Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
漏 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede kamer verkiezingen 2021

Tweede kamer verkiezingen 2021

595 antwoorden
92 weergaven
18-5-2026
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
FvD voert al de hele week campagne en je moest is weten hoe ongelofelijk veel mensen er steeds komen. Onbeschrijfelijk gewoon!

FvD gaat zo groot worden!! Dit is echt top!
Nederland weer vrij!! Terug naar normaal!

thierry je bent een held! 鉂わ笍

als de vvd dit deed kwam er geen ene drol.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik mocht mijn potlood niet houden :(
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
En dit interview is ook relevant voor je vraag @whitesugar



Het kost even tijd, maar het is de moeite waard en sowieso beter om hem het in zijn eigen woorden te zien uitleggen. Fajah Lourens is in mijn ogen ook goed kritisch en laat hem niet wegkomen met makkelijke antwoorden.

Maar even kort gezegd: FvD wil praktisch alle maatregelen wegnemen en de zorg opschalen.
Klik om te vergroten...
heb het net bekeken, en ik ben wel enthousiast over hem. zijn wel dingen waar ik het niet mee eens ben, maar op dit moment vind ik vrijheid het belangrijkst. ik ga dus waarschijnlijk op fvd stemmen.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Slotpeiling: vvd nog steeds de grootste, d66 haalt pvv in. Knap van Sigrid Kaag, die is echt bezig aan een opmars.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb eigenlijk even niet de reacties verder gelezen maar ik denk dat ik blanco ga stemmen.
Ik wil absoluut niet dat mijn stem naar de grootste partij gaat door niet te stemmen. Dus neem ik wel de moeite mijn blanco stem in te leveren. Dit is eigenlijk (in mijn ogen) de enige manier om "niet" te stemmen. Als ik de moeite niet neem stem ik eigenlijk gewoon op de grootste partij. Verder heb ik een hekel aan discussies die over politiek gaan. Wat terug te zien zal zijn in mijn blanco stem :) .
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik stem dus ook op Wilders.
En dit heeft niets te maken met Covid. Nee.
Het heeft te maken met het feit, dat wanneer er niets gebeurt, verkiezingen straks niet meer nodig zijn, of beter gezegd, op een 茅茅n partijstelsel gebaseerd worden.
We krijgen een andere wetgeving, en dat is de Sharia.
We krijgen een minister president, en dat is de een of andere Groot Ayatollah.
Mijn tijd gaat dit wel duren maar de jeugdigen nu onder ons?
Met de VVD wordt fe toestand in Nederland nog veel beroerder dan nu.
Alles naar de testikelen...De hele economie!
Niet te fassen. Nee.

En toch wint Rutte.
Dit, omdat de zwijgende meerderheid bang is voor verandering.
Liever blo Jan, dan do Jan..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
joetsie zei:
mee eens!
Klik om te vergroten...

Idd.
Dit is de
tropenkolder ten top! Weerzinwekkend!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mezelf zei:
Heb eigenlijk even niet de reacties verder gelezen maar ik denk dat ik blanco ga stemmen.
Ik wil absoluut niet dat mijn stem naar de grootste partij gaat door niet te stemmen. Dus neem ik wel de moeite mijn blanco stem in te leveren. Dit is eigenlijk (in mijn ogen) de enige manier om "niet" te stemmen. Als ik de moeite niet neem stem ik eigenlijk gewoon op de grootste partij. Verder heb ik een hekel aan discussies die over politiek gaan. Wat terug te zien zal zijn in mijn blanco stem :) .
Klik om te vergroten...

ik heb me laten vertellen dat je dan beter ongeldig kan stemmen.. door bijv. 2 of meer vakjes in te kleuren..

vraag me niet waarom.. het is me uitgelegd maar kan het ff niet zo snel uitleggen..
iets met percentages die dan alsnog in het voordeel zijn van de andere partijen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mezelf zei:
Heb eigenlijk even niet de reacties verder gelezen maar ik denk dat ik blanco ga stemmen.
Ik wil absoluut niet dat mijn stem naar de grootste partij gaat door niet te stemmen. Dus neem ik wel de moeite mijn blanco stem in te leveren. Dit is eigenlijk (in mijn ogen) de enige manier om "niet" te stemmen. Als ik de moeite niet neem stem ik eigenlijk gewoon op de grootste partij. Verder heb ik een hekel aan discussies die over politiek gaan. Wat terug te zien zal zijn in mijn blanco stem :) .
Klik om te vergroten...
Ik zit er ook aan te denken. Gezien ik de vvd nog het minst mag van al die gladjakkers
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#10
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Fascisme is een specifieke ideologie die zich kenmerkt door een sterk autoritarisme, weinig vertrouwen in- en respect voor de rechtstaat en democratie, volkspopulisme, ultra-nationalisme, het gevoel dat het 'echte volk' bedreigd wordt door minderheden, culturen of immigranten van buitenaf en door linkse of liberale elites. Zoek de overeenkomsten met de idee毛n en uitspraken van Thierry Baudet.

Dat is een korte uitleg, er zijn een hoop redenen die eraan hebben bijgedragen dat het mij over de tijd heen duidelijk is geworden dat FvD (en ook PVV trouwens) fascistische en racistische kenmerken heeft.

Laat ik even duidelijk zijn - ik noem jullie daarmee geen fascisten of racisten. Ik heb het over features van de partij. Ik zou de discussie graag respectvol houden dus ik had dit onderwerp wellicht niet opnieuw moeten aanstippen. Ik ging er een beetje vanuit (maar misschien onterecht en te vooringenomen) dat het deze aspecten zijn waarvan @NiandraLades zei dat ze ze minder bij haar idee毛n vond passen.
Klik om te vergroten...
Dankje.
Maar het is nou juist net zo dat forum v贸贸r democratie is. Zij is voor het idee van directe democratie. De mensen bepalen. Een fascist daarentegen is voor dictatuur, weinig of geen inspraak van mensen, de regering bepaalt. Via wetgeving wordt bepaald wat wel en niet gezegd mag worden, wat wel en niet gevierd mag worden, hoe men elkaar moet aanspreken etc. en daar mag geen tegensspraak op geleverd worden. Ondemocratisch en tegen vrijheid van meningsuiting.

Ultra-nationalisme of gewoonweg nationalisme? Trots zijn op de eigen cultuur, liever niet zien dat verandering wordt afgedwongen door invloeden van buitenaf of door een coalitie die meewerkt aan deze veranderingen. Niets mis mee, om het daar oneens mee te zijn (naar mijn mening!).
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Ik zou niet en nooit in de schoenen willen staan van iemand die met een moslim(a) verder moet als partner!
Laat staan onder de Sharia!
Maar je hoort weleens in een winkel deze woorden:
Wacht maar. Over 15 jaar zijn wij hier de baas...
Ooit zei een kerel die ergens op een bankje zat, met wat kornuiten bij elkaar, met een capuchon op, de navolgende woorden tegen mij:
Met wie hoert jouw moeder? Want jij ziet er niet uit!
Daarvan heeft dit figuur grote spijt gekregen, dar kan ik jullie wel zeggen!
Want dan ben ik niet te houden. Nee.
Klik om te vergroten...
Sorry hoor maar dit gaat helemaal nergens over. Ken je 眉berhaupt wel moslims? Ik heb 4 moslims in mijn familie en allemaal werken ze fulltime, houden ze van de Nederlandse cultuur en zijn ze erg modern. Ik kan je garanderen dat ze meer bijdragen aan nederlandse normen en waarden dan jij.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Ze pleiten enkel voor cannabis
Klik om te vergroten...
Ja ik had het liefst wel legalisatie van alle drugs gezien...
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
mikoz zei:
Dankje.
Maar het is nou juist net zo dat forum v贸贸r democratie is. Zij is voor het idee van directe democratie. De mensen bepalen. Een fascist daarentegen is voor dictatuur, weinig of geen inspraak van mensen, de regering bepaalt. Via wetgeving wordt bepaald wat wel en niet gezegd mag worden, wat wel en niet gevierd mag worden, hoe men elkaar moet aanspreken etc. en daar mag geen tegensspraak op geleverd worden. Ondemocratisch en tegen vrijheid van meningsuiting.

Ultra-nationalisme of gewoonweg nationalisme? Trots zijn op de eigen cultuur, liever niet zien dat verandering wordt afgedwongen door invloeden van buitenaf of door een coalitie die meewerkt aan deze veranderingen. Niets mis mee, om het daar oneens mee te zijn (naar mijn mening!).
Klik om te vergroten...

Ik denk dat er ook een verschil is tussen trots zijn op de eigen cultuur versus het actief buitensluiten van bepaalde groepen.
Trots zijn zonder anderen daarmee te kwetsen zegmaar.

Na een lang intern debat of ik niet beter strategisch op Kaag kan stemmen zodat zij de 2e worden en een moreel schuldgevoel dat ik geen bij1 stem, toch gegaan voor Senna van GroenLinks
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
mikoz zei:
Maar het is nou juist net zo dat forum v贸贸r democratie is.
Klik om te vergroten...
Hence the name... :sweatsmile:

Snap ook niet waarom hieraan voorbij gegaan wordt. FvD heeft helemaal niets dictatoriaals.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mappie88 zei:
Ik denk dat er ook een verschil is tussen trots zijn op de eigen cultuur versus het actief buitensluiten van bepaalde groepen.
Trots zijn zonder anderen daarmee te kwetsen zegmaar.

Na een lang intern debat of ik niet beter strategisch op Kaag kan stemmen zodat zij de 2e worden en een moreel schuldgevoel dat ik geen bij1 stem, toch gegaan voor Senna van GroenLinks
Klik om te vergroten...
Bij1 zou je kwa gedachtengoed als net zo extreem kunnen indelen als een FvD.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#17
mikoz zei:
Dankje.
Maar het is nou juist net zo dat forum v贸贸r democratie is. Zij is voor het idee van directe democratie. De mensen bepalen. Een fascist daarentegen is voor dictatuur, weinig of geen inspraak van mensen, de regering bepaalt. Via wetgeving wordt bepaald wat wel en niet gezegd mag worden, wat wel en niet gevierd mag worden, hoe men elkaar moet aanspreken etc. en daar mag geen tegensspraak op geleverd worden. Ondemocratisch en tegen vrijheid van meningsuiting.

Ultra-nationalisme of gewoonweg nationalisme? Trots zijn op de eigen cultuur, liever niet zien dat verandering wordt afgedwongen door invloeden van buitenaf of door een coalitie die meewerkt aan deze veranderingen. Niets mis mee, om het daar oneens mee te zijn (naar mijn mening!).
Klik om te vergroten...
Het gaat denk ik ook meer om speeches waarin hij fascistische uitlatingen doet zoals die beroemde uitspraak over een gezuiverd en boreaal Nederland etc.
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
De Apotheker zei:
Bij1 zou je kwa gedachtengoed als net zo extreem kunnen indelen als een FvD.
Klik om te vergroten...
Extreme gelijkheid:)
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Sorry hoor maar dit gaat helemaal nergens over. Ken je 眉berhaupt wel moslims? Ik heb 4 moslims in mijn familie en allemaal werken ze fulltime, houden ze van de Nederlandse cultuur en zijn ze erg modern. Ik kan je garanderen dat ze meer bijdragen aan nederlandse normen en waarden dan jij.
Klik om te vergroten...
Was niet naar mij gericht, maar dit bericht kan ik wel gebruiken om je vraag te beantwoorden.
Rivalrie zei:
Ze heeft gewoon gelijk. Of hoe zie jij eigen volk eerst dan?
Klik om te vergroten...
Ik heb geen moslims in mijn familie maar ga wel om met moslims, het zijn turken en indo's. Ze wonen in Nederland, werken in Nederland en houden van de gebruiken in Nederland. Ze vinden de hele anti racisme beweging maar onzin. Ze zijn het ermee eens dat het veranderen van gebruiken niet afgedwongen moet worden en de vrijheid van het woord niet moet worden gereguleerd.

Nou helemaal prima toch? Zij zijn blij met hoe het tot voor kort was, daarom wonen ze ook graag hier en willen ze het niet veranderen.

Edit: laat ik wel snel toevoegen dat ze niet ontkennen dat er racisme is, maar dat het echt heel zwaar overdreven wordt door voornamelijk blanke mensen.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wij maken grappen naar elkaar, noemen elkaar buitenlander of nazi. Maar hebben tegelijkertijd een gezamenlijke afgunst tegen geweld en het buitensluiten van anderen. Ik denk dat dat heel gezond is, ipv steeds maar de slachtoffer rol in te nemen... "hij noemde me zwart..." "zij noemde me nicht..." (ohja ik ga ook om met homo's)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1516171819...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."