Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

Kees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

218 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
रति zei:
Wat een cruciale vergissing. De aarde heeft geen mensen nodig. Het universum heeft geen mensen nodig. En om het nog abstrakter te stellen- het bewustzijn (sommigen noemen het god) heeft ook geen mensen nodig. In alle gevallen geldt 'andersom wel'.

Bovendien, dat hele idee dat de aarde de mens nodig heeft is in beginsel al een egoïstische gedachte. In ons relatief pacifistische mensen houdt dat verder weinig gevaar in. Maar het is exact datzelfde egoïsme wat deze aarde ten gronde richt.

Laat ik even een (toegegeven simplistisch) voorbeeld geven.
Een ontmoeting tussen een mens en een wortel.
De mens heeft die wortel nodig.
Maar zou het andersom ook gelden?
Klik om te vergroten...
Vergeet niet dat de aarde zelf de mens gecreëerd heeft. In bepaald opzicht heeft de aarde de mens dus nodig , al weten we misschien niet welk doel wij dienen. De gedachten dat mensen nutteloos zijn en beter dood kunnen gaan vind ik een beetje ver gaan.

Ik denk dat het maar goed is dat je opgepakt wordt wanneer je een mens dood maakt... zou wat zijn als je random de postbode mocht doodschieten omdat hij op je pad komt.

Ben je wel een in een oorlogsgebied geweest?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...11
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
De kosmos, spirit, god, whatchamacallit ontwaakt in de mens. Dat is wat dit universum doet. Als spirit tevreden was met slapen in de mineralen, dromen in planten en bewegen in dieren, dan hield het daar wel op. Maar nee, de ontwikkeling, de bewustzijnsverruiming wil doorgaan. Als wij onszelf uitroeien is dat slechts het uitstellen en tegenhouden van dat proces dat zichzelf natuurlijk laat verlopen.
Klik om te vergroten...
Het leidt een beetje ver af van het onderwerp denk ik, maar dan toch even een reaktie;
Ik begrijp niet dat je dit zegt. Want bewustzijn heeft geen mensen nodig. Het bewustzijn bestaat en zal altijd bestaan. Inderdaad, in alles om ons heen. Ook wanneer de mens er al lang niet meer is (en dat moment zal ooit eens aanbreken, zelfs al is het over miljoenen jaren).
Wat jij bedoelt is denk ik dat wij als mensen dat bewustzijn niet kunnen ervaren als wij er niet meer zijn. En dat wij als mensen bewustzijn nodig hebben om te kunnen evolueren. Maar bewustzijn dat IS. Dat evolueert niet en degradeert niet. Het is in een constante staat van equilibrium. In andere woorden, de mens heeft bewustzijn nodig. Maar andersom echt niet.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
8️⃣6️⃣ zei:
@Mindless
Ik vind het grote onzin. De mens is niet speciaal, hij wil alleen denken dat die speciaal is.
Klik om te vergroten...
Helemaal met je eens. We zijn niet speciaal. We zijn maar een deel van het geheel. En het simpelste deeltje is even belangrijk als het meest complexe. (ons) Maar wat we ons vaak niet realiseren denk ik, is juist het feit dat we een deel zijn van het geheel. We zijn niet een soort outsider die hier niet thuishoort. Dit is ons thuis... We voelen het vaak niet zo, maar toch is het dat. :)


रति zei:
Het leidt een beetje ver af van het onderwerp denk ik, maar dan toch even een reaktie;
Ik begrijp niet dat je dit zegt. Want bewustzijn heeft geen mensen nodig. Het bewustzijn bestaat en zal altijd bestaan. Inderdaad, in alles om ons heen. Ook wanneer de mens er al lang niet meer is (en dat moment zal ooit eens aanbreken, zelfs al is het over miljoenen jaren).
Wat jij bedoelt is denk ik dat wij als mensen dat bewustzijn niet kunnen ervaren als wij er niet meer zijn. En dat wij als mensen bewustzijn nodig hebben om te kunnen evolueren. Maar bewustzijn dat IS. Dat evolueert niet en degradeert niet. Het is in een constante staat van equilibrium. In andere woorden, de mens heeft bewustzijn nodig. Maar andersom echt niet.
Klik om te vergroten...
Natuurlijk, bewustzijn 'is'. Het heeft het menselijke lichaam niet nodig om te zijn. Maar blijkbaar, wil het de menselijke ervaring hebben. Wij zijn er toch als mensen? Welk bewijs heb je nog meer nodig? Om de menselijke ervaring te hebben, is de mens (het lichaam en de geest) nodig. Als het universum ons niet wilde, zou het ons toch niet maken? Dat wij te dom zijn om er wat van te maken is onze misperceptie. De oplossing is denk ik dan niet om onszelf uit te (laten) roeien en de wereld terug te brengen tot enkel mineralen, planten en dieren, maar om die perceptie weer recht te zetten, te corrigeren.

Ik ga fietsen. Genieten van deze menselijke ervaring. :grin::wink:
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Vergeet niet dat de aarde zelf de mens gecreëerd heeft. In bepaald opzicht heeft de aarde de mens dus nodig , al weten we misschien niet welk doel wij dienen. De gedachten dat mensen nutteloos zijn en beter dood kunnen gaan vind ik een beetje ver gaan.

Ik denk dat het maar goed is dat je opgepakt wordt wanneer je een mens dood maakt... zou wat zijn als je random de postbode mocht doodschieten omdat hij op je pad komt.

Ben je wel een in een oorlogsgebied geweest?
Klik om te vergroten...
Wel volgens mij moet je mijn eerdere post hierboven nog maar eens doorlezen...
Verder zie ik niet wat moord te maken heeft met wat ik zeg. Misschien moeten we maar weer over dit onderwerp ophouden?
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#5
8️⃣6️⃣ zei:
@Albedo
Vind je het niet een beetje eng allemaal? Man markeert stukje aarde en moord vakkundig alles uit wat al dan niet opzettelijk op 'zijn' stukje aarde komt...

'Ja, voor hetzelfde geld komt die mij ergens mee benadelen en ik mag het, dus waarom niet?'

Het is te hopen dat je niet zelf ooit ergens verdwaalt en voor je kloten wordt geschoten.
Klik om te vergroten...

Ik ga dit soort discussies met jou niet meer aan.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Ik ga fietsen. Genieten van deze menselijke ervaring. :grin:
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het dan wel weer mee eens :grin:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Albedo zei:
Ik ga dit soort discussies met jou niet meer aan.
Klik om te vergroten...
Hij brengt het een beetje direct misschien maar dat weten we onderhand wel van @8️⃣6️⃣ toch? Hij heeft wel een punt. Als iedereen nou eens gewoon normaal deed ! en van elkaars spullen afblijven ! en elkaar met rust laten als je elkaar niet mag !!! dan zijn er helemaal geen wapens nodig !!

Iemand dat per ongeluk op iemands land komt en dan afgeschoten worden is natuurlijk niet de manier. Dat is wat 8.6 bedoeld. Mocht jij een wandeling maken en verdwalen waarbij je op iemand land terecht komt, je niet zomaar doodgeschoten moet worden. Nou snap ik ook wel dat jij niet er op uit bent maar eens lekker iedereen neer te knallen als iemand op je land komt @Albedo

We moeten stoppen met denken in vechten en in strijden, we kunnen meer dan dat zijn! Maar we leren het maar niet. We blijven denken in "ik moet mijn bezit, land, leven beschermen" ipv "ik wil mijn bezit, land en mij leven delen met een ander". Ik hoop dat we daar als mensheid ooit gaan komen. Als we daar niet gaan komen dan mag de mensheid van mij uitsterven en plaats maken voor een ander zelfbewust wezen dat misschien niet hebzuchtig van aard is.

De aarde heeft de mens natuurlijk niet nodig. Ondanks dat de aarde ons heeft geschapen, is dit niet zo. Het kan wel zijn dat de aarde ons ooit nodig heeft gehad om tot een beter ras te komen. Dat zal zeker gebeuren als we blijven denken in hebzucht en macht. Want in hebzucht blijven en macht willen hebben zal onze eigen ondergang verzorgen. Want hebzucht is zelfs niet gestild als alles maar dan ook alles OP is. Dus daarvoor hebben we niet eens een virus nodig.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mezelf zei:
Als iedereen nou eens gewoon normaal deed ! en van elkaars spullen afblijven ! en elkaar met rust laten als je elkaar niet mag !!! dan zijn er helemaal geen wapens nodig !!

Iemand dat per ongeluk op iemands land komt en dan afgeschoten worden is natuurlijk niet de manier. Dat is wat 8.6 bedoeld. Mocht jij een wandeling maken en verdwalen waarbij je op iemand land terecht komt, je niet zomaar doodgeschoten moet worden. Nou snap ik ook wel dat jij niet er op uit bent maar eens lekker iedereen neer te knallen als iemand op je land komt @Albedo

We moeten stoppen met denken in vechten en in strijden, we kunnen meer dan dat zijn! Maar we leren het maar niet. We blijven denken in "ik moet mijn bezit, land, leven beschermen" ipv "ik wil mijn bezit, land en mij leven delen met een ander".
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het mee eens. We moeten af van het idee dat we stukjes aarde bezitten. En het idee dat je het recht hebt om "trespassers" dood te schieten omdat ze - per ongeluk of niet - op "jouw land" komen is walgelijk in mijn ogen. Ik ben blij dat we hierin niet zo denken als veel Amerikanen doen.

Mezelf zei:
De aarde heeft de mens natuurlijk niet nodig. Ondanks dat de aarde ons heeft geschapen, is dit niet zo.
Klik om te vergroten...
Maar de kosmos heeft de mens nodig om zijn magnifieke creatie te contempleren en waarderen middels de menselijke geest. :)

Ik stond vanmiddag even met de fiets stil aan de rand van een natuurgebied. (vogel rust en broed-gebied) Mijn hoofd was helemaal leeg. Er waren alleen de geluiden van allerlei verschillende vogels en een uitzicht over kilometers prachtig natuurgebied. En is dat niet de reden waarom wij er zijn? Om deze creatie te bewonderen op onze menselijke manier? Geen ander dier kan dat zoals wij dat kunnen. Op mijn fietstocht kwam ik andere mensen tegen die precies hetzelfde deden als mij. De natuur opzoeken om in stilte dit alles te bewonderen. :)

Natuurlijk, de aarde zal prima blijven voortbestaan zonder ons. Maar wij geven zoveel waarde aan dit alles, simpelweg door dat soort momenten van stille contemplatie.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Maar de kosmos heeft de mens nodig om zijn magnifieke creatie te contempleren en waarderen middels de menselijke geest. :)

Ik stond vanmiddag even met de fiets stil aan de rand van een natuurgebied. (vogel rust en broed-gebied) Mijn hoofd was helemaal leeg. Er waren alleen de geluiden van allerlei verschillende vogels en een uitzicht over kilometers prachtig natuurgebied. En is dat niet de reden waarom wij er zijn? Om deze creatie te bewonderen op onze menselijke manier? Geen ander dier kan dat op onze manier. Op mijn fietstocht kwam ik andere mensen tegen die precies hetzelfde deden als mij. De natuur opzoeken om in stilte dit alles te bewonderen. :)
Klik om te vergroten...
Met alles 100% eens als je de dikgedrukte woorden weglaat. Het mooie is, er hoeft geen ander woord voor in de plaats. Lees hem dan nog eens. Het is niet het menselijke wat uniek is, maar het is het bewustzijn dat uniek is. Voor bewustzijn is geen mens nodig.

Edit: Alleen bij het eerste woordje mens zou je het woordje bewustzijn kunnen neerzetten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mezelf zei:
Met alles 100% eens als je de dikgedrukte woorden weglaat. Het mooie is, er hoeft geen ander woord voor in de plaats. Lees hem dan nog eens. Het is niet het menselijke wat uniek is, maar het is het bewustzijn dat uniek is. Voor bewustzijn is geen mens nodig.
Klik om te vergroten...
Maar als je naar de wereld kijkt, kijk je op een bepaalde manier toch sowieso door de menselijke geest? Alleen al via de menselijke zintuigen.

Voor bewust zijn van bewustzijn is geen menselijke geest nodig, maar voor bewust zijn van de wereld denk ik wel. Sterker nog, is de wereld die wij zien niet de menselijke geest(?) Een kat bijvoorbeeld ziet de wereld weer door een andere geest en ervaart zo dus ook een andere wereld.

Maar ik begrijp je ook wel vanuit jouw standpunt gezien hoor. :)
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Voor bewust zijn van bewustzijn is geen menselijke geest nodig, maar voor bewust zijn van de wereld denk ik wel. Sterker nog, is de wereld die wij zien niet de menselijke geest(?)
Klik om te vergroten...
Natuurlijk helemaal waar en goed omschreven. Maar je begrijpt gerust dat ik dat begrijp en wat ik eigenlijk bedoel :wink:
Mindless zei:
Maar ik begrijp je ook wel vanuit jouw standpunt gezien hoor. :)
Klik om te vergroten...
Zie je wel :tonguewink:.

Wij hebben het talent elkaar tegen te kunnen spreken terwijl we beiden het zelfde bedoelen/zeggen/vinden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Menselijke communicatie... :sweatsmile:

Wanneer krijgen we die telepathie upgrade nou eens? :tonguewink:
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
En het idee dat je het recht hebt om "trespassers" dood te schieten omdat ze - per ongeluk of niet - op "jouw land" komen is walgelijk in mijn ogen. Ik ben blij dat we hierin niet zo denken als veel Amerikanen doen.
Klik om te vergroten...

Het is daar zo enorm groot dat je zelden iemand tegenkomt en ze kennen hun buren meestal goed. Ze helpen elkaar waar nodig of vallen in bij nood. Als er een onbekende met slechte bedoelingen op je land komt kan een verkeerde inschatting of aarzeling je laatste zijn. Iedereen daar heeft (meerdere) wapens. Er zitten nl. ook beren en ze jagen er natuurlijk mee. Ze kijken je vreemd aan als je geen wapens hebt en wellicht zijn ze bereid je er zelfs een te geven/lenen omdat ze bezorgd om je zijn. Bearspray kan ook, maar dat werkt alleen dichtbij. Omgekeerd lachen zij zich rot om stadsmensen. Dicht bij elkaar opgehokt, overal lawaai en drukte. Ze weten waarschijnlijk niet eens waar NL ligt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Albedo zei:
Het is daar zo enorm groot dat je zelden iemand tegenkomt en ze kennen hun buren meestal goed. Ze helpen elkaar waar nodig of vallen in bij nood. Als er een onbekende met slechte bedoelingen op je land komt kan een verkeerde inschatting of aarzeling je laatste zijn. Iedereen daar heeft (meerdere) wapens. Er zitten nl. ook beren en ze jagen er natuurlijk mee. Ze kijken je vreemd aan als je geen wapens hebt en wellicht zijn ze bereid je er zelfs een te geven/lenen omdat ze bezorgd om je zijn. Bearspray kan ook, maar dat werkt alleen dichtbij. Omgekeerd lachen zij zich rot om stadsmensen. Dicht bij elkaar opgehokt, overal lawaai en drukte. Ze weten waarschijnlijk niet eens waar NL ligt.
Klik om te vergroten...
Ja de situatie is daar wel anders dan hier, maar het idee dat iemand op "jouw land" komt en dat je dan het recht hebt om diegene dood te schieten, vind ik gewoon heel erg. Vaak zijn de grondgrenzen daar ook helemaal niet zo afgebakend als hier, waar elke vierkante meter telt en alles gedefinieerd is. Loop je dan ergens zonder te weten dat je op iemands eigendom bent, kom je ineens een boze redneck met een shotgun tegen (even het stereotype als voorbeeld :wink: ) die dan dus het recht heeft om op jou te schieten. Ik vind dat niet hoe wij mensen met elkaar om zouden moeten gaan. Zeker niet iets om als 'recht' in te stellen.

Maar natuurlijk, er zijn kwaadwillende mensen. En soms moeten we onszelf daartegen beschermen. Maar ik krijg vaak het idee dat Amerikanen daar al gauw vanuit gaan bij een vreemdeling. Of misschien is dat gewoon mijn vertekende beeld daarvan...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Albedo zei:
Het is daar zo enorm groot dat je zelden iemand tegenkomt en ze kennen hun buren meestal goed. Ze helpen elkaar waar nodig of vallen in bij nood. Als er een onbekende met slechte bedoelingen op je land komt kan een verkeerde inschatting of aarzeling je laatste zijn. Iedereen daar heeft (meerdere) wapens. Er zitten nl. ook beren en ze jagen er natuurlijk mee. Ze kijken je vreemd aan als je geen wapens hebt en wellicht zijn ze bereid je er zelfs een te geven/lenen omdat ze bezorgd om je zijn. Bearspray kan ook, maar dat werkt alleen dichtbij. Omgekeerd lachen zij zich rot om stadsmensen. Dicht bij elkaar opgehokt, overal lawaai en drukte. Ze weten waarschijnlijk niet eens waar NL ligt.
Klik om te vergroten...

Ik ga dit soort discussies met jou niet meer aan.
Klik om te vergroten...
Waarom niet met mij maar wel met een ander in discussie?
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#16
8️⃣6️⃣ zei:
Waarom niet met mij maar wel met een ander in discussie?
Klik om te vergroten...

Door een eerdere ervaring elders. Ik was daar toen niet de enige. Ik zag het al aankomen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#17
@Albedo
Welke ervaring dan? Wat zag je dan aankomen? En over wie heb je het nog meer?
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#18
8️⃣6️⃣ zei:
@Albedo
Welke ervaring dan? Wat zag je dan aankomen? En over wie heb je het nog meer?
Klik om te vergroten...

Graag verder via pm.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het begint duidelijker te worden welke schade de draconische Corona maatregelen als gevolg zullen hebben. Er zal flink moeten worden bezuinigd, want een hoop geld is in rook opgegaan. Mensen hier nog voorstander van een langere lockdown?

nos.nl

IMF: zware klap wereldeconomie door corona, in Nederland 7,5 procent krimp

Geen land blijft een zware recessie bespaard. De ramingen zijn erg onzeker. Als de pandemie langer aanhoudt, kan de situatie nog veel erger worden.
nos.nl nos.nl
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#20
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."