Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede kamer verkiezingen 2021

Tweede kamer verkiezingen 2021

595 antwoorden
87 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rivalrie zei:
Baudet bij Jinek gezien? Hij kan niet echt veel hebben.... Moet wel zeggen dat ze erg veel focus hadden op de negatieve dingen. Ook niet helemaal fair...
Klik om te vergroten...
Het begint ook echt heeel flauw te worden... Net een soort ongewenste roast op deze manier.

Niet dat ik het gevoel heb Baudet te moeten verdedigen, ik ben geen fan en hij is niet het type waar ik gauw mee om zou gaan. Maar als er 1 iemand is die al bewezen heeft veel te kunnen hebben, is het Baudet wel. In hoeveel shows heeft hij al niet iedereen over zich heen gekregen, iedereen hem constant aanvallend en onderbrekend, terwijl hij heel netjes en bij de inhoud bleef. En dan nu daar weer moeten zitten luisteren naar die negatieve drek. Ik kan die Jinek kliek onderhand ook niet meer uitstaan hoor, gatverdamme. En moest dit nou grappig zijn?

Ik zie de koppen ook alweer: BNers verbaasd over weglopende Baudet... Really? Jullie zijn verbaasd?

Maar toch, ik denk dat het slimmer was geweest te blijven zitten en kalm te blijven zoals hij altijd goed heeft gedaan. Nu geeft hij toch de indruk dat hij bij elke confrontatie wegloopt. Niet echt gedrag van een mogelijke premier bijvoorbeeld. Ik snap waarom hij wegloopt, want deze mensen zijn onuitstaanbaar. Maar doe nou niet...
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rivalrie zei:
Baudet bij Jinek gezien? Hij kan niet echt veel hebben.... Moet wel zeggen dat ze erg veel focus hadden op de negatieve dingen. Ook niet helemaal fair...
Klik om te vergroten...
Het was een sneue bende. Zoiets hoef je niet aan te horen, en al helemaal niet als de doelstelling van de 'cabaretier' is je te vernederen. Het komt overeen met pesten. Volgens mij hoef je geen aandacht te schenken aan pestkoppen. Dan hoor je Floor Bremer ook nog iets zeggen als 'wat gebeurd hier nou?' alsof het inderdaad gek is dat iemand wegloopt bij een bloedzuiger.

En het had net zo goed iemand anders kunnen zijn die daar zat. Die net zo ver verwijderd stond van de standpunten van de rest aan tafel als hier het geval was. Politiek kamerlid of niet, je hoeft jezelf niet dood te laten werpen met steeds dezelfde holle stenen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind Baudet geen sympathieke man. Type omhooggevallen yup. Ik kan me ook voorstellen dat mensen hem arrogant zouden noemen. Maar ik zit nu even meer van die laatste aflevering van Jinek te kijken en wat is dat mens (Eva) ontzettend naar... Je voelt die haat gewoon als ze wat zegt tegen Baudet. Die zelfgenoegzame blik van haar ook als ze denkt dat ze hem even te pakken heeft, wat een heks is het ook.

Grappig, mijn vader vindt haar een hele leuke vrouw. Zal ook wel grotendeels door haar uiterlijk komen of zo, al kan ik haar echt niet aantrekkelijk vinden door dat innerlijk van haar. Grappig hoe de meningen zo kunnen verschillen.

Maar goed dit heeft niets meer met de verkiezingen te maken. :sweatsmile:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Grappig, mijn vader vindt haar een hele leuke vrouw. Zal ook wel grotendeels door haar uiterlijk komen of zo, al kan ik haar echt niet aantrekkelijk vinden door dat innerlijk van haar. Grappig hoe de meningen zo kunnen verschillen.
Klik om te vergroten...
Tja, eens met je pa, ik kan het ook wel met Eva hahaha. (Zeker nu.. 😜 )
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Tja, eens met je pa, ik kan het ook wel met Eva hahaha. (Zeker nu.. 😜 )
Klik om te vergroten...
Je mag haar hebben. :laughing:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Even wat meer gekeken van die aflevering en ik vind Baudet nu op het moment (rond 30:00 minuten) toch wel zwak hoor. Hij kan niet gewoon toegeven dat hij foute tweets had gemaakt en Hiddema daarom wegging, wat gewoon duidelijk te horen is in dat fragment. Op dit soort momenten denk ik toch: Baudet geef het nou gewoon toe... Dan kom je er beter uit dan het maar blijven ontkennen terwijl het bewijs er gewoon ligt en iedereen het kan zien. Nu zit je daar maar te stotteren met een rode kop... Het was gewoon fout. Iedereen kan weleens iets zeggen wat eigenlijk niet kan, maar geef het dan toe en verontschuldig je.

Ik vind die "comedy" van Martijn Koning op het laatst nog steeds veel te ver gaan, dat wel. Fijn dat dit ook door velen wordt gezien als heel onsmakelijk. Dieptepunt op tv hoorde ik zelfs. Daar ben ik blij om, dat dit niet goedgepraat wordt. Je wilt niet dat het die kant opgaat.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Baudet bij Jinek gezien? Hij kan niet echt veel hebben.... Moet wel zeggen dat ze erg veel focus hadden op de negatieve dingen. Ook niet helemaal fair...
Klik om te vergroten...
Jaaaa hij liep weg
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Even wat meer gekeken van die aflevering en ik vind Baudet nu op het moment (rond 30:00 minuten) toch wel zwak hoor. Hij kan niet gewoon toegeven dat hij foute tweets had gemaakt en Hiddema daarom wegging, wat gewoon duidelijk te horen is in dat fragment. Op dit soort momenten denk ik toch: Baudet geef het nou gewoon toe... Dan kom je er beter uit dan het maar blijven ontkennen terwijl het bewijs er gewoon ligt en iedereen het kan zien. Nu zit je daar maar te stotteren met een rode kop... Het was gewoon fout. Iedereen kan weleens iets zeggen wat eigenlijk niet kan, maar geef het dan toe en verontschuldig je.

Ik vind die "comedy" van Martijn Koning op het laatst nog steeds veel te ver gaan, dat wel. Fijn dat dit ook door velen wordt gezien als heel onsmakelijk. Dieptepunt op tv hoorde ik zelfs. Daar ben ik blij om, dat dit niet goedgepraat wordt. Je wilt niet dat het die kant opgaat.
Klik om te vergroten...

Eens. Het was geen grappig stuk van de Koning, maar Baudet had moeten blijven zitten en indd gewoon toegeven en excuses aanbieden.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#9
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
whitesugar zei:
ja zal nog ff kijken of ik nog veel onderzoek wil doen. ben namelijk zaterdag wel een tijdje bezig geweest met partijen met elkaar vergelijken en was er toen wel een beetje klaar mee pfff.
Klik om te vergroten...
Toch even voor je gekeken :wink:

Corona​

Corona heeft ons geconfronteerd met de vlakken waarop de Nederlandse (zorg)systemen niet voorbereid zijn op plotse belasting. We moeten ons beter prepareren voor toekomstige onverwachte situaties. Het huidig aantal IC-bedden is onvoldoende om ruimte voor snelle opschaling te bieden. Nederland had in 2015 nog 2200 IC-bedden maar dat was begin 2020 tot 1100 gedaald. Duitsland heeft per hoofd van de bevolking vijf keer zoveel IC-bedden als Nederland. Daarnaast is het problematisch dat door sluiten of fuseren van ziekenhuizen, de beschikbaarheid van spoedeisende hulp is afgenomen en fuserende ziekenhuizen specialisaties over locaties verdelen waardoor generalistische expertise verloren gaat.

Ook hebben we geleerd dat we beschermingsmiddelen en medicijnen vaker in eigen land moeten kunnen produceren. De afhankelijkheid van China, India en andere aziatische reuzen is onverantwoord gebleken. Geheel los van deze medische aspecten, kwam een andere zorgelijke ontwikkeling aan het licht: met een beroep op de ‘volksgezondheid’ konden ontstellend ingrijpende inperkingen van burgerrechten worden doorgevoerd. Eén van de verklaringen hiervoor is dat het OMT (Outbreak Management Team) voornamelijk bestond uit virologen en epidemiologen.

Representanten van andere disciplines en belangen - zoals economen, ingenieurs, ethici en juristen - waren grotendeels afwezig waardoor een eenzijdige blik op de situatie ontstond.

Allerlei maatregelen werden - vaak zonder solide juridische basis - opgelegd: de 1,5 meter-regel, de beperking van het aantal mensen dat thuis mocht worden ontvangen, de mondkapjesplicht. Nu dreigt zelfs een indirecte vaccinatieplicht. Wij hechten aan onze vrijheid en staan daarom uiterst sceptisch tegenover deze ontwikkelingen.

Wij willen:

  • Structurele verhoging van het aantal IC-bedden.
  • Inrichting nationaal pandemiecentrum zodat Nederland voorbereid is op toekomstige uitbraken van virussen of andere onverwachte ziektes.
  • Geen vrijheidsbeperkende maatregelen zonder gedegen onderzoek en bewijs van de effectiviteit van die maatregelen.
  • Geen directe of indirecte vaccinatieplicht tegen het coronavirus.
  • Een crisisteam dat bij het uitbreken van een crisis wordt samengesteld uit meerdere disciplines.
  • Structurele salarisverhoging en betere arbeidsvoorwaarden voor verzorgenden en verpleegkundigen.
  • Onderzoek naar Nederlandse en/of Europese productie van grondstoffen en medicatie om afhankelijkheid van andere landen te voorkomen.
  • Stop op fusies en sluiten van regionale ziekenhuizen, om voldoende dekking te behouden.
Klik om te vergroten...

Zij willen dus wel opschaling van de zorg: meer IC bedden en salarisverhogingen in de zorg.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gympie zei:
hahaha, Fajah for Miss President..
Baudet heeft gewoon een goeie vrouw nodig voor de nodige common sense en sturing ..en mediatraining 😅

Klik om te vergroten...
Ik moet echt zeggen... Die Fajah bracht een betere Baudet naar boven. Het zit er wel in, maar moet er uitgetrokken worden. Ik ben er oprecht van overtuigd dat Baudet geen racist is of andere kwade intenties heeft. Maar hij gaat zo stom met de media om vaak. Fajah benoemde dat ook in het bovenstaande interview. Je hebt misschien wel echt gelijk dat hij een goeie vrouw als haar aan zijn zijde moet hebben om te groeien in dat soort dingen. Er is nog ruimte voor heeel veel verbetering.

Moet dat liedje niet 'What's a man without a woman' zijn trouwens? :wink:
T
Trippy langkousLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Toch even voor je gekeken :wink:



Zij willen dus wel opschaling van de zorg: meer IC bedden en salarisverhogingen in de zorg.
Klik om te vergroten...
lief van je! en mooi om te weten.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Stemmen? Meh. Ik ben niet zo'n voorstander van het laten regeren van mijn leven. Ik regeer liever mijn eigen leven. Er is veel te veel partijpolitiek. Ik zal niet rechts stemmen omdat kapitalisme niet geeft om vervuiling en ik zal niet links stemmen omdat ik vroeger in Berlijn ben geweest toen de muur er nog stond en ik schrok van wat ik zag aan de andere kant van de muur. Ook geen socialisme dus. Ik zou eigenlijk Libertarische partij moeten stemmen of zo maar mijn vertrouwen in politici is erg laag. Ik stem dus niet en ben daarmee ook niet verantwoordelijk voor de kolerezooi die politici er van maken.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#14
It's
Mindless zei:
Ik moet echt zeggen... Die Fajah bracht een betere Baudet naar boven. Het zit er wel in, maar moet er uitgetrokken worden. Ik ben er oprecht van overtuigd dat Baudet geen racist is of andere kwade intenties heeft. Maar hij gaat zo stom met de media om vaak. Fajah benoemde dat ook in het bovenstaande interview. Je hebt misschien wel echt gelijk dat hij een goeie vrouw als haar aan zijn zijde moet hebben om te groeien in dat soort dingen. Er is nog ruimte voor heeel veel verbetering.

Moet dat liedje niet 'What's a man without a woman' zijn trouwens? :wink:
Klik om te vergroten...

ja, zo luidt de tekst wel.. 'What's a man without a woman, what's a woman without a man?'
hadden ze ze de titel beter mogen kiezen.

hahaha, die uitsmijter van Fajah ROFL 🤣🤣🤣 .. Haga op 1
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gympie zei:
hahaha, die uitsmijter van Fajah ROFL 🤣🤣🤣 .. Haga op 1
Klik om te vergroten...
Ja, dat deed Baudet een beetje pijn. Van Haga ook voor mij op 1. Luister ik veel liever naar dan Baudet.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#16
https://frontbencher.nl/peilingen/ :nerd:
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oehoeboeroe zei:
Stemmen? Meh. Ik ben niet zo'n voorstander van het laten regeren van mijn leven. Ik regeer liever mijn eigen leven.
Klik om te vergroten...

Die gedachte heb ik ook. Maar ja, dan kom je op anargie uit. En anargie in een cultuur als de onze word een tering zooi. Het is een grote PvP game geworden.

Denk dat eerst iedereen bomenknuffelaar moet worden xD
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
Oehoeboeroe zei:
Stemmen? Meh. Ik ben niet zo'n voorstander van het laten regeren van mijn leven. Ik regeer liever mijn eigen leven. Er is veel te veel partijpolitiek. Ik zal niet rechts stemmen omdat kapitalisme niet geeft om vervuiling en ik zal niet links stemmen omdat ik vroeger in Berlijn ben geweest toen de muur er nog stond en ik schrok van wat ik zag aan de andere kant van de muur. Ook geen socialisme dus. Ik zou eigenlijk Libertarische partij moeten stemmen of zo maar mijn vertrouwen in politici is erg laag. Ik stem dus niet en ben daarmee ook niet verantwoordelijk voor de kolerezooi die politici er van maken.
Klik om te vergroten...
Je kunt ook blanco stemmen. Dan laat je wel je stem horen, dit wordt gezien als een tegenstem.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19


Kijk Jinek, zo ga je met je gasten om, met respect. Dan krijg je antwoorden.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet al op wie ik stem

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617...30
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."