Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsklacht neerleggen tegen gekende heroinedealers

klacht neerleggen tegen gekende heroinedealers

41 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Naar mijn inziens zijn de uitbaters van winkels en kroegen niet verantwoordelijk voor zijn lichamelijke en of geestelijke dingen die hij heeft opgelopen. Hij blijft zelf verantwoordelijkheid voor zijn doen en laten.
l
labradoorLid
01-01-2024, 00:00
#2
wat ik wel k.. vind is dat ze ongevraagd aan de deur komen als ze niets meer van je horen.zogenaamd met een tester.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#3
sjah...het ligt er inderdaad maar net aan wat voor dealers het zijn. zijn het grote dealers die aan een junk verkopen, of zijn het junks die aan andere junks verkopen. in dat 2e geval zou ik helemaal niemand aangeven, en ik denk in het 1e geval eigenlijk ook niet, maar heb er wel begrip voor als je ze wel aangeeft.

maar zoals hierboven al wordt gezegd zijn heroinedealers zelf ook vaak junks die jouw vriend alleen maar een plezier doen.
m
minamoLid
01-01-2024, 00:00
#4
probleem ligt bij de gebruiker.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#5
minamo zei:
probleem ligt bij de gebruiker.
Klik om te vergroten...

Lekkere simpele reacties zijn dit, hoe kunnen jullie nou zo zwart/wit kijken? Iets wat ik heb geleerd is dat een probleem altijd onwijs veel kanten kent en dat voor ieder probleem in principe iedereen verantwoordelijk is.
Die dopedealers zouden beter moeten weten, haar vriend zou beter moeten weten, waarschijnlijk hadden zijn ouders meer open moeten zijn over drugsvoorlichting over beter moeten opvoeden, anders zouden andere factoren uit zijn omgeving ernstig mee kunnen spelen (trauma's), de maatschappij laat herojunkies nog steeds keihard vallen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Denk na voordat je zomaar wat gaat roepen.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
De gebruiker moet zelf niet dagelijks hero gaan nemen... als een dealer hero dealed boeien de klanten als persoon hem sowieso al niet meer. Zodra je aan iemand hero verkoopt heb je een kans dat deze (al) verslaaft is/word en zijn leven verkloot is/word. Als je als dealer om je klanten geeft zou je geen hero moeten verkopen :)
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nick de Neger zei:
De gebruiker moet zelf niet dagelijks hero gaan nemen... als een dealer hero dealed boeien de klanten als persoon hem sowieso al niet meer.
Klik om te vergroten...

Dus? Dan is die dealer niet mede-verantwoordelijk omdat de klanten hem toch geen reet boeien? Sorry Nick maar opnieuw echt lekkere gemakkelijke gedachtegang dit.

Zodra je aan iemand hero verkoopt heb je een kans dat deze (al) verslaaft is/word en zijn leven verkloot is/word.
Klik om te vergroten...

lol ja die kans is er, nou hollee! dat is het excuus om herodealer te worden, de meesten klanten zijn toch al verslaafd, of je dan maar een leventje daarbij naar de kanker helpt is heb je daar geen schuld aan hoor!

Als je als dealer om je klanten geeft zou je geen hero moeten verkopen :)
Klik om te vergroten...

Lijkt me ook niet nee, what your point?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tis een lastig onderwerp, en ik vind dat er weinig over te zeggen valt zonder de situatie goed te kennen. Je hebt het over meerdere mensen.

Als het gaat over een groep waarvan je ex deel uit maakte die allemaal hero gebruikten en het aan elkaar verkochten, dan is er niets om over te zeiken.

Als het nou over een hero dealer gaat die zelf niet eens gebruikt, maar gewetenloos hard zijn best heeft gedaan om je ex eraan te helpen en vervolgens zoveel mogelijk te verkopen, dan heb je gelijk.

En daartussen is nog een groot grijs gebied.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#9
een dealer is een dealer .... dat is iemand die er bewust voor kiest om levensgevaarlijke middelen aan een ander te verkopen, terwijl ze zich er terdege bewust van zijn dat het illegaal is, maar ook dat ze die koper naar de klote helpen.

Verzachtende omstandigheden als zelf verslaafd zijn of anders halen ze het ergens anders en nu weten ze tenminste dat het goed is, ten spijt .. je doet gewoon iets waarvan je weet dat het hele nare consequenties kan hebben voor jouzelf en voor anderen ...

aangeven die hap dus .. reken er alleen wel op dat er amper iets mee zal gebeuren aan de justitionele kant en dat als de boefjes erachter komen wie hen verlinkt heeft, de meesten niet meer zo vriendelijk zijn zeg maar ..

dus kijk wel uit met wat je doet en zegt en vooral tegen wie je het zegt.

:) AkA

ps ..
vergeet niet dat verslaving gewoon een geestelijke ziekte is, je kunt wel keihard zeggen : 'iemand kiest er zelf voor om dope te kopen' en dat is absoluut zo, maar zo iemand is in feite gewoon ziek in zn geest en moet daarbij geholpen worden dus. Als diegene dat zelf wil tenminste, anders is er geen helpen aan natuurlijk. Maar tussen niet helpen en meehelpen zit nog een enorm gebied. Eigenlijk een gebied dat drugsloos zou moeten zijn :wink:

:wave:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Adrenochroom zei:
Lijkt me ook niet nee, what your point?
Klik om te vergroten...
Je begint niet zomaar met heroïne proberen, door alle negative aandacht in de media. Als je de regering / media moet geloven ben je bij elke drugs die je probeerd bij de eerste keer gebruik al gelijk lichamelijk verslaaft en gooi je je hele leven weg.
Dit word je van kinds af aan bijgebracht mocht je enige opvoeding of scholing hebben gehad.
Zonder deze opvoeding heb je uberhaubt al geen economisch-maatschappelijk toekomst perspectief (dit is eigenlijk het enige waar de regering wat om geeft... ze bieden alleen maar WAO, AOW etc. aan om zo ook in sociaal oogpunt nog wat lijken te doen...) en heb je de kans om op je 5de al aan de coke te zitten... al is dat dan in Amerika :beer: (Check voor meer info..)

Mochten ze toch intresse hebben gaan ze dus eerst op onderzoek uit of de regering toch stiekum geen ongelijk heeft. Tijdens dit onderzoek komt de gebruiker te weet dat hij bij heroïne inderdaad de kans loopt om na de eerste keer proberen gelijk lichamelijk verslaaft te raken. Als mensen dus denken aan heroïne proberen weten ze dat ze dit risico kunnen lopen. De dealers gaat er van uit dat de gebruiker dit weet (doordat bijna alle mensen van kinds af aan kregen ingeprent dat alle zogenoemde drugs je leven 'verklooten' al dan niet: de regering. Iemand die het dus toch al wil proberen zit sowieso al geestelijk aan de grond, heeft geen maatschappelijke toegevoegde waarde en kost de regering sowieso al geld (ook dus voor hij gebruikte), denkt hij dat hij sterker is dat de hero...) De dealers vinden het niet erg om een in hun ogen 'miezerig' leventje te kloten en zo gelijk de regering ook nog een leuk verzetje te geven, maar de gebruiker weet dat hij met zijn toekomst (lees: economische-maatschappelijke bijdragen) gaat spelen mocht die dat uberhaubt al hebben...

Kortom tuurlijk zit de dealer ook fout en is hij eigenlijk niks anders dan een moordenaar, maar zou een coffeshop precies hetzelfde zijn... (Door mezelf, maar met behulp van THC heb ik me HBO verkloot :P) Door de regering worden drugs als heroïne niet maatschappelijk geaccepteerd, waardoor mensen er met een boog omheen lopen. De maatschappij zou er ipv omheen lopen ook eens een keer eentje van straat kunnen plukken (ontvoeren) als ze die tegen komen... Die vervolgens bij hun thuis of centraal in een kamer / schuur die als gevangenis is ingericht en als isoleercel bekleed is gooien en hier elke dag 3 maaltijden naar binnen kunnen gooien voor 1 jaar lang en ze vervolgens onder hun begeleiding laten inschrijven bij een uitzend bureau...
Al heeft deze ex-gebruiker nu dan wel een zogenoemde toekomst... waarschijnlijk weigerd hij hiervoor te kiezen omdat het andere leven veel leuker is en er genoeg gekken zijn waar ze gebruik van kunnen maken door hun dure auto(radio) of wat dan ook te jatten. Of om welke persoonlijke, maatschappelijke of morele rede of tegenslag dan ook... dit leven is immers veel makkelijker en en leuker. Al is het dan wat korter, je moet er wat voor over hebben.

Kortzichtig vind ik het niet echt...

Procecutor Peppie zei:
Ook zijn de mensen die van de papaver hero maken schuldig en ook de wetenschappers die het mogelijk hebben gemaakt om de apparatuur voor massa hero productie te maken zijn schuldig.
De enige oplossing om van de hero verslaafde af te komen is de papaver plant uit te roeien. Om van alle drugs af te komen zouden we ook electriciteid kunnen verbieden... het enige nadeel is allen dat het hierdoor practisch onmogelijk word massa productie van wat dan ook te kunnen doen en alle vormen van communicatie zou in een keer wegvallen, maar daar krijg je wel voor terug dat er minder drugs gemaakt en verscheept kunnen worden. Ook de bestandsdelen en de drugs zelf zou hierdoor niet meer verplaats en gewonnen / gemaakt kunnen worden. Misschien als we geld afschaffen en zo nergens meer winst kunnen maken... dan zou het onzinnig zijn hero of eigenlijk maximaal het puur natuurlijke product opium te maken of uit te delen? Tenzei voor eigen gebruik of liefdadigheid, omdat je het mensen gunt af en toe een geweldig gevoel te hebben... of misschien is het wel de boer die net de heledag heeft gewerkt en zo de dealer voor deze avond aardappels kan geven in ruil voor een shotje, waarna het daarna pas weer mogelijk is om het volgende shotje te betalen als hij weer nieuwe aardappels geoogst heeft...

We geloven dan wel in de Darwin theorie... mocht ooit stroom uitvallen is de mensheid niks meer. Hooguit 10% van de hele wereld bevolking die het uberhaubt zouden overleven denk ik. Waarvan de dode resultaten zo zullen liggen: zo'n 90% gaat dood omdat deze in gebied zit waar het zo dicht bevolkt is dat er geen natuurlijk voedsel meer groeit en deze mensen waarschijnlijk dom genoeg zijn om het laatste blikvoer op te eten in de hoop dat de de koelkast het snel weer gaat doen... 9% gaat dood omdat ze niet weten hoe ze het voedsel wat er in de buurt geplukt kan worden of rondloopt kunnen bereiden tot ook daadwerkelijk iets wat eetbaar is, als ze uberhaubt al de biefstuk kunnen herkennen als ze een koe zien lopen... de laatste 1% gaat dood omdat de zorgsector ineens compleet vaalt, peacemakers, beademing en kunstmatige harten stoppen ermee als je stopt met in je persoonlijke knijpkat knijpen. Mocht je toevallig elke dag nierdialise nodig hebben moet je deze gaan aantrappen op een fiets, fietsen voor je leven zal je. Inplaats van lui 4 uur achter de PC zitten totdat een in jou ogen magische machine je bloed filterd...
Dan is die klinieclown trouwens ook ineens een grote kutgrap als een kind om een moordgrap zo lang moet lachen dat ze hersenen niet meer het commando kan versturen om zijn benen weer te kunnen laten trappen :P

Darwin Theorie klopt wel.... bij dieren die hooguit een tak van de boom gebruiken als hulpmiddel om ergens bij te kunnen waar ze normaal niet bij kunnen ipv de heleboom te gebruiken, wat word gedaan door een machine die sterk genoeg is omdat we het zelf eigenlijk niet kunnen?
Menselijke evolutie... lijkt groot maar hangt af van teveel onstabiele factoren... wat de hell doen wij als slapzinnig kut wezen wat al bang is voor een spin, omdat hij er eng uit ziet? Met teveel hersen inhoud wat niet eens (meer) voor 100% gebruikt word aan de top daarvan? Is het niet handiger als we op school leren om een schaap te slachten en daar zelf cabab van te maken op een zelfgemaakt kampvuurtje, dan te leren hoe we deze met een computer over ineternet te kunnen bestellen? Zouden we niet moeten leren hoe we eerlijke kunnen delen ipv hoe we geld kunnen verdienen om vervolgens dingen te kopen voor jezelf? Is het niet een beetje onzinnig om te leren hoe je moet koken als je gasfornuis ineens niet meer warm word? Hoezo zou je ICT moeten leren als we allemaal een eigen boerderij hebben? Hoezo gaat onze moeder in de regen niet boven ons staan, maar sleept ons zo snel mogelijk achter ons aan met de paraplu boven haar hoofd? Doen wij niet iets ontiegelijk fout? :beer:
Klik om te vergroten...
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oke... zijn je posts nou een reactie op mijn reactie op minamo? Want anders vraag ik me toch echt af wat je punt is, dat herodealers schijt hebben? Ik denk dat iedereen de inhoud van je bovenstaande post namelijk allang wist.

Eerst zeg je namelijk:
Nick de Neger zei:
De gebruiker moet zelf niet dagelijks hero gaan nemen...
Klik om te vergroten...

En daarmee wek je bij mij de indruk dat de schuld dus bij de gebruiker ligt, vervolgens zeg je:
Als mensen dus denken aan heroïne proberen weten ze dat ze dit risico kunnen lopen. De dealers gaat er van uit dat de gebruiker dit weet (doordat bijna alle mensen van kinds af aan kregen ingeprent dat alle zogenoemde drugs je leven 'verklooten' al dan niet: de regering. Iemand die het dus toch al wil proberen zit sowieso al geestelijk aan de grond, heeft geen maatschappelijke toegevoegde waarde en kost de regering sowieso al geld
Klik om te vergroten...

Het lijkt me sterk dat de dealer denk: "goh hij is zich vast goed bewust van de risico's dus ik verkoop het hem maar want het is mijn verantwoordelijkheid niet" Anders zouden dealers wel eerst even goed met hun klanten gaan praten voordat ze iets verkopen... Dealers willen geld zien en hero verkopen aan iemand die aan de grond zit is nooit, onder welke voorwaarde dan ook, goed te praten. Period.

Mijn punt is dat ik in dit topic iedereen een zwart/wit voorstelling zie maken waarbij de gebruiker de schuld krijgt toegedient terwijl dealers evengoed (misschien in mindere mate maar toch..) schuld dragen aan het probleem, net als slechte opvoeding, pesterij, slechte scholing etc dus.
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik had me post aangepast, maar ik was een beetje telaat en lang bezig :beer:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#13
In het kort:
De gebruiker kiest ervoor om zichzelf en alles om hem heen naar de klote te helpen. De dealer maakt er gebruik van en bied de mogelijkheid voor de gebruiker... hij dwingt hem niet... dit is puur marketing, bedrijven maken grotere mooiere TV's mensen willen dit kopen en ik denk dat TV kijken een van de grootste 'verslavingen' is tegenwoordig. Hierdoor worden mensen minder sociaal omdat ze 's avonds lekker voor de TV knallen en lekker lui kijken naar gekke, onzinnige en onbelangrijke dingen. Ze maken een broodmachine die lekker vers brood maakt waardoor je weer meer TV kan kijken en niet meer elke avond gezellig met je kind een lekker vers brood hoeft te bakken. Ik heb nu ik er overna denk echt medelijde met de kinderen die als enigste gezellig familie bezigheid nog broodbakken hadden... Hoezo word het verkopen van dat soort sociaal-maatschappelijk slopende apparaten niet als fout gezien?

Verder neem ik je niks kwalijk, sommige mensen hier hebben gewoon last van een virusje wat over is komen waaien vanuit Amerika, het heeft temaken met een een verhoogt ego gehalte. Hierdoor zijn de grote problemen van jezelf of geliefde die bijvoorbeeld aan de drugs zit de fout van degene die het bijvoorbeeld verkoopt die kan de schuld weer geven aan de maker, deze weer aan de supplier deze vervolgens weer aan de electriciteids maatschapij, deze weer aan de regeringen van de landen die het gesupport hebben, dit hebben ze kunnen supporten door... als we met ze alle maar langenoeg doorgaan moeten we overal handleidingen, waarschuwingen en straffen bij zetten.
Let op! Beker niet naar iemands hoofd gooien, want kan dodelijke gevolgen hebben.
Let op! Niet in de openhaard gaan zitten terweil die aanstaat.
Let op! Batterijën mogen niet gebruikt worden voor apparaten gebruikt worden voor:
- Bommen ontsteking
- Door meten van electronica circuits in vliegtuigen, voor non-onderhoud doeleinden.
- Zaklamp die gebruikt word bij het lezen van illigale:
-- documenten voor het maken van illigale items
-- radicale documenten die aanzetten tot in-humane activiteiten

Ik bedoel... come one! Het enige wat je er mee opschiet is beter worden in liegen tegen jezelf! Hoe beter je er in word, hoe makkelijker het word en hoe moeilijker het word om weer eerlijk tegen jezelf te zijn. Dealen is sowieso al verboden, het word niet geaccepteerd net als gebruiken en een mens dat een beetje logisch na kan denken snapt ook wel dat zonder dealers het moeilijker word om te gebruiken. Ook daar hebben we een oplossing voor... gelukkig staat de regering zogenoemde anti-depressiva toe waar kleine dosisen van de niet meer te verkrijgen drugs worden toegevoegd onder een andere naam! :mrgreen: Het enige nadeel is weer dat er ze zo veel duurder zijn omdat er nogmeer grote bedrijven en slimme koppen betaalt moeten worden.
Fouten maakt iedereen, maar pas zodra je ze inziet en toegeeft kan je er wat aan doen. Ja je bent een junk en ja je hebt het zelf gedaan en het stomme is: Je hebt er zelf voor gekozen! (al dan niet bewust natuurlijk) Gelukkig kan je er ook voor kiezen om ermee te stoppen... Ja het word een kut periode, maar als jullie echt om elkaar geven kunnen jullie elkaar steunen. Zo'n ongeval is kut... maar kon hij geen 3 weken vrij regelen en dan zijn zomervakantie voor 1 jaartje opzeggen / overslaan.

Dealers kan je sowieso gewoon aangeven hoor... je geeft de politie het nummer en zei zoeken het verder wel uit door er een tap op te zetten wat nu gewoon officieel legaal is... het enige wat ze moeten doen is hem verdenken van terrorisme in plaats van dealen. Zelf maken ze er gelukkig een minder groot probleem van om deze documentatie fouten te maken, waardoor het inderdaad onder terrorisme kan gebeuren! :mrgreen:
M
MiNiMaLiSDopeLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik zou het niet doen.. als ze erachter komen heb je wel een probleempje lijkt me! don't mess with hero dealers/junks :confused:
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wacky zei:
Als het nou over een hero dealer gaat die zelf niet eens gebruikt, maar gewetenloos hard zijn best heeft gedaan om je ex eraan te helpen en vervolgens zoveel mogelijk te verkopen, dan heb je gelijk.
Klik om te vergroten...

Idd, maar dergelijke types ben ik nooit tegen gekomen; en ik heb zo'n twintig jaar in die wereld meegelopen.
De dealer waar het imo in dit topic over gaat is toch de sukkel die enkel kleine gebruikershoeveelheden verkoopt, en dat zijn voor 90% zelf gebruikers, die er echt niet rijk van worden, maar enkel daardoor in hun eigen gebruik kunnen voorzien.

De gewetenloze schoften die puur uit geldzucht en winstbejag handelen zijn die gasten die in de grotere hoeveelheden handelen, en die zullen echt niet zo eenvoudig aan te wijzen zijn.
e
eendLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dan heb ik het vroeger écht getroffen, zo te horen. Zo'n rasechte geldwolf. Voor minder dan vijf - tien gram kwam deze z'n bed niet uit zullen we maar zeggeb.

Op zich ben ik wel blij dat ik bij deze dealers kon kopen. De kwaliteit was daardoor altijd okay, kon zo nu en dan voor honderden euro's poffen...

Nee, ik had juist een afkeer tegen collega-gebruikers. Die probeerden altijd een poot uit te draaien. De l/r-oyaliteit van die dealers, daar bleef ik al gauw uit de buurt.

Ik vind ook dat de dealer niks te verwijten valt. Dat is een gemakkelijke manier, de fout bij een ander leggen. Je doet het nu eenmaal zelf, de ander dwingt je niet.

Zo heb ik eens een klacht op mijn bordje gekregen dat ik een vriend aan deze rotzooi geholpen zou hebben. Nu, dat is een beschuldiging die mijns inziens niet opgaat. Vaak kennen de mensen die deze beschuldigingen uiten enkel het halve - óf gelogen verhaal.

Kijk nu naar die personen als die kuttertjes123 e.d., deze moeten over een tijdje niet gaan mauwen en zeuren dat zij zo zielig zijn en iedereen en alles, hun in die drugswereld heeft gedwongen. Ze lezen hier genoeg ervaringen, wijsheden e.d. dussss....

Gr.,

eend
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Daar ben ik me ook van bewust, Eendje :wink:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#18
Goddank, de Cut ziet ook het licht (aankomen) :wink:.
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#19
hij koopt het toch zelf, doe niet zo zielig... :wave:

sry no offense naar jou maar hij maakt ze eigen beslissingen
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dit is een kort verhaal van iemand die ik in de kliniek heb leren kennen, heeft wel niet met heroine te maken.
Deze man is/was zwaar alcoholverslaafd. Had 2 kinderen en een vrouw. Zijn vrouw was op een gegeven moment uit pure miserie alle winkels/nachtwinkel/cafes/... in omstreken afgegaan met foto's van haar man met de vraag of ze hem geen alcohol meer zouden verkopen omdat hij zwaar verslaafd. De meeste uitbaters/kassiersters hebben haar gewoon het lopen opgestuurd met als excuus dat dit een onmogelijke opgave was. Zijn deze uitbaters dan ook verantwoordelijk dat deze man maagzweren,leverintoxicaties,scheiding,... kort gezegd zijn hele leven heeft vergald?
aanklagen die handel?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."