Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsheroïneverslaving

heroïneverslaving

153 antwoorden
67 weergaven
18-5-2026
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben diep geraakt :(
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#2
veel mensen denken dat je na een paar keer heroïne gebruiken al verslaafd bent. dat is niet waar. in het begin dat ik het gebruikte kon ik het nog makkelijk stoppen of het gebruiken met tussenpauzes. ik heb het zo eerst lang gebruikt zonder dat ik verslaafd was. ik kreeg dan het gevoel dat ik alles onder controle had. dat ik sterker was dan de smack of bruinen, zoals wij hier heroïne noemen. dat is juist het gevaarlijke. ik ging het soms dagen na elkaar gebruiken en als ik toen stopte merkte ik dat ik er veel zin in had. ik kon toen niet veel verdragen en werd vlug agressief. toch kon ik het nog laten en rookte ik enkele dagen joints om het dan opnieuw te gebruiken. op den duur gebruikte ik het 4 dagen in de week en 3 dagen niet. de dagen dat ik het niet gebruikte had ik erg veel zin in heroïne maar ik kon het laten en ik voelde me er goed bij omdat ik vond dat ik niet verslaafd was. als het echt moet dan stop ik wel dacht ik. maar achteraf bekeken was ik toen wel al goed op weg om zwaar verslaafd te worden. na 4 dagen gebruik moet ik eens een slechte dag gehad hebben en zag ik het niet zitten om 3 dagen te wachten. ik bleef gewoon verder gebruiken. sindsdien gebruikte ik elke dag en was ik wel degelijk verslaafd. toen had ik het elke dag nodig om te functioneren. ik had het altijd gechineesd of gesnoven maar het heeft niet lang geduurd voor ik het ook eens wou spuiten. m'n eerste shot heb ik laten zetten door een ervaren spuiter. het ritueel van een shot klaar maken en het gevoel dat ik kreeg na die shot was zo zalig, dat ik direct naar de apotheker ging om insulinespuiten van 1cc te kopen. toen was er geen weg meer terug. in het begin shotte ik ongeveer een halve gram op een dag. als het begon uit te werken werd ik erg onrustig en prikkelbaar omdat ik een nieuwe dosis nodig had om niet ziek te worden. m'n leven draaide enkel nog rond heroïne. dat kreeg voorrang op alles. ik steelde geld van m'n familie en onbekenden, pleegde diefstallen en dealde zelf drugs om m'n heroïne te betalen. als je verslaafd bent doe je dingen die je anders nooit zou doen. voor ik me heb laten opnemen in een afkickcentrum spoot ik elke dag 2 gram heroïne. ik had nooit gedacht dat die verslaving zo erg kon zijn. sinds vorige zomer ben ik weer in behandeling maar ik krijg het niet uit mijn hoofd. elke dag denk ik eraan en ik ben al zoveel keer hervallen. de laatste keer dat ik een shot heb gezet was een maand geleden. het blijft een gevecht voor de rest van mijn leven. ik hoop dat mensen die met heroïne experimenteren en dit lezen, op tijd beseffen waar ze mee bezig zijn en stoppen. het is het echt niet waard. als ik kon kiezen zou ik er nooit meer mee beginnen maar daar is het nu te laat voor...
l
looykeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sterkte
s
synchemicLid
01-01-2024, 00:00
#4
"Goed" bericht, nf. Ik ken mezelf en weet dat ik ook deze kant op zou kunnen gaan. Daar ben ik wel bang voor en deze post laat me het weer eens inzien hoe onverstandig het is... maar goed, hoe zit het met je afkicken?
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#5
eerst heb ik een paar keer zelf proberen te stoppen maar dat ging helemaal niet. ik zei veel dat ik ging stoppen maar nog voor ik ziek werd ging ik al opnieuw gebruiken. dan ben ik eens naar een huisdokter geweest om met methadon te stoppen maar toen spoot ik methadon en heroïne door elkaar. dan ben ik naar een afkickcentrum geweest waar ze niet met methadon werkten. je kreeg er enkel tranxene 50. toen was ik doodziek. je kunt het vergelijken met een griep maar dan 10 keer erger. mijn huid plakte van het zweet maar ik zat te rillen van de kou. ik had heel harde buikkrampen en veel diaree. 'k moest ook veel kotsen en m'n spieren deden zo'n pijn dat ik op mijn eigen armen en benen zat te slaan. toen voelde ik me echt een wrak. ik voelde me zo slecht dat ik zei dat ik nooit geen heroïne meer moest hebben maar dezelfde dag dat ik naar huis mocht zat ik alweer heroïne te shotten. 'k moest dan ook weer minder shotten om hetzelfde effect te krijgen. 'k heb dan een tijdje weer gebruikt tot ik me weer heb laten opnemen in een ander afkickcentrum. daar gaven ze je wel methadon. 'k heb daar een tijdje geweest en dan hebben ze me overgeplaatst naar een psychiatrische instelling waar ze ook drugsverslaafden behandelen. daar zit ik nu sinds vorige zomer. mijn domicilie staat daar, het is mijn thuis. enkel in de weekends en soms de woensdagnamiddag kom ik naar mijn moeder en daar ben ik nu. (vandaar dat ik op internet kan) in die instelling willen ze me maar niet laten gaan omdat ik nog steeds herval maar ze zijn toch aan het kijken om me naar begeleid wonen te sturen in een andere stad. daar zal mijn urine ook gecontroleerd worden en als ik herval dan word ik weer opgenomen. dus is het aan mij om keihard op mijn tanden te bijten als ik in de maatschappij wil blijven functioneren.
s
synchemicLid
01-01-2024, 00:00
#6
dude ik heb respect voor je vechtlust. als je steun nodig hebt just give me a yell, synchemic @ dvxs.net is at your service and so am I. Succes man! :wave:
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoi Needlefreak,

Ik ben benieuwd hoe het met je gaat nu. Ben je clean en nog steeds in behandeling......ik hoop het zo voor je

veel sterkte
N
NemanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spanker zei:
needlefreak zei:
ja mar het geeft geen recht om je uit te schelden!
Klik om te vergroten...
wat gast zegt doet me niks hoor spanker. :)
iedereen kan van achter zijn pc een grote mond opzetten. ik vind dat ook zielig. :mrgreen:
Klik om te vergroten...

ja klopt maar dat kan me zo kwaad maken! wat eigenlijk geen zin in heeft! maarja..... :rolleyes: :stoned:
Klik om te vergroten...
[off topic]
Door een fout bleek het voor gasten (dus zonder account) nog mogelijk te zijn in dit heroïneforum te posten, dat is inmiddels verholpen. Verder kan ik melden dat deze "gast" gewoon een account heeft en al berichten in andere fora heeft geplaatst, hij/zij was kennelijk te laf om dat gewoon onder het account te doen. Ik zal de betreffende reactie laten staan, omdat het toch wat interessante meningen boven tafel heeft gekregen, maar de persoon in kwestie is bij deze gewaarschuwd en wordt verzocht vriendelijker taalgebruik te hanteren.
[/off topic]
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik ben nog steeds in behandeling en clean. al heb ik overlaatst wel een klein beetje heroïne gebruikt. dat is sinds ik in behandeling ben wel meerdere keren gebeurd maar ik ben sinds zomer 2002 lichamelijk afgekickt.
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#10
ey needle,je verhaal lijkt sterk op het mijne over hoe het begon,gelukkig heb ik nooit naar de spuit gepakt en dat ik iemand trof die me totaal uit het wereldtje haalde en de keuze moest maken tussen gezin(bleek zwanger te zijn)ofgebruik!wens jou in ieder geval veel sterkte toe!en hou vol!het is de moeite waard!
A
AnonymousLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kankerstumperd, hoe ziek ben je als je voor de lol een spuit in je poot zet, snuiven ala maar jij bent echt kankerzielig
S
SpankerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gast zei:
Kankerstumperd, hoe ziek ben je als je voor de lol een spuit in je poot zet, snuiven ala maar jij bent echt kankerzielig
Klik om te vergroten...


doe eens normaal! Ik kan zien dat jij geen drugs gebruikt(zeker z'n anti-drugs iemand!!!!!!) :smilingimp:
enne volgens mij is needlefreak een vette gast ondanks zijn problemen!
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spanker zei:
Gast zei:
Kankerstumperd, hoe ziek ben je als je voor de lol een spuit in je poot zet, snuiven ala maar jij bent echt kankerzielig
Klik om te vergroten...


doe eens normaal! Ik kan zien dat jij geen drugs gebruikt(zeker z'n anti-drugs iemand!!!!!!) :smilingimp:
enne volgens mij is needlefreak een vette gast ondanks zijn problemen!
Klik om te vergroten...

ik begrijp de reactie van gast. veel mensen (ook druggebruikers) vinden het zwak en zielig om te spuiten. ik heb dat al van heel veel mensen moeten horen. iedereen zijn mening. ik heb er geen problemen mee. spuiten is voor mij toch verleden tijd. maar wat die mensen niet weten is hoe het zover gekomen is dat iemand begint te spuiten. normaal gezien ga je niet van de ene op de andere dag beginnen spuiten. het is iets dat evolueerd. ik kende al heroïneverslaafden die spoten maar zelf durfde ik het niet doen. ik was er wel nieuwschierig naar maar ik was niet van plan om het zelf te doen. dat ging voor mij te ver. ik zag mezelf nog niet met een naald in mijn aders prikken. maar de meeste mensen waar ik mee omging gebruikten heroïne en langzaam aan begonnen steeds meer vrienden van me ook te spuiten. ik gebruikte toen elke dag heroïne en je hoort dan "spuiten geeft een veel beter effect", "je bent van een kleinere dosis veel higher als je het spuit", "het riueel van een shot klaarmaken en zetten is leuk", "je moet het ook eens proberen", "het geeft een kick",.... je ziet die junks dan met hun ogen toe genieten als ze hun shot hebben gezet en je hoort hele dagen positieve dingen over shotten. dan begin je er toch wel anders over te denken. ik was het al zo gewoon dat die gasten elke dag naast mij zaten te shotten. het was heel normaal geworden voor mij. een mens veranderd en evolueerd. ik vond het niet meer zo eng. op een dag vroeg ik dan of iemand mij een shot wou zetten. ik durfde het zelf nog niet. ik was echt heel zenuwachtig toen ze met die naald in m'n arm prikten. maar toen ze die heroïne in mijn ader spoten was ik meteen verkocht...
S
SpankerLid
01-01-2024, 00:00
#14
needlefreak zei:
Spanker zei:
Gast zei:
Kankerstumperd, hoe ziek ben je als je voor de lol een spuit in je poot zet, snuiven ala maar jij bent echt kankerzielig
Klik om te vergroten...


doe eens normaal! Ik kan zien dat jij geen drugs gebruikt(zeker z'n anti-drugs iemand!!!!!!) :smilingimp:
enne volgens mij is needlefreak een vette gast ondanks zijn problemen!
Klik om te vergroten...

ik begrijp de reactie van gast. veel mensen (ook druggebruikers) vinden het zwak en zielig om te spuiten. ik heb dat al van heel veel mensen moeten horen. iedereen zijn mening. ik heb er geen problemen mee. spuiten is voor mij toch verleden tijd. maar wat die mensen niet weten is hoe het zover gekomen is dat iemand begint te spuiten. normaal gezien ga je niet van de ene op de andere dag beginnen spuiten. het is iets dat evolueerd. ik kende al heroïneverslaafden die spoten maar zelf durfde ik het niet doen. ik was er wel nieuwschierig naar maar ik was niet van plan om het zelf te doen. dat ging voor mij te ver. ik zag mezelf nog niet met een naald in mijn aders prikken. maar de meeste mensen waar ik mee omging gebruikten heroïne en langzaam aan begonnen steeds meer vrienden van me ook te spuiten. ik gebruikte toen elke dag heroïne en je hoort dan "spuiten geeft een veel beter effect", "je bent van een kleinere dosis veel higher als je het spuit", "het riueel van een shot klaarmaken en zetten is leuk", "je moet het ook eens proberen", "het geeft een kick",.... je ziet die junks dan met hun ogen toe genieten als ze hun shot hebben gezet en je hoort hele dagen positieve dingen over shotten. dan begin je er toch wel anders over te denken. ik was het al zo gewoon dat die gasten elke dag naast mij zaten te shotten. het was heel normaal geworden voor mij. een mens veranderd en evolueerd. ik vond het niet meer zo eng. op een dag vroeg ik dan of iemand mij een shot wou zetten. ik durfde het zelf nog niet. ik was echt heel zenuwachtig toen ze met die naald in m'n arm prikten. maar toen ze die heroïne in mijn ader spoten was ik meteen verkocht...
Klik om te vergroten...

ja mar het geeft geen recht om je uit te schelden! En ja jammer dat het zo gelopen is voor je! Maar dat is de kant van drugs gebruiken!
Je hebt een goede en een slechte kant van drugs! :stoned:
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#15
ja mar het geeft geen recht om je uit te schelden!
Klik om te vergroten...
wat gast zegt doet me niks hoor spanker. :)
iedereen kan van achter zijn pc een grote mond opzetten. ik vind dat ook zielig. :mrgreen:
S
SpankerLid
01-01-2024, 00:00
#16
needlefreak zei:
ja mar het geeft geen recht om je uit te schelden!
Klik om te vergroten...
wat gast zegt doet me niks hoor spanker. :)
iedereen kan van achter zijn pc een grote mond opzetten. ik vind dat ook zielig. :mrgreen:
Klik om te vergroten...

ja klopt maar dat kan me zo kwaad maken! wat eigenlijk geen zin in heeft! maarja..... :rolleyes: :stoned:
T
TikkelbikkeRLid
01-01-2024, 00:00
#17
Needlefreak, ik gebruik zelf geen heroine, maar ik weet hoe het kan voelen om zulke dingen naar je hoofd geslingerd te krijgen!! Ik maak het nu nog dagelijks mee, en om eerlijkt te zijn heeft het niet echt een positieve invloed op het afkicken. Als ik ruzie heb gehad over drugs voel ik me vaak soort van 'vernederd' en maak ik mezelf kwaad omdat ik de meeste mensen niet kan uitleggen wat de drugs met me gedaan heeft en wat voor gevolgen het met zich mee heeft gebracht... Dan voel ik me kut en ga ik juist slikken !!!

Succes met alles... //\\\\//\\\\@zzzzL$D Daniël :wave:
M
MystiXLid
01-01-2024, 00:00
#18
:smoke: Ik kan me zo weinig voorstellen van een verslaving omdat ik zelf nooit ergens verslaafd aan ben geweest.
Ik heb ondanks dat ik soms veel en vaak dezelfde drugs gebruik nooit moeite gehad om het te laten liggen, dat gaat bij mij vaak ook gewoon vanzelf , ik gebruik het dan een dag niet en ben dan eigenlijk al vergeten dat ik die drugs zo veelvuldig gebruikte. Soms heb ik zelfs dat als ik een drugs heb gebruikt ik er gewoon geen zin meer in heb voor maanden en zo gaat het eigenlijk vanzelf dat ik er afblijf. Ik krijg dan een soort aversie voor die drugs voor een bepaalde tijd, hoe het komt weet ik niet maar het helpt me wel om niet verslaafd te raken. :grin: :grin: :grin:
Voorbeeld: Ik heb een keer gehad dat ik zo van de een op de andere dag veelvuldig coke ben gaan snuiven, vooral doordat er veel feestjes enzo waren, en dan opeens zijn de feesten voorbij en dan is de zin in coke ook ineens weg.en dan 2 dagen later denk ik er niet eens meer aan om te gaan snuiven omdat alle aandacht dan weer bij andere interesses ligt en coke er dan b.v. helemaal niet bij past.Hoe dat eventueel met heroine is weet ik niet omdat ik dat nog nooit gehad heb. maar zal bij mij wel het zelfde liedje zijn als voor alle andere drugs.

Maar voor iedereen die er wel moeite mee heeft om te stoppen veel sterkte en dat het allemaal weer goed mag komen.
J
JorisLid
01-01-2024, 00:00
#19
needlefreak zei:
veel mensen denken dat je na een paar keer heroïne gebruiken al verslaafd bent. dat is niet waar. in het begin dat ik het gebruikte kon ik het nog makkelijk stoppen of het gebruiken met tussenpauzes. ik heb het zo eerst lang gebruikt zonder dat ik verslaafd was. ik kreeg dan het gevoel dat ik alles onder controle had. dat ik sterker was dan de smack of bruinen, zoals wij hier heroïne noemen. dat is juist het gevaarlijke. ik ging het soms dagen na elkaar gebruiken en als ik toen stopte merkte ik dat ik er veel zin in had. ik kon toen niet veel verdragen en werd vlug agressief. toch kon ik het nog laten en rookte ik enkele dagen joints om het dan opnieuw te gebruiken. op den duur gebruikte ik het 4 dagen in de week en 3 dagen niet. de dagen dat ik het niet gebruikte had ik erg veel zin in heroïne maar ik kon het laten en ik voelde me er goed bij omdat ik vond dat ik niet verslaafd was. als het echt moet dan stop ik wel dacht ik. maar achteraf bekeken was ik toen wel al goed op weg om zwaar verslaafd te worden. na 4 dagen gebruik moet ik eens een slechte dag gehad hebben en zag ik het niet zitten om 3 dagen te wachten. ik bleef gewoon verder gebruiken. sindsdien gebruikte ik elke dag en was ik wel degelijk verslaafd. toen had ik het elke dag nodig om te functioneren. ik had het altijd gechineesd of gesnoven maar het heeft niet lang geduurd voor ik het ook eens wou spuiten. m'n eerste shot heb ik laten zetten door een ervaren spuiter. het ritueel van een shot klaar maken en het gevoel dat ik kreeg na die shot was zo zalig, dat ik direct naar de apotheker ging om insulinespuiten van 1cc te kopen. toen was er geen weg meer terug. in het begin shotte ik ongeveer een halve gram op een dag. als het begon uit te werken werd ik erg onrustig en prikkelbaar omdat ik een nieuwe dosis nodig had om niet ziek te worden. m'n leven draaide enkel nog rond heroïne. dat kreeg voorrang op alles. ik steelde geld van m'n familie en onbekenden, pleegde diefstallen en dealde zelf drugs om m'n heroïne te betalen. als je verslaafd bent doe je dingen die je anders nooit zou doen. voor ik me heb laten opnemen in een afkickcentrum spoot ik elke dag 2 gram heroïne. ik had nooit gedacht dat die verslaving zo erg kon zijn. sinds vorige zomer ben ik weer in behandeling maar ik krijg het niet uit mijn hoofd. elke dag denk ik eraan en ik ben al zoveel keer hervallen. de laatste keer dat ik een shot heb gezet was een maand geleden. het blijft een gevecht voor de rest van mijn leven. ik hoop dat mensen die met heroïne experimenteren en dit lezen, op tijd beseffen waar ze mee bezig zijn en stoppen. het is het echt niet waard. als ik kon kiezen zou ik er nooit meer mee beginnen maar daar is het nu te laat voor...
Klik om te vergroten...


Sterkte dude...

Mensen kijk nu wat er gebeurd is met hem... stop met harddrugs, begin er niet aan... :smilingimp:

Hoe vaak moet het nog gezegd worden :cry:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jij kan d'r anders ook wat van, met je cokeplofjes. Ga je dan lekker sjorren joh. DAS TOCH VEEL BETER!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."