Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk ga stoppen!

Ik ga stoppen!

63 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat mensen in je omgeving het weten zal wel helpen. Ik hoop dat het gaat lukken, veel sterkte!!
L
LeninLid
01-01-2024, 00:00
#2
Niets dan respect voor je!

Blijven volhouden :)

boe aan het hero-monster! :smilingimp:
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heey, ik ben precies weer aan het hervallen. :(
Heb vandaag weer een gram gekocht, morgen toch maar eens proberen af te blijven, dat het weer niet word zoals vroeger.
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eey iedereen.
Ik ging af en toe late weten hoe het met me ging, wel gisteren heb ik nog een keertje bruin gebruikt een halve gram, maar ben niet van plan om weer iedere dag te gaan gebruiken. Van de benzo's ben ik nu een week vanaf. Ondertussen sta ik nu op 200mg seroquel per dag en volgende week krijg ik de uitslag van men testen van de psychologe en dan krijg ik hierop wrs aangepaste medicatie van m'n psychiater. Ik heb nogal last van angsten en concentratiestoornissen dus wrs een benzo en nog iets zeker? Meer info volgt.
Voor de rest gaat het goed met me, en ik weet het ik heb wel nog eens b gebruikt maar verslaafd zijn no way dat nooit meer, ik ben nu sterker, ik heb geen problemen meer dus gebruik het nu ook niet meer om pijn te verdoven, ik gebruik het nu gwn nog af en toe..
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hee Stuikerkerken,
Niet te druk maken over af en toe een terugval he? Dat hoort er gewoon bij. Laat je er niet door uit het veld slaan! Zover ik uit je verhaal kan opmaken had je niet of nauwlijks een methadonverslaving. Probeer dat in elk geval zo te houden! Ik ben al bijna 4 jaar volledig van de bruin af maar van de metha kom ik nooit meer af (4 keer geprobeerd, lang verhaal, zie ander topic).
Ik hoop echt voor je dat het lukt want eenmaal langer dan 10/15 jaar aan de bruin/metha kom je er vaak niet meer vanaf. Mag ik vragen hoe lang je hebt gebruikt? Want hoe korter hoe makkelijker de fysieke afkick... maarja, niet de geestelijke helaas. Zo te lezen ben je op de goede weg. Je krijgt hulp en gebruikt al stukken minder dan voorheen. Probeer het zo te houden en sterkte!
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eigenlijk niet zo heel lang, maar ben dan ook nog niet oud.
Ben pas 17 jaar sinds december, en ben met heroine begonnen toen ik 16 was, toen 2 maand heroine gebruikt zo'n 3 dage per week toen. Dan een tijdje veel coke gebruikt zo'n 1600 euro van m'n vakantiegeld ernaartoe... Dan weer overgestapt naar heroine omdat ik er heel veel zin in had terug(heroine is echt mijn lievelingsdrugs spijtig genoeg), dit 4 maand iedere dag gebruikt met als resultaat na 4 maand al aan 2-3 gram per dag zitten. Nu zaterdag nog eens gebruikt een halve gram en vandaag nog een gram gekocht en 0.25 ervan opgetrokken. Het is best moeilijk om volledig te stoppen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die meer als 15 jaar heroine gebruikt er ooit nog kan afgeraken, als zelf ik het al moeilijk heb. :confused:
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pfft het stoppen is gwn onmogelijk precies. Ik doe de laatste dagen weer niks anders als gebruiken, ik heb zelfs weeral afkickverschijnselen. Ik denk dat ik maandag maar is vraag voor buprenorfine terug.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#8
je bent goed bezig
houden zo!!
a
anneke172Lid
01-01-2024, 00:00
#9

hoi, ik ben 28 en kom uit antwerpen. Morgen is het zover...na twee jaar meer en meer heroïne gebruikt te hebben, ga ik proberen er definitief mee te stoppen! Tot gisteren gebruikte ik toch minstens één gram hero per dag. Ik snoof het boeltje op. Ik heb eerst proberen te stoppen met Subutex, maar dit bleek mijn 'honger' naar een lijntje niet te stoppen. Ik heb nu Mephenon van de dokter voorgeschreven gekregen, omdat hij zegt dat dit het craving naar de heroïne zou minderen of zelfs doen stoppen. Zodus, duimen maar en hopen dat het me lukt. Graag had ik willen weten, of er iemand ervaring heeft met Mephenon. Ik heb een doosje met tabletten van 5mg. Hoeveel moet ik er nemen? De dokter zegt 4, dus 20mg. Weten jullie of dit voldoende is en of het inderdaad het hunkeren tegengaat? Hopelijk kan iemand me wat meer informatie geven?? Aangename kennismaking (dit is mijn eerste keer op dit forum) en tot gauw
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo eerst en vooral veel suc6 met het afkicken, ik hoop dat het je lukt.
Ik heb ook kameraden die mephanon gebruiken en het is gwn methadon hoor in pilvorm dan. Ik heb geen ervaring met methadon alleen met subutex ook, dus ik kan je niet zeggen hoeveel milligram je zou moeten nemen, maar je kan proberen eerst 4 pillen te nemen zoals de dokter zegt, en als het niet genoeg is voor de afkick weg te nemen gwn de dosis te verhogen denk ik dan. :)
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Allereerst; Mephanon ken ik niet; methadon dus wel.

20 mg methadon bij een gemiddeld dagelijks gebruik van 1 gram heroine vind ik niet echt veel.
Ik gebruikte mn de eerste twee/drie dagen ruim, om vervolgens de doses snel te verlagen, aangezien ik de eerste dagen altijd de moeilijkste vond.
Het verhaal van je dokter dat je bij het gebruik van methadon geen/nauwelijks last zult hebben van craving vind ik twijfelachtig; mijn ervaring is nl een geheel andere, maar misschien is dat bij jou wel anders.

Iig Succes!
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#12
precies is nog niet helemaal
je kunt het
a
anneke172Lid
01-01-2024, 00:00
#13
bedankt voor de tips. Gisteren is het mij niet gelukt om niets bij te gaan halen, heb me schuldig gemaakt aan een halfje. Maar....vandaag is weer een nieuwe dag, dus nieuwe hoop!! Had er sowieso toch spijt van, en heb er niet veel aan gehad! Ben al wel gestegen naar 35mg deze morgen, om me iets of wat 'normaal' te voelen. Het zal wel een beetje zoeken zijn, de eerste dagen zekers. Ben supergemotiveerd, dus zou zooooo graag hebben dat het lukt. alee tot gauw, en jullie....ook veel succes met stoppen, hé! Gewoon doen, het leven is veel te mooi om onze kop te laten hangen, aan zo'n stom poedertje, dat ons leven ruïneert.... groetjes anneke
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind het heel knap van je dat je inziet dat je der mee moet stoppen en ik wens je heel veel succes dude :grin:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is zeker niet onmogelijk!

Lees een zelfhulpboek (ik raad je aan: De Verslaving Voorbij van Jan Geurtz), ga opzoek naar een arts/psycholoog van verslavingszorg, ga hardlopen, pak je oude hobby's weer op of zorg voor nieuwe interesses, doe een cursus, zoek een baantje, het KÁN WÉL! Desnoods met behulp van buprenorfine of naltrexon als het echt niet gaat.

Als ik het kan kan jij het ook! Als je er echt voor wilt gaan doe dan de dingen die ik noemde en meer, maar alleen als je er écht voor wilt gaan; als je het niet wilt, kom je echt nergens...

WIL je wel stoppen?? Dat moet je jezelf héél goed afvragen. Ik had ook tijden dat ik steeds terugviel in opiaat- en benzogebruik. Ik WILDE toen simpelweg eerlijk gezegd niet stoppen.

Nu zijn er zoveel nare dingen gebeurt, ik ben bv. uit huis gezet (moet op mezelf gaan wonen) door mijn laatste heroïnterugval van 1½-2 maanden... Ik kwam bijna op straat te staan. DAN ga je wel nadenken en willen stoppen... Ik hoop voor jou dat je vóórdat het zo ver komt (want die tijd komt écht als je zo doorgaat) weet te stoppen.

Grtz,
fnea.,
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik gebruik weer tamelijk veel de laatste tijd. Vandaag iets van een 0.7 en heb voor morgen al een nieuwe gram, volgende week ga ik eens langs bij de sleutel, voor het te laat is en ik er weer even neig aanhang als vroeger.
Het is gewoon sterker als mezelf ik wil wel stoppen, maar ik word effenaf zot zonder. :confused: :(
J
JuultjuhLid
01-01-2024, 00:00
#17
Succes met de afkick
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#18
stuikerken zei:
Ik gebruik weer tamelijk veel de laatste tijd. Vandaag iets van een 0.7 en heb voor morgen al een nieuwe gram, volgende week ga ik eens langs bij de sleutel, voor het te laat is en ik er weer even neig aanhang als vroeger.
Het is gewoon sterker als mezelf ik wil wel stoppen, maar ik word effenaf zot zonder. :confused: :(
Klik om te vergroten...

Hoorde je ook al zeggen "morgen" Tsja.....Als jij gelooft dat het sterker is dan jou dan is dat zo....geloof je dat jij zelf sterker bent dan is dat ook zo....Niemand die je dwingt het te kopen of te gebruiken....In principe is de geest sterker dan het lichaam, hoop dat jij je dat ook gaat beseffen....i.i.g, veek succes....
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#19
pepito zei:
stuikerken zei:
Ik gebruik weer tamelijk veel de laatste tijd. Vandaag iets van een 0.7 en heb voor morgen al een nieuwe gram, volgende week ga ik eens langs bij de sleutel, voor het te laat is en ik er weer even neig aanhang als vroeger.
Het is gewoon sterker als mezelf ik wil wel stoppen, maar ik word effenaf zot zonder. :confused: :(
Klik om te vergroten...

Hoorde je ook al zeggen "morgen" Tsja.....Als jij gelooft dat het sterker is dan jou dan is dat zo....geloof je dat jij zelf sterker bent dan is dat ook zo....Niemand die je dwingt het te kopen of te gebruiken....In principe is de geest sterker dan het lichaam, hoop dat jij je dat ook gaat beseffen....i.i.g, veek succes....
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde dat ik de gram al in men bezit had. :)
Ja ik ga dringend langs bij de sleutel, vragen voor subutex. Want heb vandaag weer 3 drippe gekocht is dus 0.75g, heb er wel maar 1 van opgetrokken. :)
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#20
Quote uit topic:ooit heroïne of opium gebruikt en niet verslaafd geraakt?

Geplaatst: 18 Mrt 2007 19:33

stuikerken zei:
stuikerken zei:
Jep ooit gebruikt en niet verslaafd geraakt.
kben wel nog maar 16 :flushed: heb het ongeveer 8X gebruikt en ben nu al langer als een maand gestopt. Een maat van mij had geld gestolen voor b, maar z'n moeder was er (gelukkig) achter gekomen, heeft alles moeten weerbetalen, vanaf dan maar ingezien dat de verhalen dus echt kloppen, dat je er alles zou voor doen zelfs stelen van mensen dat je graag ziet, en zo'n leven leiden, nee bedankt. :)

Die maat van mij is te samen met mij zonder problemen ook gestopt. :)
Dus al bij al is alles toch nog goed afgelopen.
Klik om te vergroten...

Ho dit zie ik nu staan. Wel het is toch allemaal anders uitgedraaid...
Lees maar topic ik ga stoppen. :(
Klik om te vergroten...

Stuikerken, Je wou er niet verslaafd aan geraken toen je ermee begon te experimenteren. En je bent nog niet zolang bezig met heroïne. Je gebruikt ook nog geen methadon. Begin daar niet mee of je maakt van jezelf een junk. 't Is dus nu dat je er echt mee moet stoppen. Hoe langer je gebruikt, hoe moeilijker het zal worden (lichamelijk en psychisch). Als je het echt wilt zal het wel lukken. Rook wiet en drink bier als je er echt heel veel zin in hebt. Dat helpt echt. Niet voor de afkick maar wel voor de craving later. Of de juiste medicatie onder begeleiding van een dokter? Zoek een vervanging waar je niet zo erg verslaafd aan geraakt. En je zult met vrienden moeten optrekken (zeker in het begin) die geen heroïne gebruiken. Anders maak je het jezelf nog moeilijker. Ben je nu al in begeleiding bij de sleutel? Die gesprekken raad ik nog altijd aan. Zij helpen je echt! Veel succes kerel. Doorzetten en volhouden, de craving zal minderen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."