Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
139 weergaven
18-5-2026
L
Le DucLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je moet niks...je hebt een recht, geen plicht.

Ik stemde zelf jarenlang niet, omdat ik voor mijn gevoel te weinig wist om er een voldoende onderbouwde mening over te kunnen vormen.

Het vergt zelf moeite en motivatie om 'het' wat beter te begrijpen. Probeer daarin zelf ze ontdekken wat werkt en niet werkt voor je.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Σανσα zei:
Jullie hebben mijn stem!

Edit: o wacht. Ik doe mee aan deze partij. Gelukkig mag je op jezelf stemmen
Klik om te vergroten...
Nu @ljuv nog

Met zijn 3en spreken we zo ongeveer heel europa aan wat meningen betreft, dus kan niet anders dan goed komen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Casaan zei:
Nu @ljuv nog

Met zijn 3en spreken we zo ongeveer heel europa aan wat meningen betreft, dus kan niet anders dan goed komen.
Klik om te vergroten...
Σανσα zei:
Dat zit wel goed. Wanneer starten we?
Klik om te vergroten...
Hmmm. Ik word liever adviseur ofzo sorry…


Ennieweetjes:

TRES!
Conceptprogramma PvdA-GL
0C47F246-187C-4DDF-9760-FD28E7ADAC09.jpeg679604AD-AC94-4B6E-8042-23C2F262BB6A.jpeg
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Terug van een kleine forum pauze. Jullie weten wel wie er geen pauze’s hebben gehad:

Verkiezingsprogramma PVV

1694973073700.png
1694973147103.png
Verfrissend om zo’n uitgebreid programma van de PVV te zien. Daarmee laten ze wat mij betreft wel zien echt graag mee te doen dit keer… Dat was ook een interessante wisselwerking tussen Wilders en Omtzigt dit weekeind. Beetje een politiek blauwtje daaro:

1694973346131.png
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#5
@ljuv Fijn dat je er weer bent šŸ˜
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb ik iets gemist? Kan iemand me even kort bij praten?
Ik meen dit serieus
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Verkiezingsprogramma FvD

1694974369910.png
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Verkiezingsprogramma ChristenUnie
Met afstand de meeste hits als je control-F gebruikt Op ā€˜drugs’.

1694974672641.png

1694975113185.png
1694975205056.png

Het komt vooral door dit hoofdstuk:
1694975307690.png1694975331621.png
Ook proberen ze naar de bredere context te kijken:
1694975430408.png1694975478203.png


Het is natuurlijk een mega streng beleidsvoornemen, maar toch vind ik CU van alle tegenstanders wel het minst tenenkrommend. Vooral omdat het niet zo allejezus hypocriet is, er ook over alcohol, suiker en gokken wordt gesproken en naar het bredere verband op internationaal niveau wordt gekeken.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Verkiezingsprogramma BBB
Natuurlijk al gedeeld door @Lemmy, maar voor de volledigheid!

1694975803803.png
(Kopje genaamd ā€œHARDE AANPAK GEORGANISEERDE (DRUGS)CRIMINALITEITā€ paste niet op onderstaande screenshot:
1694975886984.png
G
GreenAnonManLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit hele land is zo erg naar de klote, de enige oplossing is een geheel nieuw politiek-stelsel, heb geen medelijden met een politicus of iemand die de overheid trouw staat (politie, etc). Dus ik ga maar afwachten, niet alsof ik een verandering kan maken. Stemmen heeft toch geen zin en doet helemaal niks.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#11
GreenAnonMan zei:
Dit hele land is zo erg naar de klote,
Klik om te vergroten...

Nederland op plek vijf van meest gelukkige landen ter wereld:
www.rtlnieuws.nl

Nederland op 5de plaats van gelukkigste landen

Nederland staat op de vijfde plaats van de jaarlijkse lijst van gelukkige landen. Voor de zesde keer op rij is Finland volgens het World Happiness Report 2023 het land met de gelukkigste bevolking ter wereld.
www.rtlnieuws.nl www.rtlnieuws.nl

Plaats 21 van meest veilige landen ter wereld:
nl.wikipedia.org

Global Peace Index - Wikipedia

nl.wikipedia.org nl.wikipedia.org

Qua laagste criminaliteit staan we in de wereld op plek 18:
https://ocindex.net/country/netherlands

En zo zijn er keer op keer vergelijkingen waar Nederland op belangrijke vlakken, positief gezien, erg goed scoort in vergelijking met de rest van de wereld.

Heb je er daarom wel eens over nagedacht dat jouw idee van dat "dit hele land is zo erg naar de klote" wel eens meer op jouw kan slaan, en dat deze mening niet gelijk is aan de gemiddelde bevolking van Nederland (verre van zelfs)?

Ja, we hebben lopende problemen. Ja, er zijn dingen die beter kunnen. En ja, we hebben niet een eindeloze bron van geld, resources en geluk die we kunnen aanspreken. We moeten het dus doen met wat we hebben en daarin doen we het z'n allen in Nederland helemaal niet zo slecht.
G
GreenAnonManLid
01-01-2024, 00:00
#12
Proxima zei:
Nederland op plek vijf van meest gelukkige landen ter wereld:
www.rtlnieuws.nl

Nederland op 5de plaats van gelukkigste landen

Nederland staat op de vijfde plaats van de jaarlijkse lijst van gelukkige landen. Voor de zesde keer op rij is Finland volgens het World Happiness Report 2023 het land met de gelukkigste bevolking ter wereld.
www.rtlnieuws.nl www.rtlnieuws.nl

Plaats 21 van meest veilige landen ter wereld:
nl.wikipedia.org

Global Peace Index - Wikipedia

nl.wikipedia.org nl.wikipedia.org

Qua laagste criminaliteit staan we in de wereld op plek 18:
https://ocindex.net/country/netherlands

En zo zijn er keer op keer vergelijkingen waar Nederland op belangrijke vlakken, positief gezien, erg goed scoort in vergelijking met de rest van de wereld.

Heb je er daarom wel eens over nagedacht dat jouw idee van dat "dit hele land is zo erg naar de klote" wel eens meer op jouw kan slaan, en dat deze mening niet gelijk is aan de gemiddelde bevolking van Nederland (verre van zelfs)?

Ja, we hebben lopende problemen. Ja, er zijn dingen die beter kunnen. En ja, we hebben niet een eindeloze bron van geld, resources en geluk die we kunnen aanspreken. We moeten het dus doen met wat we hebben en daarin doen we het z'n allen in Nederland helemaal niet zo slecht.
Klik om te vergroten...
Klopt, tuurlijk is meerendeel van Nederland blij, het is namelijk een slavenvolk (mijn mening), alle basisbehoeften worden gegeven, waardoor de Nederlanders ook geen zin hebben om "Op te staan" tegen de boosdoeners. Als ik het goed begrijp gelooft ongeveer meer dan de helft van de bevolking nogsteeds het nieuws en als er een nieuwe prik moet komen (als een voorbeeld) zal iedereen weer in de rij staan.

Ja, Nederland heeft ook zijn mooie dingen, ik ben zeker nog blij dat ik in dit land woon, maar we moeten realizeren en inzien dat dit land op instorten staat. Het kabinet is al zo vaak gevallen, langzamerhand zal niemand meer vertrouwen hebben in de politiek en Nederland heeft een van de slechtse inflatie van West-Europa.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#13
De PVV is zelf "gotspe". Wat een Modknip*Laat dat schelden met allerlei ziekte maar wat achterwege aub *modknip spartij is dat toch.

Straks komen ze vast wel met een primeur: drugs zijn een creatie van de profeet Mohamed.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Verkiezingsprogramma ChristenUnie
Met afstand de meeste hits als je control-F gebruikt Op ā€˜drugs’.

Bekijk bijlage 54072

Bekijk bijlage 54073
Bekijk bijlage 54074

Het komt vooral door dit hoofdstuk:
Bekijk bijlage 54075Bekijk bijlage 54076
Ook proberen ze naar de bredere context te kijken:
Bekijk bijlage 54077Bekijk bijlage 54078


Het is natuurlijk een mega streng beleidsvoornemen, maar toch vind ik CU van alle tegenstanders wel het minst tenenkrommend. Vooral omdat het niet zo allejezus hypocriet is, er ook over alcohol, suiker en gokken wordt gesproken en naar het bredere verband op internationaal niveau wordt gekeken.
Klik om te vergroten...
wat een kut partij laat ze lekker weg gaan
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Puur op basis van de screenshots bedoel je dan, toch?
Klik om te vergroten...
jep en niet persee vanwege de dingen die aangehaald zijn met een kleur maar ook om de andere speerpunten
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
jep en niet persee vanwege de dingen die aangehaald zijn met een kleur maar ook om de andere speerpunten
Klik om te vergroten...
Ja ik snap het hoor. Ik ben sowieso weinig fan van politieke partijen met een oorsprong vanuit religie. Maar toch vind ik CU daarvan de minst hypocriete. Minst kutte tussen vreselijke partijen zegmaar.

Maar das ook maar mijn meningšŸ¤·šŸ»ā€ā™€ļø Ik denk niet dat ze zullen verdwijnen na de verkiezingen. Ik denk ook niet dat ze staan te springen weer mee te regeren.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Verkiezingsprogramma Bij1
Geel hebben ze zelf gearceerd, groen gaat over drugs.1695110689201.png

Ik heb ook nog HEUL VEUL te zeggen over de interne discussies in de partij en de nieuwe partijleider maar dat komt op een later moment of niet hehehe.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#18
ljuv zei:
Verkiezingsprogramma Bij1
Geel hebben ze zelf gearceerd, groen gaat over drugs.Bekijk bijlage 54096

Ik heb ook nog HEUL VEUL te zeggen over de interne discussies in de partij en de nieuwe partijleider maar dat komt op een later moment of niet hehehe.
Klik om te vergroten...
Nicee kan ik eindelijk legaal crystal meth maken voor medicinale redenen
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Ik ben sowieso weinig fan van politieke partijen met een oorsprong vanuit religie. Maar toch vind ik CU daarvan de minst hypocriete.
Klik om te vergroten...
Ik stem dus altijd ChristenUnie omdat ik het belangrijk vind dat Christelijke normen en waarden vertegenwoordigd blijven in de Nederlandse politiek. Mijn vraag is nu: is er een reden om voor deze verkiezingen een keertje CDA of SPG te stemmen, omdat dat bijvoorbeeld strategisch zou zijn voor coalitievorming? Ik vind CDA meestal te soft en SPG bijna altijd te streng. En verder ben ik een puur ideologische stemmer, dus wat er in de huidige verkiezingsprogramma’s staat maakt me niets uit.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Okay, zoals elders al vermeld, ik ga hier niet meer op in. Ik hoop dat jullie zien dat zijn argumentatie van geen kant klopt en dat ik juist mijn best doe om jullie te informeren ipv een links verhaal te lullen. Dat laatste kan ik ook erg goed - maar wanneer ik dat doe vermeld ik dat netjes.

Zoals ik al zei: ik zit op politiek en ik vind het heel leuk. Dus vandaag me ook weer kostelijk vermaakt:
F2AAE999-4794-4BBF-8579-7839D5D76FA6.jpeg82233A35-C079-4A00-B590-AC2E9DB15797.jpegC2782BD3-28FA-424A-A2BF-00DD0AE8343F.jpeg88B02159-AAB2-4610-AC39-647A0A76EA58.jpegFCF3A28E-1A6E-44F4-9FE7-3928EDFBC16A.jpeg68B97AEC-CE9D-4586-BD3A-1D9299FCCB06.jpeg4A01C860-CCC0-4643-94BD-931BA41E7C4B.jpegD7545180-138D-4EB7-89AF-1E3EDFF0772F.jpeg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."