Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
148 weergaven
18-5-2026
L
Le DucLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zweevteev zei:
Bekijk bijlage 54960
Wat een verrassing.
Klik om te vergroten...
Je pleurt bijna het kwadrant uit...!
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#2
Le Duc zei:
Je pleurt bijna het kwadrant uit...!
Klik om te vergroten...
Hahahaha maar echt.
L
Le DucLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je zo hard linksaf gaat kom je vanzelf rechts uit.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#4
Le Duc zei:
Als je zo hard linksaf gaat kom je vanzelf rechts uit.
Klik om te vergroten...
Rechts progressief is wel een eenzaam vlak, past goed bij hoe ik me voel!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor de effort, en het enthousiasme dat je in dit topic hebt gestoken @ljuv. Voor mensen die zich rond verkiezingen wel echt even willen informeren, maar ook zelf nogal lui aangelegd zijn op dit vlak (MOI!), is dit ideaal. đŸ˜đŸ‘ŒđŸŒ

Nu de stempassen binnen zijn (hier althans), ga ik de boel eens goed doorspitten en daarna maar weer lekker stemwijzertjes invullen.

(De Sekswijzer is al done, daar kwamen we vrij letterlijk op hetzelfde uit, en terecht. :’))
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zweevteev zei:
Bekijk bijlage 54960
Wat een verrassing.
Klik om te vergroten...

Maar wel een goeie smaak. :wink: Embrace ittt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
IMG_0381.jpeg
IMG_0382.jpegIMG_0385.jpegIMG_0386.jpeg
Stemwijzert
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
IMG_0387.jpeg
Kies kompas (verrassend rechts?!?!?!)
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#9
Wie er ook regeert, een hoop word toch door anderen beslist, de gekozen regering mag tussen de lijntjes inkleuren
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb deze ook maar even gedaan:

www.hetkieshart.nl

Het KiesHart #TK2023

Ik heb zojuist #HetKiesHart ingevuld! Doe jij dat ook? Dan weet jij wie het meest op jou lijkt! #TK2023
www.hetkieshart.nl www.hetkieshart.nl


En dit is de uitkomst:

1699117192813.png


Nu nog even opzoeken wie dit in hemelsnaam zijn. En waarom zijn het allemaal mannen? đŸ€”
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Proxima zei:
Nu nog even opzoeken wie dit in hemelsnaam zijn. En waarom zijn het allemaal mannen? đŸ€”
Klik om te vergroten...
Wow heb je zonet op basis van hun namen hun geslacht ingevuld dat kan echt niet in 2023
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vincent A zei:
Vrouw of man zou niet uit moeten maken en migratie-achtergron? Why?
Klik om te vergroten...
Omdat ik het wel eens tijd vindt worden voor een vrouw aan het stuur, na zo veel jaar een stijve stugge single man.
T
ThePharmacyLid
01-01-2024, 00:00
#13
DjYella zei:
Is het gek dat ik stiekem heel erg graag een vrouwelijke premier wil? De migratieachtergrond is ook wel een plus vind ik.
Of ze moeten Aboutaleb uit Rotterdam als premier presenteren, dan stem ik 100% op hem.
Klik om te vergroten...
Eens. Ook wel grappig dat ze zelf tegen migratie is :grin:
L
Le DucLid
01-01-2024, 00:00
#14
DjYella zei:
Omdat ik het wel eens tijd vindt worden voor een vrouw aan het stuur, na zo veel jaar een stijve stugge single man.
Klik om te vergroten...
'het tijd vinden voor' is in 't geheel geen argument - wat is wel je argument? Verandering om verandering an sich is niets.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#15
Le Duc zei:
'het tijd vinden voor' is in 't geheel geen argument - wat is wel je argument? Verandering om verandering an sich is niets.
Klik om te vergroten...
Ik heb er geen argumenten voor, het is een gevoel wat ik heb.
S
SandervGLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Hahahaha ik moet wel een beetje lachen van je klaagzang en kan me je frustratie goed inbeelden. Maar hier moet ik je toch ongelijk geven
 ze krijgen er meer zetels bij dan dat het cda of d66 overhouden, terwijl hun speerpunt en bestaanrecht totaal geen relevant thema meer blijkt te zijn (stikstof). Ik ben en blijf onder de indruk van Caroline en haar partij.
Klik om te vergroten...

Het CDA en D66 zijn de afgelopen periode door hun respectieve leiders eigenhandig de afgrond in geholpen, dus het lijkt me nogal logisch dat BBB er meer overhoudt dan bovengenoemden. Echter, ze zullen aanzienlijke verliezen lijden als je het vergelijkt met de provinciale statenverkiezingen, en je merkt gewoon dat de flair er bij Caroline en haar partij wel vanaf is. En nu weet ik wel: provinciale statenverkiezingen en landelijke verkiezingen zijn verkiezingen met verschillende belangen en behoeften, maar voor de gemiddelde burger maakt dit geen reet uit. De prognose is dat ze slechts ongeveer 8 zetels zullen halen, terwijl ze een half jaar geleden nog de grootste partij van NL waren. Het kan verkeren... Ik ben benieuwd waar je zo van onder de indruk bent.

NSC zal dit keer de grote winnaar worden. Caroline wil met Pieter, niet perse andersom.

Er zijn inderdaad belangrijkere thema's dan stikstof; daarom verwacht ik dat linkse partijen het zwaar te verduren zullen krijgen bij de aankomende verkiezingen. Wel cute dat de Pvda en GL zo weinig vertrouwen hadden in hun stootkracht dat ze de krachten maar gebundeld hebben. De arbeiderspartij en de juppenpartij samenklonterend ten onder, denk ik...

Gezien de verwachting dat NSC de lijntjes gaat uitzetten verwacht ik een rechts/conservatief kabinet. Waar ik niet geheel ongelukkig mee ben.
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#17
DjYella zei:
Ik heb er geen argumenten voor, het is een gevoel wat ik heb.
Klik om te vergroten...
Ik vind yesilgöz gewoon een vervanger van Rutte, dus geen vernieuwing wat we wel nodig hebben
Omtzicht wil mischien helemaal geen premier worden wel de stemmen
al met al I don’t know
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vincent A zei:
Ik vind yesilgöz gewoon een vervanger van Rutte, dus geen vernieuwing wat we wel nodig hebben
Omtzicht wil mischien helemaal geen premier worden wel de stemmen
al met al I don’t know
Klik om te vergroten...
Er zijn meer partijen dan de vvd met vrouwelijke kandidaten. Ja het wordt een verkiezing waar we nog steeds niet helemaal duidelijk weten waar we aan toe zijn. En als ze aan de macht zijn moeten ze het eerst ook nog eens waarmaken...
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hmmm ik laat hier toch heel andere analyses op los wel, Sander.

SandervG zei:
Echter, ze zullen aanzienlijke verliezen lijden als je het vergelijkt met de provinciale statenverkiezingen, en je merkt gewoon dat de flair er bij Caroline en haar partij wel vanaf is. De prognose is dat ze slechts ongeveer 8 zetels zullen halen, terwijl ze twee jaar geleden nog de grootste partij waren.
Klik om te vergroten...
In de laatste prognoses zijn dat er 8, en twee jaar geleden hadden ze 1 zetel in de TK en 0 in de provincies/EK. En een week geleden waren het er nog een stuk meer. Maar goed, Wouter Bos peilde een half jaar voor de verkiezingen van 2006 ook 60 zetels waar hij er maar 33 haalde
 en de week/de weken voor de verkiezingen wordt het pas echt spannend. Dus mijn punt hier: peilingen worden pas interessant een week of twee van de voren omdat met uitstek de meeste mensen dan pas bedenken waar ze eventueel op willen stemmen en zelfs dan zijn er nog gigantische verschillen tov de resultaten want men kiest écht heel vaak pas in het stemhokje. Dus hier
Le Duc zei:
Strategisch stemmen overweeg ik ook niet, alsof ik kan voorspellen wat de andere <_o-fip-hl id="_o-fip-hl-focus">debielen in dit land op 't laatste moment gaan inkleuren in het hokje...
Klik om te vergroten...
kan ik me ontzettend in vinden.
Dat het BBB resultaat minder zal zijn dan bij de provinciale verkiezingen staat buiten kijf overigens, maar omdat ze haar “flair” verloren heeft? Waar haal je dat vandaan, of is dat wat jij persoonlijk vindt? (En had ze dat dan? Wat is er nu anders dan?) Kan en mag natuurlijk, maar uit onderzoek blijkt dat er wel degelijk een groot verschil zit tussen hoe mensen landelijke en lokaal naar de stembus gaan. Lokaal zien mensen vaak als minder relevant en als een mooi moment om een proteststem te laten zien, landelijk vindt men dat spannender omdat ze het idee hebben dat hier meer vanaf hangt. Dit zie je bijvoorbeeld ook heel direct terug in de opkomstpercentages, daarom kon de BBB ook zo groot worden: mensen die ergens heel erg tegen of voor zijn gaan naar de lokale stembus en brengen een (protest)stem uit, mensen die het wel prima hebben en minder belangrijk vinden blijven thuis (waardoor die proteststem in theorie meer waard wordt). Dus of het om landelijk of de provincie gaat maakt de gemiddelde burger wel degelijk uit, alleen niet om de juiste redenen misschien.

SandervG zei:
Er zijn inderdaad belangrijkere thema's dan stikstof; daarom verwacht ik dat linkse partijen het zwaar te verduren zullen krijgen bij de aankomende verkiezingen.
Klik om te vergroten...
Het is niet alsof stikstof geen thema meer is he, of dat het onbelangrijk is. Het is geen verkiezingsthema, maar dat is omdat de media, de partijen en de inwoners daarvoor hebben gekozen en is daarmee vaak ook een selffulfilling prophecy. En vooral: events, my dear boy, events. Brabant zit daarentegen nogsteeds op slot, de natuur in NL gaat nogsteeds achteruit waardoor we hoge boetes vanuit Europa kunnen verwachten, en de boeren hebben nogsteeds nul duidelijkheid.
En opzich
 Heeft links tot nu toe niet belachelijk veel te klagen (behalve D66 - maar dat kun je ook niet echt links noemen). Ze verliezen niet heel veel meer dan rechts aan bijvoorbeeld Omtzigt.
SandervG zei:
Wel cute dat de Pvda en GL zo weinig vertrouwen hadden in hun stootkracht dat ze de krachten maar gebundeld hebben. De arbeiderspartij en de juppenpartij samenklonterend ten onder, denk ik...
Klik om te vergroten...
Dit vind ik ook een heel interessante aanname en ik ben heel benieuwd waar je die op baseert

GL-PvdA hebben het al heeeeeel lang over meer samenwerken, eventuele fusies, gezamenlijke kieslijsten, etc. ZĂ©lfs onder Wouter Bos al. Ik ben vanaf mijn 16e lid van beiden partijen omdat ik ‘niet kon kiezen’: het zijn twee verhalen die heel goed samen gaan. Sterker nog, m.i. niet los van elkaar gezien kunnen worden. De aardverschuiving in het politieke landschap door het opstappen van Rutte en een shitload aan kamerleden maakt dit juist een heel logisch moment denk ik. En als we het dan toch over peilingen hebben: die voorspellen niet echt een ‘ondergang’ tot dus ver?

NSC zal de grote winnaar worden, daar twijfel ik ook niet aan. Ik zou er daarentegen heel teleurgesteld zijn over een rechts kabinet dat tegen onze rechtsstaat indruist en onze economie verder verzwakt, zeker als de VVD daar ook weer onderdeel van is.
S
SandervGLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jezus Christus wat komt die Yesilgöz zwak over in het EenVandaag Verkiezingsdebat. Wat mij betreft stegen Omtzigt, van der Plas en Jetten er boven uit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."