Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsProberen

Proberen

63 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik woon in omstreken Amersfoort,
Ik heb al veel mensen gezien die hieraan verslaafd zijn, daarom weet ik ook zeker dat ik het ook echt bij één keer laat. Het lijkt mij namelijk wel een ervaring die ik een keer wil meemaken!
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stalker! :beer:
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Denk je niet dat als je bruin onderdeel maakt van de 'happy times' (zoals bv een vakantie) dat je op een gegeven moment die associatie niet meer los kan koppelen? Dat je dan hero moet doen omdat je anders geen vakantie hebt?
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi,
Ik zit er al een tijd over te denken om een keertje heroine te proberen.
Ik ben verslaafd geweest aan speed en dat hoef ik echt nooit meer!
Ik weet dat een heroine verslaving 10x erger is dus het zal zowiezo éénmalig zijn.
Als ik het doe zou ik het chinezen omdat een spuit in mijn arm doen me helemaal niks lijkt, ik ben al bang voor bloedprikken dus laat staan dit.

Nu zijn mijn vragen;
Hoeveel moet je nemen voor een eerste keer?
Is er een grote kans dat je misselijk word en is dit te voorkomen?

Ik wil het één keer doen maar dan ook goed, dus niet dat ik half kotsend op de grond lig.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je in het noorden woont, dan wil ik met je mee doen :wink:
Ik moet dat ook een keer hebben meegemaakt. Ik weet dat het niet voor niks is dat mensen op ten duur hun kont gaan verkopen voor wat smack, dus laat ik het bij 1x in het jaar tijdens een koude winter periode of als je op vakantie bent zodat het wel erg bijzonder blijft. Dit moet natuurlijk geen dagelijkse ritueel worden.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Albino zei:
Hoi,

Ik weet dat een heroine verslaving 10x erger is dus het zal zowiezo éénmalig zijn.
Klik om te vergroten...

:)

Dat nam ik me zo'n 25 jaar geleden ook voor.
Vervolgens ca. 20 jaar verslaafd geweest.

Momenteel al weer ca 5 jaar incidenteel recreatief gebruiker; 't kan dus wel.

:wave:
Maar weet waar je aan begint!!!
M
Marten!Lid
01-01-2024, 00:00
#7
jaja zei:
Albino zei:
Hoi,

Ik weet dat een heroine verslaving 10x erger is dus het zal zowiezo éénmalig zijn.
Klik om te vergroten...

:)

Dat nam ik me zo'n 25 jaar geleden ook voor.
Vervolgens ca. 20 jaar verslaafd geweest.

Momenteel al weer ca 5 jaar incidenteel recreatief gebruiker; 't kan dus wel.

:wave:
Maar weet waar je aan begint!!!
Klik om te vergroten...
Volgens mij nemen alle verslaafden zich in het begin voor niet verslaafd te raken :openmouth:

En een vette big-up dat je de verslaving onder de duim hebt gekregen
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#8
stom he ......

:cry:
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee niet eindelijk, een klein maandje was het maar. Ik kwam er snel achter dat het nogal slecht voor je is om het vaak te doen..
Het is gewoon goed nadenken als je iets gebruikt, je kiest er zelf voor om er mee verder te gaan in het begin, als je zo dom bent om dat te doen moet je dat zelf weten maar zo steek ik niet meer inelkaar.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#10
ik hoop het echt voor je :)

mijn ervaring is alleen dat je lang niet de eerste of enige bent die dat zei, maar als het je inderdaad lukt, ben je wel 1 van de weinigen die het op die manier kan.

als je het gewoon 1 keertje wilt doen is een half grammetje zat, dan ga je wel knikkebollen. Maar wees slim .. mocht je overhebben .. gooi dat dan weg, maak dat vooral niet op een dagje later if you catch my drift :wink:

:stoned:
doe mij maar een lekkere dikke joint .. ik heb mn lesje geleerd :rolleyes:

:wave:
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ja als ik over zou hebben zou ik het ook zeker weggooien, ik heb nu totaal geen moeite meer als ik iets inneem om daarna te stoppen. Ik weet gewoon dat het me leven op zijn kop kan gooien als ik het meer zou doen en daar zit ik niet op te wachten. Ik heb nog een andere vraag;

Hoe lang werkt het ongeveer?
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat bedoel je precies met: knikkebollen? Toch niet dat het effect te hard word voor de eerste keer, zodat je echt een afkeer krijgt tegen heroine? Ik wil het 1x doen en ik weet van mezelf dat ik altijd naar de nadelige werking kijk van een drug en als die er niet is, dan vind ik het enorm nadelig dat ik een drug zo enorm lekker vind, dat ik maandelang aan niks anders kan denken. Ik ben van mening dat ik heeel erg ga schrikken als ik een drug nog lekkerder vind dan sex. LSD komt al in de buurt, maar dat is puur omdat je de liefde voor je zelf letterlijk voelt groeien.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nog ff;

Als je 't niet probeert weet je verder ook niet wat je mist.

De verleiding om nogmaals te nemen is nl ERG groot.

Daarom zou ik zeggen, neem 't zekere voor 't onzekere, en "forget it!"
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#14
is dit nu alles?

Wanneer je tóch besluit het te gaan doen, geloof dan niet: "is dit nu alles?" Eer dat je beseft wat alles is, zit je tot over je oren in de stront, ookal lijkt dat vanuit jouw oogpunt dan niet zo :wink:

Het is dé meest sluipende drug die ik ooit heb ervaren. Er kunnen maanden voorbij gaan voordat je de eerste tekenen van afkick cq. "negatieve" eigenschappen, merkt. bij mij ging het allemaal heel geleidelijk. Met een kwart gram kon ik toen toch wel drie keer flink van de kaart zijn. Dan deed ik het een paar dagen niet, waarmee jezelf een bevestiging geeft van: "zie je nu, het valt allemaal mee. Ik ben niet verslaafd." Iets wat ik ook niet zou verwachten, aangezien ik nooit eerder aan een drug verslaafd ben geweest. Sterker nog, ik had / heb een hekel aan wat voor vorm van afhankelijkheid ook. of dit nu koffie, suiker, roken, bier wat ook betreft.

Jcutter, cut the crap. Ga knikkeren of zo. Er is genoeg te vinden over deze drug, ook in het Nederlands. Het lijkt mij dat jij goed voorgelicht bent op deze site, zo niet, ga dan even Google-en, dan toon je tenminste interesse voor je potentiële verslaving.

Gr.,

Eend
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja ik weet zelf wel dat je kan denken dat je de drugs onder controle hebt (heb ik zelf ook meegemaakt), maar dit is absoluut niet het geval dus ik zal die fout zowiezo niet maken!
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#16
Dan deed ik het een paar dagen niet, waarmee jezelf een bevestiging geeft van: "zie je nu, het valt allemaal mee. Ik ben niet verslaafd." Iets wat ik ook niet zou verwachten, aangezien ik nooit eerder aan een drug verslaafd ben geweest.
Klik om te vergroten...

zo was het bij mij precies hetzelfde ... gewoon omdat ik wel wist hoe gevaarlijk het was, alleen wist ik niet op welke manier ...

ik hoor het me nog zeggen ... gewoon niet elke dag nemen en dan raak je er niet lichamelijk verslaafd aan .... behalve ikzelf is bijna iedereen tegen wie ik dat zei, WEL lichamelijk verslaafd geraakt aan die troep :)

en ach je moet je niet aanstellen ook .. een paar weken flink lijden is goed voor een mens toch ... waarom zou je tenslotte risicoloos een joint roken, als je ook lekker, met een bijna dezelfde suffe roes, ook het heerlijke gevaar kan lopen dat je ooit een keer jankend op de grond ligt te lijden van de pijn die heroine je geeft :wink: of om correcter te zijn.... Van de pijn die heroine je geeft als je het een keertje niet hebt :wink:

iemand die drugs lekkerder vindt dan sex, zou eens met goedele liekens of xaviera hollander moeten gaan praten, die doet gewoon al jaren wat verkeerd dan :wink:

gheghe dan heb je of veels te sterke drugs .. of gewoon hele slechte sex ( en ik kan me nog wat schoolvriendinnetjes herinneren hoor .. sex met hun was nog minder interessant dan het roken van een peuk .. qua voldoening gevend effect dan :wink: )


:wave:
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#17
ik hoor het me nog zeggen ... gewoon niet elke dag nemen en dan raak je er niet lichamelijk verslaafd aan .... behalve ikzelf is bijna iedereen tegen wie ik dat zei, WEL lichamelijk verslaafd geraakt aan die troep :)





Dit had ik precies bij de speed, ik zat met een vriend op de bank. Goh dit effect, zo verslavend is het toch niet het stelt helemaal niks voor. Voor dat je het door hebt zit je er zo een paar dagen en en zo gaat het door, ik zag het snel in en hij ook dat het dus wel gevaarlijk is. Sinds die tijd heb ik alleen soms gebruikt en nooit meer dan 1x in de maand omdat ik gewoon wist als ik het vaker ging doen dat ik weer problemen zou krijgen
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Diamorfine is sterker dan jij bent, je kunt afspraken maken met jezelf, maar zo werkt het niet. Ik ben zelf ook erg nieuwsgierig naar het effect, maar ik weet van mezelf dat als ik het eenmaal heb ervaren ik het nooit meer uit mn gedachten zal kunnen bannen. Als het dan een keer slecht zou gaan met me, of het komt plots op mijn pad zou ik toch in de verleiding komen. Die herrinering blijft altijd in the back of your mind, and it will fuck you up when the time is right.

Jcutter, je weet dat ik geen hoge dunk van je heb, maar begin er gewoon niet aan, voordat je zonder internet in Schotland zit.

Elke verslaafde heeft het ooit voor de eerste keer geprobeerd...
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#19
DreamWeaver zei:
Die herrinering blijft altijd in the back of your mind, and it will fuck you up when the time is right.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het wel mee eens, en zoals meerderen al gezegd hebben: niemand is van plan verslaafd te worden...

Verder .. mocht je het gaan proberen .. de kans is ontzettend groot dat je misselijk wordt en gaat braken, je lichaam is de stof niet gewend en het is dus niet te voorkomen eigenlijk. Ja... door het niet te doen, wat verreweg het beste is. Maargoed, do as you please.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#20
Verder .. mocht je het gaan proberen .. de kans is ontzettend groot dat je misselijk wordt en gaat braken, je lichaam is de stof niet gewend en het is dus niet te voorkomen eigenlijk. Ja... door het niet te doen, wat verreweg het beste is. Maargoed, do as you please.
Klik om te vergroten...
Hier was ik al bang voor idd. Naja, pas als ik een leven heb opgebouwd, dan zou ik het wel aandurfen om 1x in het jaar heroine te gaan gebruiken. Maar dat is pas als ik een jaar of 25 ben zoals ik al eerder had vermeld op het forum.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."