Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
222 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Σανσα zei:
Maar... ik denk dit ook. M.i. door de steeds groter wordende coalities. Men komt er niet uit omdat men moet samen werken met partijen die elkaar eigenlijk niet liggen. Is dit dan niet een voortdurend probleem?
Klik om te vergroten...
Neuh löpt wa wier lösse. Dit is een beetje het cirkeltje waarin de politiek vaak gaat, en we zitten nu even vast. Heb wel goede hoop dat dat, net als altijd, weer goed komt. Zeker als de formatie wel lukt: de tegenstellingen tussen links en rechts worden dan weer duidelijker en dat kunnen we wel gebruiken in NL. Ik denk ook dat er vanuit Omtzigt echt wel wat ideeën gaan komen die wel het bestuur gaan veranderen, zoals het akkoord op hoofdlijnen. Op die manier kun je per thema kijken of je over links of rechts wil. En zo nog wel meer.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Wat ik niet snap, is dat zo veel mensen geloven in plannen die geen oplossing bieden.
Klik om te vergroten...
Tja... een soort hoop op iets beters? Maar dan kom je al snel van de kouwe kermis thuis natuurlijk.
ljuv zei:
Die logica zit er dus feitelijk helemaaaaal niet in, alleen gevoelsmatig. En dat gevoel wordt gemaakt, want dat migratie het probleem van alles is is wat politici de mensen doet geloven.
Klik om te vergroten...
Nou... ik volg alleen het nieuws, maar op mij kwam het niet over als hét probleem, wel als 'n probleem.
ljuv zei:
Yes, dit snap ik ook heul goed. Daarom denk ik dat Yesilgoz vanochtend een heel logische en goede uitspraak deed. En ik hoop van HARTE dat de rest van de politiek dit ook gaat inzien, en echte oplossingen gaat aanaandragen
Klik om te vergroten...
Ik zou helemaal in de knoop zitten als ik Frans was.
ljuv zei:
Dus misschien hoeven we de PVV niet als een directe dreiging voor de rechtsstaat te zien, maar wel degelijk als een bedreiging. En voor die 1miljoen+ Nederlandse moslims, is het een HEEL directe dreiging. En daarmee ook weer een directe dreiging voor ons land.
Klik om te vergroten...
Misschien is de dreiging voor Nederlandse Moslims toch wat minder groot als ik onderstaande nieuwsbericht lees:

www.volkskrant.nl

In de Arnhemse moskee bestaat opvallend veel sympathie voor Wilders. ‘Liever Geertje dan Dilan’

In de Arnhemse wijk Presikhaaf wonen veel Nederlanders met een migratieachtergrond. Desondanks is er opvallend veel sympathie voor Wilders. Niet bij iedereen. ‘Ik ben opgegroeid met zijn meer-of-minder-Marokkanen-uitspraak. Daarin zit alles waar ik niet voor sta.’
www.volkskrant.nl www.volkskrant.nl
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gemberthee zei:
Tja... een soort hoop op iets beters? Maar dan kom je al snel van de kouwe kermis thuis natuurlijk
Klik om te vergroten...
Dat is ook wat mijn nichtje achteraf zei: “Ja we willen toch anders? Dit is anders.”
Het linkse meisje in mij schreeuwt dan wel: MAAR HOEZO WIL JE DAN NIET LINKS NA DERTIEN JAAR EN MEER OVER RECHTS AAAAAHRHG. Maar okay: ik snap het sentiment. Ik snap alleen echt niet dat je dan dus zoveel mensen wil buitensluiten daarin. Dat je dat thema, waar de PVV op gebouwd is, eventjes lekker kan negeren. Maar zoals ook al eerder gezegd: gelijkwaardigheid is zo’n diepgewortelde waarde van mij dat ik moeilijk begrip kan opbrengen voor de andere kant.

Gemberthee zei:
Nou... ik volg alleen het nieuws, maar op mij kwam het niet over als hét probleem, wel als 'n probleem.
Klik om te vergroten...
En toch zeggen alle deskundigen anders… niet alleen wat ik hier vanmiddag deelde, maar ook rapporten van de EK die ik eerder in dit topic deelde, en zo veurts.
Asielopvang is wel degelijk een probleem. Maar niet omdat er zoveel meer vluchtelingen komen: dat is namelijk ook niet waar.

Gemberthee zei:
Misschien is de dreiging voor Nederlandse Moslims toch wat minder groot als ik onderstaande nieuwsbericht lees:

www.volkskrant.nl

In de Arnhemse moskee bestaat opvallend veel sympathie voor Wilders. ‘Liever Geertje dan Dilan’

In de Arnhemse wijk Presikhaaf wonen veel Nederlanders met een migratieachtergrond. Desondanks is er opvallend veel sympathie voor Wilders. Niet bij iedereen. ‘Ik ben opgegroeid met zijn meer-of-minder-Marokkanen-uitspraak. Daarin zit alles waar ik niet voor sta.’
www.volkskrant.nl www.volkskrant.nl
Klik om te vergroten...
Ja ik heb het ook in meerdere media voorbij zien komen. En dat snap ik ook wel, gezien de gematigde toon op moslimhaat en de duidelijke toon voor mensen met een laag of middeninkomen.
Maar dat ze het niet als dreiging ervaren, zegt natuurlijk niets over de daadwerkelijke dreiging. En het is ook wel een eenzijdige weergave van die ervaring, als ik kijk naar wat ik op social media voorbij zie komen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
jeroen79 zei:
@ljuv hoe is het nu met je hartslag en bloeddruk? Blij dat het weekend is en je een beetje to rust kan komen:redheart:
Klik om te vergroten...
Ahw wat een lief berichtje!
Mijn bloeddruk ging prima… mijn hart daarentegen was ka-pot. Ik stuurde vanochtend naar vrienden: “Seuw echt NET liefdesverdriet joh, Geertje. Werd vanochtend veel beter wakker en moest echt denken aan dat ik zo een hele week om mijn ex had gehuild en dat je dan ineens wakker word zonder huilen en denkt ‘ja maar komt goed toch fuck die shit.’”

Dus ja: het gaat wel weer😅 Hoewel ik het nogsteeds onbegrijpelijk en frustrerend vind, denk ik wel dat het echt goed kan zijn voor NL. Niet omdat ik denk dat Geert goed kan zijn voor NL, maar omdat ik hoop dat zijn kiezers dat ook inzien nadat hij heeft mogen regeren. Een politieke verschuiving legt altijd meer bloot dan middenpolitiek.

Hoe is het met jou?
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind je strijdlustigheid fantastisch! Je sterke rechtvaardigheidsgevoel is aanstekelijk.

Voor een ontevreden kiezer is het veel gemakkelijker om van je af te schreeuwen en bijten via extreem rechts. Bij links moet je te veel denken voor anderen enzo :wink:.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gemberthee zei:
Ik vind je strijdlustigheid fantastisch! Je sterke rechtvaardigheidsgevoel is aanstekelijk.
Klik om te vergroten...
❤️
Gemberthee zei:
Voor een ontevreden kiezer is het veel gemakkelijker om van je af te schreeuwen en bijten via extreem rechts. Bij links moet je te veel denken voor anderen enzo :wink:.
Klik om te vergroten...
😂
Links denkt sowieso te veel. Dat is een van de problemen denk ik.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Groeimaatje zei:
Ik vind ook dat ze eerst maar is aan ons moeten denken ipv anderen landen/mensen boven ons te zetten
Klik om te vergroten...

Precies, als ik iets geleerd heb uit eigen ervaring, we bieden hulp maar we zijn zelf de dwalers en zo zit niemand safe......

Men kan een ander pas helpen als men zelf stabiel is.......
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Paranoize. zei:
En die 17 miljoen kunnen ze ook in huizen stoppen. Of wil je dat je kind geen onderdak heeft dalijk?
Klik om te vergroten...

Hoeveel huizen kun je daarvan bouwen?
Wel zes (als onze overheid ermee klaar is).
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Casrus zei:
Hoeveel huizen kun je daarvan bouwen?
Wel zes (als onze overheid ermee klaar is).
Klik om te vergroten...
Triest maar waar 🤣

Ik ben verder niet tegen mensen in oorlog helpen maar onze prioriteiten liggen helemaal van de reling af...
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zit sinds begin dit jaar in de medische molen. Als ik zie (nu ik er zelf in sta) hoe de zorg in Nederland kapot bezuinigd wordt kan ik alleen maar denken: "stop een deel van die 17 miljoen in de zorg zodat we zorg kunnen blijven krijgen als mens, en niet als melkkoe".

Natuurlijk zijn er genoeg andere dingen in het land waar geld naar toe kan. En dat we iets geven aan een land in nood ook prima. Maar het lijkt of iemand als Rutte veel te ver van de "normale mens" af staat.

Mark koopt zijn zorg wel prive in, in de klasse waar hij huizen kan kopen zal de keuze reuze zijn, eigen risico zorg is voor hem een kwartiertje werken, hij krijgt zijn eigen beveiliging en benzinepas.
En vele met hem die het voor het zeggen hebben in dit land
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kordie zei:
Maar ze zeggen zover ik het goed hoor niet om deze af te schaffen, maar om even te wachten met behandelen tot dat er een nieuw kabinet is.
Klik om te vergroten...
Naja ze bepalen hiermee de agenda van de EK: zo heurt dat niet en ik was ook wel erg verbaasd gisteren dat dit van de VVD kwam. Het is niet rechtstatelijk…
Er zijn zoveel eerdere wetten en regelgeving waar een nieuw Kabinet van baalt als ze aantreden. Het is dan aan een nieuw Kabinet om nieuwe, betere voorstellen te doen, maar het is belachelijk om op deze manier terug te draaien waar een vorige Kamer democratisch voor gekozen heeft. Zeker als je tegen je EIGEN (demissionaire) Kabinet ingaat zoals Yesilgoz.

Paranoize. zei:
Dat is toch dom, het enige waar Nederland goed voor is, is landen in de NAVO geld toesturen en hopen dat ze ons zullen beschermen

Wie zijn wij nou? We hebben he le maal niks. Als er oorlog uitbreekt gaan we als eerste ten onder van de hele NAVO. 1 bommetje op de botlek en we zijn weg.

Tijd dat Nederland aan zichzelf gaat denken!


En die 17 miljoen kunnen ze ook in huizen stoppen. Of wil je dat je kind geen onderdak heeft dalijk?
Klik om te vergroten...
Ik snap deze redenatie niet helemaal? Als onze kracht niet fysiek is, en we als klein land onzelf slecht kunnen verdedigen maar we wel een van de rijkste landen in EU en NAVO zijn, is geld sturen om daar bescherming voor terug te krijgen niet juist wat we moeten doen? Als we dat niet doen: hoe moeten “we” dat dan wel bewerkstelligen?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
ljuv zei:
maar het is belachelijk om op deze manier terug te draaien
Klik om te vergroten...

Volgens mij hebben ze het niet over terug draaien. Maar over "nog niet behandelen op 16 januari".
Dat is dan volgens mij meer de pauze knop.
Dit omdat het mogelijke nieuwe kabinet PVV NSC BBB en VVD dit allemaal hoog op hun lijstje hebben staan: migratie / minder spreiding.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Volgens mij hebben ze het niet over terug draaien. Maar over "nog niet behandelen op 16 januari".
Dat is dan volgens mij meer de pauze knop.
Klik om te vergroten...
Je gaat als Tweede Kamer niet over de behandeling in de Eerste Kamer. Is een beetje alsof ik tegen jou zeg dat je maar moet wachten met stoppen met roken omdat ík graag rook en wil wachten tot ik een nieuw bondje met de tabaksindustrie heb. Bevoobuld. Als ze er echt wat aan hadden willen doen, hadden ze het onderwerp bij het aftreden van het Kabinet controversieel moeten verklaren🤷🏻‍♀️ Dát is wel rechtstatelijk.
De wet is al aangenomen in de Tweede Kamer. Daarna moeten ze het loslaten, is het niet meer aan hen.

Kordie zei:
Dit omdat het mogelijke nieuwe kabinet PVV NSC BBB en VVD dit allemaal hoog op hun lijstje hebben staan: migratie / minder spreiding.
Klik om te vergroten...
En daar mogen ze mooi nieuwe afspraken voor maken als het ze lukt om een regering te vormen, nu moeten ze het demissionaire Kabinet hun shit laten afmaken. Vooral gek dus als je onderdeel bent van dat specifieke Kabinet.
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#14
de oorlog in de Oekraïne is een oorlog die door het westen en dus ook door ons gewild was
in 2014 heeft de cia een opstand in Oekraïne georganiseerd waarna Zelenskyy aan de macht is gebracht
de redenen hiervoor zijn zowel strategisch maar ook economisch
westerse multinationals staan te springen om daar wederopbouw contracten binnen te halen maar ook de olie en gas en niet te vergeten de landbouw industrie kan dan in handen komen van westerse multinationals
alleen meneer Poetin staat in de weg en daarom sturen wij miljarden naar Oekraïne ook al weten we dat Zelenskyy en zijn elites zwaar corrupt zijn en dus een deel jatten voor zich zelf
het westen geeft niets zomaar weg, d’r staat bijna altijd iets tegen over en dat is goedkope grondstoffen en invloed
Het westen doet dit trucje al heel lang overigens bijv in noord Afrika
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#15
www.youtube.com/watch?v=AQIU0gz9nN8

Wat een kutkind is dit toch. Volgens mij zat ie weer aan de coke.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vincent A zei:
de oorlog in de Oekraïne is een oorlog die door het westen en dus ook door ons gewild was
in 2014 heeft de cia een opstand in Oekraïne georganiseerd waarna Zelenskyy aan de macht is gebracht
de redenen hiervoor zijn zowel strategisch maar ook economisch
westerse multinationals staan te springen om daar wederopbouw contracten binnen te halen maar ook de olie en gas en niet te vergeten de landbouw industrie kan dan in handen komen van westerse multinationals
alleen meneer Poetin staat in de weg en daarom sturen wij miljarden naar Oekraïne ook al weten we dat Zelenskyy en zijn elites zwaar corrupt zijn en dus een deel jatten voor zich zelf
het westen geeft niets zomaar weg, d’r staat bijna altijd iets tegen over en dat is goedkope grondstoffen en invloed
Het westen doet dit trucje al heel lang overigens bijv in noord Afrika
Klik om te vergroten...
Gaat het verder wel goed met je?
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Groeimaatje zei:
Rare reactie, vind dat hij het goed uitlegt en zijn zorgen uitspreek. Duidelijk denk jij er anders over en dan horen we het graag net zo goed uitgelegd.
Klik om te vergroten...
Goed uitlegt en zorgen uitspreken? Dit is gewoon Russische propaganda papegaaien zonder ook maar enige onderbouwing. Waarom moet ik daar serieus op reageren ?
T
TootjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
brdrstr zei:
Gaat het verder wel goed met je?
Klik om te vergroten...
Rare reactie, vind dat hij het goed uitlegt en zijn zorgen uitspreek. Duidelijk denk jij er anders over en dan horen we het graag net zo goed uitgelegd.
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#19
brdrstr zei:
Gaat het verder wel goed met je?
Klik om te vergroten...
Het had jou gesierd als jij dan ook wat uitleg geeft na deze reactie
T
TootjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
brdrstr zei:
Goed uitlegt en zorgen uitspreken? Dit is gewoon Russische propaganda papegaaien zonder ook maar enige onderbouwing. Waarom moet ik daar serieus op reageren ?
Klik om te vergroten...
Doe je research naar de corruptie in Oekraïne, wat je ermee doet moet je zelf weten ja

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4142434445...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."