Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk ga stoppen!

Ik ga stoppen!

63 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat mensen in je omgeving het weten zal wel helpen. Ik hoop dat het gaat lukken, veel sterkte!!
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja idd ik ga stoppen. Sinds vandaag weet m'n meter, peter en eindelijk ook m'n vader het dat ik verslaafd ben aan heroine.
Deze mensen zijn er het hart van in, en ben hierdoor aan het denken gegaan. Deze mensen hebben hun hele leven al voor mij gezorgt en van mij gehouden en wat doe ik, ik zit daar maar wat hero te gebruiken, terwijl ik het hier eigelijk heel goed heb. :(
Heb vandaag de laatste keer gebruikt. Dus morgen ga ik 1 dagje afzien en maandag ga ik direct bij de dokter om men voorschrift(en) en dan om mijn medicatie bij de apotheek.
En dan word het een kwestie van volhouden, en om niet meer te hervallen.
Ik ga af en toe hier nog eens iets posten hoe het met me gaat, maar zal hier zowiezo niet veel meer komen het forum lezen omdat ik er dan weer zin in krijg. :)
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
jaja zei:
Langzamerhand kunnen we gaan spreken van 'n trend.
Klik om te vergroten...

Opzich is dat wel goed. :wink: :)
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gefeliciteerd.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#5
héél veel succes stuikerken, en nu je je wat schuldig voelt tegen over je ouders kan dat denk ik wel een goede drijfveer zijn, dus volhouden jonge!
P
PsykaholikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Saivy zei:
Proficiat schranz! Doe zo verder. :)
Klik om te vergroten...
ik ben ermee bezig :openmouth: :openmouth: :openmouth:
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben gisteren bij m'n psychiater/dokter geweest en die heeft me subutex 2mg en traxene 10 mg voorgeschreven. De zaterdag heb ik de laatste keer gebruikt en sindsdien nog niks. Ik heb er wel een sterke drang naar, maar probeer het toch van me af te zetten. Ik ben echt vastbesloten om er mee te stoppen, en het zal me lukken ook. :)
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#8
Veel succes en volhouden hé!
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#9
needlefreak zei:
jaja zei:
stuikerken zei:
Echt ik doe zo hard men best en toch is het na een week al mislukt door 1 slecht moment weer.
Klik om te vergroten...

Zo zag ik dat vroeger ook, terwijl het zo'n onzin is; die éne misstap is idd zonde, maar betekent niet dat je voornemen te stoppen mislukt is.
Je hebt in dik één week tijd één enkele maal gezondigd. Voor iemand die gewend was dagelijks te gebruiken vind ik dat geen slechte prestatie.
Doorzetten, je zit iig op de goede weg!
Klik om te vergroten...

Zo is het. Leer eruit en doe verder je best.

Heb je begeleiding of doe je het alleen?

Succes allesinds.
Klik om te vergroten...
Ik ga elke week bij de psychiater dus ik heb psychiatrische begeleiding + dat ik onder toezicht sta van mijn ouders ivm geld, buiten gaan enz...
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#10
natalia zei:
stuikerken zei:
Ik heb het een week vol gehouden om niets te gebruiken tot deze namiddag dan heb ik een lijntje hero gesnoven omdak ik geen zilverpapier had en dus niet kon chinezen.
Maar ipv mij weer goed te voele enzo, begon ik in plaats daarvan bijna onmiddelijk te kampen met allerlei schuldgevoelens. Ik krijg steun langs alle kanten en dan doe ik dit weer.
Ik heb ook weer bijna een vriendin het is een ex van mij maar nu pas beseffen we dat we elkander echt nog steeds dood graag zien en dit eigelijk nooit echt veranderd is (is een heel lang ingewikkeld verhaal) zelfs na al die tijd nog, en ze is mij altijd blijven steunen, ik heb het haar vandaag ook weer eerlijk verteld en ze was niet kwaad, maar wel weer teleurgesteld. Ik heb beloofd dat het niet meer zal gebeuren en het zal niet meer gebeuren ook, daarvoor zie ik dit meisje en m'n familie veel te graag.
Echt ik doe zo hard men best en toch is het na een week al mislukt door 1
slecht moment weer. :(
Maar ik geef niet op, Rome is ook niet op 1 dag gebouwd.
En het zal me lukken om van dit vuile vergif van af te komen, het moet gwn! :)
Klik om te vergroten...

Jup, van een verslaving afgeraken is met vallen en opstaan!!!
Door t vallen, besef je echt da je er vanaf wilt geraken!
't Lukt perfect, al vind ik een opname nog altijd beter (maar das dan mijn gedacht hé)
Ik ben nu 2J en bijna 2 maand clean, en ik ben er ook gekomen omdat ik hetzelf wou, en omdat ik veel steun kreeg (zoals bij jou)
't Is al goed dat je je schuldig voelt!!
VOLHOUDEN, echt leven is zo mooi clean, t is soms heel moeilijk maar het besef dat ik mezelf niet meer verwoest, en ganse tijd van de kaart was, doet me volhouden!
Denk aan jouw afkicks, hoe vreselijk het was!Dat helpt mij nog altijd!!
Al gehoord van ambulant centrum De kiem?
Daar kan je praten over je verslaving, zonder dat het jou een cent kost.

Naar mijn gevoel dat het mij deugd, omdat je eens je verhaal kan doen aan een persoon die buiten je leefwereld staat, een objectief persoon!
Kan altijd deugd doen, het belangrijkste is dat je erover praat!!

Veel succes nog hé!!!En als je echt iets wilt, dan lukt het hoor :wink:
Klik om te vergroten...

Hey Natalia, leuk om te horen dat je al bijna 26 maand clean bent. Goed bezig, doe zo voort!

Ik ben ook al meer dan 2 jaar in begeleiding bij de sleutel. Het zijn enkel gesprekken maar 'k heb er al heel veel aan gehad. Ik kan het echt aanraden. Daarom dat ik het aan stuikerken vroeg. Je kunt vrijwillig een persoonlijke begeleid(st)er aanvragen. De sleutel heb je overal in heel vlaanderen en het is idd gratis.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vind de Sleutel persoonlijk maar niks, maar ja.. iedereen zijn eigen ding eh.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#12
als je het maar zo kan houden dan kun je denk ik best een normaal leven leiden, maar goed, je weet hoe de vork in de steel zit :)
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#13
stuikerken zei:
Hmm, ik ging jullie op de hoogte houden wel ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws.
Goede nieuws: Ik ben nog steeds in behandeling bij de psychiater/psychologe en ik voel me ook al veel beter geestelijk en lichamelijk.
Slechte nieuws: Ik gebruik af en toe nog eens een kleine hoeveelheid heroine, maar laat het wel niet ui t de hand lopen.
Klik om te vergroten...

Krijg je dan geen urinecontroles? :confused:
Ik heb vroeger met mijn ouders ook veel psychiaters afgelopen. En ik ben daar nooit echt geholpen voor m'n verslaving. Als je er echt vanaf wilt, zou je beter begeleiding vragen bij de sleutel of andere verslavingszorg in je buurt. Dat zijn mensen die opgeleid zijn om met verslaafden te werken. Ze maken er daar ook geen drama van als je eens kort hervalt. Ze begrijpen dat wel. En ze helpen je echt als je gemotiveerd bent om er iets aan te veranderen. Ze leren je dingen bij en geven tips. Ze confronteren je en doen je dingen inzien waar je zelf niet bij stilstaat. 'k Heb er echt al heel veel geleerd. Maar ik ga er ook al lang en het klikt met m'n begeleidster. :)
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ze hebben enkel urinecontroles aangeraden, maar aangezien ik hier perfect normaal rondloop en niet meer (veel) buite mag en ook niet veel geld meer krijg, denken ze zowiezo dat ik niets meer gebruik.
Maar ik wil ook echt niets meer gebruiken en wil er echt vanaf en haat het om dit te verzwijgen, maar voor de moment gaat het echt al veel beter met mij, en ik wil ook nooit meer hervallen, maar stoppen zo direct in 1 keer nee dit lukt me niet.
En waarvoor ik bij de psychiater en psychologe moet is niet enkel voor heroineprobleem, is ook voor andere problemen, die niet echt iets met drugs te maken hebben. :)
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#15
stuikerken zei:
En waarvoor ik bij de psychiater en psychologe moet is niet enkel voor heroineprobleem, is ook voor andere problemen, die niet echt iets met drugs te maken hebben. :)
Klik om te vergroten...

Dacht ik al. Was bij mij ook zo.

'k Hoop dat het je lukt op die manier. Veel succes!
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#16
Succes man! Ik weet dat het moeilijk is maar het gaat je echt een keer lukken!
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pas wel op dat bruin verslaving niet overgaat in benzoverslaving, dit was bij mij het geval. Aan de benzo's heb ik veel meer overgehouden dan aan de bruin. Afkicken van benzo's in hoge dosering (bv. 40 mg diazepam of 50 mg Tranxène) is moeilijker dan van bruin.

Benzo's lijken onschuldige en vriendelijke hulpmiddeltjes, maar als je eenmaal afhankelijk ben is het een hel. Echt, geloof me.

Als je wilt afkicken moet je gewoon NIKS gebruiken, tenzij een arts je iets als methadon, naltrexon, een antidepressivum of antipsychoticum of eventueel benzo voorschrijft, maar zeker benzo's (en klassieke antipsychotica) moet je niet op eigen houtje gaan gebruiken. Ik spreek uit ervaring.

Succes.
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eey iedereen.
Ik ging af en toe late weten hoe het met me ging, wel gisteren heb ik nog een keertje bruin gebruikt een halve gram, maar ben niet van plan om weer iedere dag te gaan gebruiken. Van de benzo's ben ik nu een week vanaf. Ondertussen sta ik nu op 200mg seroquel per dag en volgende week krijg ik de uitslag van men testen van de psychologe en dan krijg ik hierop wrs aangepaste medicatie van m'n psychiater. Ik heb nogal last van angsten en concentratiestoornissen dus wrs een benzo en nog iets zeker? Meer info volgt.
Voor de rest gaat het goed met me, en ik weet het ik heb wel nog eens b gebruikt maar verslaafd zijn no way dat nooit meer, ik ben nu sterker, ik heb geen problemen meer dus gebruik het nu ook niet meer om pijn te verdoven, ik gebruik het nu gwn nog af en toe..
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Pfft het stoppen is gwn onmogelijk precies. Ik doe de laatste dagen weer niks anders als gebruiken, ik heb zelfs weeral afkickverschijnselen. Ik denk dat ik maandag maar is vraag voor buprenorfine terug.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#20
je bent goed bezig
houden zo!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."