Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
162 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
Als ze geen geld weggeven zoals toen aan Griekenland had een hoop gescheeld
Klik om te vergroten...
Dat valt wel mee, en ook: zo simpel is t niet.
Als Griekenland failliet was gegaan had dat evengoed heel grote financiële gevolgen in de EU veroorzaakt, ook in Nederland. Zo had het ook tot faillissementen van andere landen, zoals Spanje/Portugal/Italie kunnen leiden, en had het grote gevolgen voor onze export gehad om maar wat te noemen. Meer financieel onderlegde mensen kunnen je dit vast beter uitleggen. Daarnaast: deze leningen hebben geen structurele financiële gevolgen veroorzaakt, de staat heeft er zelfs winst op gemaakt.

Maar bovenal: de inflatie van nu heeft heel andere oorzaken. O.a. de stijging in energieprijzen door de oorlog in Oekraine, de stijging van grondstofprijzen en de compensatie in loonstijgingen. Maar wederom: er zijn hier mensen die je dat beter kunnen uitleggen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Wie trapt hier dan op de rem normaliter?
(waar naar geluisterd wordt of moet)
Klik om te vergroten...
De Europese wet, onze grondwet, de Raad van Staten, internationale verdragen, etc. Maar informeel ook de media en het ambtenarenapparaat… en wij (middels belangengroepen, protesten, whatever).
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#3
MR_CHIP zei:
VVD wil 1 miljard euro voor werkenden, moeten er 'altijd' meer op vooruit gaan - https://nos.nl/l/2553701
Klik om te vergroten...
Ik stem niet op de VVD.
Wel vind ik het wel terecht dat werkenden er meer op vooruit moeten gaan.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
Als ze geen geld weggeven zoals toen aan Griekenland had een hoop gescheeld
Klik om te vergroten...
Kortzichtig.
Zo simpel werkt het niet in de praktijk.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
Plan kabinet om btw te verhogen naar 21,4 procent stuit op veel verzet - https://nos.nl/l/2553697
Klik om te vergroten...
Tuurlijk. Geldt voor elke verslechtering.
Zowel op de werkvloer als in de samenleving.
En dan het liefst een zondebok aanwijzen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
Als ze geen geld weggeven zoals toen aan Griekenland had een hoop gescheeld
Klik om te vergroten...
Zoals dit?

l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou, ik had me op veel voorbereid als het om het einde van dit kabinet gaat maar niet op een breuk omdat de PVV klaar is met de PVV😂
1738930416479.png

Hij lult, uiteraard. Zeggen dattie het wil laten klappen is nu al een jaar de strategie om zn zin te krijgen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Nou, ik had me op veel voorbereid als het om het einde van dit kabinet gaat maar niet op een breuk omdat de PVV klaar is met de PVV😂
Bekijk bijlage 64211

Hij lult, uiteraard. Zeggen dattie het wil laten klappen is nu al een jaar de strategie om zn zin te krijgen.
Klik om te vergroten...

Rommelt echt goed daar in het kabinet.
De ballon staat op knappen, lijkt het.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
Zoals dit?
Klik om te vergroten...
Geen fan van POW, maar deze is erg OK !

Zelfs partij- en fractiegenoot DG vindt het een goed idee om opsporing verzocht te bellen !
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zelfs de premier baalt ervan hoe het gaat:

www.telegraaf.nl

Premier Schoof geïrriteerd door clashes binnen coalitie: ’Ik baal er behoorlijk van’

Premier Dick Schoof heeft ’alle vertrouwen’ in PVV-staatssecretaris Ingrid Coenradie (Justitie en Veiligheid). Hij heeft haar vrijdag persoonlijk appjes gestuurd om dat kenbaar te maken.
www.telegraaf.nl www.telegraaf.nl

Dit kan niet lang meer goed gaan denk ik.
Dit is toch ook geen werken zo, man man.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Weer iets wat het kabinet aan het wankelen zet:

www.ad.nl

PVV-leider Wilders dreigt met verkiezingen na kritiek op asielwetten van minister Faber

PVV-leider Geert Wilders dreigt met nieuwe verkiezingen wanneer de wetsvoorstellen van Marjolein Faber, PVV-minister van Asiel en Migratie, niet ongewijzigd worden doorgevoerd. Dat stelt hij na kritiek van de Raad van State. De kabinetsadviseur stelt dat de maatregelen die Faber wil invoeren om...
www.ad.nl www.ad.nl

Geert zullen we nu wel niet horen :wink:

Dit kabinet kan geen stand houden.
Denk dat we dit jaar nog naar de stembus mogen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
En dan weer nutteloos stemmen yay
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
En dan weer nutteloos stemmen yay
Klik om te vergroten...
Hoeft niet hoor
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Hoeft niet hoor
Klik om te vergroten...

Als kabinet valt is het toch altijd stemmen?
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik hoop dat Geert Wilders gewoon zelf premier wordt ooit
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
Ik hoop dat Geert Wilders gewoon zelf premier wordt ooit
Klik om te vergroten...

Ik niet en ik denk ook niet dat dat gaat gebeuren.
Ik ben niet persé helemaal links en snap ook wel punten van het huidig kabinet.

Maar het gaat er soms wel erg hard aan toe.
Geldt voor jou ook Mr Chip, met die uitkeringen waar ze in willen gaan snoeien.
Slag om de arm: media kan het ook opblazen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
MR_CHIP zei:
PVV, VVD en BBB willen ondanks negatief advies snel verder met asielwetten - https://nos.nl/l/2555279
Klik om te vergroten...

En alweer een dreiging van onze Geert:

wnl.tv

Wilders dreigt met nieuwe verkiezingen om reactie NSC op asielwetten: 'Jullie spelen met vuur'

wnl.tv wnl.tv

Als hij ballen heeft trekt hij de stekker er ook uit.
Dit is zo niet werkbaar. Voor geen enkele partij.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
En alweer een dreiging van onze Geert:

wnl.tv

Wilders dreigt met nieuwe verkiezingen om reactie NSC op asielwetten: 'Jullie spelen met vuur'

wnl.tv wnl.tv

Als hij ballen heeft trekt hij de stekker er ook uit.
Dit is zo niet werkbaar. Voor geen enkele partij.
Klik om te vergroten...
En dan ?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
MR_CHIP zei:
En dan ?
Klik om te vergroten...

Is het land weer stuurloos.
Tot er een nieuw kabinet is.
Denk ik.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
Is het land weer stuurloos.
Tot er een nieuw kabinet is.
Denk ik.
Klik om te vergroten...
Dat is het toch al dit werkt ook niet
En nu is er wel een kabinet

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7778798081...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."