Tja... een soort hoop op iets beters? Maar dan kom je al snel van de kouwe kermis thuis natuurlijk
Dat is ook wat mijn nichtje achteraf zei: “Ja we willen toch anders? Dit is anders.”
Het linkse meisje in mij schreeuwt dan wel: MAAR HOEZO WIL JE DAN NIET LINKS NA DERTIEN JAAR EN MEER OVER RECHTS AAAAAHRHG. Maar okay: ik snap het sentiment. Ik snap alleen echt niet dat je dan dus zoveel mensen wil buitensluiten daarin. Dat je dat thema, waar de PVV op gebouwd is, eventjes lekker kan negeren. Maar zoals ook al eerder gezegd: gelijkwaardigheid is zo’n diepgewortelde waarde van mij dat ik moeilijk begrip kan opbrengen voor de andere kant.
Nou... ik volg alleen het nieuws, maar op mij kwam het niet over als hét probleem, wel als 'n probleem.
En toch zeggen alle deskundigen anders… niet alleen wat ik hier vanmiddag deelde, maar ook rapporten van de EK die ik eerder in dit topic deelde, en zo veurts.
Asielopvang is wel degelijk een probleem. Maar niet omdat er zoveel meer vluchtelingen komen: dat is namelijk ook niet waar.
Misschien is de dreiging voor Nederlandse Moslims toch wat minder groot als ik onderstaande nieuwsbericht lees:
In de Arnhemse wijk Presikhaaf wonen veel Nederlanders met een migratieachtergrond. Desondanks is er opvallend veel sympathie voor Wilders. Niet bij iedereen. ‘Ik ben opgegroeid met zijn meer-of-minder-Marokkanen-uitspraak. Daarin zit alles waar ik niet voor sta.’
www.volkskrant.nl
Ja ik heb het ook in meerdere media voorbij zien komen. En dat snap ik ook wel, gezien de gematigde toon op moslimhaat en de duidelijke toon voor mensen met een laag of middeninkomen.
Maar dat ze het niet als dreiging ervaren, zegt natuurlijk niets over de daadwerkelijke dreiging. En het is ook wel een eenzijdige weergave van die ervaring, als ik kijk naar wat ik op social media voorbij zie komen.