#1
Het gaat soepel, tot ze na de zoveelste fuckup eens failliet gaan en dan is het geld helemaal verdwenen.Same, maar gezien de teruggave nu erg soepel ging, durf ik het misschien wel weer aan.
Het gaat soepel, tot ze na de zoveelste fuckup eens failliet gaan en dan is het geld helemaal verdwenen.Same, maar gezien de teruggave nu erg soepel ging, durf ik het misschien wel weer aan.
Ha @ljuv, mijn eerste gedachte bij het lezen van je reactie was: "Een MER voor een festival? Ook al is het wat groter en meerdaags? Stikstofcompensatie? Wat doen we elkaar aan?" Maar je hebt een punt: festivals in gebieden die er niet primair op zijn toegerust, hebben een impact op het dagelijks leven van omwonenden en lokale soorten.Idk, heb er wat artikelen over opgezocht. Ik zou eigenlijk wel geïnteresseerd zijn in een MER voor dit event in dit gebied en andere Nederlandse natuurgebieden.
Want hoe goed je je afval ook scheidt, hoe lief de festivalgangers ook zijn voor de natuur: de dieren, de biodiversiteit en gronden worden wel degelijk aangetast. En ook stikstof is een probleem bij festivals. Al vaker moesten stallen wijken voor meerdaagse festivals. Zeker in Twente willen we ook de boeren (meer) ruimte (blijven) geven. We willen huizen bouwen… En we zijn evengoed verplicht onze natuur en biodiversiteit te beschermen. Het ligt súper dicht bij natura2000 gebieden. Daar gaat het wel degelijk impact op hebben.
Ik weet dat er voor PsyFi grote wensen zijn: water, voldoende beschutting, ???. Ik snap dat gebieden als deze veeeeeeel beter bij de gewenste ervaring passen, maar is dat niet wat veel gevraagd in ons kleine landje waar we zó veel willen? Kunnen we deze wensen niet creëren op de gebruikelijke festivalterreinen, zoals Landgraaf of Wijchen? Of zijn die veel duurder…?
Des al niet te min een ongelofelijke teleurstelling voor iedereen die er zo naar uitkeek, en al helemaal als je al een kaartje had gekocht! Ook gewoon kutcommunicatie en verwachtingen van het college in Oldenzaal. Niet zo sjiek, zullen we maar weer eens zeggen.
Misschien kun je naar Yaga Gathering gaan?Je kan veel zeggen over domme keuzes in de organisatie. Maar een ding kan ik wel aan ze waarderen. Ze zijn echt onvermoeibaar doorgegaan. Misschien is dat juist wel wat ze naar de afgrond heeft gebracht. Niet weten wanneer te stoppen en te groots willen blijven uitpakken.
Maargoed, vandaag de eerste info gehad over de ticket afwikkeling. Ze zijn in gesprek met drie andere festivals om eventueel een kans te bieden naar een van die festivals te gaan. Hoef je niet je geld kwijt te zijn, wel een festival ervaring en zij kunnen financieel hopelijk zonder faillissement afwikkelen.
Te vroeg om te zeggen of dit succesvol gaat zijn. Maar dat ze na zulke tegenslagen nog steeds in oplossingen denken is wel cool 😎
Nations of Legends lijkt wel echt een coole locatie. Maar het is wel de eerste keer dat dit festival georganiseerd wordt. Voelt toch eng om dan daarop te mikken. Mijn psy-festival gokjes de afgelopen 4 jaar hebben telkens niet goed uitgepakt.
Airbeat One ook heel vet. Maar niet enkel een psytrance festival. Wel ook techno namen die ik goed kan waarderen.
Waldfrieden Wonderland is vast ook leuk. Maar valt in een andere week. En dan zit ik weer ergens hoog op de gletsjers.
Super mooie locatie in ieder geval.Misschien kun je naar Yaga Gathering gaan?
Dat is een klein, maar knus, en mooi psytrancefestivalletje in Litouwen. Ik ben er zelf nooit geweest, maar vrienden van me wel. En die waren er heel positief over!
![]()
Yaga Gathering 2025 · 10 Jul 2025 · Spengla, Valkininkai (Lithuania) · goabase ॐ parties and people
Festival Event: Yaga Gathering 2025 · 10 Jul 2025 · Spengla, Valkininkai (Lithuania) · Line Up: Valley Stage Anatolian Weapons, Bliss Kiss (PL), Fantastic Twins (DE) [Live], Pletnev (LT) [Live], Polygonia (DE), Seliga (PL), Sunju Hargun (TH) and many more. Pinegrove Stage Lyra Pramuk (US) [Liv…www.goabase.net
Ik heb nog steeds spijt dat ik de kans psy-fi te hebben kunnen meegemaakt in Leeuwarden, aan me voorbij heb laten gaan. Ik zat toen helaas niet goed genoeg in mijn vel, dacht ik.Vind het jammer dat ik nooit een Psy-Fi festival heb mogen meemaken. Hopelijk neemt iemand het stokje over, en kan er ooit een nieuw Nederlands psy-festival uit de grond gestampt worden.
Misschien kun je naar Yaga Gathering gaan?
Dat is een klein, maar knus, en mooi psytrancefestivalletje in Litouwen. Ik ben er zelf nooit geweest, maar vrienden van me wel. En die waren er heel positief over!
![]()
Yaga Gathering 2025 · 10 Jul 2025 · Spengla, Valkininkai (Lithuania) · goabase ॐ parties and people
Festival Event: Yaga Gathering 2025 · 10 Jul 2025 · Spengla, Valkininkai (Lithuania) · Line Up: Valley Stage Anatolian Weapons, Bliss Kiss (PL), Fantastic Twins (DE) [Live], Pletnev (LT) [Live], Polygonia (DE), Seliga (PL), Sunju Hargun (TH) and many more. Pinegrove Stage Lyra Pramuk (US) [Liv…www.goabase.net
Ik durf eerlijk gezegd niet naar Litouwen met mijn huidige verantwoordelijkheden, maar het lijkt me super om met redelijk gelijkgestemden onze psychedelische hobby te kunnen delen.
Dan maak je er een roadtrip van! Vorig jaar ook gedaan naar Litouwen, het is best aan te rijden.Dat lijkt me ook wel wat.
De douane ben je even vergeten?
Kans groot dat onze psychedelische hobby al eindigt op Schiphol.
Ik durf eerlijk gezegd niet naar Litouwen met mijn huidige verantwoordelijkheden, maar het lijkt me super om met redelijk gelijkgestemden onze psychedelische hobby te kunnen delen.
Met een Nederlands kenteken door Duitsland rijden is, als je vaak blowt, wel spannend jaIk durf eerlijk gezegd niet naar Litouwen met mijn huidige verantwoordelijkheden, maar het lijkt me super om met redelijk gelijkgestemden onze psychedelische hobby te kunnen delen.
Heb gisteren 2 uur lang allerlei festivals bekeken rond de tijd van Psy-fi, en erna, we kunnen de vakantietijd die we hebben nog wel verschuiven tot in augustus. 90% zeker gaan we naar Wonderland, voor ons 2,5-3 uur rijden wat natuurlijk heel fijn is, en 2 jaar geleden beviel dit festival ons goed. Mooie locatie die in bezit is van de organisatie, fijne sfeer ook. Het is 7-10 augustus, iets later maar dat is voor ons geen ramp.Misschien kun je naar Yaga Gathering gaan?
Dat is een klein, maar knus, en mooi psytrancefestivalletje in Litouwen. Ik ben er zelf nooit geweest, maar vrienden van me wel. En die waren er heel positief over!
![]()
Yaga Gathering 2025 · 10 Jul 2025 · Spengla, Valkininkai (Lithuania) · goabase ॐ parties and people
Festival Event: Yaga Gathering 2025 · 10 Jul 2025 · Spengla, Valkininkai (Lithuania) · Line Up: Valley Stage Anatolian Weapons, Bliss Kiss (PL), Fantastic Twins (DE) [Live], Pletnev (LT) [Live], Polygonia (DE), Seliga (PL), Sunju Hargun (TH) and many more. Pinegrove Stage Lyra Pramuk (US) [Liv…www.goabase.net
Hoop ook dat je de tickets krijgt, vast.Ik heb net de mail gehad om mijn definitieve keuze door te geven om gebruik te maken van de mogelijkheid het ticket om te zetten naar een ticket voor een ander festival.
Nations of Legends, here we come!
Nu nog even afwachten dat ik ook echt twee tickets ontvang vanuit Nations of Legends.
Ik ben ook heel erg benieuwd wat er gebeurt met de tickets voor mensen die geen gebruik maken van de optie om naar een ander festival te gaan. Time will tell!
Ja ondanks alle niet doorgegaan edities afgelopen jaar heb ik wel vertrouwen in de integriteit van de organisatie.Hoop ook dat je de tickets krijgt, vast.
In de comments wordt echt veel gedreigd met rechtzaken en dergelijke. Toch neem ik de comments met een korreltje zout. De meesten zullen toch geen actie ondernemen. En van de meer positief ingestelde mensen hoor je niets.Ja ik vraag het me ook af… Er zijn een boel mensen die al hun geld terug willen, kan het me ook goed voorstellen. Komt nog wel een boel achterweg lijkt me.
Thanks! Hij ook!Alvast een mooi festival gewenst en ben benieuwd hoe het bevalt!
Ja vertrouwen heb ik ook nog steeds, hoe psy-fi was, kan ik me niet voorstellen dat er slechte bedoelingen zijn bij de organisatie.Ja ondanks alle niet doorgegaan edities afgelopen jaar heb ik wel vertrouwen in de integriteit van de organisatie.
Oké, die kortings week was achteraf gezien misschien niet nice en misleidend. Maar ik snap wel dat ze een gok wilden nemen om toch voldoende sales te genereren om een festival te draaien. Al dan niet met klein verlies.
Maar het zal wel veel minder opgeleverd hebben dan de hadden gehoopt.
In de comments wordt echt veel gedreigd met rechtzaken en dergelijke. Toch neem ik de comments met een korreltje zout. De meesten zullen toch geen actie ondernemen. En van de meer positief ingestelde mensen hoor je niets.
Uiteindelijk is het dan zien hoeveel tickets erover blijven. Hoeveel geld er over blijft en wat de refund dan nog voor gaat stellen. Uiteindelijk zijn wij als klanten bij een faillissement geen preferente schuldeisers. Zelfs best kans dat we aan het kortste eind trekken dan.
Ik blijf het wel fascinerend vinden hoe mensen vol blijven houden een full refund te willen. Zelfs met schadevergoeding voor geleden extra kosten. Like, waar moet dat geld dan vandaan komen om dat mee te betalen?
Ik had afgelopen dagen nog wel even gecheckt of er niet al een faillissement liep op een van de bedrijven en stichtingen van Psy-fi. Maar dat was gelukkig niet zo.
Thanks! Hij ook!
Ik kan helaas niet tijdens Waldfrieden. Anders was ik daar wel heen gegaan. Die festivals in Hongarije en Roemenië zagen er ook leuk uit. Maar is zo ver weg.
Ik ben wel benieuwd naar Nations of Legends. Het wordt hun eerste editie. Weer een gok die we nemen dus. Het vind plaats op dezelfde locatie als waar pre-COVID het One Love festival plaatsvond. Toch zijn de tickets al behoorlijk duur voor de line-up en naamsonbekendheid.
Ik zal er vast wat over schrijven na volgende week 😉
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."