Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
155 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
Hulde
Kabinet klaar om statushouders voorrang op woning te ontnemen, gemeenten 'verbijsterd' - https://nos.nl/l/2556233
Klik om te vergroten...
Jippie, ongeveer 4% van het woningtekort opgelost! Hulde!
Dat de AZC’s hiermee nog voller en langer vol komen te zitten: Hulde!!!!!!

Lees je eigenlijk iets van wat ik hier schrijf of roep je alleen maar dingen die goed klinken zonder achtergrond informatie erover op te zoeken?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Jippie, ongeveer 4% van het woningtekort opgelost! Hulde!
Dat de AZC’s hiermee nog voller en langer vol komen te zitten: Hulde!!!!!!

Lees je eigenlijk iets van wat ik hier schrijf of roep je alleen maar dingen die goed klinken zonder achtergrond informatie erover op te zoeken?
Klik om te vergroten...
Dat mag geen verrassing zijn als je naar het gemiddelde niveau van zijn posts kijkt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
FredKroket zei:
Dat mag geen verrassing zijn als je naar het gemiddelde niveau van zijn posts kijkt.
Klik om te vergroten...
Ach wat andere van mij vinden en zeker op een forum als dit boeit me alleen van een select aantal personen :wink:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
Ach wat andere van mij vinden en zeker op een forum als dit boeit me alleen van een select aantal personen :wink:
Klik om te vergroten...
Prima, maar waarom dan “Hulde” voor het bericht dat je deelde…? Kan je dat uitleggen?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Prima, maar waarom dan “Hulde” voor het bericht dat je deelde…? Kan je dat uitleggen?
Klik om te vergroten...
Eigen volk eerst
Helaas mag dankzij die stomme eu regels die azc's open blijven/ moeten we die mogelijk maken
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kordie zei:
Enerzijds ga ik met je mee.
Anderzijds betaal je als zieke landgenoot bv vaak al een stuk meer aan medische kosten. En ziek zijn, en hulpmiddelen als wmo, kiest niemand voor.

En geheid dat partners van zieke mensen dan weer minder gaan werken om onder een grens te blijven.

Maar dat ligt er natuurlijk ook wel aan hoe snel ze gaan verhogen; wat het eventuele verschil gaat worden tussen x en x.
Als je 70K op je rekening krijgt is 328 vast te betalen. Maar ik denk dan vooral aan de midden inkomens
Klik om te vergroten...
Het gaat toch niet over midden inkomens? Ik beschouw 55k 60k niet echt als midden inkomen. 😬
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
annihilation zei:
Het gaat toch niet over midden inkomens? Ik beschouw 55k 60k niet echt als midden inkomen. 😬
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ik het idd verkeerd lees nu.
Of verkeerd bereken ik mijn geval.

Ik heb via de gemeente een ptss begeleider. Daar betaal ik niks aan.
Dus ook niet die 21 euro.
Dus of het dan ook allemaal anders is per gemeente ...

Zie nu pas dat we het hebben over 1 Jan 2027. Das nog bijna twee jaar. En een voorstel ipv nieuwe wet
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Ik heb via de gemeente een ptss begeleider. Daar betaal ik niks aan.
Dus ook niet die 21 euro.
Klik om te vergroten...
Nou dat is keurig toch.

Ik blijf erbij: ziek of niet, want daar kies je natuurlijk niet voor!
Maar als je inkomen hoger is mag je bijdrage daar ook aan gekoppeld zijn en dus hoger zijn.
Of wil je dat mensen met een lager inkomen dat gaan opbrengen?

Of: hoe zou jij dat gefinancierd willen zien, want iemand moet het betalen hè.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
annihilation zei:
Wel mag de belasting op loon wel wat naar beneden. Max 20% zou wel mooi zijn tot 60k.
Klik om te vergroten...
Inkomstenbelasting naar beneden kan, gewoon de eigen woning naar box 3 verhuizen, opgelost.
Hypotheekrente niet meer aftrekbaar.
Kunnen box 1 tarieven omlaag.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeehond zei:
Inkomstenbelasting naar beneden kan, gewoon de eigen woning naar box 3 verhuizen, opgelost.
Hypotheekrente niet meer aftrekbaar.
Kunnen box 1 tarieven omlaag.
Klik om te vergroten...
Dat is een verkapte vermogensbelastig die, naar mijn mening, nog steeds ook drukkend werkt op de niet-allerrijksten en dus de veelal gemiddelde medemens. Niet heel rechts van me, maar dan zie ik liever de vermogensbelasting op extreme rijkdom ( > 6nullen vermogens ) omhoog en de hypotheekrenteaftrek blijvend aftrekbaar. Zeker met deze woningmarkt.
Zeehond zei:
Maar als je inkomen hoger is mag je bijdrage daar ook aan gekoppeld zijn en dus hoger zijn.
Klik om te vergroten...
Dus. Ja, idd. Maar de algehele inkomstenbelasting is te hoog. Of je nou veel of weinig verdient.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zanza zei:
Dat is een verkapte vermogensbelastig die, naar mijn mening, nog steeds ook drukkend werkt op de niet-allerrijksten en dus de veelal gemiddelde medemens
Klik om te vergroten...
Nee hoor, het percentage aftrek (wat vroeger progressief was) is juist de afgelopen jaren naar beneden verlaagd voor iedereen, nu 37,48% maximaal.
Dus dit percentage geldt voor middeninkomens, hoge inkomens en de allerrijksten.
Juist daarom is nu het moment om de aftrek en de hele systematiek met teruggave af te schaffen en woning naar box 3 te verhuizen.
Kunnen de tarieven op inkomen naar beneden.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zanza zei:
Niet heel rechts van me, maar dan zie ik liever de vermogensbelasting op extreme rijkdom ( > 6nullen vermogens ) omhoog
Klik om te vergroten...
Weet je wat het eigen woning forfait is voor huizen met een WOZ-waarde van € 1.330.000?

Dan betaal je €4655 + 2,35% van de waarde van de woning boven €1.330.000..

Reken dat maar eens uit…..

Dus die belasting is er gewoon al.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maar dan geldt toch nog steeds dat de hypotheekrenteaftrek juist voor de huizen van - laten we zeggen - 300k-600k, een welkome maatregel is om de kosten te drukken?

Zeehond zei:
Dus die belasting is er gewoon al.
Klik om te vergroten...
Klopt. Mijn voorbeeld gold ook niet voor het vermogen waarbij je eigen woning al inbegrepen zit.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zanza zei:
Maar dan geldt toch nog steeds dat de hypotheekrenteaftrek juist voor de huizen van - laten we zeggen - 300k-600k, een welkome maatregel is om de kosten te drukken?
Klik om te vergroten...
Waarom dit systeem handhaven.
Als de aftrek wegvalt en de IB tarieven omlaag gaan, dan is dat uiteindelijk een veel simpeler systeem. En is het effect neutraal, kosten worden juist niet hoger of lager.

Ik heb begin 2000 een Staatssecretaris gesproken die dit toen al wilde, maar toen was de aftrek nog progressief en was dat politiek onhaalbaar.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zanza zei:
Klopt. Mijn voorbeeld gold ook niet voor het vermogen waarbij je eigen woning al inbegrepen zit.
Klik om te vergroten...
Ah oké.
Maar daar zit juist het grootste vermogen voor de meeste rijkere of welgestelde mensen.

Ik vind dat eigenwoning forfait echt bizar hoog.
Denk dat die mensen vinden dat ze al genoeg belasting betalen.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeehond zei:
Ah oké.
Maar daar zit juist het grootste vermogen voor de meeste rijkere of welgestelde mensen.

Ik vind dat eigenwoning forfait echt bizar hoog.
Denk dat die mensen vinden dat ze al genoeg belasting betalen.
Klik om te vergroten...
Ja absoluut. En anders is er altijd wel een manier om je vernogen op een manier weg te zetten zodat het zo min mogelijk belast wordt. Het is dus in dat kader ook utopisch om te denken dat het werkt om vermogensbelasting te laten werken imo. Hoewel niet iedereen dat zal doen (moreel gezien of onkunde) en dus wellicht enig effect sorteert

Het eigenwoning forfait is echt veel te hoog. Eens

Het simpeler maken van belastingregels is imo sws nodig.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
www.telegraaf.nl

Minister Agema onder vuur door iftarfeest van Centraal Adminstratie Kantoor (CAK): ’En dat met belastinggeld!’

Uit een bericht blijkt dat overheidsorganisatie CAK dit jaar op 6 maart tijdens de ramadan een iftar organiseert. De organisatie faciliteert gescheiden gebedsruimtes en roept niet-moslims op tot vaste...
www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl
Dammmm
Klik om te vergroten...

De Telegraaf is een walgelijke krant en de PVV een walgelijke partij.

Goed nieuws is dat we snel weer van de BBB en het NSC af zullen zijn.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zanza zei:
Dat is een verkapte vermogensbelastig die, naar mijn mening, nog steeds ook drukkend werkt op de niet-allerrijksten en dus de veelal gemiddelde medemens. Niet heel rechts van me, maar dan zie ik liever de vermogensbelasting op extreme rijkdom ( > 6nullen vermogens ) omhoog en de hypotheekrenteaftrek blijvend aftrekbaar. Zeker met deze woningmarkt.

Dus. Ja, idd. Maar de algehele inkomstenbelasting is te hoog. Of je nou veel of weinig verdient.
Klik om te vergroten...
Wie ben jij en geef Zanz zn telefoon terug.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Wie ben jij en geef Zanz zn telefoon terug.
Klik om te vergroten...
Ik zei dat ik dat liever zie dan het ander. Maak je niet al te veel illusies mop😘
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeehond zei:
Nou dat is keurig toch.

Ik blijf erbij: ziek of niet, want daar kies je natuurlijk niet voor!
Maar als je inkomen hoger is mag je bijdrage daar ook aan gekoppeld zijn en dus hoger zijn.
Of wil je dat mensen met een lager inkomen dat gaan opbrengen?

Of: hoe zou jij dat gefinancierd willen zien, want iemand moet het betalen hè.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je het als gemeente meer persoonsafhankelijk moet bekijken.
Iemand van 70 met nul hypotheek en uitgevlogen kinderen kunnen dit idd makkelijk betalen.
Een gezin met jonge kinderen waar een ouder van ziek is is de vraag.

Begint denk ik vooral heel streng aan de voordeur selecteren. Wat heeft iemand echt nodig. Omdat ik bv 5 dagen per week naar de ptss kliniek ga en de vrouw werkt kan ik een poetsvrouw krijgen via wmo. Idem voor een taxi binnen bepaald budget.
Teveel mensen happen daar wel op toe.
En ik denk dat ze meer moeten kijken; wat heb je nodig en kun je dat betalen met je vermogen.

In mijn geval krijg ik na de ptss kliniek nog een begeleider. En ga ik, of wil ik graag, ook wat werkzaamheden doen via een wmo traject.
Ik vind dit meer zorggericht dan de luxe van een poetsvrouw en taxi bv.
Ga ik zoiets niet doen word ik er niet leuker van.
Maar de kliniek die tien keer zo duur is heb ik daardoor niet meer nodig.

Dat ik niks betaal komt omdat we allebei geen 65 zijn. CAK besluit dan om geen eigen bijdrage te vragen in gemeenten.

Gaan ze het op deze manier blijven handhaven vanaf 2027 ga ik met je mee. Dan betalen de hoge inkomens terecht meer.

Sorry, beetje warrig misschien ivm de koorts. Maar je snapt hem denk ik wel

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8283848586...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."