof ik.
..
en is alleen het feit dat dingen gezien mogen worden in deze vrije wereld bepleit...
maar dat was tussen jullie guys.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Was een algemene reactie, niet per se aan jou gericht @Gympie.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#15
8️⃣6️⃣ zei:
Was een algemene reactie, niet per se aan jou gericht @Gympie.
Klik om te vergroten...
aha, I see..
iedereen is vrij te doen en laten wat ze willen.. min of meer hè.. lol.. thank god.. nog wel, nog wel.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#16
www.spectator.co.uk

Norway health chief: lockdown was not needed to tame Covid

Norway is assembling a picture of what happened before lockdown and its latest discovery is pretty significant. It is using observed data – hospital figures, infection numbers and so on – to construct a picture of what was happening in March. At the time, no one really knew. It was feared that...
www.spectator.co.uk www.spectator.co.uk

It was feared that virus was rampant with each person infecting two or three others – and only lockdown could get this exponential growth rate (the so-called R number) down to a safe level of 1. This was the hypothesis advanced in various graphs by Imperial College London for Britain, Norway and several European countries.

But the Norwegian public health authority has published a report with a striking conclusion: the virus was never spreading as fast as had been feared and was already on the way out when lockdown was ordered.

This raises an awkward question: was lockdown necessary?

‘Our assessment now, and I find that there is a broad consensus in relation to the reopening, was that one could probably achieve the same effect – and avoid part of the unfortunate repercussions – by not closing. But, instead, staying open with precautions to stop the spread.’ This is important to admit, she says, because if the infection levels rise again – or a second wave hits in the winter – you need to be brutally honest about whether lockdown proved effective.

Norway’s statistics agency was also the first in the world to calculate the permanent damage inflicted by school closures: every week of classroom education denied to students, it found, stymies life chances and permanently lowers earnings potential. So a country should only enforce this draconian measure if it is sure that the academic foundation for lockdown was sound. And in Stoltenberg’s opinion, ‘the academic foundation was not good enough’ for lockdown this time.

There is a wealth of UK data to draw from
: 999 calls, infections, hospital data, weekly figures on respiratory infections and some 37,000 Covid deaths. And from this it’s not hard for the UK government to do what the Norwegian and Swedish authorities have done: produce an estimate of the R number dating back to February or March. And use observed data – rather than assumptions and models – to measure the lockdown effect. The results of such a study might make for uncomfortable reading for a government still asking police to enforce lockdown. But these things have a habit of becoming public eventually.

There might be a strong story to tell. The UK data, when assembled, might well show that hundreds of thousands would have died without lockdown – and that, while brutal, it was vital. But if the data points to something different, as it has in Norway, then this is a discussion worth having. Our leading article concludes with this point:

“It is time to restore liberty and move to a voluntary system: to ask for continued caution but ask people to use common sense
. The country is ready to be trusted. The question is whether the Prime Minister feels ready to trust us.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ganggang💯 zei:
Er waren 23 minder besmettingen dan vorige week. Rond de 4000 dacht ik. Alle reden om iets voorzichtiger te doen vind ik.

Advies van max 6 personen slaat nergens op want het wordt toch niet gehandhaafd.
Klik om te vergroten...

" besmettingen "

die tests zijn niet ontwikkeld voor covid en geven een verkeerd beeld
en het rhinovirus loopt er ook nog doorheen.
dit is bekend bij het rivm

advies van 6 mensen.. en de scholen gaan gewoon open... met bijv 2000 kinderen.

Gympie zei:
heel helder

Klik om te vergroten...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gympie zei:
" besmettingen "

die tests zijn niet ontwikkeld voor covid en geven een verkeerd beeld
en het rhinovirus loopt er ook nog doorheen.
dit is bekend bij het rivm

advies van 6 mensen.. en de scholen gaan gewoon open... met bijv 2000 kinderen.
Klik om te vergroten...
Edit: nee ik meng me niet meer in deze discussies.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#19
disclaimer: deze vergelijking heeft niets met nazi's of joden enzo te maken

maar de voorgestelde spoedwet doet in principe hetzelfde.

nl.wikipedia.org

Machtigingswet (1933) - Wikipedia

nl.wikipedia.org nl.wikipedia.org
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ganggang💯 zei:
Edit: nee ik meng me niet meer in deze discussies.
Klik om te vergroten...

dat respecteer ik uiteraard.

persoonlijk vind ik discussie juist goed.
ik zou mijn ogen niet willen sluiten voor nieuwe feiten die aan het licht komen waardoor ik mijn mening kan herzien.

De Grote Nationale Covid Show op BNN/Vara ofzo.
waar er van verschillende beroeps sectoren etc een vak zit.. en dan wss onvermijdelijk de BN'ers lol.
openheid brengen.
informatie uitwisselen.
kritisch naar dingen kijken.

het is allemaal zo ondoorzichtig.

ik snap niet dat Rutte niet (2) wekelijks een quasi casual praatje houdt op tv ofzo.
" Dag medelanders.. 't was weer een pittige week,.. onrust dit of dat..
positieve ontwikkelingen zus en zo.. "
dat zou veel meer ' controle ' geven over de mense dan een spoedwet
want dan krijg je samenhorigheid en sociale controle.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."