Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2023

Tweede Kamerverkiezingen 2023

1807 antwoorden
160 weergaven
18-5-2026
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Gelukkig hebben we bewijs uit landen waar de legalisering / decriminalisering bijna enkel positieve uitwerkingen heeft gehad 🤗.

Maar dat gaat dan wel over verbeteringen waar je enigszins mens voor moet zijn om ze te waarderen 😅.
Klik om te vergroten...
In Canada valt de positieve uitwerking wel mee.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lezen en leren zei:
Het standpunt van de PVV over drugs (van de pvv-website, want in het programma staat niet veel):

PVV’er Raymond de Roon heeft in het grote drugsdebat van ten overstaan van 3 ministers en alle partijen in de Tweede Kamer gehakt gemaakt van het gedoogbeleid m.b.t. softdrugs van de afgelopen jaren.

De Roon pleitte o.a. voor invoering van minimumstraffen en verhoging van maximumstraffen voor drugsdelicten. Levenslange ontzegging van het verblijf in Nederland voor buitenlandse drugscriminelen. Opheffing van het onderscheid tussen hard- en softdrugs voor zover het productie, handel en in- en uitvoer betreft. Een aangifteplicht voor scholen bij constatering van drugs in de school.

"Dertig jaar gedoogbeleid. Wat heeft dat voor ons land betekend?
  1. de jeugd opgegroeid met het idee dat softdrugsgebruik niet zo’n probleem is, want de overheid treedt er niet tegen op;
  2. ouders hebben in vrees kunnen leven met de gedachte dat hun kinderen dankzij dat gedoogbeleid gemakkelijk met drugs in aanraking konden komen en in grote getale ook kwamen;
  3. de gedoogde verkoop van softdrugs heeft zich als een tumor over heel ons land kunnen uitzaaien;
  4. hetzelfde geldt voor de teelt van wiet (sinds 2004 20.000 plantages van grootschalige, criminele kwekers opgerold);
  5. hetzelfde geldt voor growshops en hennepbeurzen;
  6. ons land heeft als een magneet gewerkt op drugsgebruikers uit de hele wereld met alle overlast en ellende van dien.
En ook de overheid is gecorrumpeerd door het gedoogbeleid: in Terneuzen plaatste de gemeente bewegwijzering naar de drugsverkooppunten en de minister van Justitie vond het niet nodig om daar wat tegen te doen; uit illegale kwekerijen in beslag genomen groeilampen werden door de Dienst der Domeinen vrolijk weer verkocht, zodat er weer nieuwe wietkwekerijen konden worden gestart. En de minister van Financiën vond het niet nodig om daar wat tegen te doen; een hele generatie opsporingsambtenaren is besmet met het idee dat bestrijding van softdrugs, ook bestrijding van de handel daarin, weinig of geen prioriteit behoeft; ook vrijwel niet opgetreden tegen drugsgebruik i.c.m. het wegverkeer. De ministers van Verkeer en Waterstaat en van Justitie, vonden het niet nodig om daar veel werk van te maken.

Wat begonnen is als het gedogen van softdrugsgebruik door jongeren in een jeugdhonk onder toezicht van “jeugdleiders” in Enschede, is volstrekt ontaard. Het heeft geleid tot een explosie van criminaliteit. Gedoogbeleid softdrugs is een ellende gebleken.

Mijn fractie heeft geen wetenschappelijk onderzoek naar het gedoogbeleid nodig om deze conclusie te trekken. Deze conclusie is evident.
Feiten van algemene bekendheid, behoeven geen bewijs. Laten we dat gedoogbeleid failliet verklaren en niet proberen het te “verbeteren”. Het gedoogbeleid heeft zich tot nog toe niet kunnen bewijzen. Ook voor dat “verbeteren” ervan is er al lang de kans geweest. Nu is het genoeg."
Klik om te vergroten...
Klinkt als een van de eerste punten die ze kunnen laten varen in de onderhandelingen wat mij betreft.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een lichtpuntje is dat het binnen anderhalf jaar nieuwe verkiezingen wordt, denk ik.

Er is geen haalbare coalitie over rechts mogelijk zonder VVD+PVV, dus wordt het VVD/PVV/NSC(+BBB waarschijnlijk vanwege 1e kamer). Dat worden hele lange, moeizame onderhandelingen (binnen 2 weken háát iedereen aan de onderhandelingstafel Pieter O.), maar ze komen waarschijnlijk wel (landsbelang yadayada) tot een veel te ingewikkeld en wankel akkoord met een paar keuzes voor bewindslieden die gedoemd zijn te mislukken. Het hobbelt een tijdje voort, gemor bij elke achterban, want er komt niks van de plannen. Schandalen. Gedoe. Ministers die aftreden. Splitsingen. Stekker eruit.

(Ok, er is ook nog een kabinet Frans I PvdGL/VVD/NSC/d66 mogelijk, maar alsjeblieft zeg. Dan schijt je de kiezer wel heel erg in de bek. Zou het ook geen jaar volhouden. En regeren=halveren, dus D66 en VVD zouden wel gek zijn als ze dat doen)
S
SandervGLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gemberthee zei:
Hahaha ivoren toren?
Klik om te vergroten...
Jup. Het gebrul van die meneer (die ik gelukkig niet ken) zit vol met linkse prietpraat: alles moet minder, we zijn te verwend en te volgevreten etc. Als kers op de taart geeft ie de zwevende kiezer de schuld omdat zij, in zijn ogen, niet goed nadenken over op wie ze uiteindelijk gaan stemmen. Het zijn juist deze kiezers die een zeer duidelijk statement hebben gemaakt. Ik begrijp best dat dit moeilijk te accepteren is als je een totaal ander beeld hebt bij wat politiek juist is voor je land, maar wellicht dat stap 1 is om de hand in eigen boezem te steken in plaats van af te geven op mensen die gewoon gebruik hebben gemaakt van hun stemrecht. Timmermans heeft gewoon gefaald deze verkiezingen, links was in zijn geheel niet thuis wat mij betreft, en dit zie je terug in de uitslag. De kiezer heeft altijd gelijk. Mensen zijn wel een beetje klaar met diegenen die steeds met hun moreel verheven vingertje wijzen naar het plebs.
Gemberthee zei:
Mensen zijn maar mensen. Dit is blijkbaar wat het nu is. Of ik me gerepresenteerd voel moet nog blijken.
Klik om te vergroten...
Volwassen reactie.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Javelin zei:
Ik word misselijk van deze arrogante kerel Timmerman.
Hij gaat de democratie verdedigen. Wilders werd juist door de democratie uitgekozen! Zeg gewoon eerlijk, meneer Timmerman, dat je ambitieus zieltje het verlies niet aan kan.

PS: ik ben niet blij met PVV , ook niet blij dat PVV de eerste plek in mijn gemeente nam maar het is wat het is. Gelukkig geen FvD zal ik zeggen.
Klik om te vergroten...
Goed punt. Ik probeer dan ook vooral naar de partij te kijken en niet naar de politici.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#6
SandervG zei:
Jup. Het gebrul van die meneer (die ik gelukkig niet ken) zit vol met linkse prietpraat: alles moet minder, we zijn te verwend en te volgevreten etc.
Klik om te vergroten...
Voor de gemiddelde Nederlander ís toch ook toch ook waar? Hoe gezellig ik mensen ook vind, hun handelingen (en ook de mijne) met name tov de planeet kan ik niet goedkeuren.
SandervG zei:
Als kers op de taart geeft ie de zwevende kiezer de schuld omdat zij, in zijn ogen, niet goed nadenken over op wie ze uiteindelijk gaan stemmen.
Klik om te vergroten...
Misschien dat extremisme extremisme uitlokt? Ik moet dan denken aan ruzies die ik met m'n vriend kan hebben over zaken die ons op dat moment extreem aangaan en dat je er dan na goed luisteren achterkomt dat het om iets onbenulligs als een deurklink of een broodkruimeltje ging ofzoiets ><.
SandervG zei:
maar wellicht dat stap 1 is om de hand in eigen boezem te steken in plaats van af te geven op mensen die gewoon gebruik hebben gemaakt van hun stemrecht.
Klik om te vergroten...
Ja helemaal gelijk hoor. Waar heb jij op gestemd als ik vragen mag?
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lezen en leren zei:
Ik snap werkelijk niet waar hier op een forum met vrijdenkende drugskenners het enthousiasme vandaan komt voor een PVV/NSC/VVD coalitie van autoritaire, fascistische, conservatieve, christelijke, law-and-order, grootkapitaalsteunende, anti-drugs, anti-festival, bejaarde-gerichte, politieminnende kutpolitici.

Ik weet dat sommig drugsgedrag voortkomt uit zelfhaat, maar dit gaat wel ver.
Klik om te vergroten...
Dit. Er staan punten in het verkiezingsprogramma van de PVV waar ik het zo fundamenteel mee oneens ben dat ik nooit op ze zou stemmen, en ik ben echt niet 'knetterlinks' op alles. Was dan ook verbaasd dat er zoveel mensen zijn die daar geen moeite mee hebben. (of ze lezen het programma niet)
A
APESHIT13Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Blaatschaap zei:
Dit. Er staan punten in het verkiezingsprogramma van de PVV waar ik het zo fundamenteel mee oneens ben dat ik nooit op ze zou stemmen, en ik ben echt niet 'knetterlinks' op alles. Was dan ook verbaasd dat er zoveel mensen zijn die daar geen moeite mee hebben. (of ze lezen het programma niet)
Klik om te vergroten...
Het vergt toch wel enige intelligentie om een goed besluit te maken daarom zullen de meesten vast een stemwijzer raadplegen
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#9
APESHIT13 zei:
Het vergt toch wel enige intelligentie om een goed besluit te maken daarom zullen de meesten vast een stemwijzer raadplegen
Klik om te vergroten...
Hahaha ja. Mijn vader stoorde zich er zo erg aan dat PVV uit zijn stemwijzer kwam, dat hij kieskompas maar probeerde. Dat kan ook nog.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Overpopulatie is absoluut een probleem. Mijn suggestie zou zijn een massa zelfmoord. En dat hoeft helemaal geen vervelende tijd te zijn. Gewoon lekker feesten, alles mag op, en dan als het feestje afgelopen is we walk hand in hand into extinction.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Overpopulatie is absoluut een probleem. Mijn suggestie zou zijn een massa zelfmoord. En dat hoeft helemaal geen vervelende tijd te zijn. Gewoon lekker feesten, alles mag op, en dan als het feestje afgelopen is we walk hand in hand into extinction.
Klik om te vergroten...
Wie houd je tegen?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
N3K0 zei:
Wie houd je tegen?
Klik om te vergroten...
Nouja, ik wil wel dat er "iemand" mee gaat. :sweatsmile: 1 Dirkjan meer of minder gaat de planeet niet helpen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Nouja, ik wil wel dat er "iemand" mee gaat. :sweatsmile: 1 Dirkjan meer of minder gaat de planeet niet helpen.
Klik om te vergroten...
Het begint bij 1.

Dus als je zo hard roept dan doe dat lekker zelf, ga andere mensen niet mee sleuren.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Geertje ze kiezers zullen razend zijn als ze zien wat ie allemaal zal toegeven om toch maar in een regering te komen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
N3K0 zei:
Het begint bij 1.

Dus als je zo hard roept dan doe dat lekker zelf, ga andere mensen niet mee sleuren.
Klik om te vergroten...
Je moet alles niet zo serieus nemen, man. Je voelt je gelijk aangevallen. Relax.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dirkjan zei:
Je moet alles niet zo serieus nemen, man. Je voelt je gelijk aangevallen. Relax.
Klik om te vergroten...
Owja, nu voel ik me aangevallen.

Je moet jou dingen niet op mij projecten he :lolol:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Overpopulatie is absoluut een probleem. Mijn suggestie zou zijn een massa zelfmoord. En dat hoeft helemaal geen vervelende tijd te zijn. Gewoon lekker feesten, alles mag op, en dan als het feestje afgelopen is we walk hand in hand into extinction.
Klik om te vergroten...

Nou, gewoon overall wat minder massaal kinderen verwekken (zeker kinderen die ongewenst of in zeer ongunstige omstandigheden ter wereld komen…) zodat we voldoende capaciteit overhouden om op een fatsoenlijke manier voor onze ouderen te zorgen, lijkt me een iets mildere, geleidelijkere en minder rigoureuze aanpak, zeg maar.

Maar goed, het ging over politiek. (Ik begrijp wel dat je reactie niet helemaal serieus was, trouwens. Althans, daar ging ik vanuit.)
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
N3K0 zei:
Het begint bij 1.

Dus als je zo hard roept dan doe dat lekker zelf, ga andere mensen niet mee sleuren.
Klik om te vergroten...
Dat is een illusie, net zoals België of/en Nederland klimaatopwarming kunnen tegen gaan.

Zolang landen als China, India, Rusland of USA geen maatregelen nemen heeft dat 0.0 zin.

Leuk die "het begint met 1" ingesteldheid, maar daar alleen red je het niet mee.

*Ik vermijd bewust politiek getinte topic's. Was enkel ter illustratie.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Maar goed, het ging over politiek. (Ik begrijp wel dat je reactie niet helemaal serieus was, trouwens. Althans, daar ging ik vanuit.)
Klik om te vergroten...
Natuurlijk was mijn reactie niet serieus. Fijn dat je dat begrijpt. Maar ik moet misschien niet klakkeloos typen wat ik denk. Daar gaan mensen over struikelen. Dat was niet mijn bedoeling, excuus.
A
APESHIT13Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Oh er zit ook poll bij dit topic. Ga jij stemmen? Nee, nog nooit gedaan, het is één grote farce. Een klucht. Een schertsvertoning. Schijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1011121314...91
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."