Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsy-Fi gaat (weer eens) niet door :’(

Psy-Fi gaat (weer eens) niet door :’(

72 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Same, maar gezien de teruggave nu erg soepel ging, durf ik het misschien wel weer aan.
Klik om te vergroten...
Het gaat soepel, tot ze na de zoveelste fuckup eens failliet gaan en dan is het geld helemaal verdwenen.
d
debkbLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Idk, heb er wat artikelen over opgezocht. Ik zou eigenlijk wel geïnteresseerd zijn in een MER voor dit event in dit gebied en andere Nederlandse natuurgebieden.

Want hoe goed je je afval ook scheidt, hoe lief de festivalgangers ook zijn voor de natuur: de dieren, de biodiversiteit en gronden worden wel degelijk aangetast. En ook stikstof is een probleem bij festivals. Al vaker moesten stallen wijken voor meerdaagse festivals. Zeker in Twente willen we ook de boeren (meer) ruimte (blijven) geven. We willen huizen bouwen… En we zijn evengoed verplicht onze natuur en biodiversiteit te beschermen. Het ligt súper dicht bij natura2000 gebieden. Daar gaat het wel degelijk impact op hebben.

Ik weet dat er voor PsyFi grote wensen zijn: water, voldoende beschutting, ???. Ik snap dat gebieden als deze veeeeeeel beter bij de gewenste ervaring passen, maar is dat niet wat veel gevraagd in ons kleine landje waar we zó veel willen? Kunnen we deze wensen niet creëren op de gebruikelijke festivalterreinen, zoals Landgraaf of Wijchen? Of zijn die veel duurder…?

Des al niet te min een ongelofelijke teleurstelling voor iedereen die er zo naar uitkeek, en al helemaal als je al een kaartje had gekocht! Ook gewoon kutcommunicatie en verwachtingen van het college in Oldenzaal. Niet zo sjiek, zullen we maar weer eens zeggen.
Klik om te vergroten...
Ha @ljuv, mijn eerste gedachte bij het lezen van je reactie was: "Een MER voor een festival? Ook al is het wat groter en meerdaags? Stikstofcompensatie? Wat doen we elkaar aan?" Maar je hebt een punt: festivals in gebieden die er niet primair op zijn toegerust, hebben een impact op het dagelijks leven van omwonenden en lokale soorten.

Dat Nederland klein is, maakt dubbelgebruik van gronden noodzakelijk. Natuur is vaak óók recreatie... maar dan weer niet net niet déze vorm van recreatie, zo blijkt nu weer. Een festival in natuurlijke omgeving kan je nauwelijks optuigen zonder mensen of natuur in de weg te zitten.

Gezien de grote vraag naar ruimte voor festivals zouden er misschien wat meer festivallocaties moeten worden aangewezen. Misschien zelfs via een Rijkscoördinatieregeling? Qua dubbelgebruik kan Defensie misschien ook nog wat betekenen: zij zoeken veel extra ruimte voor het uitbreiden van allerlei taken. Als één van hun terreinen in de zomer voor festivals kan worden gebruikt, zou dat best een handige zijn. Mits er niet te veel live ammo rondzwerft.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#3
Dan naar Mo:dem of Voov, jammer maar het valt dit keer minder hard op m'n dak...
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik lees het net. Jezus zeg. Ongelofelijk! Wat ontzettend treurig voor de kleine laatste groep vertrouwelingen. En zeker ook sneu voor henzelf.

Ik had dit jaar geen ticket. Geen echt geloof meer in en ik wilde er niet voor naar Duitsland reizen.

Ik overweeg wel om over een paar jaar naar Boom in Portugal te gaan.

Vind het jammer dat ik nooit een Psy-Fi festival heb mogen meemaken. Hopelijk neemt iemand het stokje over, en kan er ooit een nieuw Nederlands psy-festival uit de grond gestampt worden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
LucidLucy zei:
Je kan veel zeggen over domme keuzes in de organisatie. Maar een ding kan ik wel aan ze waarderen. Ze zijn echt onvermoeibaar doorgegaan. Misschien is dat juist wel wat ze naar de afgrond heeft gebracht. Niet weten wanneer te stoppen en te groots willen blijven uitpakken.

Maargoed, vandaag de eerste info gehad over de ticket afwikkeling. Ze zijn in gesprek met drie andere festivals om eventueel een kans te bieden naar een van die festivals te gaan. Hoef je niet je geld kwijt te zijn, wel een festival ervaring en zij kunnen financieel hopelijk zonder faillissement afwikkelen.

Te vroeg om te zeggen of dit succesvol gaat zijn. Maar dat ze na zulke tegenslagen nog steeds in oplossingen denken is wel cool 😎

Nations of Legends lijkt wel echt een coole locatie. Maar het is wel de eerste keer dat dit festival georganiseerd wordt. Voelt toch eng om dan daarop te mikken. Mijn psy-festival gokjes de afgelopen 4 jaar hebben telkens niet goed uitgepakt.

Airbeat One ook heel vet. Maar niet enkel een psytrance festival. Wel ook techno namen die ik goed kan waarderen.

Waldfrieden Wonderland is vast ook leuk. Maar valt in een andere week. En dan zit ik weer ergens hoog op de gletsjers.
Klik om te vergroten...
Misschien kun je naar Yaga Gathering gaan?

Dat is een klein, maar knus, en mooi psytrancefestivalletje in Litouwen. Ik ben er zelf nooit geweest, maar vrienden van me wel. En die waren er heel positief over!

www.goabase.net

Yaga Gathering 2025 · 10 Jul 2025 · Spengla, Valkininkai (Lithuania) · goabase ॐ parties and people

Festival Event: Yaga Gathering 2025 · 10 Jul 2025 · Spengla, Valkininkai (Lithuania) · Line Up: Valley Stage Anatolian Weapons, Bliss Kiss (PL), Fantastic Twins (DE) [Live], Pletnev (LT) [Live], Polygonia (DE), Seliga (PL), Sunju Hargun (TH) and many more. Pinegrove Stage Lyra Pramuk (US) [Liv…
www.goabase.net www.goabase.net
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neo-Shulginist zei:
Misschien kun je naar Yaga Gathering gaan?

Dat is een klein, maar knus, en mooi psytrancefestivalletje in Litouwen. Ik ben er zelf nooit geweest, maar vrienden van me wel. En die waren er heel positief over!

www.goabase.net

Yaga Gathering 2025 · 10 Jul 2025 · Spengla, Valkininkai (Lithuania) · goabase ॐ parties and people

Festival Event: Yaga Gathering 2025 · 10 Jul 2025 · Spengla, Valkininkai (Lithuania) · Line Up: Valley Stage Anatolian Weapons, Bliss Kiss (PL), Fantastic Twins (DE) [Live], Pletnev (LT) [Live], Polygonia (DE), Seliga (PL), Sunju Hargun (TH) and many more. Pinegrove Stage Lyra Pramuk (US) [Liv…
www.goabase.net www.goabase.net
Klik om te vergroten...
Super mooie locatie in ieder geval.

L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik moet het nog zien of het lukt om volgend jaar weer naar een psytrance festival te gaan. Ligt er denk ik een beetje aan wat m'n vriend ervan vind. En we hebben plannen voor een wat verdere reis.

Maar anders ga ik volgend jaar voor Ozora, Burning Mountain of ZNA Gathering. Alle drie hele mooie festivals denk ik 🙂
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Vind het jammer dat ik nooit een Psy-Fi festival heb mogen meemaken. Hopelijk neemt iemand het stokje over, en kan er ooit een nieuw Nederlands psy-festival uit de grond gestampt worden.
Klik om te vergroten...
Ik heb nog steeds spijt dat ik de kans psy-fi te hebben kunnen meegemaakt in Leeuwarden, aan me voorbij heb laten gaan. Ik zat toen helaas niet goed genoeg in mijn vel, dacht ik.

Ik durf eerlijk gezegd niet naar Litouwen met mijn huidige verantwoordelijkheden, maar het lijkt me super om met redelijk gelijkgestemden onze psychedelische hobby te kunnen delen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Misschien kun je naar Yaga Gathering gaan?

Dat is een klein, maar knus, en mooi psytrancefestivalletje in Litouwen. Ik ben er zelf nooit geweest, maar vrienden van me wel. En die waren er heel positief over!

www.goabase.net

Yaga Gathering 2025 · 10 Jul 2025 · Spengla, Valkininkai (Lithuania) · goabase ॐ parties and people

Festival Event: Yaga Gathering 2025 · 10 Jul 2025 · Spengla, Valkininkai (Lithuania) · Line Up: Valley Stage Anatolian Weapons, Bliss Kiss (PL), Fantastic Twins (DE) [Live], Pletnev (LT) [Live], Polygonia (DE), Seliga (PL), Sunju Hargun (TH) and many more. Pinegrove Stage Lyra Pramuk (US) [Liv…
www.goabase.net www.goabase.net
Klik om te vergroten...

Oh cool!

Ja met Nations of Legends verwacht ik ook zoiets. In de Zwitserse Alpen. Niet te groot, niet te massaal. Psytrance cultuur.

Airbeat One komt wel ff een heel ander slag volk en is een stuk massaler.

Douane maak ik me allemaal niet zo druk over. Er gaan toch geen verboden dingen mee.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hippie Langwaus zei:
Ik durf eerlijk gezegd niet naar Litouwen met mijn huidige verantwoordelijkheden, maar het lijkt me super om met redelijk gelijkgestemden onze psychedelische hobby te kunnen delen.
Klik om te vergroten...

Dat lijkt me ook wel wat.
De douane ben je even vergeten? :smirk:
Kans groot dat onze psychedelische hobby al eindigt op Schiphol.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Relmuis zei:
Dat lijkt me ook wel wat.
De douane ben je even vergeten? :smirk:
Kans groot dat onze psychedelische hobby al eindigt op Schiphol.
Klik om te vergroten...
Dan maak je er een roadtrip van! Vorig jaar ook gedaan naar Litouwen, het is best aan te rijden.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat een onbehoorlijk bestuur van de organisatie.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hippie Langwaus zei:
Ik durf eerlijk gezegd niet naar Litouwen met mijn huidige verantwoordelijkheden, maar het lijkt me super om met redelijk gelijkgestemden onze psychedelische hobby te kunnen delen.
Klik om te vergroten...

Mij ook!!!! Ik denk dat dat echt op een bepaalde manier als thuiskomen zou voelen. ❤️
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Spijtig, maar voorspelbaar. Vond van het begin al dat er te weinig RSVPs waren op Facebook voor de grootte van het festival, en wave 2 tickets te lang beschikbaar, tot weken en maanden later. Terwijl de meeste tickets natuurlijk wave 3 zijn en wave 2 slechts een heel klein deel.
Eigenlijk hadden ze moeten kleinschaliger beginnen omdat de nieuwe locatie veel te ver van de oorspronkelijke was en ze wisten dat het vertrouwen al ferm gezakt was bij iedereen, in plaats van een hele hoop geld te smijten om de bekendste psytrance producers te boeken. Psy-Fi 2014 zal waarschijnlijk ook niet zo groots geweest zijn als 2019 vermoed ik.
Psy-Fi 2019 blijft het beste festival dat ik ooit gedaan heb en daar ga ik de organisatie altijd dankbaar voor zijn dat zij dat georganiseerd hebben, dat vergeet ik nooit, dus voor mij blijven ze in mijn positief staan desondanks ik mij enorm geïrriteerd heb aan al die obvious leugens van het laatste jaar.

Gelukkig is er nog Space Safari aan het einde van het festivalseizoen, ookal komt dat natuurlijk maar aan de knieén van wat Psy-Fi vroeger was.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hippie Langwaus zei:
Ik durf eerlijk gezegd niet naar Litouwen met mijn huidige verantwoordelijkheden, maar het lijkt me super om met redelijk gelijkgestemden onze psychedelische hobby te kunnen delen.
Klik om te vergroten...
Met een Nederlands kenteken door Duitsland rijden is, als je vaak blowt, wel spannend ja :tongueout:
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb net de mail gehad om mijn definitieve keuze door te geven om gebruik te maken van de mogelijkheid het ticket om te zetten naar een ticket voor een ander festival.

Nations of Legends, here we come!

Nu nog even afwachten dat ik ook echt twee tickets ontvang vanuit Nations of Legends.

Ik ben ook heel erg benieuwd wat er gebeurt met de tickets voor mensen die geen gebruik maken van de optie om naar een ander festival te gaan. Time will tell!
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Misschien kun je naar Yaga Gathering gaan?

Dat is een klein, maar knus, en mooi psytrancefestivalletje in Litouwen. Ik ben er zelf nooit geweest, maar vrienden van me wel. En die waren er heel positief over!

www.goabase.net

Yaga Gathering 2025 · 10 Jul 2025 · Spengla, Valkininkai (Lithuania) · goabase ॐ parties and people

Festival Event: Yaga Gathering 2025 · 10 Jul 2025 · Spengla, Valkininkai (Lithuania) · Line Up: Valley Stage Anatolian Weapons, Bliss Kiss (PL), Fantastic Twins (DE) [Live], Pletnev (LT) [Live], Polygonia (DE), Seliga (PL), Sunju Hargun (TH) and many more. Pinegrove Stage Lyra Pramuk (US) [Liv…
www.goabase.net www.goabase.net
Klik om te vergroten...
Heb gisteren 2 uur lang allerlei festivals bekeken rond de tijd van Psy-fi, en erna, we kunnen de vakantietijd die we hebben nog wel verschuiven tot in augustus. 90% zeker gaan we naar Wonderland, voor ons 2,5-3 uur rijden wat natuurlijk heel fijn is, en 2 jaar geleden beviel dit festival ons goed. Mooie locatie die in bezit is van de organisatie, fijne sfeer ook. Het is 7-10 augustus, iets later maar dat is voor ons geen ramp.

Ook is er de mogelijkheid om 60 euro korting te krijgen als je tickets voor Psy-fi hebt, heb Waldfrieden gemaild om te vragen hoe dit werkt. Voelt wel wat zuur dat deze korting laag is vergeleken met de €250,- per ticket die betaald zijn. Ook betaa je bij Wonderland dit jaar €20,- voor je auto op het kampeer terrein parkeren. Ach ja…
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#18
LucidLucy zei:
Ik heb net de mail gehad om mijn definitieve keuze door te geven om gebruik te maken van de mogelijkheid het ticket om te zetten naar een ticket voor een ander festival.

Nations of Legends, here we come!

Nu nog even afwachten dat ik ook echt twee tickets ontvang vanuit Nations of Legends.

Ik ben ook heel erg benieuwd wat er gebeurt met de tickets voor mensen die geen gebruik maken van de optie om naar een ander festival te gaan. Time will tell!
Klik om te vergroten...
Hoop ook dat je de tickets krijgt, vast.

Heb de mail zelf ook gehad en korting voor Wonderland aangevraagd.

Ja ik vraag het me ook af… Er zijn een boel mensen die al hun geld terug willen, kan het me ook goed voorstellen. Komt nog wel een boel achterweg lijkt me.

Alvast een mooi festival gewenst en ben benieuwd hoe het bevalt!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
MK-ULTRA zei:
Hoop ook dat je de tickets krijgt, vast.
Klik om te vergroten...
Ja ondanks alle niet doorgegaan edities afgelopen jaar heb ik wel vertrouwen in de integriteit van de organisatie.

Oké, die kortings week was achteraf gezien misschien niet nice en misleidend. Maar ik snap wel dat ze een gok wilden nemen om toch voldoende sales te genereren om een festival te draaien. Al dan niet met klein verlies.

Maar het zal wel veel minder opgeleverd hebben dan de hadden gehoopt.

MK-ULTRA zei:
Ja ik vraag het me ook af… Er zijn een boel mensen die al hun geld terug willen, kan het me ook goed voorstellen. Komt nog wel een boel achterweg lijkt me.
Klik om te vergroten...
In de comments wordt echt veel gedreigd met rechtzaken en dergelijke. Toch neem ik de comments met een korreltje zout. De meesten zullen toch geen actie ondernemen. En van de meer positief ingestelde mensen hoor je niets.

Uiteindelijk is het dan zien hoeveel tickets erover blijven. Hoeveel geld er over blijft en wat de refund dan nog voor gaat stellen. Uiteindelijk zijn wij als klanten bij een faillissement geen preferente schuldeisers. Zelfs best kans dat we aan het kortste eind trekken dan.

Ik blijf het wel fascinerend vinden hoe mensen vol blijven houden een full refund te willen. Zelfs met schadevergoeding voor geleden extra kosten. Like, waar moet dat geld dan vandaan komen om dat mee te betalen?

Ik had afgelopen dagen nog wel even gecheckt of er niet al een faillissement liep op een van de bedrijven en stichtingen van Psy-fi. Maar dat was gelukkig niet zo.

MK-ULTRA zei:
Alvast een mooi festival gewenst en ben benieuwd hoe het bevalt!
Klik om te vergroten...
Thanks! Hij ook!

Ik kan helaas niet tijdens Waldfrieden. Anders was ik daar wel heen gegaan. Die festivals in Hongarije en Roemenië zagen er ook leuk uit. Maar is zo ver weg.

Ik ben wel benieuwd naar Nations of Legends. Het wordt hun eerste editie. Weer een gok die we nemen dus. Het vind plaats op dezelfde locatie als waar pre-COVID het One Love festival plaatsvond. Toch zijn de tickets al behoorlijk duur voor de line-up en naamsonbekendheid.

Ik zal er vast wat over schrijven na volgende week 😉
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Ja ondanks alle niet doorgegaan edities afgelopen jaar heb ik wel vertrouwen in de integriteit van de organisatie.

Oké, die kortings week was achteraf gezien misschien niet nice en misleidend. Maar ik snap wel dat ze een gok wilden nemen om toch voldoende sales te genereren om een festival te draaien. Al dan niet met klein verlies.

Maar het zal wel veel minder opgeleverd hebben dan de hadden gehoopt.


In de comments wordt echt veel gedreigd met rechtzaken en dergelijke. Toch neem ik de comments met een korreltje zout. De meesten zullen toch geen actie ondernemen. En van de meer positief ingestelde mensen hoor je niets.

Uiteindelijk is het dan zien hoeveel tickets erover blijven. Hoeveel geld er over blijft en wat de refund dan nog voor gaat stellen. Uiteindelijk zijn wij als klanten bij een faillissement geen preferente schuldeisers. Zelfs best kans dat we aan het kortste eind trekken dan.

Ik blijf het wel fascinerend vinden hoe mensen vol blijven houden een full refund te willen. Zelfs met schadevergoeding voor geleden extra kosten. Like, waar moet dat geld dan vandaan komen om dat mee te betalen?

Ik had afgelopen dagen nog wel even gecheckt of er niet al een faillissement liep op een van de bedrijven en stichtingen van Psy-fi. Maar dat was gelukkig niet zo.


Thanks! Hij ook!

Ik kan helaas niet tijdens Waldfrieden. Anders was ik daar wel heen gegaan. Die festivals in Hongarije en Roemenië zagen er ook leuk uit. Maar is zo ver weg.

Ik ben wel benieuwd naar Nations of Legends. Het wordt hun eerste editie. Weer een gok die we nemen dus. Het vind plaats op dezelfde locatie als waar pre-COVID het One Love festival plaatsvond. Toch zijn de tickets al behoorlijk duur voor de line-up en naamsonbekendheid.

Ik zal er vast wat over schrijven na volgende week 😉
Klik om te vergroten...
Ja vertrouwen heb ik ook nog steeds, hoe psy-fi was, kan ik me niet voorstellen dat er slechte bedoelingen zijn bij de organisatie.

Zeker te begrijpen dat ze alles hebben geprobeerd om een festival op poten te krijgen.

Uiteindelijk toch vaak de negatieve berichten die je leest online, weinig inlevingsvermogen veel slachtofferschap, dat lees ik terug😅

Het feit dat Nations of legends voor het eerst is en dat het toch ook nog een stukje verder is, was de reden om daar niet heen te gaan. Ik heb genoeg festival roulette voor dit jaar gehad😇

Ben benieuwd naar de avonturen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."