Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk ga stoppen!

Ik ga stoppen!

63 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goe bezig. :)
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#2
idd veel geluk met het stoppen.
mijn verslaving zal allicht niet zo erg zijn als de jouwe maar ben toch ook al blij da ik officieel 21 dagen geen drugs meer heb gepakt wat op zich al een hele prestatie op zijn eigen is voor mij.
denk da dit het beste ook maar is want heb de laatste tijd gewoon niks anders meer als problemen gehad.
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja idd ik ga stoppen. Sinds vandaag weet m'n meter, peter en eindelijk ook m'n vader het dat ik verslaafd ben aan heroine.
Deze mensen zijn er het hart van in, en ben hierdoor aan het denken gegaan. Deze mensen hebben hun hele leven al voor mij gezorgt en van mij gehouden en wat doe ik, ik zit daar maar wat hero te gebruiken, terwijl ik het hier eigelijk heel goed heb. :(
Heb vandaag de laatste keer gebruikt. Dus morgen ga ik 1 dagje afzien en maandag ga ik direct bij de dokter om men voorschrift(en) en dan om mijn medicatie bij de apotheek.
En dan word het een kwestie van volhouden, en om niet meer te hervallen.
Ik ga af en toe hier nog eens iets posten hoe het met me gaat, maar zal hier zowiezo niet veel meer komen het forum lezen omdat ik er dan weer zin in krijg. :)
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#4
'T zijn altijd kleinburgerlijke nitwits die je gaan uitmaken voor junk.
Voor mij is dat 'n teken van geestelijke armoede, waar ik 't de moeite niet van waard vind er tegen in te gaan.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#5
jaja zei:
'T zijn altijd kleinburgerlijke nitwits die je gaan uitmaken voor junk.
Voor mij is dat 'n teken van geestelijke armoede, waar ik 't de moeite niet van waard vind er tegen in te gaan.
Klik om te vergroten...


Inderdaad, en het is meestal een gebrek aan vocabulaire en angst.
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hmm, ik ging jullie op de hoogte houden wel ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws.
Goede nieuws: Ik ben nog steeds in behandeling bij de psychiater/psychologe en ik voel me ook al veel beter geestelijk en lichamelijk.
Slechte nieuws: Ik gebruik af en toe nog eens een kleine hoeveelheid heroine, maar laat het wel niet ui t de hand lopen.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#7
als je het maar zo kan houden dan kun je denk ik best een normaal leven leiden, maar goed, je weet hoe de vork in de steel zit :)
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#8
stuikerken zei:
Hmm, ik ging jullie op de hoogte houden wel ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws.
Goede nieuws: Ik ben nog steeds in behandeling bij de psychiater/psychologe en ik voel me ook al veel beter geestelijk en lichamelijk.
Slechte nieuws: Ik gebruik af en toe nog eens een kleine hoeveelheid heroine, maar laat het wel niet ui t de hand lopen.
Klik om te vergroten...

Krijg je dan geen urinecontroles? :confused:
Ik heb vroeger met mijn ouders ook veel psychiaters afgelopen. En ik ben daar nooit echt geholpen voor m'n verslaving. Als je er echt vanaf wilt, zou je beter begeleiding vragen bij de sleutel of andere verslavingszorg in je buurt. Dat zijn mensen die opgeleid zijn om met verslaafden te werken. Ze maken er daar ook geen drama van als je eens kort hervalt. Ze begrijpen dat wel. En ze helpen je echt als je gemotiveerd bent om er iets aan te veranderen. Ze leren je dingen bij en geven tips. Ze confronteren je en doen je dingen inzien waar je zelf niet bij stilstaat. 'k Heb er echt al heel veel geleerd. Maar ik ga er ook al lang en het klikt met m'n begeleidster. :)
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ze hebben enkel urinecontroles aangeraden, maar aangezien ik hier perfect normaal rondloop en niet meer (veel) buite mag en ook niet veel geld meer krijg, denken ze zowiezo dat ik niets meer gebruik.
Maar ik wil ook echt niets meer gebruiken en wil er echt vanaf en haat het om dit te verzwijgen, maar voor de moment gaat het echt al veel beter met mij, en ik wil ook nooit meer hervallen, maar stoppen zo direct in 1 keer nee dit lukt me niet.
En waarvoor ik bij de psychiater en psychologe moet is niet enkel voor heroineprobleem, is ook voor andere problemen, die niet echt iets met drugs te maken hebben. :)
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#10
stuikerken zei:
En waarvoor ik bij de psychiater en psychologe moet is niet enkel voor heroineprobleem, is ook voor andere problemen, die niet echt iets met drugs te maken hebben. :)
Klik om te vergroten...

Dacht ik al. Was bij mij ook zo.

'k Hoop dat het je lukt op die manier. Veel succes!
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#11
Volhouden! Al val je 20 keer terug, de 21ste keer gaat het wel lukken, echt! :wave:
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ben nu al 2 weken en 3de dag clean van b. :)
Lichamelijk ben ik al volledig afgekickt, maar geestelijk nog belange niet. Er gaat geen dag voorbij of ik denk eraan. Ik gebruik nu bijna elke dag cannabis of benzo's+alcohol, wat ook slecht is, maar toch nog altijd beter dan die hero.
Ik ga ook elke week bij men psychiater voor een gesprek, en moet voor de moment 100mg seroquel(anti-depressiva) per dag nemen.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#13
Seroquel is geen anti depressiva maar een anti psychotica. En 100mg per dag is een hele lage dosis. Ik heb hier nog een doos seroquel van 300mg liggen. Toen ik opgenomen was in de psychiatrie moest ik er zo 4 per dag nemen. Das 1200 mg per dag. Veel mensen zouden daarvan de hele dag slapen. :mrgreen:
Maar je bent goed bezig. Doe zo voort en volhouden hé! :wink:
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#14
Succes man! Ik weet dat het moeilijk is maar het gaat je echt een keer lukken!
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#15
Pas wel op dat bruin verslaving niet overgaat in benzoverslaving, dit was bij mij het geval. Aan de benzo's heb ik veel meer overgehouden dan aan de bruin. Afkicken van benzo's in hoge dosering (bv. 40 mg diazepam of 50 mg Tranxène) is moeilijker dan van bruin.

Benzo's lijken onschuldige en vriendelijke hulpmiddeltjes, maar als je eenmaal afhankelijk ben is het een hel. Echt, geloof me.

Als je wilt afkicken moet je gewoon NIKS gebruiken, tenzij een arts je iets als methadon, naltrexon, een antidepressivum of antipsychoticum of eventueel benzo voorschrijft, maar zeker benzo's (en klassieke antipsychotica) moet je niet op eigen houtje gaan gebruiken. Ik spreek uit ervaring.

Succes.
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eey iedereen.
Ik ging af en toe late weten hoe het met me ging, wel gisteren heb ik nog een keertje bruin gebruikt een halve gram, maar ben niet van plan om weer iedere dag te gaan gebruiken. Van de benzo's ben ik nu een week vanaf. Ondertussen sta ik nu op 200mg seroquel per dag en volgende week krijg ik de uitslag van men testen van de psychologe en dan krijg ik hierop wrs aangepaste medicatie van m'n psychiater. Ik heb nogal last van angsten en concentratiestoornissen dus wrs een benzo en nog iets zeker? Meer info volgt.
Voor de rest gaat het goed met me, en ik weet het ik heb wel nog eens b gebruikt maar verslaafd zijn no way dat nooit meer, ik ben nu sterker, ik heb geen problemen meer dus gebruik het nu ook niet meer om pijn te verdoven, ik gebruik het nu gwn nog af en toe..
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik gebruik weer tamelijk veel de laatste tijd. Vandaag iets van een 0.7 en heb voor morgen al een nieuwe gram, volgende week ga ik eens langs bij de sleutel, voor het te laat is en ik er weer even neig aanhang als vroeger.
Het is gewoon sterker als mezelf ik wil wel stoppen, maar ik word effenaf zot zonder. :confused: :(
J
JuultjuhLid
01-01-2024, 00:00
#18
Succes met de afkick
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#19
stuikerken zei:
Ik gebruik weer tamelijk veel de laatste tijd. Vandaag iets van een 0.7 en heb voor morgen al een nieuwe gram, volgende week ga ik eens langs bij de sleutel, voor het te laat is en ik er weer even neig aanhang als vroeger.
Het is gewoon sterker als mezelf ik wil wel stoppen, maar ik word effenaf zot zonder. :confused: :(
Klik om te vergroten...

Hoorde je ook al zeggen "morgen" Tsja.....Als jij gelooft dat het sterker is dan jou dan is dat zo....geloof je dat jij zelf sterker bent dan is dat ook zo....Niemand die je dwingt het te kopen of te gebruiken....In principe is de geest sterker dan het lichaam, hoop dat jij je dat ook gaat beseffen....i.i.g, veek succes....
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#20
pepito zei:
stuikerken zei:
Ik gebruik weer tamelijk veel de laatste tijd. Vandaag iets van een 0.7 en heb voor morgen al een nieuwe gram, volgende week ga ik eens langs bij de sleutel, voor het te laat is en ik er weer even neig aanhang als vroeger.
Het is gewoon sterker als mezelf ik wil wel stoppen, maar ik word effenaf zot zonder. :confused: :(
Klik om te vergroten...

Hoorde je ook al zeggen "morgen" Tsja.....Als jij gelooft dat het sterker is dan jou dan is dat zo....geloof je dat jij zelf sterker bent dan is dat ook zo....Niemand die je dwingt het te kopen of te gebruiken....In principe is de geest sterker dan het lichaam, hoop dat jij je dat ook gaat beseffen....i.i.g, veek succes....
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde dat ik de gram al in men bezit had. :)
Ja ik ga dringend langs bij de sleutel, vragen voor subutex. Want heb vandaag weer 3 drippe gekocht is dus 0.75g, heb er wel maar 1 van opgetrokken. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."