Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
141 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
henkie2 zei:
elke 4 jaar weer hetzelfde liedje
Klik om te vergroten...
Das wel het idee ja😂
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Σανσα zei:
Bekijk bijlage 54916
Dit is mijn meest linkse/progressieve uitkomst van alle stemwijzers vgm (en die motie-dinges die @ljuv hierboven ergens al weergegeven heeft. Kwam daar nou iets socialistisch naar voren?) Verder komen die drie partijen rechtsonderin het hoekje overal het meest naar boven. Ik ben wel tegendraads, dus in dat kader zou ik bijvoorbeeld op de dierenpartij stemmen. Maar tegendraads zal ik dan weer het tegenovergestelde doen. En zo zit je in de paradox.

Pvdd heb ik 10 jaar geleden wel eens bij de gemeenteraadsverkiezingen gestemd. Omdat het me leuk leek als het gemeentehuis een dierentuin werd. Dat bleek dus heel anders in elkaar te zitten.
Klik om te vergroten...
😍
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Oja - gisteren deze gekeken:
Geen tijd en puf en zin om mijn gedachten hierover op te schrijven, maar het is wel het kijken waard.
Klik om te vergroten...
Schitterend debat. Was heel fijn om te zien hoe coöperatief Timmermans en Omtzigt zich opstellen. Ben er inmiddels wel over uit dat ik op GL-PvdA ga stemmen.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dichtbij het resultaat van @Proxima maar ik hoef in ieder geval geen ChristenUnie te stemmen 😜
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
www.vluchteling.nl/kiespartij
www.vluchteling.nl

Hoe scoren politieke partijen op bescherming van vluchtelingen?

Welke standpunten nemen de politieke partijen in hun verkiezingsprogramma’s in over vluchtelingen? Bekijk onze partijscan.
www.vluchteling.nl www.vluchteling.nl
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zweevteev zei:
Dit zijn de resultaten van mijn stemwijzer:

Top 5
  1. 79% PvdD
  2. 79% BIJ1
  3. 74% LEF (nooit van gehoord)
  4. 72% GL-PvdA
  5. 72% Splinter (nooit van gehoord)
Bottom 5
  1. 19% BBB (Caroline is een vieze, onbekwame populist, R.I.P. de Eerste Kamer)
  2. 19% JA21
  3. 21% FvD
  4. 25% VVD (weet niet meer hoe ze heet, maar ik kan dat wijf die lijsttrekker is echt niet uitstaan)
  5. 27% SGP
Hoewel ik graag op PvdD of BIJ1 zou willen stemmen, denk ik dat het beter is om strategisch te stemmen en voor GL-PvdA te gaan + ik heb eigenlijk best wel veel vertrouwen in Frans Timmermans als premier, maar wie weet verander ik nog van gedachten (denk het echter niet).
Klik om te vergroten...
Screenshot_20231102_201905_Chrome.png
Wat een verrassing.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Misschien krijgt vincent dan wel weer vertrouwen…
Klik om te vergroten...
Het is in ieder geval wel beter als @Vincent A niet op mijn politieke kennis vertrouwd. We kunnen wel samen darten op het stembiljet?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Vincent A zei:
Als je straks in het stemlokaal komt maak je een split en blijf je op de grond zitten
Klik om te vergroten...
Ik las eerst: Als je strak in het stemlokaal komt rook je een spliff en blijf je op de grond zitten
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kabinet stuurt regeerprogramma naar Tweede Kamer, om 16.00 uur persconferentie - https://nos.nl/l/2536995
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#10
HappyMind zei:
Het is in ieder geval wel beter als @Vincent A niet op mijn politieke kennis vertrouwd. We kunnen wel samen darten op het stembiljet?
Klik om te vergroten...
Ja om de beurt een dart pijltje gooien met de ogen dicht
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Hangt van je argumentatie af🤷🏻‍♀️


Misschien krijgt vincent dan wel weer vertrouwen…
Klik om te vergroten...
Ik heb het idee dat de lijntjes toch door Europa en globalisten zijn uitgezet en dat wat je ook kiest zij slechts tussen die lijntjes inkleuren
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vincent A zei:
Ik heb het idee dat de lijntjes toch door Europa en globalisten zijn uitgezet en dat wat je ook kiest zij slechts tussen die lijntjes inkleuren
Klik om te vergroten...
Wel met rode potloodjes hè!
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#13
Vincent A zei:
Ja om de beurt een dart pijltje gooien met de ogen dicht
Klik om te vergroten...
Met de ogen dicht, niet links,niet rechts niet strategish gewoon recht door het midden
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#14
HappyMind zei:
Wel met rode potloodjes hè!
Klik om te vergroten...
Haha wit mag ook😉
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Super smash politici bros🤙🏻
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vincent A zei:
Ik heb het idee dat de lijntjes toch door Europa en globalisten zijn uitgezet en dat wat je ook kiest zij slechts tussen die lijntjes inkleuren
Klik om te vergroten...
Als je bedoelt dat we ons te houden hebben aan inter- en supranationale regels en wetgeving, dan ja… Als je het hebt over ‘agenda 2030’ verhalen dan zou ik het houden bij verhalen.

Maar goed dat maakt niet zo heel veel uit natuurlijk. Wat heb jij nodig om weer vertrouwen terug te krijgen? En: is de afwezigheid van dat vertrouwen een reden voor jou om niet te gaan stemmen?
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Super smash politici bros🤙🏻
Klik om te vergroten...
Yesilgöz is voor mij gewoon oude wijn in nieuwe kruiken dus die gaat het nooit worden
ljuv zei:
Als je bedoelt dat we ons te houden hebben aan inter- en supranationale regels en wetgeving, dan ja… Als je het hebt over ‘agenda 2030’ verhalen dan zou ik het houden bij verhalen.

Maar goed dat maakt niet zo heel veel uit natuurlijk. Wat heb jij nodig om weer vertrouwen terug te krijgen? En: is de afwezigheid van dat vertrouwen een reden voor jou om niet te gaan stemmen?
Klik om te vergroten...
Nee ik bedoel meer de eu maar ook de invloed van multinationals en lobbyisten
dat wef gebeuren vind ik wel een vreemd clubje (een non governementele organisatie die zoveel belangrijke mensen bij elkaar weet te krijgen?!)
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#18
DjYella zei:
Is het gek dat ik stiekem heel erg graag een vrouwelijke premier wil? De migratieachtergrond is ook wel een plus vind ik.
Of ze moeten Aboutaleb uit Rotterdam als premier presenteren, dan stem ik 100% op hem.
Klik om te vergroten...
Vrouw of man zou niet uit moeten maken en migratie-achtergron? Why?
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vincent A zei:
Vrouw of man zou niet uit moeten maken en migratie-achtergron? Why?
Klik om te vergroten...
Omdat ik het wel eens tijd vindt worden voor een vrouw aan het stuur, na zo veel jaar een stijve stugge single man.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb me HEEL lang geprobeerd in te houden hier… maar ik kan het niet laten. It’s in my DNA bbys<3

Ik ben enorm obsessief bezig geweest met de val van het kabinet, HET EINDELIJK OPSTAPPEN VAN RUTTE en wat ik daar verder bij voel, de overspoelende hoeveelheid vertrekkende Kamerleden en wat elke politiek-kenner daar maar over te zeggen had. Dat ging natuurlijk niet goed hahaha… Dus vanaf de tweede week van het reces heb ik me afgezonderd van AL het nieuws over en rondom Den Haag. Dat was eerlijk gezegd veel makkelijker dan ik dacht en HEERLIJK. Nu het reces op zijn einde loopt en ik er op proffessioneel gebied ook weer mee bezig mag/moet zijn, begint het weer te kriebelen in mijn buik. Wat een razend interessante tijd is het!!!!

Hier dus een topic om samen naar 22 november 2023 toe te leven. Ik ben niet uit op ellende lange welles-nietes discussies en als ik merk dat ik daar naar neig, reageer ik gewoon niet meer (alvast sorry). Ik vind het belangrijker dat er meer mensen gaan stemmen en het liefst dat zij geinformeerd gaan stemmen, dan dat ik jullie allemaal naar links beweeg hehehe. (Ook alvast een kleine disclaimer: als er onwaarheden worden verspreid ben ik wel bereid een welles-nietes discussie aan te gaan. Iedereen hier weet hoe ik me voel over desinformatie dus wees gewaarschuwd). Ik deel hier sowieso wat ik belangrijk vind voor anderen om weten, maar ook gewoon wat mij opvalt of wat ik grappig vind (politiek? Grappig? Ja jongens, deze meid lacht zich rot. Mijn eerste tip is dan ook zonder twijfel om Rondje Binnenhof op YouTube te volgen. Ze leggen de actualiteiten hilarisch uit, en geven ook goede visuele(!!) voorlichting). Zodra de programma’s bekend zijn, zal ik als ik tijd heb ook delen wat de partijen voor ogen hebben over drugs e.d. Als jullie twijfelen OF jullie gaan stemmen, waarop, of politieke vragen hebben over wat dan ook: ik ervaar deze passie met hart en nieren en kan ook heel politiek neutraal mensen helpen. Ik doe het (echt) heel graag want mijn liefde voor de democratie is groter dan mijn liefde voor welke partij dan ook.

ENNIEWEETJES
Een van die die dingen die ik wilde delen is het volgende:
A5B830C4-89FA-4EC4-A285-B4E9B773AD08.jpeg
www.nrc.nl

Waar staat Pieter Omtzigt voor? Een analyse van zijn stemgedrag

Stempatroon: Een partijprogramma heeft het Kamerlid vooralsnog niet, dus wie wil weten hoe links of rechts Omtzigt is, moet kijken naar zijn stemgedrag. Daarnaast: hoe verhoudt hij zich tot het CDA, de partij waarvan hij zich afsplitste?
www.nrc.nl www.nrc.nl
Veel mensen willen op Pieter Omzigt stemmen als hij mee zou doen aan komende verkiezingen. Ik vind het een enorm sympathieke man met heel veel passie en bevlogenheid: een soort politicus waarvan ik hoop dat we er meer en meer van zullen krijgen komende periode. Maar wat ik moeilijk vind aan de peilingen: eigenlijk weet niemand waar hij echt voor staat. Zo was het ook met de BBB en de provinciale staten: iedereen stemde uit protest op de beste vrouw, maar er waren (en zijn nogsteeds) op heel veel punten geen standpunt van de BBB bekend. Ik LAF Caroline als mens en haar politieke stijl nog meer… maar dit is een van de redenen dat er nog geen coalitieakkoord is in veel provincies, en dat deze bestuurslaag mega moeilijk te besturen gaat zijn. Ik ben ongelofelijk bang dat een vergelijkbaar iets zal gebeuren in de landelijke politiek. En nog meer dan het provinciale bestuur, kunnen we ons geen stilstand veroorloven met de huidige maatschappelijke problemen.

Edit: Waar ik bang voor ben bij Omzigt zelf zijn de medisch ethische kwesties. Gisteren was er nieuwsitem over abortus in America, en hoe er daar veel meer zwarte vrouwen sterven bij hun bevalling dan witte vrouwen. Nieuws als dit geeft me als vrouw enorme buikpijn van angst. Veel mensen hebben de overtuiging dat dit in Nederland onmogelijk is, maar ik geloof dat niet zo als ik naar ontwikkelingen in andere europese landen kijk… Bovendien zijn medisch ethische kwesties nooit vanzelfsprekend progressief geweest in Nederland. De afgelopen bestuursperiode, waar D66 hier een flinke aanzet heeft gegeven, was de eerste in tijden waar dit beleidsterrein weer aan vernieuwing kan doen. Dan vind ik het best een ding dat een man wiens stemgedrag het meest overeenkomt met de SGP, zó hoog komt in de peilingen. Ook wordt hij te vanzelfsprekend als links of als man van het volk gezien. Terwijl hij dus ook vaak erg rechts stemt, zoals bij het verhogen van belastingen voor bedrijven.

Okay, brand los maar houd het netjes! Liefs ljuvvie!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."