Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsklacht neerleggen tegen gekende heroinedealers

klacht neerleggen tegen gekende heroinedealers

41 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goddank, de Cut ziet ook het licht (aankomen) :wink:.
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#2
hij koopt het toch zelf, doe niet zo zielig... :wave:

sry no offense naar jou maar hij maakt ze eigen beslissingen
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit is een kort verhaal van iemand die ik in de kliniek heb leren kennen, heeft wel niet met heroine te maken.
Deze man is/was zwaar alcoholverslaafd. Had 2 kinderen en een vrouw. Zijn vrouw was op een gegeven moment uit pure miserie alle winkels/nachtwinkel/cafes/... in omstreken afgegaan met foto's van haar man met de vraag of ze hem geen alcohol meer zouden verkopen omdat hij zwaar verslaafd. De meeste uitbaters/kassiersters hebben haar gewoon het lopen opgestuurd met als excuus dat dit een onmogelijke opgave was. Zijn deze uitbaters dan ook verantwoordelijk dat deze man maagzweren,leverintoxicaties,scheiding,... kort gezegd zijn hele leven heeft vergald?
aanklagen die handel?
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flameon zei:
Naar mijn inziens zijn de uitbaters van winkels en kroegen niet verantwoordelijk voor zijn lichamelijke en of geestelijke dingen die hij heeft opgelopen. Hij blijft zelf verantwoordelijkheid voor zijn doen en laten.
Klik om te vergroten...

daar doelde ik ook op.
Vindhet ronduit belachelijk dat je de dealers de schuld geeft van je verslavingen.
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#5
ik geef een dealer niet de schuld van mijn verslaving .... ik geef hem de schuld van het misbruiken van de ziekte van sommige zwak in hun schoenen staande mensen, en ik geef ze de schuld van het doelbewust doen van iets dat verboden is om er zelf rijker van te worden.

het is je eigen stomme rotschuld dat je verslaafd bent geraakt aan wat dan ook. Maar net zoals dat een inbreker iets doet wat niet mag om er rijker van te worden, doet een dealer dat ook. En dus verdienen ze straf in onze maatschappij ... dus hoe charismatisch sommigen ook kunnen zijn en hoeveel je ook mag poffen ( das vaak de reden dat een dealer 'aardig' is of niet :wink: ) door het feit dat ze moedwillig zeer schadelijke middelen in de illegaliteit verkopen, kun je wel stellen dat goede dealers niet bestaan, aangezien ze moedwillig iets doen dat niet alleen verboden is, maar ook nog eens andere mensen op een zeer erge manier schaadt. Of denk je dat een dealer het doet uit de liefde van zijn hart ofzo? Tis gewoon of pure noodzaak om eigen drugsgebruik en dus eigen ellende te kunnen betalen of het is puur koud winstbejag. Rijk worden over de rug van verslaafden. De ene doet dat 'rijk' worden nog op een beetje menselijke manier en de ander is echt die ijskoude rat, die je laat kreperen als je een euro te weinig hebt.

de oplossing hiervoor is inbreken en drugsdealen legaal te maken :sunglasses: Dan is er niet meer zoveel administratieve romslomp over helingszaken bij justitie ... geen gedoe meer met drugsoorlogen. Sterker nog, ze kunnen nu belasting heffen op drugs and we all know where that went with alcohol and tobaco :wink: dus dan is iedereen blij en happy enzo ...

we kunnen dan zelfs die-hard junkies een baantje geven, door ze als bezienswaardigheid langs scholen te sturen om te laten zien wat er met je gebeurd als je drugs gebruikt. Verslaafden blij met gratis dope en ook van de straat af, jeugd is op een zeer directe manier voorgelicht, wat wil je nog meer ... en de staat wordt als maar rijker, maar das niet nieuw natuurlijk :tongueout:

dan kunnen al die buitenlandse dealers terug naar hun eigen land om daar drugs te dealen en hopelijk nemen ze dan de nederlandse dealers mee omdat de markt daar zo groot is :wink: wat een ruimte zullen we hier hebben :rock: let wel .. dit klinkt misschien rascistisch, maar het is in sommige wijken in bijvoorbeeld rotterdam zuid of west, grove werkelijkheid, dat je bijna elke marokkaan of antilliaan onder de 30 aan kan spreken voor drugs en dat als ze het niet al bij zich hebben ze op nog geen minuut afstand wel iemand weten .... En de meesten van hen gebruiken niet hoor ... ze werken niet, maar hebben bakken geld .. rara hoe kan dat ? alleen in nederland kan dat :sunglasses:

:wave:
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#6
Over het algemeen ben ik het helemaal met je eens, Arie. Maar:

we kunnen dan zelfs die-hard junkies een baantje geven, door ze als bezienswaardigheid langs scholen te sturen om te laten zien wat er met je gebeurd als je drugs gebruikt. Verslaafden blij met gratis dope en ook van de straat af, jeugd is op een zeer directe manier voorgelicht, wat wil je nog meer ...
Klik om te vergroten...

Dan zet je dus mensen voor een klas neer met een gesubsidieerde heroïne verslaving. Moeten die dan gaan vertellen hoe vervelend het wel niet is om een baan geregeld te krijgen, gratis te mogen gebruiken en ook niet op straat te hoeven leven? :)
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#7
proest ... kijk eens naar de gemiddelde heroineverslaafde ...

hoe denk je dat een kind zal reageren als je zoiets voor de klas zet ..... denk je dan echt dan een kind zal zeggen van heeeeee dat willik ook ?
Ik denk eerder dat kinderen zich lam zullen schrikken van het levende lijk, met een niveau amper hoger dan henzelf, dat ze voor zich zien :wink:

maar het was ook niet een geheel serieuze post hoor balon .. gewoon een proefballon om te laten zien dat het ook anders zou kunnen :)

:wink:
AkA
A
Afghaan-GekLid
01-01-2024, 00:00
#8
zoals hierboven beschreven- lijkt me geen fris plan.
stop je tijd in je vriend, en ga met hem het strand op frisse lucht pakken , in plaats van je geld aan een jurist verkwanselen.

ibogaine onder begeleiding innemen is een goede optie.
werkt beter dan welke jurist dan ook.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#9
Niemand houdt van klikspanen.

En zoals jaja zegt, ze drukken het heus niet bij je naar binnen, dealen is een kwestie van zelfbehoud, het zijn zelf ook (in mijn geval) altijd gebruikers.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
BillyBilo zei:
... het zijn zelf ook (in mijn geval) altijd gebruikers.
Klik om te vergroten...

:wink:

Dat verklaart de prijs die jij voor je Bruin moet betalen. Tenminste, in de meeste gevallen.

Maar je hebt ze ook niet voor 't uitkiezen, de goudeerlijk buurt-dealer op de hoek.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#11
speeseend zei:
BillyBilo zei:
... het zijn zelf ook (in mijn geval) altijd gebruikers.
Klik om te vergroten...

:wink:

Dat verklaart de prijs die jij voor je Bruin moet betalen. Tenminste, in de meeste gevallen.

Maar je hebt ze ook niet voor 't uitkiezen, de goudeerlijk buurt-dealer op de hoek.
Klik om te vergroten...


Moest, maar dat was maar een bepaalde periode dat die prijzen ongunstig waren :tongueout:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#12
ArieKanariE zei:
proest ... kijk eens naar de gemiddelde heroineverslaafde ...

hoe denk je dat een kind zal reageren als je zoiets voor de klas zet ..... denk je dan echt dan een kind zal zeggen van heeeeee dat willik ook ?
Ik denk eerder dat kinderen zich lam zullen schrikken van het levende lijk, met een niveau amper hoger dan henzelf, dat ze voor zich zien :wink:

:wink:
AkA
Klik om te vergroten...

Niet álle verslaafden zijn een levend lijk voor de klas...
Ik ben docente op het MBO (niv. 2-4).
Ik wil niet opscheppen, maar ik kan je verzekeren dat ik een goede docent (Talen) ben, met een HBO diploma en dus een HOGER niveau dan de leerlingen voor mij (behalve mijn lengte dan... ik ben 1.52 m. :wink: ). Ik snap je punt, je zegt ook "de gemiddelde verslaafde...", maar het kan dus ook anders... Wilde ik ff kwijt... :wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#13
You go girl!
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik weet het niet heb gewoon een hekel aan verraders en vriendjes van politie, die alles maar doorgeven wat een ander(fout-verkeerd)doet. :kots:
Je vriend doet het toch echt zelf, hoe moeilijk het ook is, hij is verantwoordelijk!
Ik heb zelf gebruikt maar heb nog nooit mijn dealer verantwoordelijk gesteld daarvoor laat staan verraden bij die kankerjuten(sorry)waar vraag is is aanbod, dat is het leven dat is de realiteit :)
deal with it.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#15
deal with it.
Klik om te vergroten...

Om dat advies nu te geven! :wink:
P
Psych0nautLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mensen gaan sowieso wel (heroïne) gebruiken, dat zit helaas in ons aard. Of het nou illegaal of legaal is, dat maakt ook weinig uit. Het liefst zouden alle drugs legaal worden gemaakt en bij door de overheid gerunde apotheken in voorverpakte doseringen verkrijgbaar zijn, zonder eventueele riskante verontreinigingen of kunstmatig hoog gehouden prijzen zoals het er nu toegaat via de illegale weg. In een perfecte wereld had je ex vriend (je zal vast toch niet meer reageren want ik zag dat dit topic errug oud is onderhand ...) zijn dope bij de apotheek op de hoek kunnen halen, voorgewogen, 100% zuiver en tegen de lage prijs die legaal geproduceerde heroïne namelijk kost. Maar in de plaats daarvan gaat hij niet naar de apotheek op de hoek, maar de dealer op de hoek. Neem je woede niet op die dealers af, het is niet hun schuld dat je vriend gebruikte, anders had hij het hoogstwaarschijnlijk ook wel gedaan. Verslaving is een ziekte en vaak nog genetisch bepaald ook, dat is dus niet iemands schuld, het is helaas gewoon zo.

Mijn vroegere Hero dealer en twee Methadon dealers waren ook goeie mensen die echt het beste met me voor hadden, en me ook veel liever zagen stoppen, en me er zelfs bij hielpen. Maar als ik dan toch dope haalde deed ik dat in ieder geval veel liever bij m'n dope dealer omdat ie eerlijk was en heel goed, zuiver spul leverde, en zelfs meer dan een dealer voor zijn klanten was, maar vaak ook een vriend. Hetzelfde geld voor m'n methadon leveranciers. Het zijn niet allemaal sclechte mensen, echt niet. Er zit soms of heel soms een rotte appel tussen, maar echt niet altijd.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#17
je kan onmogelijk een dealer de schuld geven van iemands verslaving.

als bij de AH het brood op is ga je ook naar de deka :wink:

dealers genoeg, junkie haalt ze shit toch wel
a
anastasiaLid
01-01-2024, 00:00
#18
WAT EEN ONZIN!!! er is niemand die je dwingt om heroine te nemen, heb zelf lopen dealen net als zoveel andere gebruikers om te kunnen blijven gebruiken. het blijft zijn keuze en de dealers doen jou niks aan dat doet je vriend, stop er dan gewoon mee als je dat kunt of ga het accepteren.
sorry maar vindt het rare redenatie om de dealer verantwoordelijk te houden.
MOEILIJK OM KEUZE S TE MAKEN, TOCH veel sterkte
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#19
ik snap je volledig omdat je wanhopig bent en je je ex niet zo ten onder wil zien gaan.
het is toch echt ze eigen schuld , hoe moeilijk het ook te accepteren is.
B
B-JunkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik begrijp je volledig, heb net hetzelfde meegemaakt met mijn vriend..
je mag nog met de bewijzen voor zijn neus staan.. ze blijven liegen

heel frustrerend allemaal

maar ik ben met andere gebruikers gaan praten,
en ik ben 'de visie van de gebruiker' gaan snappen.

als je een relatie hebt met een bruingebruiker, moet je weten dat hij/zij liegt.

niet omdat ze willen liegen, maar omdat ze moeten!
tegen doodvreemden zullen ze niet liegen, waarom niet, wat intresseert het hen nu of die dat gaan weten, maar bij geliefden, nee, je wil ze niet kwetsen, je voelt je mislukt, want ej hebt 'weer' gebruikt, 'je kunt er niet afblijven'..
dat weet ik nu zelf, want ben namelijk ook gaan gebruiken.
je wilt het wel toegeven, je wilt niet liegen tegen geliefden, maar je hebt weinig keus !
zolang hij/zij blijft liegen, is hij/zij er zelf niet klaar voor om te stoppen.
'toegeven' is de eerste stap.
herkennen dat ze een probleem hebben.
er kunnen over praten, open zijn, eerlijk zijn.
je kunt namelijk moeilijk verwachten dat hij/zij gaat zeggen
"heey bieken, ik ben even weg, ik ga om gerief en ga dan gebruiken, tot straks !!!"
nee, acheraf misschien, in een gesprek,
maar je moet hem/haar het gevoel geven dat je zeker niet boos bent, of teleurgesteld.
nee, geef hen begrip, geef hen tijd, wees er voor hen !
dit heeft tijd nodig, en dan heb ik het niet over een weekje of 2..
bij mij en mijn vriend is het al 2jaar zo...
en hoe meer begrip en steun ik geef, hoe eerlijker hij word.
en hoe erg het ook klinkt, elke keer ben ik 'opgelucht' , als hij het me eerlijk kan zeggen...

klacht indienen is een druppel op een hete plaat..
heroine zal nooit verdwijnen.
het amerikaanse leger stuurt troepen naar afghanistan, om de papaver-kweek te vernielen..
goed zou je zeggen, moest het leger maar nie zo corrupt zijn...
het is onmogelijk..
en voor elke dealer die weg is, komen er toch 2 in de plaats...

begin bij het begin, steun je vriend, ook al lijkt dit soms onmogelijk.
maar eens je de resultaten merkt, ...
het zal moeilijk blijven, moeilijker voor hem dan voor jou !

ik heb ongelooflijk veel respect voor mijn vriend !
vanaf de eerste keer dat ik heroine gebruikt had, was ik onmiddelijk verkocht,
ik heb een slaappillen en alcohol verslavig gehad, heb er enorm aan moeten werken om het te verslagen. maar het was me gelukt, dan kwam de dag dat ik voor het eerst heroine gebruikte..
ik persoonlijk, had iets van WAAAUW, beter dan alles samen !!
dan dacht ik, als ik dit al van 1x had.. en de zin, en echt op zoek gaan naar meer, je geld er gaan geven.. wat moet mijn vriend dan niet ervaren, hoe moeilijk moet het voor hem niet zijn..
om 'nee' te zeggen.. (ik zou het zo niet kunnen)
mijn vriend is 2 a 3 jaar heel hard verslaafd geweest, bijna abnormaal ,
hij had meer dan eens overdosis van mengelingen cocaine en heroine..
ik kon het niet hebben, maar elke keer als ik hem terugzag, was ik opgelucht, dat hij er nog was...

het is ongelooflijk moeilijk !
het is een ware strijd !
ook al kwetst hij je door zijn leugens, valse beloftes, laat hij je soms in de steek omdat hij wat nodig heeft..
geloof me, het enige wat hij nodig heeft, ben jij !
steun hem !
heb begrip !

succes !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."