Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
150 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
ljuv zei:
Het spoedoverleg was na een uurtje al klaar, as we speak wordt er gewacht tot Wilders naar buiten stapt met een verklaring/reflectie. Van der Plas, van Vroonhoven en Yesilgoz hebben hun pers-toneelstukje al gehad. Wat daaruit is op te maken:

- De coalitie zal er nog over doorpraten
- VVD, NSC en BBB hebben laten weten dat juist dit kabinet werk kan maken van asiel (is ook ongeveer het enige waar ze het over eens zijn lol) áls de verantwoordelijke minister er werk van maakt (zijnde Faber van de PVV).
- De meeste van Wilders 10 punten passen al in de 58 afspraken over asiel. Aan de PVV is gevraagd de punten die nog van toegevoegde waarde zijn uit te werken zodat ze concreter weten waarover ze het moeten hebben (Yesilgoz: “mij part worden het er 68 maar ga er gewoon mee aan de slag”)
- Volgens van Vroonhoven heeft Wilders zijn tweets over het eventueel klappen van het kabinet ook binnenskamers herhaalt.

Obv de interviews tot nu toe… vermoed ik toch eerder dat we misschien geen kabinet hebben eind deze week. Maar tis nog (enorm) afwachten wat Wilders er zelf over te zeggen heeft straks.
Klik om te vergroten...

Maar als het al in die afspraken van asiel zit, wat is dan het doel van Wilders?
Of is dit gewoon zich even laten horen voor zijn achterban?

Ben benieuwd of het blijft staan.
Het kabinet laten vallen heeft hij al zovaak mee gedreigd

Over zijn achterban gesproken:
www.hartvannederland.nl

PVV-achterban wil massaal stekker uit kabinet als asielkoers niet wijzigt

Bijna drie kwart van de PVV-kiezers wil dat de partij het kabinet verlaat als het asielbeleid niet verandert. Inmiddels wil meer dan de helft van de coalitiekiezers nieuwe verkiezingen, blijkt uit het onderzoek onder het Hart van Nederland-panel.
www.hartvannederland.nl
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
“We gaan er een nachtje over slapen maar het ziet er niet goed uit want er is alleen een wil en nog geen handtekening.” Aldus Wilders in de drie minuten dat hij de pers te woord stond. Hij wilde niet ingaan op de vragen over welk gevolg dit morgen zal hebben🤷🏻‍♀️
Klik om te vergroten...

Ik zag het.
Het gaat vallen. Denk ik. Morgen rond het middaguur.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kordie zei:
Ik zag het.
Het gaat vallen. Denk ik. Morgen rond het middaguur.
Klik om te vergroten...
Ik denk wel na de lunch
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Maar als het al in die afspraken van asiel zit, wat is dan het doel van Wilders?
Klik om te vergroten...
Heel goede vraag… tot mijn grote spijt kan ik niet in Wilders’ hoofd kijken en het is een lastige inschatting.

Kordie zei:
Of is dit gewoon zich even laten horen voor zijn achterban?
Klik om te vergroten...
Tot vanavond was dat wel mijn overtuiging ja, met name door deze tweet
IMG_9168.jpeg

Maar nu denk ik dat zijn doel toch was om het kabinet te laten klappen, en dan wel op een thema dat hem goed uitkomt. Maar waarom en met welke strategie is me nog wel een raadsel…

Zoals ik al zei, werd het de VVD wel erg comfortabel… je hoort op “de gangen” dat Wilders erg bang was dat zij het kabinet zouden laten knappen maar dan op financien of defensie/buitenland beleid. Dat zou voor Wilders ongunstiger zijn. Dus obv wat ik nu gezien heb lijkt dit me het meest plausibele scenario in zijn hoofd. En hij heeft dan de berekening gemaakt dat hij met dit harde optreden wel een tevreden achterban behoudt (en op basis van de laatste peiling lijkt het daar sterk op… maar eerlijk gezegd betwijfel ik of dat bij een daadwerkelijke val en na een campagne nog zo is🤷🏻‍♀️).

Kordie zei:
Over zijn achterban gesproken:
www.hartvannederland.nl

PVV-achterban wil massaal stekker uit kabinet als asielkoers niet wijzigt

Bijna drie kwart van de PVV-kiezers wil dat de partij het kabinet verlaat als het asielbeleid niet verandert. Inmiddels wil meer dan de helft van de coalitiekiezers nieuwe verkiezingen, blijkt uit het onderzoek onder het Hart van Nederland-panel.
www.hartvannederland.nl
Klik om te vergroten...
Want dit lijkt zo (alhoewel ik wel twijfels trek bij een HvNL peiling haha)… maar zijn kiezers liepen ook massaal weg toen hij daadwerkelijk uit t kabinet stapte in 2012. Bovendien is de kans dat hij weer mag regeren ook best klein, uitgaande van de huidige peilingen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zanza zei:
Met de actuele peilingen schiet het land alsnog precies niks op wb regering vormen. Krijg je straks weer zo'n polderkabinet met vvd pvda/gl cda d66 oid. Jippie
Klik om te vergroten...
Alsnog wel 100% meer dan dit kabinet van geen beslissingen haha. Maar wss wel 100% wat jij niet wil😜
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Alsnog wel 100% meer dan dit kabinet van geen beslissingen haha. Maar wss wel 100% wat jij niet wil😜
Klik om te vergroten...
100% van wat ik wil gaat nooit gebeuren helaas
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar hee ik ben ook best tevree met 50% hoor!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bijvoorbeeld:

- thee gratis maken
- 2 flesjes xylometazoline neusspray per persoon per week gratis
- gratis kattenvoer
- 1 doosje venco zoete dropmix per persoon als je op vakantie gaat (dat je dat bij je boeking erbij krijgt gestuurd ofzo)
- en verder moet ik even denken. Dit is wel het belangrijkste wat zo in me opkomt
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zanza zei:
Bijvoorbeeld:

- thee gratis maken
- 2 flesjes xylometazoline neusspray per persoon per week gratis
- gratis kattenvoer
- 1 doosje venco zoete dropmix per persoon als je op vakantie gaat (dat je dat bij je boeking erbij krijgt gestuurd ofzo)
- en verder moet ik even denken. Dit is wel het belangrijkste wat zo in me opkomt
Klik om te vergroten...
Kattenvoer kan ik inkomen

IMG_7213.jpeg

deze krijgt altijd wat lekkers aangezien ze wat aan de dunne kant is.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Maar nu denk ik dat zijn doel toch was om het kabinet te laten klappen, en dan wel op een thema dat hem goed uitkomt. Maar waarom en met welke strategie is me nog wel een raadsel…
Klik om te vergroten...

Dan kan hij dit onderwerp hergebruiken bij nieuwe vekriezingen.
Hij ruikt bloed nu de achterban weer positiever is in de peilingen.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zanza zei:
Bijvoorbeeld:

- thee gratis maken
- 2 flesjes xylometazoline neusspray per persoon per week gratis
- gratis kattenvoer
- 1 doosje venco zoete dropmix per persoon als je op vakantie gaat (dat je dat bij je boeking erbij krijgt gestuurd ofzo)
- en verder moet ik even denken. Dit is wel het belangrijkste wat zo in me opkomt
Klik om te vergroten...
Hahaha. Dit komt aardig in de buurt van mijn idee om onze NATO bijdrage naar 5% of zelfs hoger op de schroeven:
  • Iedereen gratis een top kwaliteit messenset voor in de keuken, ik bedoel ehh.. als wapen tegen de vijand.
  • Iedereen thuis een berg graan, rijst en pasta plus chocolade als noodrantsoen, opeten, ehhh... roeleren wanneer nodig.
  • Bouwen van meer bruggen en infrastructuur voor de zogenaamde verbetering van de "lines of communication" (logistiek).
  • Vet pensioen voor onze veteranen!
  • Koop een flink aantal vuilniswagens voor defensie, en gebruik deze als oefening voor de normale vuilophaal.
  • Koop een flink aantal bussen voor defensie, gebruik deze ook als oefening voor een beter openbaar vervoer.
  • Vette subsidies voor de Nederlands wapenindustrie (kunnen ze mooi nog betere top-kwaliteit messen, vuilniswagens en bussen maken).
  • En nog meer van dat soort prut, zitten we zo aan de 10% en kunnen we TACO titty baby snoeihard op zijn kleuter handjes tikken, en strak aankijkend zonder met de ogen te knipperen, zeggen dat ie een echte looser is met zijn armzalige 3 punt sukkel procent flut-budget.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Proxima zei:
Nederlands wapenindustrie
Klik om te vergroten...
🤤


Nee maar serieus. Leuke plannen!
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zanza zei:
🤤


Nee maar serieus. Leuke plannen!
Klik om te vergroten...
Dank, dacht ik ook! Zo goed uitvoerbaar en relatief snel een enorm positieve impact op onze maatschappij!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als dit er doorkomt word ik vuilnisman en ga ik bij de veteranen voetballen, bijbaantje in de pistooltjeswinkel en elke avond voor de hele buurt spaghetti en nasi koken met m'n nieuwe messen (en zelf aangeschafte pannen. Hier moeten we nog even over praten).

En ik vind het chocolade punt ook zwaarwegend. Half om half met dropjes doen?
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zanza zei:
Als dit er doorkomt word ik vuilnisman en ga ik bij de veteranen voetballen, bijbaantje in de pistooltjeswinkel en elke avond voor de hele buurt spaghetti en nasi koken met m'n nieuwe messen (en zelf aangeschafte pannen. Hier moeten we nog even over praten).
Klik om te vergroten...
Pannen met camping set voor het geval stroom, licht en water uitvallen, lijkt mij mooi te passen in het nieuwe sociale defensie-budget.

Zanza zei:
En ik vind het chocolade punt ook zwaarwegend. Half om half met dropjes doen?
Klik om te vergroten...
Zoute drop kan natuurlijk lang worden bewaard, dus lijkt mij ook een prima aanvulling op het noodpakket.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Proxima zei:
Pannen met camping set voor het geval stroom, licht en water uitvallen, lijkt mij mooi te passen in het nieuwe sociale defensie-budget.


Zoute drop kan natuurlijk lang worden bewaard, dus lijkt mij ook een prima aanvulling op het noodpakket.
Klik om te vergroten...
Ik ben van de zoete drop. Daar dan weer een mix van zoet/zout van maken?
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zanza zei:
Ik ben van de zoete drop. Daar dan weer een mix van zoet/zout van maken?
Klik om te vergroten...
Ik stel voor dat zolang je met een valide business-case komt, met de support van voldoende handtekeningen, dat het sociale defensie budgeteer committee dit in behandeling moet nemen.

Mensen, op deze manier halen we die 10% NATO norm in no-time!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Proxima zei:
Ik stel voor dat zolang je met een valide business-case komt, met de support van voldoende handtekeningen, dat het sociale defensie budgeteer committee dit in behandeling moet nemen.

Mensen, op deze manier halen we die 10% NATO norm in no-time!
Klik om te vergroten...
Een mengsel van zoet en zoute dropjes zorgt voor een betere balans. Koolhydraten voor zoet en belangrijke zouten voor zout. Bovendien zullen veel mensen een voorkeur voor de een of de ander hebben en maak je de dropjes inclusiever. En als we dan ook nog in die dropmix allerlei leuke boerderijddropjes doen wordt iedereen helemaal blij. Want dan kunnen de kinderen er boerderijtje mee spelen. En harlekijntjes heb je ook in zoet en zout en die hebben altijd een lach op hun gezicht. In zware tijden geeft dat vrolijkheid
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tadaa

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8384858687...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."