Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
156 weergaven
18-5-2026
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#1
DjYella zei:
Ik ben net links progressief volgens het kieskompas, maar wat strategisch slim is ben ik nog niet uit.
Klik om te vergroten...
Blitzkrieg is strategisch
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben blij vandaag met de politieke en enthousiaste hulplijn van @ljuv. Eens kijken of ik het stemmen dit jaar uiteindelijk als minder overweldigend ga ervaren.
S
SandervGLid
01-01-2024, 00:00
#3
Van Timmermans krijg ik jeuk, Yeşilgöz wil te graag, Bontebal heeft wat mij betreft wel de gunfactor, maar ik heb niets met het CDA, Omtzigt, de messias, kan het nu al niet aan, Geert blijft schreeuwen vanaf de zijlijn, Jetten houdt zich bezig met progressief gezever en van der Plas blijkt een eendagsvlieg.

Wat me tevens irriteert: het niveau van het debat. Stelletje achterlijke kleuters die elkaar voortdurend vliegen afvangen.

Toekomstperspectief: ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was.
L
Le DucLid
01-01-2024, 00:00
#4
SandervG zei:
Van Timmermans krijg ik jeuk, Yeşilgöz wil te graag, Bontebal heeft wat mij betreft wel de gunfactor, maar ik heb niets met het CDA, Omtzigt, de messias, kan het nu al niet aan, Geert blijft schreeuwen vanaf de zijlijn, Jetten houdt zich bezig met progressief gezever en van der Plas blijkt een eendagsvlieg.

Wat me tevens irriteert: het niveau van het debat. Stelletje achterlijke kleuters die elkaar voortdurend vliegen afvangen.

Toekomstperspectief: ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was.
Klik om te vergroten...
En buiten je twijfels en negativisme om, waar neig je naar en waarom?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Eigenlijk is dit alles @GasErOp12

Bekijk bijlage 55050Dus

1. Welk ontbijt ben jij?
2.


3 en 4. Ff googelen of terugscrollen. Begin bij de eerste pagina en je komt langs de verkiezingsprogramma’s van alle partijen en ik denk dat je er nog om moet lachen ook want politiek kan ook leuk zijn. Hoor. Oja en ik heb alle standpunten over drugs gehighlight toegevoegd: een van de velen mogelijke resultaten van dit stappenplan✨

@dupont @Kwarkman @DjYella @Le Duc misschien helpt jullie dit ook? Of zijn jullie er al uit?

En iedereen die er nog niet uit is op wie zoals @Σανσα hoeft alleen stapje 3 en 4 nog uit te voeren.

Klik om te vergroten...
Ik ben er inmiddels uit. Het gaat Bij1 worden. Vermoedelijk blijven ze te klein voor een zetel maar ik ben geen fan van tactisch stemmen. Ik stem op de principes die mij het best liggen. Ja, toch nog eigenwijs he :wink:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
SandervG zei:
en van der Plas blijkt een eendagsvlieg.
Klik om te vergroten...
Hahahaha ik moet wel een beetje lachen van je klaagzang en kan me je frustratie goed inbeelden. Maar hier moet ik je toch ongelijk geven… ze krijgen er meer zetels bij dan dat het cda of d66 overhouden, terwijl hun speerpunt en bestaanrecht totaal geen relevant thema meer blijkt te zijn (stikstof). Ik ben en blijf onder de indruk van Caroline en haar partij.

dupont zei:
Ik ben er inmiddels uit. Het gaat Bij1 worden. Vermoedelijk blijven ze te klein voor een zetel maar ik ben geen fan van tactisch stemmen. Ik stem op de principes die mij het best liggen. Ja, toch nog eigenwijs he :wink:
Klik om te vergroten...
Woehoeeee!
Ik kan wel doen alsof ik neutraal ben, maar hierdoor ben je toch omhoog gekropen in mijn favoriete forummer lijssie🤪
In de laatste peilingen hebben ze wel een zetel! “Zelfs” in die van Maurice de Hond, dus dat zegt best wat!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
HappyMind zei:
Ik ben blij vandaag met de politieke en enthousiaste hulplijn van @ljuv. Eens kijken of ik het stemmen dit jaar uiteondelijk als minder overweldigend ga ervaren.
Klik om te vergroten...
Jaaaaa!

Politiek is leuk leuk leuk, politiek is leeeeeeeuk. Prep urself for some overenthusiastic spraakmemo’s✨💕
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
De doorrekeningen van het CBS zijn daar: keuzes in kaart

1699442341658.jpeg

Nog niet uitgebreid kunnen kijken want het leven haalt me in de laatste tijd maar eerste take-aways:

- Overheidsschuld is bij GL-PvdA láger dan bij VVD, CDA en JA21
- Economische groei is bij PvdA-GL hoger dan bij alle andere partijen
- Werkloosheid is het laagst bij de PvdA-GL

Verrassend, dus, zou je kunnen zeggen.

Reflecterende Twitter draadjes:
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Bij mij kwam als hoogste

PPV 80% BVNL 70% FVD 68%

🤣🤣 Voorheen was dat altijd

SP, GroenLinks of Partij voor de dieren.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#10
Le Duc zei:
Een aantal partijprogramma's verder, en NSC valt af en D66 is opeens een optie...maar een zwevende kiezer blijf ik vooralsnog.

Strategisch stemmen overweeg ik ook niet, alsof ik kan voorspellen wat de andere debielen in dit land op 't laatste moment gaan inkleuren in het hokje...
Klik om te vergroten...
Er zijn aardig wat representatieve polls al dus een redelijke inschatting is er wel te maken denk ik.
T
ThePharmacyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb sinds 2018 altijd VVD gestemd (behalve in 2021, toen gestemd op D66 en achteraf spijt). Nu weer voor VVD.
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#12
Ben ik pessimistisch? als ik zeg dat ik helemaal geen vertrouwen heb in de politiek
V
Vincent ALid
01-01-2024, 00:00
#13
HappyMind zei:
Vier verschillende kieswijzers gedaan en ik ben vervolgens beland in een identititeitscrisis. Nieuwe partij oprichten dan maar?
Klik om te vergroten...
Als je straks in het stemlokaal komt maak je een split en blijf je op de grond zitten
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vincent A zei:
Als je straks in het stemlokaal komt maak je een split en blijf je op de grond zitten
Klik om te vergroten...
"Vrouw bezweken onder de druk in keuzes van de Tweede Kamerverkiezing".

Offff.... het stembiljet aan het muurtje hangen en dan met het rode potloodje darten? Dan kom ik ook wel tot een beslissing. Maar dan, gooi je het potloodje strategisch of juist niet?!
S
SandervGLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zeehond zei:
Praat je nou voor jezelf of voor anderen?
Klik om te vergroten...
Nee, ik praat in het algemeen. Er is gewoon minder draagvlak voor dit onderwerp. Het lukt PvdA/GL ook niet om dit thema tot prioriteit te maken. Mensen zijn momenteel meer bezig met bestaanszekerheid en hun eigen portemonnee en juist dit zorgt ervoor dat rechts op meer draagvlak kan rekenen dan links.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
SandervG zei:
Nee, ik praat in het algemeen. Er is gewoon minder draagvlak voor dit onderwerp. Het lukt PvdA/GL ook niet om dit thema tot prioriteit te maken. Mensen zijn momenteel meer bezig met bestaanszekerheid en hun eigen portemonnee en juist dit zorgt ervoor dat rechts op meer draagvlak kan rekenen dan links.
Klik om te vergroten...
Dit is gewoon jouw mening, niets meer en niets minder.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
SandervG zei:
Het is inderdaad mijn mening, die tevens wordt ondersteund door de peilingen.
Klik om te vergroten...
Nou, ik ben heel blij voor je, top!
Vreemde toon heb je, maar kan ook aan mij liggen.
Verkiezingen zijn spannend voor veel mensen.
S
SandervGLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeehond zei:
Dit is gewoon jouw mening, niets meer en niets minder.
Klik om te vergroten...
Het is inderdaad mijn mening, die tevens wordt ondersteund door de peilingen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zeehond zei:
@ljuv, dank je wel voor de tijd die je hebt genomen om duidelijk, inhoudelijk en vriendelijk te reageren 😘
Klik om te vergroten...
Jij ook Zeehondje❤️
A
APESHIT13Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Oh er zit ook poll bij dit topic. Ga jij stemmen? Nee, nog nooit gedaan, het is één grote farce. Een klucht. Een schertsvertoning. Schijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."