Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFnea stopt weer met heroïne-cocaïne

Fnea stopt weer met heroïne-cocaïne

131 antwoorden
45 weergaven
18-5-2026
x
xplusifLid
01-01-2024, 00:00
#1
Veel succes! :wink:
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel veel succes en sterkte toegewenst
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik denk dat hij dat afkick centrum in het buitenland bedoelt
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#4
fnea nog veel sterkte trouwens, blijf volhouden en hoe dan ook val niet weer terug, het is fucking moeilijk maar volhouden... En je komt uit de shit
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Proef ik weerstand? waarom? was goed bedoelde reactie. iets te belerend? of confronterend?
Zonder valse bescheidenheid: ik weet zelf ook waar ik het over heb. :wave:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nou, het is echt moeilijker dan ik had gedacht.

Het is verschrikkelijk moeilijk.

Maar ik blijf strijden hoor.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarom zou je iedere afkickpoging groots aankondigen?

Anyway, succes, wederom.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#8
eXeCuze zei:
ksnap zowiezo ook niet hoe je oooooit aan heroine kunt beginnen een spuit in je arm zetten om je goed te voelen vind ik te ver gaan en als je dan ook nog eens de verslavingsrisico's weet dan hebk er al helemaal geen behoefte meer aan
Klik om te vergroten...

Jij denkt al direct aan spuiten maar bijna altijd begin je met chinezen (roken op zilverpapier). Niet iedereen die heroïne gebruikt gaat spuiten.

Nog eens, ik kan haar goed begrijpen omdat ik ongeveer hetzelfde meegemaakt heb en jij niet.

Je bent jong, het word je aangeboden, je bent nieuwschierig, je gebruikt het. Het bevalt je en je wilt het nog doen. Je hebt nog geen afkick en het voelt goed. Je hebt het gevoel dat je kan stoppen als je wilt. Je hebt alles onder controle. Maar als je het blijft gebruiken (dat doe je als het je bevalt) dan hang je er vroeg of laat aan vast. Je bent niet zo snel verslaafd zoals veel mensen denken. Maar ermee beginnen is een risico. Je doet het beter niet.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#9
eXeCuze zei:
hmmn dat vind ik onzin leeftijd heeft er nix mee te maken kben nou 15 jaar maar voel me echt niet zo kvoel me eerder 18 ofzo kweet goed waar ik mee bezig ben ksnap zowiezo ook niet hoe je oooooit aan heroine kunt beginnen een spuit in je arm zetten om je goed te voelen vind ik te ver gaan en als je dan ook nog eens de verslavingsrisico's weet dan hebk er al helemaal geen behoefte meer aan
Klik om te vergroten...

Lees deze post ove 3 jaar nog maar eens terug :wink:
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#10
fneawognfkgln zei:
Nou, het is echt moeilijker dan ik had gedacht.

Het is verschrikkelijk moeilijk.

Maar ik blijf strijden hoor.
Klik om te vergroten...

:confused:
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#11
fneawognfkgln zei:
Nou, het is echt moeilijker dan ik had gedacht.

Het is verschrikkelijk moeilijk.

Maar ik blijf strijden hoor.
Klik om te vergroten...

blijven vechten jo :wink: mijn steun heb je in ieder geval :)
a
alfieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik hoop echt, zoals iedereen hier op het forum, dat uwe wil u zal leiden naar de weg da ge wilt bewandelen.. Bij deze heel veel succes, goeie moed en doorzettingsvermogen gewenst... ook voor alle anderen die er van af willen.. Weet dat iedereen hier achter u staat op 't forum :) Ik duim alvast ..
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#13
]-[IG]-[ zei:
fneawognfkgln zei:
Nou, het is echt moeilijker dan ik had gedacht.

Het is verschrikkelijk moeilijk.

Maar ik blijf strijden hoor.
Klik om te vergroten...

:confused:
Klik om te vergroten...
Zo moeilijk te begrijpen?
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#14
fneawognfkgln zei:
Nou, het is echt moeilijker dan ik had gedacht.

Het is verschrikkelijk moeilijk.

Maar ik blijf strijden hoor.
Klik om te vergroten...

Ik weet het, heel moeilijk om er definitief mee te stoppen. Helemaal afkicken lukt me nooit. Ik heb het opgegeven. Wil niet zeggen dat het jou niet lukt. Voor mij hoeft het niet meer. Ik voel me goed zo. Als jij het echt wilt, dan zal het wel lukken. Met vallen en opstaan natuurlijk. Dat hoort erbij. Laat je daardoor niet ontmoedigen. Ga ervoor!

Heb je nog niet gedacht aan methadon? Je blijft dan wel verslaafd aan een opiaat natuurlijk. Maar het kost bijna niks, er zit geen rotzooi bij, etc. Gewoon elke dag een slokje methadon drinken en je kunt een normaal leven opbouwen. Bij een goeie dosis heb je geen drang meer naar heroïne. Het heeft tijdelijk voordelen om van de heroïne te blijven. Maar er zijn ook nadelen aan hoor! Het lost je coke probleem ook niet op.

En jij wilt helemaal clean zijn zeker? 't Zal niet gemakkelijk zijn om het met wilskracht te doen. Of neem je nog medicatie? Allesinds wens ik je heel veel succes om te blijven strijden!! Je komt er wel! :wink:
B
BiterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Desnoods zoek je hulp.. ga naar van die praatgroepen die schijnen te helpen. (Samen met anderen stoppen helpt, en erover praten als je een slippertje hebt gemaakt.)

Heb je al gedacht aan een zinvol leven? Ik weet niet hoe lang je die rotzooi al gebruikt en hoe oud je bent enzo. Maar zie jij jezelf dood gaan aan die shit? Gebruik je het trouwens samen met vrienden? Wat moet ik me er eigenlijk bij voorstellen? Heb je gewoon een baan terwijl je gebruikt enzo?

Methadon helpt ook niet.. daar raak je ook gewoon verslaafd aan en de trek in heroine blijft er alleen maar door. Een leven zonder is zoveel beter, uiteindelijk.

Needlefreak.. Jammer dat je al geaccepteerd hebt dat je niet meer kan stoppen. Je weet dat je verslaving alleen maar erger zal worden met de jaren.
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Biter zei:
Methadon helpt ook niet.. daar raak je ook gewoon verslaafd aan en de trek in heroine blijft er alleen maar door. Een leven zonder is zoveel beter, uiteindelijk.
Klik om te vergroten...
Je bent er zwaar verslaafd aan, das een feit. Heb jij ervaring met methadon? Ik sta nu op 70mg per dag. Als ik die dosis binnen heb kan ik makkelijk zonder heroïne. Soms spaar ik m'n methadon wel op om een dag heroïne te gebruiken. Methadon en heroïne samen doe ik niet. Vind ik de moeite niet. Je voelt minder van je bruin of je moet veel meer gebruiken, dan liever apart. Ik weet niet of m'n leven zoveel beter zou zijn zonder methadon. Ik denk het zelf niet.
Biter zei:
Needlefreak.. Jammer dat je al geaccepteerd hebt dat je niet meer kan stoppen. Je weet dat je verslaving alleen maar erger zal worden met de jaren.
Klik om te vergroten...
Ik heb alles onder controle. Ik heb dagelijks methadon ter beschikking. Af en toe eens bruin gebruiken kan ik niet laten maar ik blijf op methadon. Moest ik stoppen met methadon en weer vollenbak heroïne gaan gebruiken, dan zou het idd weer erger worden. Ondertussen ken ik mezelf wel op het vlak van druggebruik. :wink:
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#17
needlefreak zei:
Ik weet het, heel moeilijk om er definitief mee te stoppen. Helemaal afkicken lukt me nooit. Ik heb het opgegeven. Wil niet zeggen dat het jou niet lukt. Voor mij hoeft het niet meer. Ik voel me goed zo. Als jij het echt wilt, dan zal het wel lukken. Met vallen en opstaan natuurlijk. Dat hoort erbij. Laat je daardoor niet ontmoedigen. Ga ervoor!

Heb je nog niet gedacht aan methadon? Je blijft dan wel verslaafd aan een opiaat natuurlijk. Maar het kost bijna niks, er zit geen rotzooi bij, etc. Gewoon elke dag een slokje methadon drinken en je kunt een normaal leven opbouwen. Bij een goeie dosis heb je geen drang meer naar heroïne. Het heeft tijdelijk voordelen om van de heroïne te blijven. Maar er zijn ook nadelen aan hoor! Het lost je coke probleem ook niet op.

En jij wilt helemaal clean zijn zeker? 't Zal niet gemakkelijk zijn om het met wilskracht te doen. Of neem je nog medicatie? Allesinds wens ik je heel veel succes om te blijven strijden!! Je komt er wel! :wink:
Klik om te vergroten...
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#18
needlefreak zei:
Ik weet het, heel moeilijk om er definitief mee te stoppen. Helemaal afkicken lukt me nooit. Ik heb het opgegeven. Wil niet zeggen dat het jou niet lukt. Voor mij hoeft het niet meer. Ik voel me goed zo. Als jij het echt wilt, dan zal het wel lukken. Met vallen en opstaan natuurlijk. Dat hoort erbij. Laat je daardoor niet ontmoedigen. Ga ervoor!

Heb je nog niet gedacht aan methadon? Je blijft dan wel verslaafd aan een opiaat natuurlijk. Maar het kost bijna niks, er zit geen rotzooi bij, etc. Gewoon elke dag een slokje methadon drinken en je kunt een normaal leven opbouwen. Bij een goeie dosis heb je geen drang meer naar heroïne. Het heeft tijdelijk voordelen om van de heroïne te blijven. Maar er zijn ook nadelen aan hoor! Het lost je coke probleem ook niet op.

En jij wilt helemaal clean zijn zeker? 't Zal niet gemakkelijk zijn om het met wilskracht te doen. Of neem je nog medicatie? Allesinds wens ik je heel veel succes om te blijven strijden!! Je komt er wel! :wink:
Klik om te vergroten...

Bedankt needle!

Hey, dat je in de overtuiging bent dat je niet meer kán stoppen, dat is de ziekte verslaving die dat in je oor fluistert, dat hoort bij onze ziekte, dat we dat soort gedachtes denken, maar het is niet de realiteit man! Ik zit nu bij de N.A. en daar zitten mensen die na 30 jaar bruin-coke-drank gestopt zijn zelfs!

Methadon, dat willen ze me niet geven hier, geloof ik. Ik zit bij een hele slechte verslavingszorg. Althans ik heb een hele slechte relatie met mijn verslavingsarts. Hij denkt dat ik mij aanstel, dat ik makkelijk kan stoppen maar dat ik expres door blijf gebruiken enkel omdat ik het lekker vindt. Ik spreek hem niet meer, enkel nog een psycholoog daar.

Ik gebruik juist, omdat ik depressieve klachten heb. Soms voel ik me zo slecht dat ik mijn bed tot 16u niet uit kom. En wil ik echt dood. Ik heb al eerder een 'echte' depressie gehad die met medicijnen behandeld moet worden, en ben afgelopen vrijdag bij m'n psychiater geweest en we zijn tot de conclusie gekomen dat er een tweede grote depressie duidelijk op komst is. Heroïne geeft mij m'n levenslust, vitaliteit en energie terug. Gebruiken is het enige waar ik aan kan denken als ik me zo diep naar voel.

M'n psychiater heeft me Prozac voorgeschreven, een middel waar ik eerder goed op gereageerd heb, daar ben ik wel blij mee. Waarschijnlijk voel ik me binnenkort beter en is elk geval de intense verleiding om te gebruiken die komt als ik me depressief voel, weg.

Het lukt me trouwens wel om één dag clean te blijven af en toe. Soms twee dagen.

Maar ook m'n werk, ik doe zwaar werk (betaald gelukkig wel goed!) en dat is zooooveel makkelijker als ik bruin op heb.

En ik ben ook veel vrolijker als ik bruin op heb, ik ben lekker spraakzaam en actief.

En de enorm intense rush als je een shot neemt is zo lekker. Ik ben pas begonnen met intraveneus gebruik.

Maar ik blijf proberen te stoppen. Het maakt zo veel kapot. Maar ik vind het moelijk om te willen stoppen. Ik weet wel dat het móét. En het liefst zou ik gewoon een clean leven hebben. Maar voor die strijd die nodig is om dat te bereiken moet je zo enorm veel motivatie opbrengen, en daar heb ik moeite mee.

Dat komt, denk ik, omdat ik nooit geleerd heb door te zetten in mijn leven. Alles ging altijd vanzelf. Op school bijvoorbeeld. Ik ben geboren met een bovengemiddelde intelligentie. Daardoor heb ik op school nooit moeite hoeven doen, door te hoeven zetten, kracht er achter hoeven te zetten om bij te blijven. Ook heb ik nooit een sport gedaan ofzo. Ik heb nooit geleerd om me ergens volledig voor in te zetten, ergens 100% voor te gaan, ergens voor te vechten. Dát maakt het stoppen voor mij écht erg moeilijk.

Was ik er maar nooit mee begonnen...
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#19
Biter zei:
Desnoods zoek je hulp.. ga naar van die praatgroepen die schijnen te helpen. (Samen met anderen stoppen helpt, en erover praten als je een slippertje hebt gemaakt.)
Klik om te vergroten...
Hulp zoeken? Dat doe ik al drie jaar. Verslavingsartsen, psychiaters (meervoud), psycholoog, maatschappelijk werkster, psychomotore therapeut, buprenorfine, naltrexon, acht opnames!!!, afbouwschema's diazepam. Ik ga nu naar de N.A. (Anonieme Verslaafden), de A.A. voor junkies zeg maar. Is vergelijkbaar met een praatgroep.

Heb je al gedacht aan een zinvol leven?
Klik om te vergroten...
Pardon? Wat doet jou denken dat ik géén zinvol leven heb? Alleen het feit dat ik aan heroïne verslaafd ben? Ik werk, ik ga een studie volgen, ik heb vrienden, ik ga een paar keer per week bij m'n moeder langs, ik lees boeken, ik lach...

Ik weet niet hoe lang je die rotzooi al gebruikt en hoe oud je bent enzo. Maar zie jij jezelf dood gaan aan die shit? Gebruik je het trouwens samen met vrienden? Wat moet ik me er eigenlijk bij voorstellen? Heb je gewoon een baan terwijl je gebruikt enzo?
Klik om te vergroten...
Hoe lang, ruim drie jaar. Ik ben 20 jaar oud. Ik gebruik bijna altijd alleen, maar soms samen met iemand. En ja, ik heb een baan, en zoals ik al zei ga ik dus studeren.
N
No troubleLid
01-01-2024, 00:00
#20
Methadon is gwn Shit

Gwn de oude hollandse manier om ze af te kicken ..
en een andere drug gefen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."