Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsheroïneverslaving

heroïneverslaving

153 antwoorden
67 weergaven
18-5-2026
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het doet me goed te horen dat veel het veel gebruikers die hier komen goed afgaat. Zou het helpen als iedere heroine gebruiker op deze site zou komen? Of heeft het vooral te maken met de wil van de gebruiker om te stoppen?
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#2
fneawognfkgln zei:
God-damn! Het is inderdaad mogelijk om te stoppen, nu weet ik het ook uit eigen ervaring!

SUcces iedereen
Klik om te vergroten...

Yoh yoh yoh!

:rock:

Life's great fnea!

En nu is 't zaak niet te hard van stapel te lopen, want er blijven natuurlijk van die dagen dat 't allemaal niet zo geweldig is; in ieder geval weten we dat 't er met dope op de lange temijn niets beter van wordt!

M'n engels is ook niet meer wat 't geweest is!
n
nataliaLid
01-01-2024, 00:00
#3
En nu is 't zaak niet te hard van stapel te lopen, want er blijven natuurlijk van die dagen dat 't allemaal niet zo geweldig is; in ieder geval weten we dat 't er met dope op de lange temijn niets beter van wordt![/quote]

inderdaad!die dagen sucken hard,maar t komt er op aan om je altijd wel aan iets + te blijven optrekken!k ben nu al een tijdje clean,k weet zeker dat ik t NOOIT nie meer wil,maar ik sluit nen herval ni uit!
ni dat ik t wil hé,maar je moet het toch incalculeren.
Leuk om te horen dat t met de meeste hier zo goed gaat!VOLHOUDEN é MANNEN!!!

de groeten hé
x :wave:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#4
zo'n dag had ik gister... :( khad maar wat benzo's geslikt

toch had ik nog steeds zin maar ik heb niet gehaald :)

het kwam , omdat ik die nacht ervoor een droom over heroïne had!
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#5
mmmz wat kunnen we nog zeggen? Ik snap goed dat je een vervanger zoekt voor de heroine... zorg er voor dat die vervanger wel steeds een ander middel wordt en eindig met een middel dat niet zo veel schade aan kan doen!
p
patrick2Lid
01-01-2024, 00:00
#6
fneawognfkgln zei:
zo'n dag had ik gister... :( khad maar wat benzo's geslikt

toch had ik nog steeds zin maar ik heb niet gehaald :)

het kwam , omdat ik die nacht ervoor een droom over heroïne had!
Klik om te vergroten...
als ik het van mijn uit mijn visie bekijk krijg ik de indruk dat je nogal erg met de heroine bezig bent in je hoofd , waarom benzo,s slikken ? Om de heroine te vergeten ?En het is toch zo mooi om je heen als de rook verdwenen is !!!!Kom op joh je weet toch beter laat je niet hangen , pak die vaandel en lopen man lopen lopen lopen .........Groetjes Patrick
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#7
bedank voor je reactie,

ik ben er haast niet meer mee bezig in mn hoofd.

alleen kwam het gister omdat ik er een droom over had snachts, dat ik een flink zakje bruin vond (onder een stoeptegel :confused: ) en toen kwam het gevoel ineens weer terug en het liet me die dag niet los.

en ja ik slikte benzos om de heroine te vergeten, het is altijd erg druk in mn hoofd en de afgelopen week slik ik bijna iedere avond 1 of meer xanax tabletten om te ontspannen. normaal nooit meer overdag hoor. (heb zelfs een paar maanden zonder enige drugs gedaan)

ik weet dat dit slecht is en ik zal het ook met mn psychiater overleggen bij de eerstvolgende afspraak volgende week. maar ik heb moeite met onstpannen omdat ik een concentratiestoornis en licht autisme heb waardoor mijn hoofd altijd maar doorraast met gedachten (zelfs benzo's helpen hier niet eens zó goed tegen, zware tranquillizers zoals levomepromazine bv. wel). ik krijg ook ritalin om rustig te worden en me te kunnen concentreren op school.

dus het is voor mij heel moeilijk om zonder medicijnen te leven, nu ik eenmaal ervaren heb hoe rustgevend effect speed, ritalin en benzo's op me hebben (en opiaten natuurlijk above all). ik houd het meestal ook niet lang vol, meestal zitten er een paar weken clean tussen eenmalig gebruik, maarja nu had ik toevallig 30 tabletten xanax liggen. dan gaat het wel erg makkelijk

maar ik vind drugs wel slecht hoor
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#8
nah ik zoek geen vervanger voor heroïne dat heb je dan verkeerd begrepen

gewoon iets veiligs om te ontspannen... benzo's zijn daar denk ik ideaal voor; makkelijk verkrijgbaar, spotgoedkoop, het effect is ontspannend.

mijn hoofd zit gewoon te vaak te vol < adhd < als ik ene nieuw recept voor ritalin krijg binnenkort gaat het veel beter
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#9
fneawognfkgln zei:
nah ik zoek geen vervanger voor heroïne dat heb je dan verkeerd begrepen

gewoon iets veiligs om te ontspannen... benzo's zijn daar denk ik ideaal voor; makkelijk verkrijgbaar, spotgoedkoop, het effect is ontspannend.

mijn hoofd zit gewoon te vaak te vol < adhd < als ik ene nieuw recept voor ritalin krijg binnenkort gaat het veel beter
Klik om te vergroten...

Ja, want benzo's zijn veilig! :confused: :rolleyes:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bal0n zei:
Ja, want benzo's zijn veilig! :confused: :rolleyes:
Klik om te vergroten...
op zich wel, er kan niet zo veel mis mee gaan zonder combinaties

ik weet heus wel dat het aardig wat risico's heeft en heb dit ook wel ondervonden

maar als ik rustig wil worden werkt het wel ideaal, ja mediteren zal wat beter zijn natuurlijk maarja, de effecten op zich zijn niet euforisch zoals speed of heroïne en ik wil het ook liever niet overdag gebruiken, maar om 'savonds te ontspannen voor het slapen gaan , wat me nooit goed lukt (ben erg gespannen) tja ik vind het wel kunenn

maar ik ga hier niet mn zelfmedicatie zitten verdedigen dat doe ik wel tegen mn psychiater :grin: ik bedoelde ja op zo'n manier zijn benzo's -relatief- veilig

SpacingBen zei:
mmm, die benzo's enzo gebruikte je ook al voordat je aan de heroine begon?
Klik om te vergroten...
nee, die 'ontdekte' ik pas later
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#11
fneawognfkgln zei:
nah ik zoek geen vervanger voor heroïne dat heb je dan verkeerd begrepen

gewoon iets veiligs om te ontspannen... benzo's zijn daar denk ik ideaal voor; makkelijk verkrijgbaar, spotgoedkoop, het effect is ontspannend.

mijn hoofd zit gewoon te vaak te vol < adhd < als ik ene nieuw recept voor ritalin krijg binnenkort gaat het veel beter
Klik om te vergroten...

mmm, die benzo's enzo gebruikte je ook al voordat je aan de heroine begon?
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#12
fneawognfkgln zei:
Bal0n zei:
Ja, want benzo's zijn veilig! :confused: :rolleyes:
Klik om te vergroten...
op zich wel, er kan niet zo veel mis mee gaan zonder combinaties

ik weet heus wel dat het aardig wat risico's heeft en heb dit ook wel ondervonden

maar als ik rustig wil worden werkt het wel ideaal, ja mediteren zal wat beter zijn natuurlijk maarja, de effecten op zich zijn niet euforisch zoals speed of heroïne en ik wil het ook liever niet overdag gebruiken, maar om 'savonds te ontspannen voor het slapen gaan , wat me nooit goed lukt (ben erg gespannen) tja ik vind het wel kunenn

maar ik ga hier niet mn zelfmedicatie zitten verdedigen dat doe ik wel tegen mn psychiater :grin: ik bedoelde ja op zo'n manier zijn benzo's -relatief- veilig

SpacingBen zei:
mmm, die benzo's enzo gebruikte je ook al voordat je aan de heroine begon?
Klik om te vergroten...
nee, die 'ontdekte' ik pas later
Klik om te vergroten...

Afgezien dat jij wel combineert (combineerde?), en de verslavingspotentie van benzo's zijn ook niet te ontkennen, dat weet jij ook.

Maar, ieder zijn ding :)
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#13
fneawognfkgln zei:
Bal0n zei:
Ja, want benzo's zijn veilig! :confused: :rolleyes:
Klik om te vergroten...
op zich wel, er kan niet zo veel mis mee gaan zonder combinaties

ik weet heus wel dat het aardig wat risico's heeft en heb dit ook wel ondervonden

maar als ik rustig wil worden werkt het wel ideaal, ja mediteren zal wat beter zijn natuurlijk maarja, de effecten op zich zijn niet euforisch zoals speed of heroïne en ik wil het ook liever niet overdag gebruiken, maar om 'savonds te ontspannen voor het slapen gaan , wat me nooit goed lukt (ben erg gespannen) tja ik vind het wel kunenn

maar ik ga hier niet mn zelfmedicatie zitten verdedigen dat doe ik wel tegen mn psychiater :grin: ik bedoelde ja op zo'n manier zijn benzo's -relatief- veilig

SpacingBen zei:
mmm, die benzo's enzo gebruikte je ook al voordat je aan de heroine begon?
Klik om te vergroten...
nee, die 'ontdekte' ik pas later
Klik om te vergroten...

ben je dan toch niet een beetje naar een vervangend middel gaan zoeken? tuurlijk, heroine is niet te vervagen. Maar je geeft al wel aan dat je die benzo's gebruikt om rustig te worden... Die had je dus niet nodig als je nog heroine gebruikte...
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#14
combineerDE ja idd, en natuurlijk hebben ze verslaving fysiek en psychologisch dar ben ik me best van bewust
h
henkerLid
01-01-2024, 00:00
#15
hahahaha :stoned: :mrgreen: :beer:
m
mannetjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hallo allemaal,

Mijn verhaal begon 5 jaar geleden, ik ging na mijn scheiding regelmatig naar een tippelzone en ontmoete daar veel mensen.
Op een dag werd ik aangehouden door een mooie jonge vrouw van toen 23 jaar, ik raakte met haar in gesprek en we konden het goed met elkaar vinden.
Een paar weken nadat ik haar had leren kennen raakte zij dakloos en zwierf op straat.
Ik kon niet verkroppen dat een dergelijk meisje/ vrouw in een dergelijke situatie kon verkeren, iedere dag ging ik naar haar toe om er voor te zorgen dat ze niet aan alles en iedereen overgeleverd was, dat ze weer het gevoel zou krijgen er niet helemaal aleen voor te staan.
Ze had in haar jonge leven al veel meegemaakt en was toen al erg verslaafd aan coke en heroine.
Naarmate de tijd verstreek kregen we een hechte band met elkaar, later nam ik haar ook vaak mee naar huis zodat ze weer voor haarzelf kon zorgen, ik bood haar alles wat ze nog nooit eerder gekend had, een luisterend oor, een schouder om op uit te huilen, echte gemeende aandacht.
Ze voelde zich daar goed bij en was dankbaar voor alles wat ik voor haar deed.
Voor alle duidelijkheid, een klant ben ik nooit geweest, nooit heb ik ooit maar ergens op aangedrongen of misbruik van gemaakt.
Maar toch ondanks alles bleef ze weglopen en ging steeds meer gebruiken.
Tot de dag dat ze in het ziekenhuis kwam te liggen en een nier kwijt raakte, ze heeft toen een week lang op het randje van de dood gelegen.
Ik dacht toen dat ze daarna wel genoeg stof had om over na te denken en ze haar leven nu wel anders in zou gaan delen.
Maar niets was minder waar, nog met het infuus in haar armen vertrok ze uit het ziekenhuis richting dealer.
Ze kon het normale leven met alle ups en downs niet aan en koos telkens weer voor de weg die voor haar zo bekend was.
Iemand die bebruikt onderdrukt veel van haar of zijn natuurlijke gevoelens, ze voelen zich thuis in een wereld die eigenlijk niets met realitijd te maken heeft.
Liegen, bedriegen en elkaar bestelen is in die wereld heel normaal, ook geweld word vaak niet geschuwd.
Na de periode van het ziekenhuis ging het erg slecht met haar, ze wilde niet meer en hoopte dat ze of vast kwam te zitten of dat ze haar lichaam dermate had verwoest dat ze er op een goede dag in zou blijven.
Het eerste gebeurde echter, ze werd opgepakt voor een aantal delicten en kwam in Nieuwersluis terecht.
Toen ze daar eenmaal zat belde ze mij in tranen op dat ze overal zo veel spijt van had en nu pas besefte dat ze echt van mij was gaan houden.
Iedere week ging ik bij haar op bezoek en er ontstond iets tussen ons wat een goed gevoel gaf.
We besloten om na haar vrijlating samen te gaan wonen en zo een toekomst voor ons samen op te bouwen.
De eerste maanden ging het redelijk goed, maar na een maand of 4 ging het weer bergafwaards.
Ze wilde weer gaan bebruiken en hield het niet in de hand, steeds vaker kregen we ruzie doordat geen enkele afspraak werd nagekomen.
Op een gegeven moment liep ze weg en liet een week lang niets van zich horen.
Toen ze terug kwam was het weer tranen met tuiten huilen met vele sorry's nieuwe belofte's.
maar er kwam geen verandering, de ruzie's werden steeds heviger en twee dagen voor kerst werd het haar te veel en nam weer de benen.
Toen ze na een week weer contact opnam en wat spullen op kwam halen vertelde ze mij dat ze een shot had gezet voor de eerste keer in haar bewogen leven.
Het was net of ik een mes in mijn hart voelde steken, en heb haar gesmeekt dat wat er ook gebeurt ze dat niet meer moest doen.
haar lichamelijke toestand was nog steeds niet goed en ik maakte me ernstig zorgen om haar.
Een half jaar zijn we uit elkaar geweest, ze woonde met een dealer samen die geen aandacht aan haar schonk en haar compleet liet verloederen.
Ze weegt nu nog maar 45 kilo, haar armen zijn een waar slachtveld van bulten en abcessen.
Op dit moment is ze weer bij mij, waarom? omdat ik simpelweg ontzettend veel van haar hou en toch nog het gevoel heb haar op een betere weg te kunnen krijgen.
Dat ze er ooit helemaal vanaf komt geloof ik al lang niet meer, mijn doel is nu haar zover te krijgen dat de drugs niet meer haar hele dagindeling beheerst.
dat ze een "normaal"veel gezonder leven kan gaan hebben .
In ieder geval is ze na drie dagen weer hier te zijn gestopt met shotten en wil samen met mij werken aan die doelstelling om een beter en normaler leven te gaan hebben.
Ik hoop dat ze ergens de kracht vandaan kan halen om dit door te zetten en weer kan genieten van het leven zonder het gevoel te hebben dat het leven haar niets meer te bieden heeft.
In ieder geval geef ik haar weer alle liefde en steun die een MENS zich maar wensen kan.
Haar opgeven? nee, nooit van mijn leven.
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
@ mannetje,

WOW, wat een intrigerend en ontroerend vehaal! Ik vind het bijzonder knap dat je zoveel doorzettingsvermogen hebt om na alle ellende die je met haar hebt meegemaakt nog steeds voor haar vecht. Hulde!
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
@mannetje, Wat een triest verhaal. Erg nobel van je hoe je haar steeds weer opvangt maar houden van is soms ook loslaten ......
Ik hoop voor jou dat je je eigen leven goed op de rails houdt en jezelf niet vergeet door het zorgen voor een ander. Dat idee kreeg ik een beetje van je verhaal.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#19
succes man.
m
mannetjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
caatje zei:
@mannetje, Wat een triest verhaal. Erg nobel van je hoe je haar steeds weer opvangt maar houden van is soms ook loslaten ......
Ik hoop voor jou dat je je eigen leven goed op de rails houdt en jezelf niet vergeet door het zorgen voor een ander. Dat idee kreeg ik een beetje van je verhaal.
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je reactie, zeker is het niet altijd makkelijk om ook aan mijzelf te blijven denken, en elkaar loslaten hebben we een paar keer geprobeert maar willen elkaar toch steeds weer terug.
Haar eigen woorden zijn dat ze nog nooit iemand heeft gehad die zo met haar omgaat als ik dat doe en dat ze mij daar intens dankbaar voor is.
Maar als ook ik het vertrouwen in haar opgeef, ze niet meer die steun en toeverlaat heeft die ze de afgelopen 5 jaar heeft gehad zal dat haar en mij geen goed doen.
Zoals gezegt heeft ze het afgelopen half jaar bij een dealer gewoont, geld en dope was daar meer dan voldoende aanwezig, maar een half jaar lang heeft ze om mij gehuild, ze was kwijt waar ze ondanks alles enorm veel waarde aan hechte, ze is nu nog erger verslaaft dan voorheen, maar wilde toch weer terug omdat dope en geld niet dat kunnen bieden wat ze al die tijd hier wel had.
Het is echt een lief wijffie met een goed hart, maar heeft moeite met het verwerken van haar ontzetend bewogen leventje, en als er te veel dingen weer dichtbij beginnen te komen is er op dat moment maar 1 uitweg, en dat is de weg die vele gebruikers maar al te goed kennen.

Ps, ze houd het nog steed goed vol en spuit nog steeds niet, ze begint er al een stuk beter uit te zien en ze is zelf ook blij met deze stap voorwaarts.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...345678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."