Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsy-Fi gaat (weer eens) niet door :’(

Psy-Fi gaat (weer eens) niet door :’(

72 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dank voor het delen, ik wist dit nog niet en stond op het punt kaarten te kopen. Heel jammer inderdaad! Bureaucratie en koude voeten.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tja, wat moet je er eigenlijk nog van zeggen…

Het zat er helaas (weer) aan te komen, aan de steeds zorgelijkere nieuwsberichten te lezen. Maar het is toch bizar dit.

Dat was dan het einde van Psy-Fi. Het is me helaas nooit gelukt om er aanwezig te mogen zijn, mijn eerste ticket had ik toen Corona-tijd aanbrak, en daarna is het alleen maar ellende geweest.

Huilen!

www.rtvoost.nl

Organisatie trekt stekker uit Psy-Fi Festival Oldenzaal: aanpassen van festival is geen optie

Het psychedelisch muziek- en kunstfestival Psy-Fi gaat deze zomer niet door op Het Hulsbeek in Oldenzaal. Nadat de gemeente Oldenzaal eerder al duidelijk maakte dat voor het festival in de huidige vorm geen vergunning wordt gegeven, heeft de organisatie besloten zelf de stekker eruit te trekken...
www.rtvoost.nl www.rtvoost.nl
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou niet te snel zeggen dat dit het einde is van Psy-fi. Maar het vertrouwen in de organisatie is gedaald tot een ongekend dieptepunt.

Als ze verder gaan, doen ze er denk verstandig aan een rebranding te ondergaan 😅

Jammer dat de locals zo tegenwerken. Ze hebben geen idee wat voor vredelievend festival ze binnenhalen. Ach ja, wat de boer niet kent....

Een beetje ondernemer ziet z'n kansen schoon zou je zeggen. Maar volgens mij zijn ze niet zo innovatief daar 😂
Veel tegenstand uit de lokale ondernemers en een ware heksenjacht vanuit de lokale media. Jammer dat het zo moet lopen ondanks dat de gemeente in eerste instantie wel positief was over het festival.

Misschien is het wel een teken van boven dat ik dit jaar naar Portugal moet afreizen. 🧘‍♂️
O
OlderPsyErLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Ben je er al eens eerder geweest? (VooV)
Klik om te vergroten...
Nee wordt mijn eerste keer
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Jammer dat de locals zo tegenwerken. Ze hebben geen idee wat voor vredelievend festival ze binnenhalen. Ach ja, wat de boer niet kent....
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat het hen uitmaakt. Ze hebben er zelf geen voordeel aan dus "fuck ons".

Ik denk dat Psy-Fi eigenlijk beter van land verhuist. Naar Wallonië ofzo.
Al vrees ik eigenlijk dat dit het einde van Psy-Fi is gezien NIEMAND hen nog gaat vertrouwen (zoals ik zou denken, niet door hun schuld helaas).
Mogelijks laat de organisatie wel veel te gemakkelijk over zich heen lopen, maar dat is een gokje.
Andere, commerciëlere festivals krijgen natuurlijk ook tegenwind maar die laten zich denk ik minder doen en wapenen zich er beter tegen.

Iemand al naar Voov festival geweest in Duitsland? Ziet er zelfde concept uit, ook psytrance, en zelfde weekend als de gecancelde Psy-Fi. Wel stuk verder, dus weet niet of iemand uit mijn kringen gaat meewillen, maar desnoods alleen dan 🤷🏻‍♂️

Wel vervelend dat het beste festival waar ik ooit geweest bent zo strugglet al 4 jaar lang waardoor ik nog maar 1x (kort) kon gaan, en ook vervekend voor de organisatie dat ze zoveel bakken kririek krijgen, 90% onterecht.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cerberus zei:
Ik denk niet dat het hen uitmaakt. Ze hebben er zelf geen voordeel aan dus "fuck ons".
Klik om te vergroten...
De ondernemers niet hoor. Die zouden een graantje mee kunnen pikken. Maar dan moet je wel kunnen omdenken.

Cerberus zei:
Mogelijks laat de organisatie wel veel te gemakkelijk over zich heen lopen, maar dat is een gokje.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik niet haha
Ze hebben inmiddels wel wat ervaring met juridische rompslomp zou je zeggen.

Cerberus zei:
Andere, commerciëlere festivals krijgen natuurlijk ook tegenwind maar die laten zich denk ik minder doen en wapenen zich er beter tegen.
Klik om te vergroten...
De keuze nu lijkt me vrij helder. Ze zouden juridische stappen kunnen ondernemen. Maar dan loop je wéér het risico op een streep door de vergunning enkele weken voor het festival. Met alle (financiële) gevolgen van dien.

Dat is de moeite niet waard. Het is gewoon balen dat bij de verkennende gesprekken alles op groen licht leek te staan. Maar dat de bewoners daar héél anders over dachten.

Cerberus zei:
Iemand al naar Voov festival geweest in Duitsland? Ziet er zelfde concept uit, ook psytrance, en zelfde weekend als de gecancelde Psy-Fi. Wel stuk verder, dus weet niet of iemand uit mijn kringen gaat meewillen, maar desnoods alleen dan 🤷🏻‍♂️
Klik om te vergroten...
Misschien dat ik daar ook eens even naar ga kijken. Is waarschijnlijk wel wat goedkoper dan naar Portugal verkassen. Al is ZNA wel meer in mijn straatje qua muziek denk ik. Ik zal vd week eens even checken wat er zoal naar Duitsland komt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
LucidLucy zei:
Misschien is het wel een teken van boven dat ik dit jaar naar <_o-fip-hl id="_o-fip-hl-focus">Portugal moet afreizen. 🧘‍♂️
Klik om te vergroten...
Dat is pas weer in 2025 toch? Om t jaar?

Idk, heb er wat artikelen over opgezocht. Ik zou eigenlijk wel geïnteresseerd zijn in een MER voor dit event in dit gebied en andere Nederlandse natuurgebieden.

Want hoe goed je je afval ook scheidt, hoe lief de festivalgangers ook zijn voor de natuur: de dieren, de biodiversiteit en gronden worden wel degelijk aangetast. En ook stikstof is een probleem bij festivals. Al vaker moesten stallen wijken voor meerdaagse festivals. Zeker in Twente willen we ook de boeren (meer) ruimte (blijven) geven. We willen huizen bouwen… En we zijn evengoed verplicht onze natuur en biodiversiteit te beschermen. Het ligt súper dicht bij natura2000 gebieden. Daar gaat het wel degelijk impact op hebben.

Ik weet dat er voor PsyFi grote wensen zijn: water, voldoende beschutting, ???. Ik snap dat gebieden als deze veeeeeeel beter bij de gewenste ervaring passen, maar is dat niet wat veel gevraagd in ons kleine landje waar we zó veel willen? Kunnen we deze wensen niet creëren op de gebruikelijke festivalterreinen, zoals Landgraaf of Wijchen? Of zijn die veel duurder…?

Des al niet te min een ongelofelijke teleurstelling voor iedereen die er zo naar uitkeek, en al helemaal als je al een kaartje had gekocht! Ook gewoon kutcommunicatie en verwachtingen van het college in Oldenzaal. Niet zo sjiek, zullen we maar weer eens zeggen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Dat is pas weer in 2025 toch? Om t jaar?
Klik om te vergroten...
Als je over Boom praat wel ja. Maar ik heb het niet over Boom, maar het andere tweejaarlijkse feestje. 😉

ljuv zei:
Idk, heb er wat artikelen over opgezocht. Ik zou eigenlijk wel geïnteresseerd zijn in een MER voor dit event in dit gebied en andere Nederlandse natuurgebieden.
Klik om te vergroten...
Ik ben ook weleens benieuwd. Voornamelijk wat het doet met de dieren in de buurt. Als we stikstof winst uit festivals moeten gaan halen.... Laat dan maar eens doorrekenen hoeveel stikstof dit uitstoot. Misschien vergis ik me in hoeveel dit aan uitstoot kost.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
Als je over Boom praat wel ja. Maar ik heb het niet over Boom, maar het andere tweejaarlijkse feestje. 😉
Klik om te vergroten...
Aaaaaaaa ken ik nie😱😱😱

LucidLucy zei:
Voornamelijk wat het doet met de dieren in de buurt.
Klik om te vergroten...
Ja want die worden er toch elke keer bijgehaald door de OmGeViNg.

LucidLucy zei:
Als we stikstof winst uit festivals moeten gaan halen....
Klik om te vergroten...
Nah ja zo werkt het dus helaas niet. Want in verhouding tot de industrie of veehouderij of zelfs woningbouw is het natuurlijk kattenpis.
Maar je hebt voor al deze dingen een vergunning nodig… En als je je stikstofuitstoot niet compenseert krijg je die niet (gechargeerd gezegd). Voor DTRH vorig jaar is een koeienstal uitgekocht bijvoorbeeld, en de zwarte cross moest met andere brandstof gaan werken voor hun voertuigen.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#10
En de geschiedenis herhaalt zich ... niet identiek maar het resultaat is opnieuw droevig.
Ik zie net de e-mail van the Psy-Fi organization, met als titel "Important announcement" ....

"cancelled" wegens tegenvallende ticketverkoop. De verkoop blijft te gering om bij doorgaan aan de financiële verplichtingen te voldoen.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Snuifcabine zei:
Weten jullie ook waar in Duitsland het is?
Klik om te vergroten...
In sarow, noorden van het land
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben wel heel benieuwd. Was erg blij met de mail in mijn inbox en heb ook wel vertrouwen dat er deze keer een mooi feest komt die ook nog eens ècht zal gaan plaatsvinden.

Ik heb zelf nog niet besloten of ik ga. Ik zit tegenwoordig ook met een wederhelft die niet zo van de psytrance is. En die laat ik dit jaar al meerdere weken alleen thuis achter 😅
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Cerberus zei:
Ze zullen misschien weer opnieuw zichzelf moeten bewijzen.
Klik om te vergroten...

Ja dat sowieso, de laatste editie was dan 6(!) jaar geleden straks. En met alle kinken in de kabel. Dat ze als organisatie nog bestaan is al een wonder denk ik haha

Überhaupt wel vet om te zien dat er nog steeds een (klein) clubje is die veel vertrouwen heeft in dit festival. Dat zegt ook wel iets over hoe vet het destijds was opgezet haha

Ik ben ook benieuwd hoe dat voor de echte psy nomaden gaat zijn. Psy-fi is t/m de 13e en de camping blijft dan nog 2 dagen open.
Boom festival start de 17e. Dan heb je nog een flinke rit voor de boeg vanuit Noord Duitsland 😆
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat wordt óf niet blowen heel Psy-Fi, óf een manier vinden om met OV te gaan. Want je kunt van de Duitse politie wel verwachten dat ze na het festival een grote fuik hebben opgericht waarin iedereen in een potje mag pissen.
Ook jammer dat het unieke van Psy-Fi er zo van af gaat... want een smartshop op het terrein in Duitsland gaat het natuurlijk niet halen.
Wat ik verder zo leuk vond aan Psy-Fi was dat er zoveel bekenden waren. Het was immers dichtbij, en niet duur, dus je was haast wel gek als je niet ging.

Helaas zijn al deze voordelen weg. Dus ik weet niet of ik ga dit jaar. Mijn ticket voor Boom is al in de pocket. Ik denk dat ik daar een beter alternatief aan heb.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb heel misschien per ongeluk net twee tickets gekocht 😇

LucidLucy zei:
Psy-fi 2025 here we fucking come!

It took forever. Maar hopelijk was dit het wachten waard. Ik ben ècht benieuwd naar de nieuwe opzet.
Klik om te vergroten...
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#16
LucidLucy zei:
Ik heb heel misschien per ongeluk net twee tickets gekocht 😇
Klik om te vergroten...
Ik ook. Drie zelfs :)

Hopelijk geen problemen deze keer.
En genoeg belangstelling, omdat het verhuisd is naar een stuk verder.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Cerberus zei:
Ik ook. Drie zelfs :)

Hopelijk geen problemen deze keer.
En genoeg belangstelling, omdat het verhuisd is naar een stuk verder.
Klik om te vergroten...
Ik ben benieuwd hoe hard elke fase gaat uitverkopen.

Ik ben ook echt benieuwd wat ze er nu van gaan maken nu ze van de restricties af lijken te zijn die ze eerder hadden, zoals snachts geen muziek en apart kampeer terrein.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Cerberus zei:
Ik ook. Drie zelfs :)

Hopelijk geen problemen deze keer.
En genoeg belangstelling, omdat het verhuisd is naar een stuk verder.
Klik om te vergroten...
Deze driekoppige hond komt misschien uit de hel, maar heeft ons tickets voorgeschoten. Zo lief. Oprecht een goede persoon 💕

@Climbatize en ik gaan dus ook mee 😼
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Ik ben benieuwd hoe hard elke fase gaat uitverkop
Klik om te vergroten...
Ik ook, dat is een teken van wel of geen belangstelling. Ik hoorde van nog een andere maat die twee uur na de start van de family member sale nog wave 1 ticket kon kopen dus het gaat iig veeeeel trager dan voorgaande jaren. Ik kon maar max 2 wave 1 tickets kopen dus hopelijk heb ik het juist gedaan door twee wave 1 tickets en een wave 2 ticket te kopen voor mijn vrienden @Snuffelaar en @Climbatize dat dan plots niet blijkt dat er bij de algemene voorverkoop overmorgen toch nog wave 1 tickets zijn 😬

LucidLucy zei:
Ik ben ook echt benieuwd wat ze er nu van gaan maken nu ze van de restricties af lijken te zijn die ze eerder hadden, zoals snachts geen muziek en apart kampeer terrein.
Klik om te vergroten...

Ja, dat was echt vervelend vorige keer dat de muziek om middernacht al gedaan was. Vooral dat ik enkel op vrijdagavond en de volledige zaterdag (en klein beetje zondag maar in de avond moest ik al naar huis) aanwezig was. Kijk er nu naar uit om gelijk wanneer ik wakker ben te kunnen opstaan uit mijn tent en gaan feesten 😎
En heb toen zelfs in de auto moeten slapen op de parking omdat de camping volzet was. Veel grotere camping nu waar je zelfs zoals bijna al de festivals in Duitsland kan camperen naast je tent is echt luxe.

Desondanks kort bezoek en in auto slapen vorige keer toch beste festivalervaring dat ik ooit had heb :grin: dus hopelijk deze keer geen kink in de kabel. En dat tickets goed verkopen. Is stuk verder nu, maar aan de andere kant is het voor Duitsers dichter dusja. Ze zullen misschien weer opnieuw zichzelf moeten bewijzen.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Gewoon niet op de camping blijven zeker dan voor hen :grin:
Lijkt mij sowieso ook niet zo extreem plezant om voorbij het hoogtepunt nog zo lang te blijven hangen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."